AnonymBruker Skrevet 29. april #61 Skrevet 29. april ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #62 Skrevet 29. april Det er ikke så mye du kan få gjort. Trekk deg tilbake og klar deg uten henne. Jeg forstår godt at du synes det er leit. Folk her på kvinneguiden er av typen «Whats in it for me» når det gjelder vennskap og relasjoner. De skjønner ikke hvorfor man ikke kan være venner med noen som ikke oppfører seg helt slik det passer dem. Da er det bare å kvitte seg med brysomme venner. Litt det samme om de har en venninne som går igjennom noe vanskelig. Nei, det blir slitsomt . Det orker de ikke. Anonymkode: 88a76...5d9
AnonymBruker Skrevet 29. april #63 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Hun er en venninne som synes vennskapet med deg kostet mer enn det smakte, hun er ikke en arbeidsgiver som sier deg opp. Du har ikke krav på en utførlig begrunnelse, og det finnes ikke måter du kan bestride hennes avgjørelse om å ikke gidde å være venn med deg lenger på. Du har også fått en slags begrunnelse, enten du liker den eller ei. Dere har også hatt noen uoverensstemmelser tidligere, så vennskapet har ikke vært bunnsolid hele veien. Så fort eks-venninnen din ikke ønsket mer fant du deg en du visste at også tenkte vondt om henne for å tiske og hviske stygt om henne sammen. Deretter skrev du til henne igjen, tross beskjed om det motsatte, med en dramafjortis-problemstilling om hvorvidt hun ønsket at du skulle slutte å følge henne i sosiale medier eller ei. Og nå skal du igjen forsøke å gjøre et fremstøt mot en som tydelig har kommunisert at hun ikke ønsker videre kontakt. Du synes da det er ufint at hun, som naturlig er når noen ikke respekterer ønsket om stillhet, ikke svarer. Det er mulig du strever veldig sosialt, for all del, men selv uten noen sosial kompetanse forstår du rent rasjonelt at dette bare medfører ubehag hos henne. Du kan omtale deg selv som ydmyk og velmenende, men denne siste runden er åpenbart bare motivert av at du ønsker å ikke gi henne fred - fordi du er fornærmet og vil plage henne. Ingen tror deg på at du mener disse siste par rundene godt. Anonymkode: 845a9...734 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #64 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Gi dama fred. Når hun har sagt hun er ferdig med relasjonen og du fortsetter på denne måten så begynner det å ligne stalking. GI HENNE FRED HUN VIL IKKE HA KONTAKT MED DEG! Anonymkode: 08e1c...24d 12 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #65 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Du må gi deg. Jeg hadde blitt halvredd om noen jeg ikke ville ha kontakt med oppførte seg på den måten du gjør nå. Hvorfor aksepterer og respekterer du ikke henne? Anonymkode: 6cf81...7ab 12 1 2
Mei88 Skrevet 29. april #66 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Jises menneske.. håper hun blokker deg. La hun være i fred 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #67 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Sikker på at du ikke driver og troller litt nå? Anonymkode: 974fb...e29 15
AnonymBruker Skrevet 30. april #68 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Du må la henne være i fred. Du må respektere at hun ikke ønsker kontakt mere. Og så behandler du de andre vennene dine eller fremtidige venner bedre enn du behandlet denne vennen. Jeg forstår at hun kuttet kontakt. Hun kan jo ikke stole på deg. Og du baksnakker henne til andre. Du er en dårlig venn. Og nå respekterer du ikke at hun ønsker å kutte kontakt. Liten respekt fra deg er en rød tråd gjennom alt dette. Hvorfor lar du henne ikke være i fred egentlig? Anonymkode: f0dc1...f11 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #69 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Laget du dårlig stemning sist??? Folk som har kuttet deg ut svarer ikke. Da er du ment å slutte å melde de. Hvorfor sluttet du ikke å ta kontakt? Har du en diagnose? Anonymkode: f0dc1...f11 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #70 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må la henne være i fred. Du må respektere at hun ikke ønsker kontakt mere. Og så behandler du de andre vennene dine eller fremtidige venner bedre enn du behandlet denne vennen. Jeg forstår at hun kuttet kontakt. Hun kan jo ikke stole på deg. Og du baksnakker henne til andre. Du er en dårlig venn. Og nå respekterer du ikke at hun ønsker å kutte kontakt. Liten respekt fra deg er en rød tråd gjennom alt dette. Hvorfor lar du henne ikke være i fred egentlig? Anonymkode: f0dc1...f11 Jeg har en mistanke om at det skjer fordi det er morsomt å hisse opp damene på KG... Anonymkode: 974fb...e29 4 3
oslomaraton Skrevet 30. april #71 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke så mye du kan få gjort. Trekk deg tilbake og klar deg uten henne. Jeg forstår godt at du synes det er leit. Folk her på kvinneguiden er av typen «Whats in it for me» når det gjelder vennskap og relasjoner. De skjønner ikke hvorfor man ikke kan være venner med noen som ikke oppfører seg helt slik det passer dem. Da er det bare å kvitte seg med brysomme venner. Litt det samme om de har en venninne som går igjennom noe vanskelig. Nei, det blir slitsomt . Det orker de ikke. Anonymkode: 88a76...5d9 Det er forskjell på å kutte ut venner fordi de har noen issues som kan være irriterende enn å.kutte ut venner som bryter deg ned og som som gjør deg utrygg. En har ingen plikt til å pleie vennskap med giftige mennesker , livet er for kort til det! 4
AnonymBruker Skrevet 30. april #72 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Hun har svart deg. Hun svarer deg ikke fordi du er grenseløs og plagsom. Anonymkode: b5207...b88 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #73 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Ok...nå tenderer det i retning stalking Anonymkode: 73fa7...0e5 11
Peace & Love 2026 Skrevet 30. april #74 Skrevet 30. april Vel, nå har det seg slik at denne venninnen din har gitt deg en god grunn for at hun ikke vil henge med deg lengre. Og jeg forstår godt at det kan oppleves som sårende at hun ikke vil ha noe med deg å gjøre lengre. Men det aller beste er å la henne være i fred og vente til at hun tar kontakt med deg. Hvis du fortsetter å sende henne meldinger, så vil hun bli enda mere frastøtt av deg. Å mase på folk vil alltid gjøre ting verre uansett. 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #75 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Du viser jo igjen og igjen at du ikke er noen god venn. Du er ikke til å stole på. Du deler hemmeligheter. Du baksnakker henne til kollegaene hennes (!). Du respekterer ikke grenser. Jeg spurte deg tidligere i tråden om du har prøvd å se deg selv utenfra. Har du gjort noe forsøk? Anonymkode: 664dd...2ca 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #76 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): ts igjen! Jeg kunne ikke dy meg , meldte henne i går, forsøkte å være litt ydmyk ved å foreslå en tur sammen, om hun er klar for å møte meg igjen. Jeg føyde til at jeg skulle lage god stemning denne gangen. Hun har lest meldingen, men svarer ikke. Hun kunne f...meg svare ordentlig da Anonymkode: 7d71a...cc6 Ja du virker til å være god på å lage god stemning. Anonymkode: c18f8...21f 3 1 1
Peace & Love 2026 Skrevet 30. april #77 Skrevet 30. april Har du ingen andre venner som du kan være med, trådstarter? 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #78 Skrevet 30. april Men, kjære deg da menneske. Du kan ikke drive å mase sånt på andre når de allerede har satt en grense. Hun vil jo ikke ha kontakt med deg. Hvorfor har du ikke selvrespekt nok til å la henne være i fred? Anonymkode: c3d3b...74b 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #79 Skrevet 30. april Bare for å gå litt mot strømmen: Det er ikke sikkert det handler om deg, ts. Det kan også handle om henne. Jeg har en slik dramatisk venninne, hun har "slått opp" flere ganger. Hun har like store problemer i relasjon med andre venninner.Hun er en drama queen rett og slett... Anonymkode: abf0c...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #80 Skrevet 30. april Jeg har kuttet kontakten med min tidligere bestevenninne. Dette er flere år siden. Da jeg flyttet vekk fikk jeg endelig se tydelig hvordan venninnen min var og alltid hadde vært. Hun bare klaget, baksnakket andre (det ble ekstremt hvor mange hun kom på kant med), og hvis man prøvde å si henne imot så drev hun med "stonewalling". Så jeg bare orka ikke mer. Hun ble dritsur og blokkerte meg. Hun tok kontakt igjen for noen år siden og prøvde seg med "hvordan går det?", ingen unnskyldning på hvordan hun hadde oppført seg. Så da blokkerte jeg henne og gikk videre i livet. Noen ganger kan det hende folk er så oppi eget liv og eget mønster at man ikke ser selv at man er giftig for de man vil ha rundt seg. Når din eks venninne har sagt hun blir sliten av deg, så er det noe i din hverdagslige oppførsel hun har fått nok av. Om hun ikke vil fortelle deg hvorfor må du gjøre litt selvransakelse, men du må også forstå at det er din jobb og ikke hennes. Anonymkode: e01d1...034 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå