Summeer Skrevet 29. april #21 Skrevet 29. april (endret) Vi har hus og barn sammen, dermed anser vi også at skattemeldingen er noe vi må gjøre sammen. Vi har felles regningkonto til hverdagens utgifter, men større forbruk og sparing er jo hvert vårt, altså det som ikke treffer "felles hverdag". Men jeg har jo sånn ca innblikk i hvor mye og hvordan han sparer og blåser av på junkfood uten at jeg har detaljer. Og han veit jo hvor mye jeg bruker på å unne meg takeaway kaffe og sparer. Det må jo være andre ting dere sliter med tenker jeg når dere ikke kan ha åpen og ærlig kommunikasjon? Endret 29. april av Summeer 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #22 Skrevet 29. april Dere har åpenbart et kommunikasjonsproblem - det er det røde flagget. Anonymkode: ae8f9...140 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #23 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig mange tror at mailer må slettes, og at det ikke er nok plass på telefonen. De skjønner ikke at mailene ligger hos Google. Anonymkode: efa75...f94 Vi sletter unødvendig epost for å redusere elforbruk og co2-utslipp i datasentre. Anonymkode: 13420...116 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 29. april #24 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig mange tror at mailer må slettes, og at det ikke er nok plass på telefonen. De skjønner ikke at mailene ligger hos Google. Anonymkode: efa75...f94 Man betaler til google for lagringsplass om det blir for mye epost og filer der inne. Anonymkode: 380b0...a6c 5
Snok1 Skrevet 29. april #25 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva i alle verden er det jeg ikke forstår? Dette er et rødt flagg for meg for noe skurrer og jeg forstår ikke greia. Jeg hadde endt opp med å lyve for deg, og jeg ville aldri gitt deg tilgang til min korrespondanse. Det er helt greit om du rødflagger tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #26 Skrevet 29. april Jeg skjønner deg TS, faktisk, for du har en magefølelse på at han lyver. Veldig ugreit at han lyver, men spørsmålet er jo hvorfor han lyver. Er du sånn som maser om penger og forbruk? Ser du på hans penger som dine penger? Hva kan være grunnen til at han ikke er åpen mot deg? Anonymkode: f452f...db9 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #27 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det å lyge er et rødt flag Anonymkode: 2b67e...930 Ikke hvis det er for å beskytte seg selv mot en psyko. Anonymkode: 60f88...717 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Skrevet 29. april Du har ingenting med hans arv, forstår han at han holder litt tett, når du masser om arven hams og hva han ska gjøre i forhold til det. Og du har jo egentlig ikke noe med om han får 3000 eller 10.000 igjen på skatten slik sett. Nå vet ikke jeg hvordan det er med billån. Men på huslån der 2 stykk står som eier og begge ansvarlig får lån, så ble det fra i fjord hvis jeg husker rett satt 50/50 i skatte meldingen Anonymkode: 721bc...715 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #29 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): han fikk igjen 10000, ikke 3000 Har du sett både utkastet og skattemeldingen etter endring? Jeg tipper du kun har sett utkastet, og at han har gjort endringer som fører til at han må betale mer skatt og dermed får tilbake mindre. Anonymkode: af819...a69 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #30 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner deg TS, faktisk, for du har en magefølelse på at han lyver. Veldig ugreit at han lyver, men spørsmålet er jo hvorfor han lyver. Er du sånn som maser om penger og forbruk? Ser du på hans penger som dine penger? Hva kan være grunnen til at han ikke er åpen mot deg? Anonymkode: f452f...db9 Faktisk er jeg usikker på hvorfor, det er han som har villet gifte seg og jeg som har vært usikker da jeg opplever hans økonomi som "rotete". Jeg har tidligere vært sammen med en mann som svindlet NAV og som tok opp mange hundretusener i lån, det lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle utsettes for igjen. Ny partner har egen hus som han deler med annen medeier (slektning), egne barn, og så er det i tillegg dette arveoppgjør og skatteoppgjør. Magefølelsen gnager, så lenge vi ikke er gift er hans økonomi ikke mitt problem, men dersom vi skulle gifte oss vil jeg helst slippe å bli ubehagelig overrasket. Vi har vært sammen i 10 år og han er her mer og mer, ting flettes sammen mer og mer, jeg vil egentlig bare være sikker og trygg. Jeg har vært lurt før og det tok meg åresvis å få hodet over vannet etter hans gjeld og økonomisk rot. Anonymkode: 967f6...f37 6 1
newman01 Skrevet 29. april #31 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Faktisk er jeg usikker på hvorfor, det er han som har villet gifte seg og jeg som har vært usikker da jeg opplever hans økonomi som "rotete". Jeg har tidligere vært sammen med en mann som svindlet NAV og som tok opp mange hundretusener i lån, det lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle utsettes for igjen. Ny partner har egen hus som han deler med annen medeier (slektning), egne barn, og så er det i tillegg dette arveoppgjør og skatteoppgjør. Magefølelsen gnager, så lenge vi ikke er gift er hans økonomi ikke mitt problem, men dersom vi skulle gifte oss vil jeg helst slippe å bli ubehagelig overrasket. Vi har vært sammen i 10 år og han er her mer og mer, ting flettes sammen mer og mer, jeg vil egentlig bare være sikker og trygg. Jeg har vært lurt før og det tok meg åresvis å få hodet over vannet etter hans gjeld og økonomisk rot. Anonymkode: 967f6...f37 Så sett dere ned med en pose potetgull og rødvin og gå gjennom skattemelding, økonomi og hva deres finansielle planer og drømmer er. Hvor vanskelig skal det være for to personer som leker med hverandres kjønnsorganer og vasker hverandres underbukser å snakke om penger? 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #32 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): De er fem søsken og dehar enda ikke ferdigstillt arv, det er nesten to år siden gjenlevende forelder døde. De nå deler og er alle medeier på et hus som han ikke ønsker. Det er innviklet og mer, men dette er det største greia. Det hele virker så merkelig for meg, hvorfor han er så tafatt og ikke slår i bordet for å få kommet seg ut av det. Å be dem om å kjøpe ham ut, å bli ferdig med arveoppgjøret. Jeg forstår det ikke. Han er veldig tafatt når det gjelder konfrontasjoner med slekten, lar seg overkjøre gang på gang. Så gjorde jeg noe jeg ikke burde ha gjort og snoket i hans skatteoppgjør. Vi har felles billån og jeg ville se om han hadde fått hele på seg. I tillegg var jeg nysgjerrig, la meg være ærlig om det. Han sier selv at han fikk tilbake 3000kr. Jeg tror han har fått hele billånet skrevet på seg slik jeg trodde, men det kom ikke frem hos hverken han eller jeg. Merkelig greie, kanskje vi burde ha skrevet det inn selv? Skal ikke slikt komme automatisk? Uansett, mens jeg snokte så jeg at han har dette huset i skatteangivelsen hans og at han fikk igjen 10000, ikke 3000 slik han sier. Så fikk jeg pengene mine på konto fra skatten og spurte om han også hadde fått. "Nei" sier han. Hver gang jeg spør. Han har ikke fått pengene igjen. I går skulle jeg hjelpe han å slette ut av gmail kontoen (hvorfor han ikke sletter epostene sine aner ikke jeg, så jeg pleier å ta en opprydding for han). Så ser jeg 18. Mars epost fra skattekontoret, da skjønner jeg at han må ha fått penger han også. Maser litt om at han må sjekke konto, viser epost, jovisst. De hadde "kommet og gått". Spurte hvor mye han fikk: "3000" sier han. Hva i alle verden er det jeg ikke forstår? Dette er et rødt flagg for meg for noe skurrer og jeg forstår ikke greia. Anonymkode: 967f6...f37 Du er jo et vandrende rødt flagg. Det er ikke mannen din som kommer dårlig ut her. Du virker psyko Anonymkode: 22fba...cea 7
AnonymBruker Skrevet 29. april #33 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så gjorde jeg noe jeg ikke burde ha gjort og snoket i hans skatteoppgjør. Anonymkode: 967f6...f37 Hvordan fikk du tilgang til hans skatteoppgjør? Anonymkode: be635...ff4 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #34 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du kommer ikke inn på skatteetatens sider for å sjekke skattemeldingen hans, uten hans bankid. Og hvis du har misbrukt den, så er det straffbart og bør politianmeldes. Anonymkode: 4fd55...de6 Anmelde igjen, ja. KG, ass Anonymkode: e19dc...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #35 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Denne var veldig merkelig. Jeg har e-poster fra 2002, og ser ingen grunn til å "rydde". Hva er greia her? Anonymkode: 2c4d7...eb4 Sletter hele tida jeg. Anonymkode: 93c0d...d22 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #36 Skrevet 29. april Det var svært hvor du fikk gjennomgå her 😂 Du skal anmeldes, du er ute etter pengene hans, du er snokete og et rødt flagg i deg selv. Jeg tenker at det er rødt flagg at han lyver etter at dere har vært kjærester i 10 år. Hvorfor ? Må da være lov å tenke hvorfor (?) uten at man er sinnsyk eller er en penge gal psyco! Du gjikk litt over streken moralsk sett med å snoke men jeg tviler på at du er den eneste som har gjort noe lignende. Er vel å gå litt etter intuisjon å, akkurat som enkelte bare har en altfor stor mistanke om utroskap….sjekker tlf til partner og så var det faktisk meldinger der fra ei annen dame/en annen mann? Hvem er da det røde flagget? Det er ikke lov å gå innpå andre sine meldinger, men gjort er gjort og hvis man hadde rett og faktisk tok personen i det man mistenkte ,så føles det plutselig ikke så fælt gjort ut. Kanskje ikke den beste sammenligningen men anyway… Attpåtil har du dårlig erfaring fra den svindler mannen du var sammen med tidligere så jah…kan skjønne deg jeg 😉 Men ikke si det til han at du vet om 10.000 for da blir det bråk (garantert) og all tillit borte🤷♀️⁉️ Anonymkode: 8b678...890 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #37 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Faktisk er jeg usikker på hvorfor, det er han som har villet gifte seg og jeg som har vært usikker da jeg opplever hans økonomi som "rotete". Jeg har tidligere vært sammen med en mann som svindlet NAV og som tok opp mange hundretusener i lån, det lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle utsettes for igjen. Ny partner har egen hus som han deler med annen medeier (slektning), egne barn, og så er det i tillegg dette arveoppgjør og skatteoppgjør. Magefølelsen gnager, så lenge vi ikke er gift er hans økonomi ikke mitt problem, men dersom vi skulle gifte oss vil jeg helst slippe å bli ubehagelig overrasket. Vi har vært sammen i 10 år og han er her mer og mer, ting flettes sammen mer og mer, jeg vil egentlig bare være sikker og trygg. Jeg har vært lurt før og det tok meg åresvis å få hodet over vannet etter hans gjeld og økonomisk rot. Anonymkode: 967f6...f37 Dette er veldig enkelt å unngå. Man holder rett og slett økonomien separat. Jeg og samboeren har vært sammen i 14 år og har barn sammen, og det eneste økonomiske vi har felles er boliglånet. Der betaler vi inn hver for oss. Ellers betaler han meg en fast sum hver måned for alle fellesutgifter og jeg tar meg av alt av regninger. Anonymkode: 39024...d52 1
Maggi2 Skrevet 30. april #38 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Faktisk er jeg usikker på hvorfor, det er han som har villet gifte seg og jeg som har vært usikker da jeg opplever hans økonomi som "rotete". Jeg har tidligere vært sammen med en mann som svindlet NAV og som tok opp mange hundretusener i lån, det lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle utsettes for igjen. Ny partner har egen hus som han deler med annen medeier (slektning), egne barn, og så er det i tillegg dette arveoppgjør og skatteoppgjør. Magefølelsen gnager, så lenge vi ikke er gift er hans økonomi ikke mitt problem, men dersom vi skulle gifte oss vil jeg helst slippe å bli ubehagelig overrasket. Vi har vært sammen i 10 år og han er her mer og mer, ting flettes sammen mer og mer, jeg vil egentlig bare være sikker og trygg. Jeg har vært lurt før og det tok meg åresvis å få hodet over vannet etter hans gjeld og økonomisk rot. Anonymkode: 967f6...f37 Det er jo bare å la være å gifte deg, det da. Og holde bankID langt unna samboer, sånn hvis du er veldig redd for å bli lurt inn i noe økonomisk. Strengt tatt bør vel din samboer stenge deg ute av sin bankID også. Det virker som om du har fri tilgang til telefonen hans. Det er ikke helt sunt tenker jeg, særlig når du er en som har et kontrollbehov og snoker. Når mine foreldre en dag dør så ville jeg satt lite pris på om min samboer presset meg for å få solgt huset hvis jeg hadde blitt enig med mine søsken om å beholde det. Og hadde han mast om småpenger (som det 3000 vs 10000 egentlig er) som jeg personlig fikk igjen på skatten, så hadde jeg blitt irritert og stresset selv, og kunne sikkert finne på å lyge. Særlig hvis samboer ville ha en finger med i spillet på hvordan jeg valgte å forvalte dem. Jeg tipper du legger press på ham ang. dette. Typ "burde du ikke spare de pengene, har ikke du 10000 kr ekstra nå, jeg mener vi bør kjøpe nye utemøbler, skal vi bestille tur nå som du har penger" osv. 3
Snok1 Skrevet 30. april #39 Skrevet 30. april newman01 skrev (15 timer siden): Så sett dere ned med en pose potetgull og rødvin og gå gjennom skattemelding, økonomi og hva deres finansielle planer og drømmer er. Hvor vanskelig skal det være for to personer som leker med hverandres kjønnsorganer og vasker hverandres underbukser å snakke om penger? Potetgull og rødvin er en svært dårlig kombinasjon. Velg øl til potetgull eller ost til rødvin. 1 2
newman01 Skrevet 30. april #40 Skrevet 30. april Snok1 skrev (46 minutter siden): Potetgull og rødvin er en svært dårlig kombinasjon. Velg øl til potetgull eller ost til rødvin. For det var smaksopplevelsen som var det essensielle i posten min... 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå