AnonymBruker Skrevet 3. mai #81 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 21.33): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Wow. Nå kan hun faktisk snart anmelde deg. Når hun ved mer enn én gang har sagt ifra at hun ikke ønsker kontakt, er det ikke på noen måte greit å gå videre med dette. Hvis dette var en venn av min voksne datter eller sønn, ville jeg blitt bekymret for hva du ville gjøre fremover ts. Dump evt få en profesjonell å snakke med. Som kan fortelle deg om grenser, aksept, vennskap og forventninger. Forventninger kan nemlig aldri trumfe grenser. Og slike ting, som de fleste voksne forstår. Nå bør du ikke forvente at ikke også deres felles venner tar et standpunkt mot deg, når du ikke vil la henne være i fred. Anonymkode: 6c2aa...09d 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #82 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 21.33): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Er du helt tullerusk? Hun har jo gitt deg beskjed om grunnen til at hun ikke vil ha kontakt. Må du ha det inn med teskje? Anonymkode: aa420...0e8 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #83 Skrevet 3. mai Dette må være trolling. Går ikke an å være så sosialt inkompetent, for dette er jo trakassering. Anonymkode: e01d1...034 3 5
Debattanten2018 Skrevet 17. juni #84 Skrevet 17. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 19.44): Det var vanskeligheter mellom oss for et par år siden, da hun var sint over at jeg hadde gått videre med ting hun ikke ville at jeg skulle dele. For 1,5 år siden var jeg direkte mot henne etter at jeg følte at hun ikke prioriterte meg i sine planer. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun har bestemt seg for å kutte kontakten nå, som jeg føler vi ikke har hatt noe " ondt blod" mellom oss.. Synast du er det er rart at ho ikkje vil ha noko med deg å gjera når du har fortalt hemmeligheiter som ho ikkje ville at du skulle dele? Klarar du verkeleg ikkje å sjå det? Jeezes. Endret 17. juni av Debattanten2018 2
BeeKind Skrevet 17. juni #85 Skrevet 17. juni Skjønner at dette er vondt, å bli dumpet av en venn kan være mye verre enn et brudd med en kjæreste. 💔 Det er dessverre ingenting du kan gjøre, du må respektere hennes grenser og avgjørelse. Jeg forstår at det er vanskelig for deg og at du gjerne vil strekke deg for å beholde vennskapet ❤️ men kan det være at det er nettop det at du ikke er så god på grenser som gjør henne sliten? Du forteller at du tidligere har bedt henne prioritere deg mer, at du har delt ting videre, at du har sendt henne meldinger og spurt om å gå tur etter at hun har sagt at hun ikke ønsker kontakt. Alt dette er eksempler på å ikke respektere grenser, og kan oppleves veldig tappende og slitsomt for andre. Hun føler kanskje at du ønsker mer fra henne enn hun ønsker å gi? Det er jo veldig kjipt, men en ærlig sak. Da passer dere kanskje ikke så godt som venninner. Det at hun plutselig sier noe nå kan være for at hun ikke har klart å si ifra tidligere. Hun har kanskje gått og kjent på dette en stund. Håper du får bearbeidet dette og at du finner andre venner du matcher bedre med hvor ting er mer jevnbyrdig ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni #86 Skrevet 18. juni Debattanten2018 skrev (På 13.4.2026 den 18.40): Greit, men jeg vil bare oppklare at denne vennen som dumpet meg ikke ga meg en forklaring på hvorfor. Jo, det har hun! Og du har også bevist for kommentarfeltet at hun har absolutt rett. Du ER slitsom og dere har DÅRLIG kjemi. Jeg hadde heller ikke orket et vennskap med deg. Legg tråden død og slutt å plag henne, ta lærdom av dette og bli en bedre venninne for fremtidige vennskap. Anonymkode: 89cd7...616 1
Debattanten2018 Skrevet 18. juni #87 Skrevet 18. juni (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jo, det har hun! Og du har også bevist for kommentarfeltet at hun har absolutt rett. Du ER slitsom og dere har DÅRLIG kjemi. Jeg hadde heller ikke orket et vennskap med deg. Legg tråden død og slutt å plag henne, ta lærdom av dette og bli en bedre venninne for fremtidige vennskap. Fy søren kor blind du er!! Kvifor svarar du meg og forvekslar meg med trådstartaren?? For eg har ikkje plaga venninna mi! Eg har ikkje starta denne tråden, sida trådstarteren er ein anonym brukar! Og mitt brukernavn er Debattanten2018! Så ikkje anklag meg for ting som eg ikkje har gjort! Og lær deg å lese kven som har starta før du svarar! Endret 18. juni av Debattanten2018 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #88 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 13.4.2026 den 22.29): ts her! Jeg kjenner kollegaen litt fra tidligere og gjennom felles venner..Jeg vet at kollegaen har en del issues med hun venninnen min , og jeg trengte bare å ventilere litt sammen med henne, var kanskje dumt...Men jeg trengte å sparre med noen Anonymkode: 7d71a...cc6 Vi må slutte å kalle baksnakking for ventilering. Ventilering er baksnakking- ikke noe annet. Anonymkode: 09f56...ada 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #89 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo, det har hun! Og du har også bevist for kommentarfeltet at hun har absolutt rett. Du ER slitsom og dere har DÅRLIG kjemi. Jeg hadde heller ikke orket et vennskap med deg. Legg tråden død og slutt å plag henne, ta lærdom av dette og bli en bedre venninne for fremtidige vennskap. Anonymkode: 89cd7...616 Hæ? Ts er anonym, ikke den du svarer 😅 Anonymkode: 6c2aa...09d 6 1
oslomaraton Skrevet 20. juni #90 Skrevet 20. juni BeeKind skrev (På 18.6.2026 den 1.33): Skjønner at dette er vondt, å bli dumpet av en venn kan være mye verre enn et brudd med en kjæreste. 💔 Det er dessverre ingenting du kan gjøre, du må respektere hennes grenser og avgjørelse. Jeg forstår at det er vanskelig for deg og at du gjerne vil strekke deg for å beholde vennskapet ❤️ men kan det være at det er nettop det at du ikke er så god på grenser som gjør henne sliten? Du forteller at du tidligere har bedt henne prioritere deg mer, at du har delt ting videre, at du har sendt henne meldinger og spurt om å gå tur etter at hun har sagt at hun ikke ønsker kontakt. Alt dette er eksempler på å ikke respektere grenser, og kan oppleves veldig tappende og slitsomt for andre. Hun føler kanskje at du ønsker mer fra henne enn hun ønsker å gi? Det er jo veldig kjipt, men en ærlig sak. Da passer dere kanskje ikke så godt som venninner. Det at hun plutselig sier noe nå kan være for at hun ikke har klart å si ifra tidligere. Hun har kanskje gått og kjent på dette en stund. Håper du får bearbeidet dette og at du finner andre venner du matcher bedre med hvor ting er mer jevnbyrdig ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. juni #91 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 9.13): Vi må slutte å kalle baksnakking for ventilering. Ventilering er baksnakking- ikke noe annet. Anonymkode: 09f56...ada Det trenger det ikke å være. Men i dette tilfellet så var det nok det. Anonymkode: f0dc1...f11
AnonymBruker Skrevet 20. juni #92 Skrevet 20. juni Ts igjen! Jo jeg fikk svar på det jeg spurte om, men jeg skjønner ikke hvorfor hun brøt på tidspunktet hin gjorde da jeg ihvertfall syntes at vi hadde det uproblematisk. jeg har vennlig kommentert er bilde hun la ut på story..I tillegg traff jeg henne tilfeldigvis på butikken, jeg prøvde å snakke med henne, men hun unnskyldte seg med at hun hadde det travelt på vei til avtale. Anonymkode: 7d71a...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #93 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts igjen! Jo jeg fikk svar på det jeg spurte om, men jeg skjønner ikke hvorfor hun brøt på tidspunktet hin gjorde da jeg ihvertfall syntes at vi hadde det uproblematisk. jeg har vennlig kommentert er bilde hun la ut på story..I tillegg traff jeg henne tilfeldigvis på butikken, jeg prøvde å snakke med henne, men hun unnskyldte seg med at hun hadde det travelt på vei til avtale. Anonymkode: 7d71a...cc6 mente " hun" Anonymkode: 7d71a...cc6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #94 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts igjen! Jo jeg fikk svar på det jeg spurte om, men jeg skjønner ikke hvorfor hun brøt på tidspunktet hin gjorde da jeg ihvertfall syntes at vi hadde det uproblematisk. jeg har vennlig kommentert er bilde hun la ut på story..I tillegg traff jeg henne tilfeldigvis på butikken, jeg prøvde å snakke med henne, men hun unnskyldte seg med at hun hadde det travelt på vei til avtale. Anonymkode: 7d71a...cc6 Man er ikke forpliktet til å kutte kontakt fordi det har skjedd noe spesielt, og du har sikkert forstått at for henne var det ikke uproblematisk. Slutt å kommenter bilder, storyer, og ikke si noe annet enn hei på butikken. Anonymkode: 59b61...8e1 1
oslomaraton Skrevet 20. juni #95 Skrevet 20. juni Hvis du vil bli oppfattet som en plagsom person har du lykkes godt ihvertfall ! 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #96 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 15.4.2026 den 21.17): Ts her! Jeg føler bare at det er en merkelig ting å gjøre av henne og bare avslutte et langvarig vennskap på den måten. Her om dagen oppdaget jeg at hun har slettet meg på Some, da var jeg nødt om å spørre hva som er skjedd siden hun har slettet meg, men jeg fikk bare et kort svar tilbake som ikke ga meg så mye..Spurte henne igjen om det var slik at hun ikke ville at jeg skulle følge henne, og hun svarte ikke mere. Men greit nok, jeg skal ikke " plage " henne noe mere Anonymkode: 7d71a...cc6 AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 19.44): ts Det var vanskeligheter mellom oss for et par år siden, da hun var sint over at jeg hadde gått videre med ting hun ikke ville at jeg skulle dele. For 1,5 år siden var jeg direkte mot henne etter at jeg følte at hun ikke prioriterte meg i sine planer. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun har bestemt seg for å kutte kontakten nå, som jeg føler vi ikke har hatt noe " ondt blod" mellom oss.. Anonymkode: 7d71a...cc6 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts igjen! Jo jeg fikk svar på det jeg spurte om, men jeg skjønner ikke hvorfor hun brøt på tidspunktet hin gjorde da jeg ihvertfall syntes at vi hadde det uproblematisk. jeg har vennlig kommentert er bilde hun la ut på story..I tillegg traff jeg henne tilfeldigvis på butikken, jeg prøvde å snakke med henne, men hun unnskyldte seg med at hun hadde det travelt på vei til avtale. Anonymkode: 7d71a...cc6 Du skjønner ikke at hun egentlig prøvde å bli kvitt deg ved å fade deg ut og bare la kontakten og vennskapet dø hen…..? Du ødela dette vennskapet ved å fortelle hennes hemmeligheter videre. Det var ingen måte å komme tilbake fra det på. Eneste grunnen til at ‘vennskapet’ fortsatte å humpe å gå ei stund til var at du ikke tok et hint, når hun ikke prioriterte deg og heller la planer med andre. De fleste ville ha skjønt det av seg selv, og trukket seg unna. Du, derimot, er så intens og krevende at du ennå ikke makter å la henne være i fred. (Om dette er en sann historie da, for det er nesten så en føler det må være oppdikta…?) Anonymkode: e562d...e88 2 4
Peace & Love 2026 Skrevet 20. juni #97 Skrevet 20. juni (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts igjen! Jo jeg fikk svar på det jeg spurte om, men jeg skjønner ikke hvorfor hun brøt på tidspunktet hin gjorde da jeg ihvertfall syntes at vi hadde det uproblematisk. jeg har vennlig kommentert er bilde hun la ut på story..I tillegg traff jeg henne tilfeldigvis på butikken, jeg prøvde å snakke med henne, men hun unnskyldte seg med at hun hadde det travelt på vei til avtale. Hvorfor klarer du ikke å skjønne at det beste er å la henne være? Hvorfor klarer du ikke å la henne være i fred? Jeg ønsker ikke å være prekende og belærende, men når en person ikke vil ha noe med deg å gjøre, så er det beste å la den personen være i fred. Hvis jeg hadde vært i dine sko, så hadde jeg latt personen være i fred. Endret 20. juni av Peace & Love 2026 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni #98 Skrevet 23. juni Skjønner godt hun kuttet deg ut, du har jo null selvinnsikt på egen oppførsel. Du SKAL ha et svar på hvorfor hun ikke orker deg som venn lenger, selv om hun har sagt det rett ut. Men i ditt hode er ikke det «bra nok unnskyldning» tydeligvis. Har vært borti et par sånne før, dere er j** slitsomme. Gå videre med livet ditt og la eks-venninna være i fred. Anonymkode: f7b66...f29 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni #99 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2026 den 19.25): Ts igjen! Jo jeg fikk svar på det jeg spurte om, men jeg skjønner ikke hvorfor hun brøt på tidspunktet hin gjorde da jeg ihvertfall syntes at vi hadde det uproblematisk. jeg har vennlig kommentert er bilde hun la ut på story..I tillegg traff jeg henne tilfeldigvis på butikken, jeg prøvde å snakke med henne, men hun unnskyldte seg med at hun hadde det travelt på vei til avtale. Anonymkode: 7d71a...cc6 Du må respektere andres grenser. Du kan ikke være venn med noen du ikke har respekt for. Du liker henne ikke. Hadde du likt henne, vært glad i henne, så hadde du respektert henne. Dere er ikke venner. La henne være i fred. Du er blitt en obsessiv og posessiv stalker. Anonymkode: bebac...b40 1 3
got2go Skrevet 24. juni #100 Skrevet 24. juni Huff, her er du igjen ja ts. Tanner på den samme greia tråd etter tråd... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå