Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min ekskone er sur pga eg har råd til å gi min sønn 60.000.- til konfirmasjonen hans. Vi har ikk avtalt noen gaver da vi ikke bor sammen. Min sønn bor med meg.(far) Hun ga 5000.- og hennes foreldre som er millionærer ga 3000.-. Ho mener han får altfor mye penger og kommer til å bruke dette på tull. Eg ordnet gave fra lillebror til ca 3000.- Jeg har ordnet mat og betalt alt som gjelder konfirmasjonen. Nå er a sur og har ikke hjulpet til med å rydde. Vi hadde selskapet hjemme hos oss. Hva mener dere? Har a grunn for å være sur ? Eg er på ingen måte rik. Men eg jobber hardt og har vært heldig med aksjer. Derfor hadde eg råd til dette. 

Anonymkode: d5c45...8c7

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun har ingen grunn til å være sur. Bare misunnelig. Ikke bry deg noe om det.

Anonymkode: 04596...68c

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å kun gi litt åpenlyst fremover, og mye til sønnen bak ryggen til eksen. Hun likte bare dårlig at hun og familien så tydelig ble sett att ga mindre. Ta det på kontoen misunnelse og ikke bry deg. Sønnen blir ikke bortskjemt av summer under 500k

Anonymkode: 92b31...afc

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel bekymret for at han skal sløse bort slike summer, det virker sannsynlig på måten du skriver om det. Eller at du gnir det inn. Hennes pengegave forsvinner da og blir veldig liten. 
Det har virkelig ikke noe med rydding og hva lillebroren ga. Hun har vel ikke lyst til å rydde hjemme hos deg. 

Anonymkode: f58b0...ffb

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med du ikke gir ham fri tilgang til alle pengene sånn at de er borte om to måneder på fjas?

Anonymkode: f8b8b...9b9

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg tenker det er litt uheldig at sønnen din ser at han fikk mer penger av deg i gave enn fra  moren sin. Gaver blir veldig tydelige i en konfirmasjon. 

Selv om du har litt ekstra å gi bort nå, så hadde du ikke trengt å gi det som konfirmasjonsgave. Det går fint å sette det inn på konto ellers i året også. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Alle har ulike forutsetninger for å kunne gi. Noen er mer raus enn andre også. Jeg husker jeg fikk 20.000 kr av min ene bestemor til konfirmasjon. I tillegg fikk jeg 70.000 kr i tidlig arv som 14-åring fra henne. Alle barnebarna fikk det samme. Fra min andre bestemor arvet jeg hennes gamle sølje, som hun hadde fått blank og fin hos gullsmed. Som 14-15-åring forstår du at det ikke er konkurranse, en er mer glad i en osv. Du velger selv hvor mye du vil gi. Men lurt å passe på at pengene ikke forsvinner på tøv og tull. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg regner med du ikke gir ham fri tilgang til alle pengene sånn at de er borte om to måneder på fjas?

Anonymkode: f8b8b...9b9

Nei. Står på konto som han ikke har tilgang til før han er 18år. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Konfirmasjon er på en måte feil sted å brife med hvem har mest penger. .du kunne gitt i et fond dagen etter. 

Anonymkode: 1f859...572

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hun er vel bekymret for at han skal sløse bort slike summer, det virker sannsynlig på måten du skriver om det. Eller at du gnir det inn. Hennes pengegave forsvinner da og blir veldig liten. 
Det har virkelig ikke noe med rydding og hva lillebroren ga. Hun har vel ikke lyst til å rydde hjemme hos deg. 

Anonymkode: f58b0...ffb

Han har ikke tilgang til kontoen før han er 18. Er vel normalt å hjelpe til i sin egen sønns konfirmasjon?? Ho har ikke gjort noe hverken før eller etter festen.. Jeg ser at junior er skuffet over innsatsen hennes mtp hjelpe til. Søsteren hennes har hjulpet masse med både pynting og kaker.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga mest, jeg ordnet mat, jeg betalte alt, vi hadde det hos oss. Her var det mye fokus på deg. Lot du henne slippe til i fht å ordne til konfirmasjonen til sønnen deres i det hele tatt? Det er en stor dag som mange synes at det er stas å ordne til, og ikke bare få lov til å være med på oppryddingen etterpå.

Er du sikker på at du ikke valgte å gi så mye for å få sønnen deres - for han er ikke bare din selv om du skriver det - til å like deg bedre enn mor?

Anonymkode: 9c600...2e9

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Konfirmasjon er på en måte feil sted å brife med hvem har mest penger. .du kunne gitt i et fond dagen etter. 

Anonymkode: 1f859...572

Er absolutt på ingen måte memt som brifing. Er hardt tjente penger og eg kunne ikke vite hvor mye mor var tenkt å gi. Ho har arvet store summer så ho har større anledning til å gi store summer enn jeg har. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal man gi dårligere gaver, for ikke å krenke de som gir lite?

Anonymkode: 3dd74...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble selv irritert da eksen kom på konfirmasjonsdagen og foran alle ga barnet vårt en ekstra gave, uten å ha sagt noe på forhånd til meg. Vi hadde på forhånd spleiset på bunad og en del av søljene. Som var ganske kostbart. 

hadde han gitt en headsup på forhånd at han og samboeren skulle gi noe i tillegg hadde vi også gjort det. Så nå har han tatt fra meg den muligheten til både eldste barnet, og yngre søsken. 

flere gjester reagerte på oppførselen hans i konfirmasjonen, både ang måten gaven ble gitt på og talen hans blant annet, 

hadde heller aldri gitt en 18 åring tilgang på mye penger, men øremerket de boligkjøp, eller sperret de til minst fyllt 20. 

Anonymkode: 980eb...68b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

La henne bare være sur tenker jeg. Ikke heng deg opp i det, be the bigger person. 

Anonymkode: c0ace...528

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så mye? Verken en femtenåring eller en attenåring trenger tilgang til så mye penger! Eneste er om det er øremerket sertifikat eller bsu! Men skal han studere videre bør ikke han ha så mye penger registrert på seg med tanke på stipend og lån...

Anonymkode: 6d51f...9bc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min ekskone er sur pga eg har råd til å gi min sønn 60.000.- til konfirmasjonen hans. Vi har ikk avtalt noen gaver da vi ikke bor sammen. Min sønn bor med meg.(far) Hun ga 5000.- og hennes foreldre som er millionærer ga 3000.-. Ho mener han får altfor mye penger og kommer til å bruke dette på tull. Eg ordnet gave fra lillebror til ca 3000.- Jeg har ordnet mat og betalt alt som gjelder konfirmasjonen. Nå er a sur og har ikke hjulpet til med å rydde. Vi hadde selskapet hjemme hos oss. Hva mener dere? Har a grunn for å være sur ? Eg er på ingen måte rik. Men eg jobber hardt og har vært heldig med aksjer. Derfor hadde eg råd til dette. 

Ja, hun har rett til å være sur! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker man samarbeider når man setter barn til verden, da gir man felles gaver og er et team. Dårlig samarbeid går utover ditt barn. 

Anonymkode: 46b56...37f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
enhjørningfis skrev (9 minutter siden):

Ja, hun har rett til å være sur! 

Nei virkelig ikke

Anonymkode: 4629c...a7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei virkelig ikke

Anonymkode: 4629c...a7a

Jo, hvis han skryter av det, så syntes jeg det.. men far har selvsagt retten på sin side til å gi hva han selv ønsker, men da kan kanskje ungdommen si det selv og ikke far? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...