AnonymBruker Skrevet 30. april #41 Skrevet 30. april Snok1 skrev (1 time siden): Potetgull og rødvin er en svært dårlig kombinasjon. Velg øl til potetgull eller ost til rødvin. Hva om en ikke er så konform som resten, men faktisk liker potetgull og vin? Anonymkode: e19dc...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #42 Skrevet 30. april Mange rare tilbakemeldinger her. For min del er det ekstremt viktig å ha økonomisk åpenhet i et parforhold. Innsyn og samkjørt økonomi. Jeg ville ALDR gått inn i et langvarig forhold (spesielt ikke med hus og barn) uten åpen økonomi. At du må ty til snoking for å vite ting er et veldig rødt flagg og løgner/hemmeligholdelse. Anonymkode: a4020...70a 5
AnonymBruker Skrevet 30. april #43 Skrevet 30. april Alt dette med penger, arv, etc er veldig galt.. men også, hvem i huleste logger seg inn å rydder i andre personer sin personlige epost??😳😳🚩🚩🚩 Anonymkode: 2bdbc...9bb 4
AnonymBruker Skrevet 30. april #44 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange rare tilbakemeldinger her. For min del er det ekstremt viktig å ha økonomisk åpenhet i et parforhold. Innsyn og samkjørt økonomi. Jeg ville ALDR gått inn i et langvarig forhold (spesielt ikke med hus og barn) uten åpen økonomi. At du må ty til snoking for å vite ting er et veldig rødt flagg og løgner/hemmeligholdelse. Anonymkode: a4020...70a Tjah, om din partner oppretter en sparekonto et sted eller stasher penger i en bankboks, er det ikke dermed sagt du får vite det. Meb forholdet kan være like bra for det. Er litt som med utroskap. Det er aldri et problem før man får vite om det. Anonymkode: e19dc...e6c
newman01 Skrevet 30. april #45 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tjah, om din partner oppretter en sparekonto et sted eller stasher penger i en bankboks, er det ikke dermed sagt du får vite det. Meb forholdet kan være like bra for det. Er litt som med utroskap. Det er aldri et problem før man får vite om det. Anonymkode: e19dc...e6c En sparekonto vil dukke opp på skattemeldingen, så den er rimelig lett å se om man samarbeider om skattemeldingen.
AnonymBruker Skrevet 30. april #46 Skrevet 30. april newman01 skrev (Akkurat nå): En sparekonto vil dukke opp på skattemeldingen, så den er rimelig lett å se om man samarbeider om skattemeldingen. Man kan lett unngå dette. Anonymkode: e19dc...e6c
Snok1 Skrevet 30. april #47 Skrevet 30. april newman01 skrev (2 timer siden): For det var smaksopplevelsen som var det essensielle i posten min... Jeg forsøker bare å fasilitere for en optimal dialog. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #48 Skrevet 30. april Du høres helt vilt kontrollerende ut. Logge inn på hans gmail-konto for å "hjelpe ham" med å slette eposter, på verdens største epostserver med bortimot ubegrenset plass..? Jeg har epost fra tilbake da gmail først ble til i 2004, og det er hverken uoversiktlig eller fullt. Markerer eventuelt spam eller phishing-eposter, that's it. Jeg tror han skjønner og merker at du er ute etter ting som er hans på en usunn måte. Og hvordan har du logget inn på hans skatteside? Brukt hans personlige Bank-ID? Min partner insisterer på at han ikke har noe å skjule mtp sin Bank-ID overfor meg, men jeg insisterer faktisk på at han holder den privat - fordi det er personlig. Det er din digitale ID. Anonymkode: f2ab2...656 1
Juliv Skrevet 30. april #49 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 8.03): De er fem søsken og dehar enda ikke ferdigstillt arv, det er nesten to år siden gjenlevende forelder døde. De nå deler og er alle medeier på et hus som han ikke ønsker. Det er innviklet og mer, men dette er det største greia. Det hele virker så merkelig for meg, hvorfor han er så tafatt og ikke slår i bordet for å få kommet seg ut av det. Å be dem om å kjøpe ham ut, å bli ferdig med arveoppgjøret. Jeg forstår det ikke. Han er veldig tafatt når det gjelder konfrontasjoner med slekten, lar seg overkjøre gang på gang. Så gjorde jeg noe jeg ikke burde ha gjort og snoket i hans skatteoppgjør. Vi har felles billån og jeg ville se om han hadde fått hele på seg. I tillegg var jeg nysgjerrig, la meg være ærlig om det. Han sier selv at han fikk tilbake 3000kr. Jeg tror han har fått hele billånet skrevet på seg slik jeg trodde, men det kom ikke frem hos hverken han eller jeg. Merkelig greie, kanskje vi burde ha skrevet det inn selv? Skal ikke slikt komme automatisk? Uansett, mens jeg snokte så jeg at han har dette huset i skatteangivelsen hans og at han fikk igjen 10000, ikke 3000 slik han sier. Så fikk jeg pengene mine på konto fra skatten og spurte om han også hadde fått. "Nei" sier han. Hver gang jeg spør. Han har ikke fått pengene igjen. I går skulle jeg hjelpe han å slette ut av gmail kontoen (hvorfor han ikke sletter epostene sine aner ikke jeg, så jeg pleier å ta en opprydding for han). Så ser jeg 18. Mars epost fra skattekontoret, da skjønner jeg at han må ha fått penger han også. Maser litt om at han må sjekke konto, viser epost, jovisst. De hadde "kommet og gått". Spurte hvor mye han fikk: "3000" sier han. Hva i alle verden er det jeg ikke forstår? Dette er et rødt flagg for meg for noe skurrer og jeg forstår ikke greia. Anonymkode: 967f6...f37 Veldig rart at så mange her mener du har gjort noe galt, TS. Ja, du burde kanskje ikke ha snoket, men det er egentlig en avsporing i denne sammenhengen. Det du faktisk avdekket er langt mer alvorlig: han lyver deg rett opp i ansiktet, flere ganger, om noe så konkret som penger. Å lyve eller skjule økonomiske forhold i et forhold er uakseptabelt. Det handler om tillit, ikke kroner og øre. Når han i tillegg holder fast ved løgnen selv når du sitter med dokumentasjon, er det ikke et engangstilfelle det er et mønster. Og hvis han frivillig har gitt deg tilgang til BankID eller lignende tidligere, så er det hans ansvar. Det rokker uansett ikke ved hovedpoenget: han er ikke ærlig med deg. Slik jeg leser dette, er ikke spørsmålet hvorfor du sjekket men hvorfor han lyver. Du må jo ha mistenkt noe? Det er et tydelig rødt flagg, og det bør du ta på alvor.
AnonymBruker Skrevet 30. april #50 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange rare tilbakemeldinger her. For min del er det ekstremt viktig å ha økonomisk åpenhet i et parforhold. Innsyn og samkjørt økonomi. Jeg ville ALDR gått inn i et langvarig forhold (spesielt ikke med hus og barn) uten åpen økonomi. At du må ty til snoking for å vite ting er et veldig rødt flagg og løgner/hemmeligholdelse. Anonymkode: a4020...70a Min daværende samboer og far til vårt barn visste ikke eksakt hvor mye jeg arvet etter farmor og etter en grandtante (min far var død før dem). Ikke spurte han heller. Jeg kan ikke se for meg at han skulle vite eksakt hvor mye dette var? Så lenge begge betaler sin andel av utgiftene som avtalt, ser jeg ingen grunn til at man skal ha full over oversikt over den andres økonomi. Anonymkode: 2f641...d00 2 1
Perfume Skrevet 30. april #51 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 9.21): Saken er enkel. Han lyver om pengene sine fordi du maser om dem. Hva mener du at han skulle gjort med pengene SINE ettersom du maste sånn? Enig i at det er ugreit å lyve, men du bør nok tenke litt over oppførselen din så finner du nok svaret på hvorfor han ikke ville fortelle dette til deg. Og hvorfor i all verden skal du slette hans mailer?? Du pleier å ta en opprydning for ham? For meg virker det svært rart. Anonymkode: 3db81...62d Jeg rydder også min manns eposter, fordi han vil det og ikke gidder selv sier han.. Det er vel ikke noe rart? 1
newman01 Skrevet 30. april #52 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan lett unngå dette. Anonymkode: e19dc...e6c Det er ikke valgfritt å velge om en sparekonto eller kundeforhold med en bank skal dukke opp i skattemeldingen eller ikke. Om sparepenger ikke er opplyst i skattemeldingen har man tatt et aktivt valg og opprettet et kundeforhold med en utenlandsk bank som ikke rapporterer kundeopplysninger til norske skattemyndigheter. Og det er ikke lov. Så å kalle det "lett" er vel en overdrivelse...
AnonymBruker Skrevet 30. april #53 Skrevet 30. april newman01 skrev (6 minutter siden): Det er ikke valgfritt å velge om en sparekonto eller kundeforhold med en bank skal dukke opp i skattemeldingen eller ikke. Om sparepenger ikke er opplyst i skattemeldingen har man tatt et aktivt valg og opprettet et kundeforhold med en utenlandsk bank som ikke rapporterer kundeopplysninger til norske skattemyndigheter. Og det er ikke lov. Så å kalle det "lett" er vel en overdrivelse... Den vil kanskje ikke dukke opp automatisk, men ingenting ulovlig i å ha en konto i utlandet så lenge man selv gjør endringer i skattemeldingen og fører den opp før man sender inn. Mine konti/verdipapirer dukker automatisk opp i skattemeldingen, men jeg må føre inn beløpene selv. Tidligere måtte jeg føre alt opp selv. Anonymkode: 2f641...d00 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #54 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den vil kanskje ikke dukke opp automatisk, men ingenting ulovlig i å ha en konto i utlandet så lenge man selv gjør endringer i skattemeldingen og fører den opp før man sender inn. Mine konti/verdipapirer dukker automatisk opp i skattemeldingen, men jeg må føre inn beløpene selv. Tidligere måtte jeg føre alt opp selv. Anonymkode: 2f641...d00 *Konti/verdipapirer i utlandet Anonymkode: 2f641...d00
AnonymBruker Skrevet 30. april #55 Skrevet 30. april Juliv skrev (2 timer siden): Veldig rart at så mange her mener du har gjort noe galt, TS. Ja, du burde kanskje ikke ha snoket, men det er egentlig en avsporing i denne sammenhengen. Det du faktisk avdekket er langt mer alvorlig: han lyver deg rett opp i ansiktet, flere ganger, om noe så konkret som penger. Å lyve eller skjule økonomiske forhold i et forhold er uakseptabelt. Det handler om tillit, ikke kroner og øre. Når han i tillegg holder fast ved løgnen selv når du sitter med dokumentasjon, er det ikke et engangstilfelle det er et mønster. Og hvis han frivillig har gitt deg tilgang til BankID eller lignende tidligere, så er det hans ansvar. Det rokker uansett ikke ved hovedpoenget: han er ikke ærlig med deg. Slik jeg leser dette, er ikke spørsmålet hvorfor du sjekket men hvorfor han lyver. Du må jo ha mistenkt noe? Det er et tydelig rødt flagg, og det bør du ta på alvor. Selvsagt burde jeg ikke snoket, jeg visste nok at jeg åpnet en pandoras eske, men jeg klarte ikke slå meg til ro. Han er en sånn mann som svarer på ting om jeg spør, men vil helst ikke snakke om noe som er vanskelig eller ubehagelig på noen måte. Typisk "gubbe". Får et kort svar og så blir samtalen "shut down". Dette gjelder ikke bare meg, han er bare sånn med alle. Vil heller la seg overkjøre av andre enn å ha en ordentlig dialog eller hevde sin rett. Han har også en tendens til å tippe over til martyr om man presser, så stort sett lar jeg være. Jeg har sagt til ham de gangene han klager til meg at "ja du vil jo ikke gifte deg" at jeg kommer ihvertfall ikke til å gifte meg så lenge han har et rotete økonomi. Skal vi gifte oss vil vil bli forsørgerpliktig overfor hverandre, økonomi vil blandes og vi har begge "mine og dine" barn. Det er mer innviklet som gift, det er en stor grunn til at jeg har latt være å planlegge bryllup. Hadde han gått hjem hver kveld hadde jeg ikke ofret hans økonomi, hans verdier og hans plan fremover en tanke, men han er her. Vi er strengt talt samboer og jeg ser jo hvordan det blir oftere til at vi spleiser på ting, også større ting og hvordan vi sakte men sikkert jobber mot felles økonomi. At jeg itillegg har blitt brent før bidrar til at jeg er mer var, mer opptatt av å ha ting på stell og aldri oppleve det jeg gjorde med eks. Nå har jeg barn som skal sikres også etter min død, det krever at papirene er i orden og alt er på stell. Å være mine/dine- familie er rotete nok om ikke vi skal gjøre det enda mer komplisert. Perfume skrev (2 timer siden): Jeg rydder også min manns eposter, fordi han vil det og ikke gidder selv sier han.. Det er vel ikke noe rart? Ja han har bedt meg om å gjøre det for han fremfor å måtte opprette enda en ny epostkonto eller betale for mer minne. Han gjør seg, om mulig, enda mer "gubbete" når det er en teknologisk oppgave som han oppfatter som kjedelig. Han har tilgang til mine eposter, tlf, og alt mulig da han har min konto koblet til sin så han får varsel og kan lese det han vil. Jeg har ingenting å skjule og det trodde jeg ikke han heller hadde frem til dette. Samtidig har jeg ikke selv erfaring med arv og aeveoppgjør, så jeg lurte på om det kunne være at han fikk beløpet hans fortalte meg om mens "boet" fikk resten? Og at det på en eller annen måte vil vises på hans skattemelding? Anonymkode: 967f6...f37
AnonymBruker Skrevet 30. april #56 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Selvsagt burde jeg ikke snoket, jeg visste nok at jeg åpnet en pandoras eske, men jeg klarte ikke slå meg til ro. Han er en sånn mann som svarer på ting om jeg spør, men vil helst ikke snakke om noe som er vanskelig eller ubehagelig på noen måte. Typisk "gubbe". Får et kort svar og så blir samtalen "shut down". Dette gjelder ikke bare meg, han er bare sånn med alle. Vil heller la seg overkjøre av andre enn å ha en ordentlig dialog eller hevde sin rett. Han har også en tendens til å tippe over til martyr om man presser, så stort sett lar jeg være. Jeg har sagt til ham de gangene han klager til meg at "ja du vil jo ikke gifte deg" at jeg kommer ihvertfall ikke til å gifte meg så lenge han har et rotete økonomi. Skal vi gifte oss vil vil bli forsørgerpliktig overfor hverandre, økonomi vil blandes og vi har begge "mine og dine" barn. Det er mer innviklet som gift, det er en stor grunn til at jeg har latt være å planlegge bryllup. Hadde han gått hjem hver kveld hadde jeg ikke ofret hans økonomi, hans verdier og hans plan fremover en tanke, men han er her. Vi er strengt talt samboer og jeg ser jo hvordan det blir oftere til at vi spleiser på ting, også større ting og hvordan vi sakte men sikkert jobber mot felles økonomi. At jeg itillegg har blitt brent før bidrar til at jeg er mer var, mer opptatt av å ha ting på stell og aldri oppleve det jeg gjorde med eks. Nå har jeg barn som skal sikres også etter min død, det krever at papirene er i orden og alt er på stell. Å være mine/dine- familie er rotete nok om ikke vi skal gjøre det enda mer komplisert. Ja han har bedt meg om å gjøre det for han fremfor å måtte opprette enda en ny epostkonto eller betale for mer minne. Han gjør seg, om mulig, enda mer "gubbete" når det er en teknologisk oppgave som han oppfatter som kjedelig. Han har tilgang til mine eposter, tlf, og alt mulig da han har min konto koblet til sin så han får varsel og kan lese det han vil. Jeg har ingenting å skjule og det trodde jeg ikke han heller hadde frem til dette. Samtidig har jeg ikke selv erfaring med arv og aeveoppgjør, så jeg lurte på om det kunne være at han fikk beløpet hans fortalte meg om mens "boet" fikk resten? Og at det på en eller annen måte vil vises på hans skattemelding? Anonymkode: 967f6...f37 Hvorfor svarer du ikke på spørsmål om hvordan du fikk logget inn på hans skattemelding? Anonymkode: 4fd55...de6 4
AnonymBruker Skrevet 30. april #57 Skrevet 30. april newman01 skrev (22 timer siden): Så sett dere ned med en pose potetgull og rødvin og gå gjennom skattemelding, økonomi og hva deres finansielle planer og drømmer er. Hvor vanskelig skal det være for to personer som leker med hverandres kjønnsorganer og vasker hverandres underbukser å snakke om penger? Amen. Det svaret her var episk, humrer godt 😂👏🏻 Anonymkode: 4e9ef...b91
AnonymBruker Skrevet 30. april #58 Skrevet 30. april newman01 skrev (2 timer siden): Det er ikke valgfritt å velge om en sparekonto eller kundeforhold med en bank skal dukke opp i skattemeldingen eller ikke. Om sparepenger ikke er opplyst i skattemeldingen har man tatt et aktivt valg og opprettet et kundeforhold med en utenlandsk bank som ikke rapporterer kundeopplysninger til norske skattemyndigheter. Og det er ikke lov. Så å kalle det "lett" er vel en overdrivelse... Vi har her ikke snakket om ulovligheter, men det å holde partnerens øyne bort fra å se dette. Trodde dette var åpenbart mtp tidligere innlegg.. Anonymkode: e19dc...e6c 1
newman01 Skrevet 30. april #59 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har her ikke snakket om ulovligheter, men det å holde partnerens øyne bort fra å se dette. Trodde dette var åpenbart mtp tidligere innlegg.. Anonymkode: e19dc...e6c Trodde premisset var at man skulle samarbeide om skattemeldingen og ha et åpent økonomisk forhold.. Det var ihvertfall det jeg tenkte. Flere og flere utenlandske banker rapporterer nå saldo til norske myndigheter. Ble litt overrasket da jeg fant min bank på Malta i skattemeldingen i år 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #60 Skrevet 30. april newman01 skrev (1 minutt siden): Trodde premisset var at man skulle samarbeide om skattemeldingen og ha et åpent økonomisk forhold.. Det var ihvertfall det jeg tenkte. Flere og flere utenlandske banker rapporterer nå saldo til norske myndigheter. Ble litt overrasket da jeg fant min bank på Malta i skattemeldingen i år Det er vel mulig, men jeg skisserte altså bare løst et par muligheter for å unngå dette. Så tok du av med ulovligheter osv Anonymkode: e19dc...e6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå