AnonymBruker Skrevet 29. mars #101 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden ønsker, men må burde man ha lest bøkene for å se serien? Veldig lyst til å begynne på bøkene. Men veldig frista til å se serien 😄 Anonymkode: 0cbc2...c70 Oi her ble det noen skrive feil, beklager 🙉 Anonymkode: 0cbc2...c70
AnonymBruker Skrevet 29. mars #102 Skrevet 29. mars Har sett ferdig nå og syns serien var veldig bra. Litt rart å starte med bok 5, for oss som har lest bøkene blir jo det litt rart med tanke på relasjonene. Som f.eks at Beate kom inn som ny nå, og det er vel også derfor de ikke fulgte boken helt når det kommer til Beate sånn at hvis det blir mer kan de bygge videre på vennskapet mellom hun og Harry. Anonymkode: bcb24...d8a 2
Gjest Gliffy Skrevet 29. mars #103 Skrevet 29. mars Syns de fleste skuespillere var veldig bra, fy søren så ekkel han Tom Waaler var! men jeg detter litt ut av det når plutselig Atle Antonsen dukker opp, da blir det komitimen med en gang. Han bruktbutikk-fyren var jo som snytt ut av en team Antonsen sketsj. Og litt det samme da Thomas Seltzer plutselig dukka opp i luka på politistasjonen.
AnonymBruker Skrevet 29. mars #104 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 20.02): Sett hele serien? Står jo i avisen at det er sex og nakenhet? Anonymkode: a64cc...9cc Har sett hele. Er ikke akkurat sex og nakenhet jeg hadde vært bekymret for 😂 Anonymkode: 7bdc6...6a7 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars #105 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 20.03): Var den skummel eller kan den ses av de som er lettskremt? Anonymkode: a64cc...9cc Anbefaler en pute og være rask med å ta den foran ansiktet. Anonymkode: 7bdc6...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #106 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Anbefaler en pute og være rask med å ta den foran ansiktet. Anonymkode: 7bdc6...6a7 Ja. Dette var klassisk pute-tv. Anonymkode: f0c8d...857
AnonymBruker Skrevet 29. mars #107 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden ønsker, men må burde man ha lest bøkene for å se serien? Veldig lyst til å begynne på bøkene. Men veldig frista til å se serien 😄 Anonymkode: 0cbc2...c70 Det går helt fint uten å ha lest bøkene! De har en del info dump i de første par episodene. Litt for mye, egentlig. Gliffy skrev (3 timer siden): Syns de fleste skuespillere var veldig bra, fy søren så ekkel han Tom Waaler var! men jeg detter litt ut av det når plutselig Atle Antonsen dukker opp, da blir det komitimen med en gang. Han bruktbutikk-fyren var jo som snytt ut av en team Antonsen sketsj. Og litt det samme da Thomas Seltzer plutselig dukka opp i luka på politistasjonen. Ja, flere av bikarakterene er hysterisk morsomme! Men de er nok bare morsomme for nordmenn, som vet hvem de er. 🤣 Han som spiller Tom Waaler er utrolig god, selv om jeg fremdeles synes det er teit at TW, og tydeligvis halvparten av Oslo-politiet, er svensk! Og Harry… veldig sexy. 😋 Anonymkode: 753de...ed3 4
Hikerbiker Skrevet 29. mars #108 Skrevet 29. mars Eg elska serien! Måtte binge heile greia 🙈 Santelmann leverte og det meste funka veldig bra! Likte godt at der var så mange kjente norske, og svenske fjes! 3
Janzypants Skrevet 29. mars #109 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2026 den 5.01): Med unntak av dialogen og intonasjon som jeg fikk fnatt av fra Santelmann (hvorfor må alle norske skuespillere snakke sånn lavmælt og monotont?) så var det klasse over dette. Skikkelig estetisk, fine farger, god klipping - så skikkelig pent ut. Kommer til å se videre! Anonymkode: be933...424 Har ikke lest gjennom hele tråden, så beklager dersom noen andre har kommentert noe av det samme😅 Men jeg fikk også litt fnatt av at han prata sånn lavmælt og monotont - nesten litt mumlete, og jeg klarte dessverre enkelte ganger å bare høre Trond Fausa Aurvåg sin karakter i "Jul i blodfjell"🤣 Legger ved en episode fra YT (se fra 2:32). Fant dessverre ikke noe kort klipp av det.. 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #110 Skrevet 29. mars Nei, skal desverre ikke se. Jeg er innmari glad i Tobias Santelmann som skuespiller og tror at han gjør en kjempeinnsats, men da jeg hørte at de skjærer av peniser og det som er, så blir det for voldelig og for mye hyl og skrik for meg som er lydsensitiv. Jeg synes generelt at det er altfor mye skriking i moderne filmer. Men skuespillerne er nok kanskje ikke bedre. Anonymkode: 5e115...37b
AnonymBruker Skrevet 29. mars #111 Skrevet 29. mars (har ikke lest bøkene) Kvalitetsmessig og historien gir jeg terningkast 3. Men jeg syns den var utrolig spennende så hadde sett neste serie om det kom en del 2. Jeg hadde også anbefalt den for folk som liker krim/spenning. Uten tvil løftet betraktelig pga Kinnaman og Santelmann. Likte begge to fra før og de skuffet ikke! Den er altfor wannabe Hollywood/USA for min del, en felle så mange norske serier og filmer faller i. (Det kan godt være bøkene, jeg vet ikke) Jeg irriterer meg også at selv den miste statistrollen er spilt av en kjent skuespiller, hva med å gi noen andre en sjanse? Er ikke som at de kjente kjendisene som går igjen overalt er så jævlig bra at det gjør noe liksom. Og som vanlig-i norske serier irriterer jeg meg over språket. Det er greit at linjene er skrevet perfekt, skriftlig norsk, men folk snakker jo ikke sånn. Det blir så sykt kunstig, alltid. Det gir følelse av skuespillere som leser linjer, ikke snakker som normale mennesker. Anonymkode: 820ac...423 6 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #112 Skrevet 29. mars Vi binget hele. Jeg var skeptisk på forhånd, men synes den var veldig bra. Samtelman ble virkelig Harry for meg. Anonymkode: 6f35b...e4e 3
DenEnesteMannenHer Skrevet 30. mars #113 Skrevet 30. mars Janzypants skrev (6 timer siden): Har ikke lest gjennom hele tråden, så beklager dersom noen andre har kommentert noe av det samme😅 Men jeg fikk også litt fnatt av at han prata sånn lavmælt og monotont - nesten litt mumlete, og jeg klarte dessverre enkelte ganger å bare høre Trond Fausa Aurvåg sin karakter i "Jul i blodfjell"🤣 Legger ved en episode fra YT (se fra 2:32). Fant dessverre ikke noe kort klipp av det.. NÅ har du gjort det for meg også 🤣 visste det var noe kjent med Santelmann 🥲
AnonymBruker Skrevet 30. mars #114 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): (har ikke lest bøkene) Kvalitetsmessig og historien gir jeg terningkast 3. Men jeg syns den var utrolig spennende så hadde sett neste serie om det kom en del 2. Jeg hadde også anbefalt den for folk som liker krim/spenning. Uten tvil løftet betraktelig pga Kinnaman og Santelmann. Likte begge to fra før og de skuffet ikke! Den er altfor wannabe Hollywood/USA for min del, en felle så mange norske serier og filmer faller i. (Det kan godt være bøkene, jeg vet ikke) Jeg irriterer meg også at selv den miste statistrollen er spilt av en kjent skuespiller, hva med å gi noen andre en sjanse? Er ikke som at de kjente kjendisene som går igjen overalt er så jævlig bra at det gjør noe liksom. Og som vanlig-i norske serier irriterer jeg meg over språket. Det er greit at linjene er skrevet perfekt, skriftlig norsk, men folk snakker jo ikke sånn. Det blir så sykt kunstig, alltid. Det gir følelse av skuespillere som leser linjer, ikke snakker som normale mennesker. Anonymkode: 820ac...423 Det med wannabe Hollywood/usa kan vel også handle om at det er en Netflix-produksjon? Serien er jo laget for å treffe internasjonalt. Anonymkode: 55b12...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #115 Skrevet 30. mars Jeg er stor Harry Hole-fan og likte serien utrolig godt. Har ingen følelser rundt om Pia Tjelte ikke passet som Rakel, men hvorfor må hun alltid prate sin egen dialekt uansett hvilke roller hun har? De fleste andre skuespillere skifter dialekt og språk (svensk/dansk) til roller. Kristoffer Joner som barndomsvenn fra Oslo prater også Stavangerdialekt. Anonymkode: ff01e...d29 7 2
Gjest Gliffy Skrevet 30. mars #116 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er stor Harry Hole-fan og likte serien utrolig godt. Har ingen følelser rundt om Pia Tjelte ikke passet som Rakel, men hvorfor må hun alltid prate sin egen dialekt uansett hvilke roller hun har? De fleste andre skuespillere skifter dialekt og språk (svensk/dansk) til roller. Kristoffer Joner som barndomsvenn fra Oslo prater også Stavangerdialekt. Anonymkode: ff01e...d29 Jeg syns det er kjempefint at de snakker sin orginale dialekt. Det blir mer mangfold enn sånn som det var før i tiden da alle nyhetsopplesere og skuespillere la om til østlandsdialekt.
AnonymBruker Skrevet 30. mars #117 Skrevet 30. mars Herregud for en bra serie. Utrolig mange kjente folk her og der. Vi måtte le litt da vi så Atle Antonsen +++. Anonymkode: e628b...741 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars #118 Skrevet 30. mars Tror dere Thomas Giertsen kan få rollen som den beryktede Valentin Gjertsen i senere sesonger?, Anonymkode: 56d73...f01 3
Chlypa Skrevet 30. mars #119 Skrevet 30. mars Mye som er litt urealistisk i norsk politi/norsk arbeidsliv, men det er en serie så man får tåle det. «Snakk til meg» flirer jeg sv hver gang - den er hentet fra en eller annen amerikansk serie - men kanskje jeg begynner med det sjøl🤣 «chlypa, snakk te mæ» 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars #120 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2026 den 4.02): Hver gang jeg leser Harry Hole får jeg helt perverse tanker, så jeg tror ikke jeg klarer å se på den serien. Anonymkode: 3bf4a...9ba Hvorfor? Anonymkode: a64cc...9cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå