Lava Anne Skrevet 8. mai #21 Skrevet 8. mai Lur Venn skrev (58 minutter siden): Det er forskjell på statist og statistikk hat jeg hørt Statistiker er ikke like fengende
Duff Skrevet 8. mai #22 Skrevet 8. mai Problemet er ikke at all de som stemmer på Frp er rasister. Problemet er at de som ikke er rasister fortsetter å stemme på Frp uten å ta ett oppgjør med rasistene og krever at partiet rydder opp skikkelig. 2 3
Mr X Skrevet 9. mai #23 Skrevet 9. mai Viki6 skrev (På 4.5.2026 den 19.24): Har inntrykk av at de hater alt og alle 😂. Utlendinger, samer, homofile, alenemødre, uføre, de som er rikere og har mer utdannelse enn dem selv, og de som er fattigere enn dem selv. Er gjerne mye galt oppi hodet på sånne, og de er sjeldent de skarpeste knivene i skuffen. Er det ikke herlig at du som eier sannheten og langt på vei tilhører den "gode siden" innen vestlig politikk faller ned på nøyaktig samme lavnivå som de du kritiserer? Det verste er at du ikke skjønner det selv... 8 3
Viki6 Skrevet 9. mai #24 Skrevet 9. mai Mr X skrev (22 minutter siden): Er det ikke herlig at du som eier sannheten og langt på vei tilhører den "gode siden" innen vestlig politikk faller ned på nøyaktig samme lavnivå som de du kritiserer? Det verste er at du ikke skjønner det selv... Jeg liker mennesker, og syns det er flott med mangfold. Og jeg har kunnskap nok til å vite at etnisitet, seksualitet osv ikke har noe å si for om et menneske er godt eller ikke. Landet vårt hadde manglet mye uten innvandring. 2
Mr X Skrevet 9. mai #25 Skrevet 9. mai Viki6 skrev (3 timer siden): Jeg liker mennesker, og syns det er flott med mangfold. Og jeg har kunnskap nok til å vite at etnisitet, seksualitet osv ikke har noe å si for om et menneske er godt eller ikke. Landet vårt hadde manglet mye uten innvandring. Det er et godt utgangspunkt. Men det mister verdi dersom respekten bare gjelder mennesker du politisk identifiserer deg med. 4 3
Pilleville Skrevet søndag kl. 08:10 #26 Skrevet søndag kl. 08:10 Viki6 skrev (På 4.5.2026 den 19.24): Har inntrykk av at de hater alt og alle 😂. Utlendinger, samer, homofile, alenemødre, uføre, de som er rikere og har mer utdannelse enn dem selv, og de som er fattigere enn dem selv. Er gjerne mye galt oppi hodet på sånne, og de er sjeldent de skarpeste knivene i skuffen. Dette stemmer ikkje. Eg har 3 årig høgskule, god jobb, 4 barn som klarer seg fint. Eg stemmer FRP for eg trur at den politikken er den beste for folket og landet. Kjenner mangen som stemmer FrP. Butikkeigarar, bønder, pensjonister osv 6 1
Gunstein123 Skrevet søndag kl. 09:51 #27 Skrevet søndag kl. 09:51 Viki6 skrev (På 4.5.2026 den 19.24): Har inntrykk av at de hater alt og alle 😂. Utlendinger, samer, homofile, alenemødre, uføre, de som er rikere og har mer utdannelse enn dem selv, og de som er fattigere enn dem selv. Du glemte islamistene...
Callisto83 Skrevet søndag kl. 11:08 #28 Skrevet søndag kl. 11:08 Men sånn helt seriøst folkens, hvordan tror dere det står til med rasismen i mange innvandrermiljø og hjem? Hvis datter Fatima fra Syria forteller pappa at hun har blitt forelsket i Henrik på videregående? Tror dere de snakker om integrering, og at alle er like da? Abid Raja stilte opp i et intervju på TVen for noen år siden. Han fortalte at slekten fra Pakistan ikke likte valget hans i pakistansk kone, så til slutt måtte han utbryte: Blir det ikke henne, så finner jeg meg ei som er HVIT!!!! Da ble det tyst. Hahaha, så morsomt. Tenk hvis Abid Raja ble holdt til samme moralske standard som en etnisk norsk person i en sånn uttalelse. Hadde det blitt møtt med litt latter, eller kansellering tror dere? Så hele denne saken om "minusvariant" er bare rar. Hvis man har en gjeng med "gode norske" som forskjellsbehandler mennesker pga at de innerst inne synes synd på dem, eller stiller helt andre krav til dem, for "de er ikke som oss", da er man ganske rasistisk da også. Da mistenker jeg du innerst inne ser på disse som "minusvarianter" uten å si det høyt. Jeg skulle helst likt at vi levde i en verden hvor man behandlet mennesker likt, både på godt og vondt. Det betyr også å ta et oppgjør med rasismen begge veier. 8 5
Bigote Skrevet søndag kl. 11:46 #29 Skrevet søndag kl. 11:46 Callisto83 skrev (24 minutter siden): Så hele denne saken om "minusvariant" er bare rar. Hvis man har en gjeng med "gode norske" som forskjellsbehandler mennesker pga at de innerst inne synes synd på dem, eller stiller helt andre krav til dem, for "de er ikke som oss", da er man ganske rasistisk da også. Da mistenker jeg du innerst inne ser på disse som "minusvarianter" uten å si det høyt. Jeg skulle helst likt at vi levde i en verden hvor man behandlet mennesker likt, både på godt og vondt. Det betyr også å ta et oppgjør med rasismen begge veier. Virker som mange ikke fikk med seg at "minusvarianter" ble brukt i en kontekst med et utsagn om at ikke pakistanere burde få barn.. Når du sitter som politisk rådgiver, og gulper opp noe slikt så er det helt naturlig at det blir sterke reaksjoner.. At det blir mye styr rundt politikere som dummer seg ut er et veldig vanlig fenomen, og strekker seg langt forbi rasistiske uttalelser fra personer knyttet til Frp.. At disse sakene blåses opp i større grad enn hva slekten til Abid Raja måte mene om konevalget hans burde egentlig ikke være et sjokk for noen.. Om en pakistaner fra f eks. Arbeiderpartiet hadde kommer tilsvarende uttalelser mot hvite så ville nok media skrevet om dette også. 2 1 2
Callisto83 Skrevet søndag kl. 12:01 #30 Skrevet søndag kl. 12:01 Bigote skrev (5 minutter siden): At disse sakene blåses opp i større grad enn hva slekten til Abid Raja måte mene om konevalget hans burde egentlig ikke være et sjokk for noen.. Om en pakistaner fra f eks. Arbeiderpartiet hadde kommer tilsvarende uttalelser mot hvite så ville nok media skrevet om dette også. Sånn som samfunnet vårt i Norge er nå, tviler jeg på dette. Uttalelsen til Abid Raja fikk ingen konsekvenser. Han er en norsk politiker. Uttalelsen til NTNU professoren som hyllet 7 oktober har ikke fått noen konsekvenser. Nyhetsredaktøren i TV2 som var i et intimt forhold til Arfan Bhatti har heller ikke måte lide noe tap pga handlingene sine. Det er tydeligvis forskjell på folk. 3 6
Bigote Skrevet søndag kl. 12:36 #31 Skrevet søndag kl. 12:36 Callisto83 skrev (13 minutter siden): Sånn som samfunnet vårt i Norge er nå, tviler jeg på dette. Uttalelsen til Abid Raja fikk ingen konsekvenser. Han er en norsk politiker. Uttalelsen til NTNU professoren som hyllet 7 oktober har ikke fått noen konsekvenser. Nyhetsredaktøren i TV2 som var i et intimt forhold til Arfan Bhatti har heller ikke måte lide noe tap pga handlingene sine. Det er tydeligvis forskjell på folk. Media skrev om denne redaktøren, og hennes habilitet ble satt i tvil.. Utover dette så gjorde henne ikke noe straffbart eller hadde tilknytning til Bhattis handlinger. Hvilke handlinger mener du henne burde straffes og lide tap over? Sa henne noe rasistisk??Må ærlig si at jeg ikke skjønner helt hvorfor dette eksempelet understreker noe som helst.. Når det kommer til Abid Radja skjønte jeg ikke helt oppstyret ref, gjenfortellingen din... Var han rasistisk fordi han valgte å gifte seg med en norsk-pakistansk dame eller fordi han brukte ordet " hvit"? NTNU- proffesoren fikk også reaksjoner fra media så dette eksempelet understreker dessverre ikke poenget ditt heller. 1 2
Callisto83 Skrevet søndag kl. 12:57 #32 Skrevet søndag kl. 12:57 Bigote skrev (13 minutter siden): Media skrev om denne redaktøren, og hennes habilitet ble satt i tvil.. Utover dette så gjorde henne ikke noe straffbart eller hadde tilknytning til Bhattis handlinger. Hvilke handlinger mener du henne burde straffes og lide tap over? Sa henne noe rasistisk??Må ærlig si at jeg ikke skjønner helt hvorfor dette eksempelet understreker noe som helst.. Når det kommer til Abid Radja skjønte jeg ikke helt oppstyret ref, gjenfortellingen din... Var han rasistisk fordi han valgte å gifte seg med en norsk-pakistansk dame eller fordi han brukte ordet " hvit"? NTNU- proffesoren fikk også reaksjoner fra media så dette eksempelet understreker dessverre ikke poenget ditt heller. FRP rådgiveren mistet jobben og partimedlemskapet. Til tross for "reaksjoner fra media" som du kaller det, er det tydeligvis forskjell på reelle konsekvenser. Sånn vil jeg helst ikke ha det i Norge. Folk burde behandles likt. 7 1
Bigote Skrevet søndag kl. 13:08 #33 Skrevet søndag kl. 13:08 Callisto83 skrev (1 minutt siden): FRP rådgiveren mistet jobben og partimedlemskapet. Til tross for "reaksjoner fra media" som du kaller det, er det tydeligvis forskjell på reelle konsekvenser. Sånn vil jeg helst ikke ha det i Norge. Folk burde behandles likt. At han mistet jobben og medlemskapet var en avgjørelse Listhaug tok for å ta vare på eget partis interesser.. Det er ikke sånn at Listhaug egne avgjørelser setter en standard for absolutt alle andre her Norge.. Det er veldig vanlig at politikere som skader eget parti gjennom en skandale enten blir presset til å gå av eller får sparken.. 3
Gunstein123 Skrevet søndag kl. 14:31 #34 Skrevet søndag kl. 14:31 Bigote skrev (1 time siden): At han mistet jobben og medlemskapet var en avgjørelse Listhaug tok for å ta vare på eget partis interesser.. Og om ikke NTNU- professoren får sparken, så er det kanskje for å ta vare på universitetets egne interesser? 1
Gunstein123 Skrevet søndag kl. 14:46 #35 Skrevet søndag kl. 14:46 Bigote skrev (2 timer siden): NTNU- proffesoren fikk også reaksjoner fra media så dette eksempelet understreker dessverre ikke poenget ditt heller Reaksjoner fra media er ikke det samme som at media skriver om saken.
Stina234 Skrevet søndag kl. 16:05 #36 Skrevet søndag kl. 16:05 anonym482 skrev (På 4.5.2026 den 20.34): Dette rasisthysteriet må ta slutt. Det er ikke rasisme å ville bevare sitt land, sin kultur og sin trygghet. Men orkesteret fortsetter å spille, så blir spennende å se hvor vi er om 10-20 år🙄 Rasistkortet trekkes atter en gang. Alle som ikke er politisk korrekte, (dvs i henhold til venstresiden) ser ut til å bli anklaget for rasister. Man må kunne diskutrere Norges fremtid, ukontrollerte sosialutgifter, religion, ytringsfriet osv. som faktisk innvandring er med på å påvirke. Det er ikke kun venstresiden som kan påberope seg å ha eierskap til Norges fremtid. 8 5
anonym482 Skrevet søndag kl. 16:27 #37 Skrevet søndag kl. 16:27 Stina234 skrev (18 minutter siden): Rasistkortet trekkes atter en gang. Alle som ikke er politisk korrekte, (dvs i henhold til venstresiden) ser ut til å bli anklaget for rasister. Man må kunne diskutrere Norges fremtid, ukontrollerte sosialutgifter, religion, ytringsfriet osv. som faktisk innvandring er med på å påvirke. Det er ikke kun venstresiden som kan påberope seg å ha eierskap til Norges fremtid. Nettopp. Det virker som at enten er man for innvandring eller helt i mot. Spør man SV om hvor mange de ønsker å ta inn på ett år, får du ikke noe konkret svar. Og derfor vil man ikke sette noen grense, for man skal være på "den rette siden". Jeg gidder nesten ikke diskutere dette med noen lenger, man blir bare avvist og stemplet som rasist. Og uansett er det egentlig for sent, innstrammingene skulle kommet for lenge siden. Det er vi som er unge nå, og våre etterkommere som får se hvordan dette blir om 20-30 år (eller før). 6 1
Gunstein123 Skrevet søndag kl. 18:56 #38 Skrevet søndag kl. 18:56 Hvem kan potensielt stå bak denne hetsen da: Etter at AUF-leiar Gaute Skjervø fortalde at han har valdsalarm, valde Arina Aamir (H) å vere open om at også ho har det. – Det har kosta meg tryggleiken å ta til motmæle, seier ho. – Eg kan nesten ikkje ta kollektivt. Eg kan ikkje gå ut om natta. Eg prøver å ikkje bevege meg rundt aleine. Eg har alltid nokon med meg. Ho var femten år da ho for første gong engasjerte seg i den offentlege debatten og tok til motmæle mot folk ho kallar høgreekstremistar og islamofobar. () ???? Sidan da har ho opplevd hets og trugslar. Så mykje at ho går med valdsalarm. – Det handlar om at «eg synest du burde bli hengt», «du fortener å døy», at dei vil få meg bort, utslette meg. Politikar går med valdsalarm: – Kostar meg tryggleiken – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet 1 1
Perine Skrevet søndag kl. 20:23 #39 Skrevet søndag kl. 20:23 Det burde absolutt være mulig å diskutere innvandring, men det skjer ofte i en negativ tone, etterfulgt av skjellsord. Det ødelegger debatten, synes jeg. 3 1 1
Grüner Skrevet søndag kl. 20:31 #40 Skrevet søndag kl. 20:31 BareMegAlene skrev (På 4.5.2026 den 19.17): Tallene har steget på den siste målingen etter Frps stuntet. Her kryper rasistene ut ser jeg. Det er ikke noe imellom, det er enten eller, og peker dessverre mot hat. Hat for utlendinger. Mon tro om det er mot alle utlendinger eller kun muslimer generelt? Melaninrik hud+ muslim er definitivt mer utsatt. Hvite innvandrere har de ikke noe imot. FrP ville jo gjerne ta inn flere ukrainske innvandrere flyktninger mot å slippe flyktninger fra Syria, Afghanistan osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå