AnonymBruker Skrevet 13. april #21 Skrevet 13. april Debattanten2018 skrev (1 minutt siden): Greit, men jeg vil bare oppklare at denne vennen som dumpet meg ikke ga meg en forklaring på hvorfor. Du skriver at du ikke fikk en GYLDIG grunn. Bare for å opplyse deg så er det ikke du som bestemmer hva som er gyldig grunn. Anonymkode: cc95c...957 22 1 13
Kratos Skrevet 13. april #22 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er litt fortvilet, en venninne gjennom flere år har bestemt seg fir å bryte kontakten, og vil ikke engang hvorfor , eneste at hun føler vi har dårlig kjemi og at hun blir sliten av meg. Jeg har sendt henne meldinger på messenger bare for å sjekke stemning, men hun har ikke lest de engang. Har fortalt om dette til kollegaen hennes, og hun har ikke hørt noe om dette, men jeg er så nysgjerrig- Hva kan jeg få gjort ? Anonymkode: 7d71a...cc6 Les ditt eget innlegg, så ser du at du ikke aksepterer grensesetting. Skjønner henne godt jeg. 11 1 5
Umbreon Skrevet 13. april #23 Skrevet 13. april Når hun sier hun ikke ønsker å være venner mer og har gitt deg sin forklaring på hvorfor, og du reagerer med først å sende flere meldinger til henne og så baksnakke henne til kollegaen hennes - så viser du veldig tydelig hvorfor hun synes du er slitsom i alle fall. Du mener du har krav på et bedre svar fordi du har bestemt at hennes forklaring ikke er god nok. Du respekterer med andre ord ikke grensene hennes nå, og da er det vel nærliggende å anta at du ikke har respektert grensene hennes tidligere heller? Du lurer veldig på hva du har gjort, men det er antakelig ikke bare én ting. Her er det nok din atferd over tid som gjør at venninnen din blir sliten av deg og synes vennskapet er mer negativt enn positivt for hennes del. Du får gå i deg selv og tenke på hva det kan være, men hun skylder deg ikke svar ut over det hun allerede har gitt. «Slitsom» er ofte en litt penere måte å si at noen er masete, selvopptatte, grenseoverskridende, negative eller krevende. Så får du selv vurdere hva av dette (om noe) som gjelder for deg. Nå må du la henne være i fred, og heller konsentrere deg om å være en bedre venn i dine neste vennskap. 9 1 10
TomKrus Skrevet 13. april #24 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Denne eksvenninnen til TS har jo sagt hvorfor........... Anonymkode: cc95c...957 Samme pokker det, trenger ikke være sannheten en gang. Men om noen ikke vil ? La det gå alltid ! 3
AnonymBruker Skrevet 13. april #25 Skrevet 13. april Jeg skjønner virkelig ikke greia med å dra inn jobben. Det er på grensen mot psyko. Anonymkode: c18f8...21f 14 1 8
AnonymBruker Skrevet 13. april #26 Skrevet 13. april Du gikk langt over streken ved å kontakte kollegaen hennes. Hvorfor i alle verden gjorde du det? Anonymkode: bebac...b40 15 1 7
AnonymBruker Skrevet 13. april #27 Skrevet 13. april ts her! Jeg kjenner kollegaen litt fra tidligere og gjennom felles venner..Jeg vet at kollegaen har en del issues med hun venninnen min , og jeg trengte bare å ventilere litt sammen med henne, var kanskje dumt...Men jeg trengte å sparre med noen Anonymkode: 7d71a...cc6 2
Debattanten2018 Skrevet 13. april #28 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ts her! Jeg kjenner kollegaen litt fra tidligere og gjennom felles venner..Jeg vet at kollegaen har en del issues med hun venninnen min , og jeg trengte bare å ventilere litt sammen med henne, var kanskje dumt...Men jeg trengte å sparre med noen Anonymkode: 7d71a...cc6 Leste du svaret mitt, forresten?
AnonymBruker Skrevet 14. april #29 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): ts her! Jeg kjenner kollegaen litt fra tidligere og gjennom felles venner..Jeg vet at kollegaen har en del issues med hun venninnen min , og jeg trengte bare å ventilere litt sammen med henne, var kanskje dumt...Men jeg trengte å sparre med noen Anonymkode: 7d71a...cc6 Kanskje du burde gå i deg selv og finne ut hvorfor du ikke klarer å akseptere svaret du allerede har fått, men må baksnakke din tidligere venninne med hennes kollega? Hva skulle det hjelpe, mener du? Minner om sånne ustabile ekser med holdningen «Hvordan våger du å avvise meg?» Anonymkode: ef7f2...7ea 17 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #30 Skrevet 14. april Å mase er et verste du kan gjøre selv om jeg forstår du søker etter svar. Det beste du kan gjøre er å ikke ta noen form for kontakt, holde deg unna og legge henne bak deg en periode. Se fremover og bruk tid på andre venner. Jo mer du maser jo mer trekker hun seg unna. Anonymkode: 8fb3f...b1c 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #31 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): ts her! Jeg kjenner kollegaen litt fra tidligere og gjennom felles venner..Jeg vet at kollegaen har en del issues med hun venninnen min , og jeg trengte bare å ventilere litt sammen med henne, var kanskje dumt...Men jeg trengte å sparre med noen Anonymkode: 7d71a...cc6 Ingen grunn til å kaste venninnen din under bussen.. vent mener eks venninne Anonymkode: c18f8...21f 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #32 Skrevet 14. april Venninne-dumping er ikke det gøyeste, spesielt om det er mennesker som vet ALT om en selv. En føler seg ekstrq sårbar av slikt, og ja, det kan føre til att en ventilerer litt til andre. Men, slik er nå engang livet. Vi kan ikke tvinge andre mennesker til å vere med oss, og av og til vokser en ifra hverandre, eller en får forskjellige behov. Er vel som med forhold generelt, - det må vere kjemi og en følelse av att en kan slappe av i andres selskap. Tror du bare må kjenne litt på att dette faktisk var litt trist, og så gå videre i livet og respektere denne kvinnens valg. Det er lite anna du kan gjøre, og springe etter ho for å få ei forklaring DU blir fornøyd med, vil bare gjøre vondt verre. Anonymkode: 59841...c40 3 2 1
Goodtimes Skrevet 14. april #33 Skrevet 14. april Det at du går til kollegaen for å få svar på noe hun allerede har gitt svar på viser jo bare at hun har et poeng. Dessuten så er det kanskje ikke ei slik venninne du uansett trenger, ei heller motsatt. Det beste du kan gjøre er å få dette på avstand og la henne være. 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #34 Skrevet 14. april Dere har dårlig kjemi og hun blir sliten av deg. Så du vet jo grunnen. Kan du spørre familie eller venner om du er slitsom. Ikke sikkert de tør å svare ærlig da. Anonymkode: f0dc1...f11 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #35 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 21.36): Jeg er litt fortvilet, en venninne gjennom flere år har bestemt seg fir å bryte kontakten, og vil ikke engang hvorfor , eneste at hun føler vi har dårlig kjemi og at hun blir sliten av meg. Jeg har sendt henne meldinger på messenger bare for å sjekke stemning, men hun har ikke lest de engang. Har fortalt om dette til kollegaen hennes, og hun har ikke hørt noe om dette, men jeg er så nysgjerrig- Hva kan jeg få gjort ? Anonymkode: 7d71a...cc6 Jeg syns det høres ut som hun har gitt deg grunnen- hun blir sliten av deg..... Og dårlig kjemi. Det er jo ikke noe man kan endre heller,. Det kan jo hende hun er sensitiv og trenger mye ro. Eller det kan hende du er brå, mye og litt lite sensitiv i å lese andre. Anonymkode: 09110...faa 1 3
Kålrota Skrevet 14. april #36 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): ts her! Jeg kjenner kollegaen litt fra tidligere og gjennom felles venner..Jeg vet at kollegaen har en del issues med hun venninnen min , og jeg trengte bare å ventilere litt sammen med henne, var kanskje dumt...Men jeg trengte å sparre med noen Anonymkode: 7d71a...cc6 Og du synes fremdeles det er rart at dette vennskapet er avsluttet? Hun blir jo baktalt av dere? 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #37 Skrevet 14. april Men ts, hva er en gyldig grunn? Anonymkode: 0e2b9...d25 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #38 Skrevet 14. april Neppe noe mer å få gjort. Men jeg synes ikke det er spesielt hyggelig å begrunne det med at hun blir sliten av deg. Sånn selvhjelpslitteraturbegrunnelse. Vi er jo alle forskjellige, noen passer bare ikke så godt sammen, selv gamle venner. Bare gå videre, du. Anonymkode: 39741...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #39 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): ts her! Jeg kjenner kollegaen litt fra tidligere og gjennom felles venner..Jeg vet at kollegaen har en del issues med hun venninnen min , og jeg trengte bare å ventilere litt sammen med henne, var kanskje dumt...Men jeg trengte å sparre med noen Anonymkode: 7d71a...cc6 I alle dager. Du fant en som ikke liker henne og valgte denne til å «ventilerer». Altså, du er jo en dårlig venninne. Skjønner henne godt. Hun har vært ærlig og både gitt deg beskjed og en begrunnelse. Hva mer forventer du? Gå i deg selv, for du må nesten vende blikket innover og ta til deg kritikken. I stedet gjør du det motsatte og begynner å baksnakke henne. Anonymkode: 65ff2...958 7 2 6
AnonymBruker Skrevet 14. april #40 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Neppe noe mer å få gjort. Men jeg synes ikke det er spesielt hyggelig å begrunne det med at hun blir sliten av deg. Sånn selvhjelpslitteraturbegrunnelse. Vi er jo alle forskjellige, noen passer bare ikke så godt sammen, selv gamle venner. Bare gå videre, du. Anonymkode: 39741...a4e Synes du som det virker som at ts hadde lettere akseptert grunnen dersom venninnen hadde vært vagere om årsaken? Vet ikke helt hva du mener med «selvhjelpslitteraturbegrunnelse». Gjennom denne tråden har jeg fått inntrykk av at ts er meget intens og masete, og jeg kan forstå at man kan bli sliten av slike personer. Anonymkode: ef7f2...7ea 7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå