BareMegAlene Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? 9 1 5
Viki6 Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Har inntrykk av at de hater alt og alle 😂. Utlendinger, samer, homofile, alenemødre, uføre, de som er rikere og har mer utdannelse enn dem selv, og de som er fattigere enn dem selv. Er gjerne mye galt oppi hodet på sånne, og de er sjeldent de skarpeste knivene i skuffen. 31 11
zondaar Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Viki6 skrev (3 minutter siden): Har inntrykk av at de hater alt og alle 😂. Utlendinger, samer, homofile, alenemødre, uføre, de som er rikere og har mer utdannelse enn dem selv, og de som er fattigere enn dem selv. Er gjerne mye galt oppi hodet på sånne, og de er sjeldent de skarpeste knivene i skuffen. Å kritisere retorikk og politikk er legitimt. Å redusere mennesker til karikaturer er det ikke, og det gjør debatten mindre presis og mer polariserende. 18 6
Bacteria Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Er litt drøyt å si at en tredel av Norges befolkning er hatere. Det tror jeg ikke noe på. Er mange fra Pakistan som greit kan finne seg til rette i FrP. De er ofte opptatte av at folk skal beholde mest mulig av pengene sine, og vil også legge til rette for bilbruk. En vinnersak ofte for denne gruppa. Mange er verdikonservative og det at det ikke kommer ukontrollert innvandring er det også mange innvandrere som ser fordelen av. 19 2 7
anonym482 Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai (endret) Dette rasisthysteriet må ta slutt. Det er ikke rasisme å ville bevare sitt land, sin kultur og sin trygghet. Men orkesteret fortsetter å spille, så blir spennende å se hvor vi er om 10-20 år🙄 Endret 5. mai av anonym482 Skrivefeil 25 5 16
Tiuren Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai BareMegAlene skrev (1 time siden): Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Når ble datagrunnlaget til den meninsmålingen du (ikke) linker til innhentet? 4
BareMegAlene Skrevet 4. mai Forfatter #8 Skrevet 4. mai Tiuren skrev (58 minutter siden): Når ble datagrunnlaget til den meninsmålingen du (ikke) linker til innhentet? Det skal vel ikke være vanskelig å finne uansett?
Tiuren Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai BareMegAlene skrev (1 time siden): Det skal vel ikke være vanskelig å finne uansett? Altså, den sammenhengen du antydet i HI eksisterer ikke 8
Kapt.Chat Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai BareMegAlene skrev (7 timer siden): Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Tror ikke en politisk analytiker ville kommet frem til samme konklusjon som deg. Du sier eksplesitt at alle nye velgere kommer til som følge av Hårek Hansen sin uttalelse, altså at de er enig med han, ergo skap-rasister. Dette er jo en merkelig konklusjon når et felles landsmøte har fordømt uttalelsene hans, og partiledelsen sier at det vil få konsekvenser for hans arbeidsforhold. Siden han er ansatt så kan de ikke bare gi han sparken der og da, og det må følge vanlige prinsipper for arbeidslivet. Som vi såg i andre tråden der NTNU professoren som hyllet 7 oktober, han fikk beholde stillingen, for det var en uttalelse på fritiden. Så denne konklusjonen din ble veldig søkt. Av det jeg nevner ovenfor så tyder jo det på at det er stikk motsatt av din hypotese. Det er mer som tyder på at velgere kom til som et resultat av at partiet tok avstand fra uttallesene. Og det du kaller et FRP stunt var jo ikke et FRP stunt, det var en uttalelse fra en enkelt person, og uttallesene var ikke forenlig med partiet sine retningslinjer og politikk, altså han snakket ikke på partiet sine vegne. 12 1
Gratis Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai BareMegAlene skrev (22 timer siden): Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Du kan jo selv lure på hva som skiller Polen fra de andre landene. 12 2
Melkebarten Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai BareMegAlene skrev (På 4.5.2026 den 19.17): Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Hvorfor tror du at alle som stemmer Frp er rasister? 6 3
Gunstein123 Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai BareMegAlene skrev (På 4.5.2026 den 19.17): Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Medias overreaksjon må vel ta noe av denne æren. 3 1
Melkebarten Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai BareMegAlene skrev (På 4.5.2026 den 19.17): Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Du har servert veldig mange påstander i denne tråden, men ikke en eneste gsng har du backet opp denne påstanden med troverdige kilder. Som en annen her gjorde da jeg etterspurte disse. Du har kommet med påstanden: Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Da kan jo du komme med linker som backer opp påstanden du fremsatte. 7 2
Nasjonalisten Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai (endret) Er det rasisme å dømme grupper basert på karakter/meritt? Nei, men det er generaliserende. Generalisering er nyttig, om du føler deg fornærmet av en generalisering, så er man kanskje dum, eller så er man en del av problemet man generaliserer rundt. Om noen sier ''menn må slutte å voldta'', så blir jeg ikke fornærmet, jeg er enig, og jeg spør gjerne hvilke menn. Er det rasisme å si at afrikaneres hud er ineffektiv på å syntesere vitamin D? Å anerkjenne realiteten er ikke rasisme. Diskriminering basert utelukkende på etnisk opphav eller rase (utenom meritt), er rasisme, det gjør feks nesten alle i dating, og det er ikke hatefult, in-group-bias er en normal ting, antirasistene kaller det ''subcontious bias''. Endret 6. mai av Nasjonalisten 7 4
Tiuren Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai Denne saken har mange merkelige sider, og viser at vi i Norge overhodet ikke klarer å rasjonelt tenke tanker uten å vurdere de som umoralske eller moralske. Begrepet "minusvarianter" er et statistisk begrep, og den korsfestede rådgiveren hadde faktisk sine ord i behold. Hva han mener eller ikke "i sitt hjerte" har jeg ingen formening om. Faktisk brukes begrepet "minusvarianter" på samme måte, til å beskrive mennesker, i regjeringens egne rapporter. Så da var det dette med at dobbeltmoral er dobbelt så bra.... 13 6
HemmeligSpion Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai Er 30% av Norge rasister? Er Himanshu Gulati og Mazyar Keshvari rasister? Du får ingen moralposering-poeng ved å skrive på forum. Dessuten er det ikke hudfargen som er problemet selv om venstreekstreme liker å prøve og sette den løgnen. Det er oppførsel og verdier som er problemet, og det er også fremskrivingen av fødsler, og trusselen mot velferdsstaten. Her er ikke pakistanere de verste, de pakistanerne som jobber og spesielt de som kom på syttitallet er av en helt annen karakter, enn de som fra for eksempel Syria-krigen, men bekymringene til de menneskene du karikerer som verdiløse er absolutt reelle. Det er ikke sånn at det ikke har skjedd i en rekke europeiske land lenger syd for oss. Svenske tilstander er ikke spesielt ille sammenlignet med for eksempel Frankrike eller Tyskland. Det betyr ikke at noen av tilstandene er noe vi skal godta. Jeg håper virkelig du får en realitetsorientering, TS. 8 5
Lur Venn Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai Mener du virkelig at man er rasist om man stemmer FRP? 4 2
Lava Anne Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai Må ikke glemme at han også fulgte opp sin statistiske minusvariant-kommentar med den statistiske setningen: bør ikke få barn i Norge. Veldig statistisk. Typisk høyresiden å kalle alle for statister!! 3
Lur Venn Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai Lava Anne skrev (1 time siden): Må ikke glemme at han også fulgte opp sin statistiske minusvariant-kommentar med den statistiske setningen: bør ikke få barn i Norge. Veldig statistisk. Typisk høyresiden å kalle alle for statister!! Det er forskjell på statist og statistikk hat jeg hørt 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå