AnonymBruker Skrevet i går, 06:03 #1 Skrevet i går, 06:03 De er fem søsken og dehar enda ikke ferdigstillt arv, det er nesten to år siden gjenlevende forelder døde. De nå deler og er alle medeier på et hus som han ikke ønsker. Det er innviklet og mer, men dette er det største greia. Det hele virker så merkelig for meg, hvorfor han er så tafatt og ikke slår i bordet for å få kommet seg ut av det. Å be dem om å kjøpe ham ut, å bli ferdig med arveoppgjøret. Jeg forstår det ikke. Han er veldig tafatt når det gjelder konfrontasjoner med slekten, lar seg overkjøre gang på gang. Så gjorde jeg noe jeg ikke burde ha gjort og snoket i hans skatteoppgjør. Vi har felles billån og jeg ville se om han hadde fått hele på seg. I tillegg var jeg nysgjerrig, la meg være ærlig om det. Han sier selv at han fikk tilbake 3000kr. Jeg tror han har fått hele billånet skrevet på seg slik jeg trodde, men det kom ikke frem hos hverken han eller jeg. Merkelig greie, kanskje vi burde ha skrevet det inn selv? Skal ikke slikt komme automatisk? Uansett, mens jeg snokte så jeg at han har dette huset i skatteangivelsen hans og at han fikk igjen 10000, ikke 3000 slik han sier. Så fikk jeg pengene mine på konto fra skatten og spurte om han også hadde fått. "Nei" sier han. Hver gang jeg spør. Han har ikke fått pengene igjen. I går skulle jeg hjelpe han å slette ut av gmail kontoen (hvorfor han ikke sletter epostene sine aner ikke jeg, så jeg pleier å ta en opprydding for han). Så ser jeg 18. Mars epost fra skattekontoret, da skjønner jeg at han må ha fått penger han også. Maser litt om at han må sjekke konto, viser epost, jovisst. De hadde "kommet og gått". Spurte hvor mye han fikk: "3000" sier han. Hva i alle verden er det jeg ikke forstår? Dette er et rødt flagg for meg for noe skurrer og jeg forstår ikke greia. Anonymkode: 967f6...f37 3
Macro Skrevet i går, 06:12 #3 Skrevet i går, 06:12 1) Hvorfor er du ute etter pengene hans i en slik grad at han ikke føler han kan være ærlig med deg? Hvorfor maser du om hva han har på konto, det er da ikke dine penger? 3) Hva han gjør med sin arv er hans sak. Det sngår ikke deg i det hele tatt. 2) Hvorfor er du ikke en normal person og spør om dere kan sette dere ned og finne ut av billånet SAMMEN? Du selv er et gigantisk rødt flagg for meg. Stakkars mann. 20 6
AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #4 Skrevet i går, 07:12 bruker567 skrev (59 minutter siden): Det å snoke, DET er rødt flagg det. Men det var ikke poenget her. Anonymkode: e19dc...e6c 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:17 #5 Skrevet i går, 07:17 bruker567 skrev (1 time siden): Det å snoke, DET er rødt flagg det. Det å lyge er et rødt flag Anonymkode: 2b67e...930 5 1
newman01 Skrevet i går, 07:20 #6 Skrevet i går, 07:20 Hvorfor går dere ikke gjennom skattemeldingen sammen? Og hvorfor godkjenner du oppgjøret og sender inn skattemelding til Skatteetaten om du mistenker at det er noe feil med lånet? Det er ikke lov å opplyse feil i skattemeldingen, og det er ditt ansvar å gjøre det riktig. Har dere felles lån og betaler det sammen skal dere begge ha penger tilbake. 4 4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #7 Skrevet i går, 07:21 Saken er enkel. Han lyver om pengene sine fordi du maser om dem. Hva mener du at han skulle gjort med pengene SINE ettersom du maste sånn? Enig i at det er ugreit å lyve, men du bør nok tenke litt over oppførselen din så finner du nok svaret på hvorfor han ikke ville fortelle dette til deg. Og hvorfor i all verden skal du slette hans mailer?? Du pleier å ta en opprydning for ham? For meg virker det svært rart. Anonymkode: 3db81...62d 9 4
Thyra Skrevet i går, 07:22 #8 Skrevet i går, 07:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det å lyge er et rødt flag Anonymkode: 2b67e...930 Både å snoke og lyve er røde flagg. 2 2
newman01 Skrevet i går, 07:22 #9 Skrevet i går, 07:22 Og angående eposter: Hvorfor slettes de? Jeg har sikkert 20´000 eposter i google-systemet. Tror ikke jeg noensinne har slettet noe der. Flytter viktige eposter til undermapper, ellers er alt i innboks eller "promotions" 2 5
Macro Skrevet i går, 07:23 #10 Skrevet i går, 07:23 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det å lyge er et rødt flag Anonymkode: 2b67e...930 Å logge seg inn med BankIDen til andre er ulovlig. 13 4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #11 Skrevet i går, 07:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er fem søsken og dehar enda ikke ferdigstillt arv, det er nesten to år siden gjenlevende forelder døde. De nå deler og er alle medeier på et hus som han ikke ønsker. Det er innviklet og mer, men dette er det største greia. Det hele virker så merkelig for meg, hvorfor han er så tafatt og ikke slår i bordet for å få kommet seg ut av det. Å be dem om å kjøpe ham ut, å bli ferdig med arveoppgjøret. Jeg forstår det ikke. Han er veldig tafatt når det gjelder konfrontasjoner med slekten, lar seg overkjøre gang på gang. Så gjorde jeg noe jeg ikke burde ha gjort og snoket i hans skatteoppgjør. Vi har felles billån og jeg ville se om han hadde fått hele på seg. I tillegg var jeg nysgjerrig, la meg være ærlig om det. Han sier selv at han fikk tilbake 3000kr. Jeg tror han har fått hele billånet skrevet på seg slik jeg trodde, men det kom ikke frem hos hverken han eller jeg. Merkelig greie, kanskje vi burde ha skrevet det inn selv? Skal ikke slikt komme automatisk? Uansett, mens jeg snokte så jeg at han har dette huset i skatteangivelsen hans og at han fikk igjen 10000, ikke 3000 slik han sier. Så fikk jeg pengene mine på konto fra skatten og spurte om han også hadde fått. "Nei" sier han. Hver gang jeg spør. Han har ikke fått pengene igjen. I går skulle jeg hjelpe han å slette ut av gmail kontoen (hvorfor han ikke sletter epostene sine aner ikke jeg, så jeg pleier å ta en opprydding for han). Så ser jeg 18. Mars epost fra skattekontoret, da skjønner jeg at han må ha fått penger han også. Maser litt om at han må sjekke konto, viser epost, jovisst. De hadde "kommet og gått". Spurte hvor mye han fikk: "3000" sier han. Hva i alle verden er det jeg ikke forstår? Dette er et rødt flagg for meg for noe skurrer og jeg forstår ikke greia. Anonymkode: 967f6...f37 Du kommer ikke inn på skatteetatens sider for å sjekke skattemeldingen hans, uten hans bankid. Og hvis du har misbrukt den, så er det straffbart og bør politianmeldes. Anonymkode: 4fd55...de6 10 8
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #12 Skrevet i går, 07:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): I går skulle jeg hjelpe han å slette ut av gmail kontoen (hvorfor han ikke sletter epostene sine aner ikke jeg, så jeg pleier å ta en opprydding for han). Anonymkode: 967f6...f37 Denne var veldig merkelig. Jeg har e-poster fra 2002, og ser ingen grunn til å "rydde". Hva er greia her? Anonymkode: 2c4d7...eb4 5 4
Macro Skrevet i går, 07:32 #13 Skrevet i går, 07:32 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne var veldig merkelig. Jeg har e-poster fra 2002, og ser ingen grunn til å "rydde". Hva er greia her? Anonymkode: 2c4d7...eb4 Det er vel noe hun har lurt han til for å snoke. TS sitt enorme kontrollbehov fremstår som sykelig. 9 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #14 Skrevet i går, 07:39 Det er rødt flagg her, men det røde flagget er ikke partner. Anonymkode: a630a...616 5 5
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #15 Skrevet i går, 08:05 Du er det røde flagget her, du har ingenting med hans personlige økonomi å gjøre ut over det dere har felles. Lån med flere låntakere kommer ofte oppført på kun en av låntakerne og det er opp til partene å selv endre brøken, hvis dere ønsker. Samboeren din kan ikke nekte deg å føre halvparten på deg hvis du faktisk står som låntaker. Du ber om å få opplysningene av han og sier du skal føre halvparten på deg. Anonymkode: 0b786...eb1 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:08 #16 Skrevet i går, 08:08 Hvis jeg var din parter,hadde jeg gjort det slutt. Anonymkode: 0106f...8a9 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #17 Skrevet i går, 09:25 Jeg sier ikke det er greit å lyge, men en konfliktsky person tyr gjerne til løgn når vedkommende føler at noe er ubehagelig. Og det kan jeg forstå. Det virker som du er veldig opptatt av penger, og spesielt hans penger. Anonymkode: 2f641...d00 6 4
Blått Skrevet i går, 09:32 #18 Skrevet i går, 09:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sier ikke det er greit å lyge, men en konfliktsky person tyr gjerne til løgn når vedkommende føler at noe er ubehagelig. Og det kan jeg forstå. Det virker som du er veldig opptatt av penger, og spesielt hans penger. Anonymkode: 2f641...d00 Dette. Du virker veldig opptatt av pengene hans. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #19 Skrevet i går, 09:37 newman01 skrev (2 timer siden): Og angående eposter: Hvorfor slettes de? Jeg har sikkert 20´000 eposter i google-systemet. Tror ikke jeg noensinne har slettet noe der. Flytter viktige eposter til undermapper, ellers er alt i innboks eller "promotions" Veldig mange tror at mailer må slettes, og at det ikke er nok plass på telefonen. De skjønner ikke at mailene ligger hos Google. Anonymkode: efa75...f94 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:38 #20 Skrevet i går, 09:38 Jeg ville dumpet deg på sekundet. Finnes ingen unnskyldning for slik snoking Anonymkode: 52a88...ed5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå