AnonymBruker Skrevet 31. mars #81 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 4.48): Det har jeg store vanskeligheter med å forstå. Jeg bruker BankID på mobil flere ganger om dagen av samme grunn, og trenger ikke engang å åpne tastelåsen for å akseptere innloggingen med mobilen. Anonymkode: 2d22d...a94 Men hva er det som gjør det vanskelig å forstå at det som alltid funker hos deg, ikke alltid gjør det hos andre? Hos meg funker så godt som alltid kodebrikken de gangene appen henger. Men det betyr jo ikke at hvis noen sier at kodebrikke funker dårlig for dem, så sier jeg at det er tull for det funker hos MEG. Anonymkode: e4ba2...8a8 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #82 Skrevet 31. mars Men dere vet at kodebrikken er gratis sant?? Bankene er pliktig å sende deg brikke om du spør etter en... Anonymkode: 8c5b6...22f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #83 Skrevet 31. mars Har brikke, men bruker jo stort sett mobilen og app. Likevel greit å ha brikken, i tilfelle. Mannen min har brikke, fordi han ikke er så glad i alt dette digitale. Ingen problem hos oss Anonymkode: 38bd9...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #84 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 4.48): Det har jeg store vanskeligheter med å forstå. Jeg bruker BankID på mobil flere ganger om dagen av samme grunn, og trenger ikke engang å åpne tastelåsen for å akseptere innloggingen med mobilen. Anonymkode: 2d22d...a94 Hva hvis noe skjer med mobilen, eller noe annet teknisk Og ikke alle forstår hva de skal gjøre når siden hopper fra en side og inn på en annen og de må tilbake osv. Ikke alle er tekniske, og ikke alle bruker bank-id hele tiden. Jeg har bank-id på mobil og trives med det, men trenger det ikke "flere ganger om dagen"... AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva er det som gjør det vanskelig å forstå at det som alltid funker hos deg, ikke alltid gjør det hos andre? Hos meg funker så godt som alltid kodebrikken de gangene appen henger. Men det betyr jo ikke at hvis noen sier at kodebrikke funker dårlig for dem, så sier jeg at det er tull for det funker hos MEG. Anonymkode: e4ba2...8a8 Enig! Men, du vet, enkelte ser kun hva de selv gjør, og tror at da er det fasiten. Enkle mennesker, klarer ikke forstå at andre gjør ting annerledes enn dem... Anonymkode: 38bd9...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #85 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): alle jeg kjenner benytter fremdeles sånn kodebrikke. kjenner faktisk ingen som bruker mobiltelefon, eller andre ting... Anonymkode: 5a343...468 Enten har du lite nettverk, ellers så er du utrolig nyskjerrig. ALLE du kjenner faktisk. Anonymkode: 44d26...a4b 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #86 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som bruker kun app. Hva gjør dere om mobilen knuser eller mistes? Gjerne på reise.... Er detvikke da greit å ivertfall kunne betale for seg i med kort og nettbank?? Utrolig at folk ikke er litt i beredskap!! Anonymkode: 8c5b6...22f ? Har du alltid med deg kodebrikken? I så fall hvorfor? Fysiske kort har man selvsagt med seg (i tillegg til Apple Pay). Utrolig at du trekker de merkeligste slutninger basert på egen fantasi. Anonymkode: 29d7c...653 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #87 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): ? Har du alltid med deg kodebrikken? I så fall hvorfor? Fysiske kort har man selvsagt med seg (i tillegg til Apple Pay). Utrolig at du trekker de merkeligste slutninger basert på egen fantasi. Anonymkode: 29d7c...653 Ikke den du spør, men jeg har i hvert fall kodebrikken i nøkkelknippet. Det har fåt meg ombord på kollektivtransport flere ganger da det ikke funket på mobil. Anonymkode: e4ba2...8a8 1
Anonymeeee Skrevet 8. april #88 Skrevet 8. april Både moren min, faren min, broren min og søstera mi bruker kodebrikke. Jeg er den eneste som bruker bank id app 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #89 Skrevet 21. april BankID kan miste høyeste sikkerhetsnivå BankID er Norges mest brukte løsning for innlogging på alt fra helsetjenester til bankkonto og skattemelding. Løsningen driftes av selskapet Stø, som eies av 104 norske banker. Nå kan løsningen miste sikkerhetsklaring for nivå «høyt» fordi de fysiske kodebrikkene er sendt ut per post uten at folk har møtt opp fysisk og vist legitimasjon. Anonymkode: acec4...708
AnonymBruker Skrevet 21. april #90 Skrevet 21. april Nei. Aldri hatt (men hadde de kortene med engangskoder på!). Aldri savnet. Anonymkode: d1b69...8d3
AnonymBruker Skrevet 21. april #91 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): BankID kan miste høyeste sikkerhetsnivå BankID er Norges mest brukte løsning for innlogging på alt fra helsetjenester til bankkonto og skattemelding. Løsningen driftes av selskapet Stø, som eies av 104 norske banker. Nå kan løsningen miste sikkerhetsklaring for nivå «høyt» fordi de fysiske kodebrikkene er sendt ut per post uten at folk har møtt opp fysisk og vist legitimasjon. Anonymkode: acec4...708 Med andre ord er BankID appen på mobil tryggere ✅ Anonymkode: 29d7c...653
AnonymBruker Skrevet 21. april #92 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 26.3.2026 den 13.36): Kjenner flere som gjør det. Jeg hadde før BankID på mobil kom. Fordelen er jo at du ikke blir helt opprådd hvis noe skjer med telefonen, for den brikken hadde man jo som regel oppbevart på et eller annet trygt sted til man trengte den. Anonymkode: 9bdd8...2e8 Ja riktig. De fleste på 50 + som jeg kjenner, har kodebrikke Anonymkode: 0df77...238
AnonymBruker Skrevet 22. april #93 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 26.3.2026 den 19.29): Vite hva? Om du har kodebrikke? Anonymkode: 882b9...028 Om NOEN bruker kodebrikke. Som spørsmålet var. Anonymkode: 864d7...adf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå