AnonymBruker Skrevet 4. april #21 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 11.19): Men hvis man har omfattende mangler og ubalanser og ting som ikke fungerer i kroppen, vil ikke det å adressere det hjelpe mener du? Høres rart ut Anonymkode: 8abab...91d Klart det vil hjelpe. Mange ME syke kan komme seg opp i funksjon av tilskudd. Mange tar ekstra selvom de ikke har mangler på papiret fordi de opplever å fungere bedre, ikke nødvendigvis frisk men bedre. Man kaller det vel gjerne funksjonell mangel. Anonymkode: 7ff0a...74f 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #22 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 13.04): Høres rart ut… her sjekket de grundig stoffskifte, blodprøver, allergier, magen, MR av hodet osv osv Anonymkode: 5b313...ec6 Det er dessverre mange som har mangelfull utredning. Anonymkode: 7ff0a...74f
AnonymBruker Skrevet 4. april #23 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg har jo omfattende alvorlige mangler som synes på prøver. Men jeg har tenkt at alt jeg sliter med er ME. Så lurer på hvordan jeg vet om problemene skuldes ME eller om det faktisk kan være omfattende næringsmangler som gir symptomer som virker som ME eller forverring av ME. Hvordan man skiller hvilke symmtomer som er underliggende ME og hva som er mangelene Anonymkode: 8abab...91d Det er ikke så lett å vite men har du fått en forverring og så fått påvist mangler så spiller de helt sikkert inn. Man kan jo bli helt på felgen av vitamin og mineralmangler . Anonymkode: 7ff0a...74f
veronica<3 Skrevet 4. april #24 Skrevet 4. april Tråden er ryddet for nedsettende innlegg. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. april #25 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ikke så lett å vite men har du fått en forverring og så fått påvist mangler så spiller de helt sikkert inn. Man kan jo bli helt på felgen av vitamin og mineralmangler . Anonymkode: 7ff0a...74f Ja man kan bli på felgen, men får man disse merkelig ME symptomene som er høyst uforutsigbare og fra alle kroppens systemer i merkelig kaos? Anonymkode: 8abab...91d
AnonymBruker Skrevet 5. april #26 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja man kan bli på felgen, men får man disse merkelig ME symptomene som er høyst uforutsigbare og fra alle kroppens systemer i merkelig kaos? Anonymkode: 8abab...91d Det er jo ingen som kan si. Men man kan bli kjempedårlig av lavt nivå på vitaminer/mineraler, kortisol, osv. Anonymkode: 5b313...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #27 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja man kan bli på felgen, men får man disse merkelig ME symptomene som er høyst uforutsigbare og fra alle kroppens systemer i merkelig kaos? Anonymkode: 8abab...91d Du må jo bare ta tilskudd for å bli kvitt manglene og så se hvilke symptomer som forsatt henger igjen. Eneste måten du kan få svar på. Anonymkode: 5ecb0...d09
AnonymBruker Skrevet 5. april #28 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ingen som kan si. Men man kan bli kjempedårlig av lavt nivå på vitaminer/mineraler, kortisol, osv. Anonymkode: 5b313...ec6 Hvordan merka du forskjellen på symmtomer på mangler og ME da? Jeg har ulike kaotiske symptomer hele tiden og tåler jo ikke noe, men så vet jeg At over tid har blitt veldig alvorlig med tanke på mange ulike mangler. Anonymkode: 8abab...91d
AnonymBruker Skrevet 5. april #29 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo bare ta tilskudd for å bli kvitt manglene og så se hvilke symptomer som forsatt henger igjen. Eneste måten du kan få svar på. Anonymkode: 5ecb0...d09 Det er jo ikke så enkelt, når man også blir verre av å ta tilskudd… Anonymkode: 8abab...91d
AnonymBruker Skrevet 5. april #30 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke så enkelt, når man også blir verre av å ta tilskudd… Anonymkode: 8abab...91d Det høres veldig rart ut. Anonymkode: 5ecb0...d09 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #31 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan merka du forskjellen på symmtomer på mangler og ME da? Jeg har ulike kaotiske symptomer hele tiden og tåler jo ikke noe, men så vet jeg At over tid har blitt veldig alvorlig med tanke på mange ulike mangler. Anonymkode: 8abab...91d Etter ME så merker jeg det jo ikke. Derfor så viktig å ta blodprøver og tester hos legen jevnlig for å se om man har mangler man kan rette opp. Anonymkode: 5b313...ec6
AnonymBruker Skrevet 5. april #32 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan merka du forskjellen på symmtomer på mangler og ME da? Jeg har ulike kaotiske symptomer hele tiden og tåler jo ikke noe, men så vet jeg At over tid har blitt veldig alvorlig med tanke på mange ulike mangler. Anonymkode: 8abab...91d Jeg merket det på at jeg etter hvert fikk mer energi og handlingsrom av å ta de. Når man får mer energi/mindre symptomer så er det lettere å se hva som kan være hva. I en fase av ME der hvor symptomene og utmattelsen har totalt overhånd så er det ikke lett og man kan ikke gjette seg til det heller om det ikke er ett spesielt mønster. Man kan prøve lage seg en logg over ett pr tre uker da kan man få en aha opplevelse. ME rammer jo alle kroppens systemer og man får jo gjerne problemer med masteceller og intoleransen fordi kroppen ikke klarer å renske det ut fort nok ut , noe som mangler kan bidra til å gjøre verre. Blir en ond sirkel man må prøve bryte. Om du har påviste mangler er det et sted å begynne. Anonymkode: 7ff0a...74f
AnonymBruker Skrevet 5. april #33 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Etter ME så merker jeg det jo ikke. Derfor så viktig å ta blodprøver og tester hos legen jevnlig for å se om man har mangler man kan rette opp. Anonymkode: 5b313...ec6 Å…men hvordan vet du tilskudd hjelper da? Eller mener du at det er selve ME som blir forverret (med alt det innebærer av sinnsyke symptomer) faktisk har skyldtes mangler? For jeg føler jo ikke at folk med bare mangler ikke tåler stimuli, aktivitet, har nevrologiske kognitive og vaskulære problemer og dysautonomi og hva enn Anonymkode: 8abab...91d
AnonymBruker Skrevet 5. april #34 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det høres veldig rart ut. Anonymkode: 5ecb0...d09 Du har ikke ME åpenbart? Anonymkode: 8abab...91d
AnonymBruker Skrevet 5. april #35 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg merket det på at jeg etter hvert fikk mer energi og handlingsrom av å ta de. Når man får mer energi/mindre symptomer så er det lettere å se hva som kan være hva. I en fase av ME der hvor symptomene og utmattelsen har totalt overhånd så er det ikke lett og man kan ikke gjette seg til det heller om det ikke er ett spesielt mønster. Man kan prøve lage seg en logg over ett pr tre uker da kan man få en aha opplevelse. ME rammer jo alle kroppens systemer og man får jo gjerne problemer med masteceller og intoleransen fordi kroppen ikke klarer å renske det ut fort nok ut , noe som mangler kan bidra til å gjøre verre. Blir en ond sirkel man må prøve bryte. Om du har påviste mangler er det et sted å begynne. Anonymkode: 7ff0a...74f Ja det er sant. Du tenker mangler bidrar til å gjøre selve intoleransen verre? Anonymkode: 8abab...91d
AnonymBruker Skrevet 5. april #36 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Å…men hvordan vet du tilskudd hjelper da? Eller mener du at det er selve ME som blir forverret (med alt det innebærer av sinnsyke symptomer) faktisk har skyldtes mangler? For jeg føler jo ikke at folk med bare mangler ikke tåler stimuli, aktivitet, har nevrologiske kognitive og vaskulære problemer og dysautonomi og hva enn Anonymkode: 8abab...91d Det er litt vanskelig å forstå hva du mener? At man ikke skjønner at man f.eks har jernmangel fordi man tror symptomene er pga ME, betyr jo ikke at man ikke vil få en liten bedring av å få opp jernlagrene… Anonymkode: 5b313...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #37 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du har ikke ME åpenbart? Anonymkode: 8abab...91d Ikke alle blir verre av tilskudd. Jeg har hele tiden tålt ren mat og tilskudd, men ikke up-mat og tilskudd full av drit etter jeg fikk ME. Anonymkode: 5b313...ec6
AnonymBruker Skrevet 5. april #38 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Å…men hvordan vet du tilskudd hjelper da? Eller mener du at det er selve ME som blir forverret (med alt det innebærer av sinnsyke symptomer) faktisk har skyldtes mangler? For jeg føler jo ikke at folk med bare mangler ikke tåler stimuli, aktivitet, har nevrologiske kognitive og vaskulære problemer og dysautonomi og hva enn Anonymkode: 8abab...91d Hva du føler og hva som er fakta er to forskjellige ting, men helt ærlig så virker det som du er mere interessert i å diskutere enn å faktisk prøve å korrigere manglene for å se hva som skjer. Anonymkode: 22b05...7fc 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #39 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikke ME åpenbart? Anonymkode: 8abab...91d Så du mener at et symptom på ME er at man blir verre og man tar tilskudd for å korrigere vitaminene mineralmangel? Anonymkode: 22b05...7fc
AnonymBruker Skrevet 5. april #40 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt vanskelig å forstå hva du mener? At man ikke skjønner at man f.eks har jernmangel fordi man tror symptomene er pga ME, betyr jo ikke at man ikke vil få en liten bedring av å få opp jernlagrene… Anonymkode: 5b313...ec6 Jeg vet jo at jeg har mangler av mange ting. Men det jeg trenger å bli bedre av er jo å tåle mer stimuli, aktivitet, nevrologiske og kognitive og sensoriske symmtomer og dysautonomi og energy og pem. Og finner jo ikke at dette er symmtomer som folk med «bare» mangler (på alt mulig) har? Så ja selvsagt bør jeg prøve å få opp nivåene men jeg skjønner ikke om det at jeg mangler alt (ja alt), kan gi sånt symptombilde eller ikke og dermed om det å få opp verdiene vil hjelpe det jeg faktisk trenger hjelp med😜 Anonymkode: 8abab...91d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå