Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2026 den 12.22):

Hvorfor kan du ikke leie ut et rom på fast basis? Eller for ett og ett skoleår? Da slipper du å skatte, og det er sikkert noen studenter som også setter pris på å finne et billig bo-alternativ. 
Ja, det er kanskje rart at en voksen dame leier ut rom og dermed et mini-kollektiv, men når du finner en god match i en annen person som rom-leier, så går det. Så kan du heller ta telt-turene dine for å komme fri "samboeren". Du kan vel ta 5000 kr for å leie ut rom? Som må være en stor boost til økonomien. 

Anonymkode: 5e716...7f3

5000 kr i leie for rom, 10 000 for å jobbe en helg eller to i mnd.  Da har hun brått over 20 K etter utgifter er betalt. 

Anonymkode: 2646a...983

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer nok ikke til å bli veldig populær på jobben om du skal dusje, lage mat, bæsje og vaske klær på jobb for å spare penger. Må finnes en annen bedre løsning på dette..

Anonymkode: c1d84...5e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en fin og romantisk tanke, men neppe gjennomførbart over mer enn noen sommeruker. Hvor skal du gjøre av tingene dine når du må bryte leir og dra på jobb? Om du ikke har uniform på jobb er du jo avhengig av å ha ok og rene klær. Skal du drasse rundt på telt, sovepose, liggeunderlag, kopper og kar, primus, hygieneartikler og mat på daglig basis?

Om du lever så ufattelig dyrt at 150 % i jobb + leieinntekter ikke lar deg spise det mett så må du faktisk bytte bopel (ikke til telt). Book en time til økonomisk veiledning hos Nav eller i banken, det er hjelp å få. 

Anonymkode: f888c...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 9.06):

Hvis du er dame som begynner å dra på årene, så kan du ikke bo i telt, og ihvertfall ikke nær byen! Men det finnes andre løsninger! 

- Flere her har foreslått bobil. Personlig synes jeg dette er det beste forslaget, men det koster jo litt i innkjøp da. Må jo være deilig å noen kvelder bare parkere utenfor jobben og våkne opp til å kunne gå rett i dusjen på jobb? Hvis bobilen koster 200.000,- og du får 10.000,- minus skatt på leiligheten din, så har du vel tjent den inn igjen på 2 år. Du må jo uansett regne med at du må ut med en betydelig sum til telt og annet utstyr for vintercamping. Dette er vel strengt tatt bare et valg hvis du har lappen. 

- Leie ut et rom til en pendler eller en student. - Bo hjemme men ta en ekstrajobb så du slipper å være i leiligheten med vedkommende så ofte. 

- Selge leiligheten og bygge mikrohus. 

- Ta en ekstrajobb og la være med utleie. 

- Kjøpe telt og fortsette med utleie via Airbnb mens du bor hjemme, men litt hardere skala enn du har gjort til nå. Lei for eksempel ut hele sommeren, du kan jo ta mye høyere priser med Airbnb enn du kan gjøre hvis du velger å leie ut ordinært.

Et annet forslag, sånn helt til slutt: Få deg en partner! En kjæreste som er villig til å flytte inn sammen med deg i leiligheten din og betale leie til deg samtidig som dere deler på alle utgifter. 

Jeg er veldig redd for at du ikke kommer deg inn på leiemarkedet igjen hvis du selger nå. Men jeg kan absolutt ta feil. 

Anonymkode: 85725...f47

Bobil til 200.000? Bobil er dyrt og koster fra 1 mill og oppover. 

Anonymkode: 0165d...836

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 10.07):

Ikke meg du spør, men det fremkommer ikke. Muligens han har med seg hunden på jobb, han jobber i Brannvesenet.

Anonymkode: da967...df6

Jo mener det sto at hunden var hos bestemoren hans mens han var på jobb?

Anonymkode: 706e9...29c

AnonymBruker
Skrevet

Finn en plass som ikke er kommunal, men tilhører en grunneier og allikevel er utmark. Hvis du forklarer til eier og velger ett sted de ikke merker at du er der vil nok de fleste snille folk si ja. Da kan du ha teltet der så lenge du vil sammenhengende så lenge det er avtalt med grunneier :) 

Anonymkode: fc730...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 9.18):

Bobil til 200.000? Bobil er dyrt og koster fra 1 mill og oppover. 

Anonymkode: 0165d...836

Ehm, det GÅR an å kjøpe brukt…! 

Anonymkode: 224c3...62e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm…. Noe stemmer ikke. Å være uteligger er det siste folk flest vil. Skjønner derfor ikke logikken med at å leie bolig ikke gir trygghet. Ts eier i tillegg bolig, ja det er dyrtid, men det finnes mange andre muligheter hen kan gjøre uten å måtte bo i telt. 

Anonymkode: 8b8e3...20e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 9.34):

Jo mener det sto at hunden var hos bestemoren hans mens han var på jobb?

Anonymkode: 706e9...29c

Ja, det stemmer. Har sett videoene. 

Skrevet

Dette gir bare ikke mening. Hvilken jobb er så lavlønnet, men samtidig så attraktiv at man er villig til å bli hjemløs for å beholde jobben? Ved å selge en leilighet må da ts ha nok midler til å flytte inn i et billig kollektiv, kjøpe en billig campingvogn/bobil, bo i campinghytte eller et eller annet. Å bo i personbil er ett bedre alternativ enn telt! Om dette er reelt er det noe som har er gått veldig skeis med enten økonomi eller psyken, kanskje mest sannsynlig begge deler. 

• Liker 2
Skrevet

Mtp TS sine svake argumenter og hvor lite gjennomtenkt dette virker synes jeg hele greia skurrer. At TS heller ikke har vist seg på noen dager når det er bosituasjon som diskuteres underbygger bare det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så dere hvilken kjendis som leier ut fra 01. Juni

😅

Anonymkode: 0068f...e52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så dere hvilken kjendis som leier ut fra 01. Juni

😅

Hvem da?😂

Anonymkode: 06e80...601

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2026 den 16.22):

Du har drømmejobben men har ikke råd til smør på brødskiva? Da forslår jeg at du finner deg en bedre betalt jobb. Evnt tar en utdanning som gir deg høyere inntekt. Selg boligen og gå inn i leiemarkedet,  lei det billigste rælet av en leilighet du kan finne. Uansett har du da tak over hodet og varme, å bo i telt året rundt er helt forferdelig på vinteren og også året rundt da vi bor i et værhardt land. For ikke å snakke om stresset over å bli jaget vekk eller ranet

Anonymkode: b7032...2ff

Jobbmarked er ikke enkelt om dagen. I flere bransjer må du ta til takke med det du får. Å starte en videreutdannelse vil ikke automatisk resultere i høyere lønn i mange bransjer og skal ts skifte beite tar det lang tid og ts må da også bygge seg opp igjen som nyutdannet. Hvordan ny utdanning redder ts i noe som ser ut som en mer akutt situasjon lurer jeg på.

Anonymkode: 32dac...7ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvem da?😂

Anonymkode: 06e80...601

Streetdance er et bra stikkord.

AnonymBruker
Skrevet

Dancing in the tent

AnonymBruker
Skrevet

Teltlivet ble jeg ferdig med i forsvaret. 

Heller ei billig campingvogn med do og dusj da gitt.

Anonymkode: c014c...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør airbnb på leiligheten din, så tar du ferier, helger og enkelte uker i telt evt du sover i bilen.

Anonymkode: 77fa2...36c

AnonymBruker
Skrevet

Er lov å finne seg en partner men kvinner vil vel snart ikke ha barn før de er 50 år 😆

Anonymkode: e9eb1...878

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2026 den 3.23):

Jeg ser det blir en umulig fremtid for meg å fortsette å eie bolig i byen min. Alternativet blir leiemarkedet som ikke finnes lengre på grunn av Airbnb eller å flytte til en billigere by. Jeg har drømmejobben og er langt fra klar for å gi den opp. Dessuten finnes min arbeidsstilling kun i større byer.

Jeg har derfor begynt å tenke litt kreativt. Hva med å bo ute i et par år for å spare opp midler? Men jeg forstår det er strenge regler på det å sette opp telt i byer, kun to døgn om gangen er tillatt på samme sted. Noen som har erfaring med å søke kommunen om lengre opphold? Jeg har tilgang til dusj og kjøkken på jobb slik at teltet kun vil bli brukt til overnatting.

Andre ting å tenke på i en slik situasjon? Hva med folkeregistrert adresse? Er det lov å ikke ha en?

Anonymkode: b8601...081

Ja. Det er kult. Jeg kunne ha dusja på trening feks.

Anonymkode: 62153...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...