Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Psykisk vold. Slem og gniten. Om du når idealvekt så finner han på noe nytt. Og pisspreiket med "det var en spøk"???? Hvis en partner, enten det er kvinne eller mann, ikke tar til seg at man reagerer, og sier at man ikke synes den spøken var morsom, men blir såret og lei seg, så er det en forferdelig dårlig egenskap. 

Desverre blir ikke slike bedre heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er ekkelt å se overvektige spise usunn mat. Med så mange overvektige i Norge nå, over 50%, burde mange flere få kommentarer på hva de spiser. Overvekt har blitt den nye normalen. Og med det helseproblemene som følger med. Ja, jeg er kvinne, har født 3 barn og vært feit, men gjort noe med det. 

Anonymkode: 4d034...097

Ikke KOM HER å prøv å overbevise noen om at du tenker på helsa til overvektige. Du er en enkel, råtten person som ikke liker overvektige, punktum. Av alle jeg kjenner, er det de som misliker overvektige mennesker som har de minst likbare personlighetene. Altså, uten at de vet det selv, så blir de mislikt av flere rundt seg. Ikke fordi de misliker overvektige per sé, men fordi folk såklart merker at man har med en generelt kjip person å gjøre. Jeg ser for meg den blasse huden din, den beinete ræva, tørre kjeften med innoverlepper og bare tenker at utseendet sitt står i stil med personligheten din. Har du hundre prosent perfekt helse? Og lever du perfekt i forhold til den? Selvfølgelig gjør du ikke det. Du vet ikke årsaken til hvorfor folk er overvektige, og du vet heller ikke om de i det hele tatt ønsker å gjøre noe med det. Ikke din sak, men gratulerer med å vise alle rundt deg at du er et møkkamenneske

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts: jeg trenger å vite at du går fra dette mennesket. Du og barna dine fortjener et bra liv, og det får dere ikke med han. Sånn faktisk. Hvis du blir for barna sin del, så ødelegger du for dem. De vokser opp med en far med seriøse personlighets- og empatiproblemer. Enten kommer de til å bli lik han, eller så kommer de til å ha MYE vondt med at han behandler deg sånn. Den eneste grunnen til å bli er for han - han slipper å betale bidrag. Og synes du det er rettferdig at denne døgenikten av en mann skal være den eneste som dette forholdet gagner?

Dette er ikke noe å vente på. Det går an å gå på dagen, og det er 100% det beste for deg. Etter han venter et harmonisk, behagelig liv i frihet, og uten skam og mobbing. 

Siden man må i megling når man har barn: bestill time hos familievernkontoret for samtale ifbm brudd. Informer mannen din om dette, og forklar at det er slutt. På forhånd har du pakket en bag til deg og barna eller han, alt ettersom hvem det passer best at flytter. Informer nav, så sørger de for å kreve inn bidrag fra han. 

Dette er ingenting å vente på. Barna har det ikke bra med han, og du har det ikke bra med han. Han er ikke en bra mann

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.3.2026 den 22.27):

«Skal du på do IGJEN?» «er du lekk eller?» «skal du forurense der inne igjen nå?» etc. Hvis jeg prøver å dusje er det uffing og akking fordi han må være babyvakt. «Skal du dusje nå igjen??» (jeg dusjer maks 2 ganger i uken fordi det aldri passer).

Det føles ikke som han er glad i meg. Det er han kanskje ikke heller. 

Jeg føler meg null verdt og veldig i veien i eget hjem. Men, vi har barn og jeg vil gjerne finne ut av dette. Det vondeste er når han snakker sånn foran barna. Har prøvd å be han hvertfall prøve å ta seg sammen med barna til stede og minne om at jeg faktisk er mammaen dems og at de er glad i meg uansett hva han mener.

Ts

Anonymkode: 36a3e...daa

Jeg ville blitt sint og hadde ikke prøvd å skjule det eller dempe meg. La han se at slikt godtar ikke du, og om han har lyst å spare, så kan han begynne med seg selv. Det er så lett å pirke på alle andre, mens man selv har myyyyye å jobbe med! Kan se for meg at han har ganske stor forbruk, snuser, kjører bil til og fra jobben, har abonnementer her og der osv. konfrontert han, våg å bli sint, for ellers så overkjører han deg. Ville også spørre han om han hadde klart å påta seg en gjeld eller noe, hvis den pirkingen har nylig blitt et problem. 
Dere kan for så vidt skrive ned alt dere bruker penger på hver for seg, så ser dere hvem bruker mest. Lykke til 

Endret av Aleksandra1
AnonymBruker
Skrevet
massi skrev (13 timer siden):

Ikke KOM HER å prøv å overbevise noen om at du tenker på helsa til overvektige. Du er en enkel, råtten person som ikke liker overvektige, punktum. Av alle jeg kjenner, er det de som misliker overvektige mennesker som har de minst likbare personlighetene. Altså, uten at de vet det selv, så blir de mislikt av flere rundt seg. Ikke fordi de misliker overvektige per sé, men fordi folk såklart merker at man har med en generelt kjip person å gjøre. Jeg ser for meg den blasse huden din, den beinete ræva, tørre kjeften med innoverlepper og bare tenker at utseendet sitt står i stil med personligheten din. Har du hundre prosent perfekt helse? Og lever du perfekt i forhold til den? Selvfølgelig gjør du ikke det. Du vet ikke årsaken til hvorfor folk er overvektige, og du vet heller ikke om de i det hele tatt ønsker å gjøre noe med det. Ikke din sak, men gratulerer med å vise alle rundt deg at du er et møkkamenneske

Oj, her var det en som følte seg truffet🤭

Anonymkode: 12e69...f88

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oj, her var det en som følte seg truffet🤭

Jeg vil ikke si at jeg følte meg truffet, nei. Jeg er 2 kg overvektig, etter å ha gått ned 25 kg siden jeg fødte for et år siden. Nå er jeg gravid igjen, så de to kiloene får vente. 

Men jeg er jo ikke sjokkert over at du benytter anledningen til å være et rævva menneske igjen.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Skal du på do IGJEN?» «er du lekk eller?» «skal du forurense der inne igjen nå?» etc. Hvis jeg prøver å dusje er det uffing og akking fordi han må være babyvakt. «Skal du dusje nå igjen??» (jeg dusjer maks 2 ganger i uken fordi det aldri passer).

Jeg føler meg null verdt og veldig i veien i eget hjem. Men, vi har barn og jeg vil gjerne finne ut av dette. Det vondeste er når han snakker sånn foran barna. Har prøvd å be han hvertfall prøve å ta seg sammen med barna til stede og minne om at jeg faktisk er mammaen dems og at de er glad i meg uansett hva han mener.

Ts

Du vet at en person alene ikke kan finne ut av "dette"? Hvis han ikke vil er løpet kjørt. 

Anonymkode: 490ac...caa

Skrevet

Jeg har bare lest HI, men om jeg skal gjette, så er dette noe mannen din har med seg fra oppveksten. Jeg tipper moren eller faren hans har kommet med slike kommentarer om mat hele tiden, og han ikke er bevisst på hvor påvirket han er av det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
massi skrev (12 timer siden):

Jeg vil ikke si at jeg følte meg truffet, nei. Jeg er 2 kg overvektig, etter å ha gått ned 25 kg siden jeg fødte for et år siden. Nå er jeg gravid igjen, så de to kiloene får vente. 

Men jeg er jo ikke sjokkert over at du benytter anledningen til å være et rævva menneske igjen.

Igjen? Det er den eneste kommentaren jeg har skrevet. 

Skrevet
On 3/14/2026 at 8:11 PM, AnonymBruker said:

Jeg blir så sliten av alle kommentarene. Mannen min er så opptatt av hva jeg spiser at jeg blir gal! Jeg kan ikke en gang tenke på å putte noe i munnen før han er der med et «jaså, du spiser sjokolade ja?» «ja, her ser det ut som noen har vært i drueboksen?» «trenger du virkelig mer mat nå?»

Jeg føler meg så dum og feit. Har satt to barn til verden og yngste er ikke et år enda en gang. Svangerskapene forandret kroppen min og dessverre fikk jeg en fødselsskade etter siste fødsel som gjør at jeg ikke kan ha trening av noen særlig intensitet enda. Jeg er på vei ned, har 10 kg igjen til idealvekt. Føler selv at jeg begynner å ligne meg selv, men med alle disse kommentarene føler jeg meg bare som en blåhval.

Babyen ammer og jeg ønsker ikke kutte ned på inntak akkurat nå fordi melkeproduksjonen er viktigere enn de 10 kiloene i mine øyne. 

Har forklart alt dette for han og da sier han at det ikke handler om fedme, men at det er så dyrt. Ja, mat er dyrt, men jeg må jo få lov til å spise meg mett. Er ikke sånn at vi ikke får betalt regningene fordi jeg spiser så ekstreme mengder liksom liksom.

Hvordan kan jeg få slutt på dette kjøret? Det spiser meg opp innvendig. Jeg går også stygge kommentarer hver gang jeg f.eks går på do eller dusjer. Føler jeg ikke får lov til å ha menneskelige behov og skjuler/minimerer alt for å være minst mulig til bry.

Han er på vei ut døren. Begynn å bygge krisekontoen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tussaluso skrev (14 timer siden):

Han er på vei ut døren. Begynn å bygge krisekontoen. 

Han har fått det tilbudet, flere ganger. Jeg har sagt at jeg flytter hvis det er det han ønsker. Dette benekter han hver gang. Ved et tilfelle hadde vi til og med time til mekling hos fvk, hvilket han avbestilte fordi han mente vi ikke hadde behov.

Til de som kommenterer at det er så ekkelt å se overvektige spise så kan dere ta dere en bolle selv. Jeg er heller ikke overvektig, er 169 og veier 75 kg. Jeg trives best på 65, men er på ingen måte en enorm blubbe (selv om jeg kan føle meg sånn når kommentarene kommer). Gikk opp over 20 kg i begge svangerskapene mine som jeg fremdeles må jobbe litt med.

Det går forsåvidt opp og ned med kommentarene. I perioder er det bedre, i andre perioder verre 🤔

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig frustrende å være sammen med en som ikke tar vare på helsa, og det er ikke akkurat lett å få sagt det på en god måte. Eksen klagde på hun var overvektig, noe hun var, med tilhørende fysiske plager, da var det frustrende å se hvor mye og hvor feil hun spiste 

Det er mulig å spise seg mett uten å være i kalorioverskudd.. 

Anonymkode: 014dc...f7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han har fått det tilbudet, flere ganger. Jeg har sagt at jeg flytter hvis det er det han ønsker. Dette benekter han hver gang. Ved et tilfelle hadde vi til og med time til mekling hos fvk, hvilket han avbestilte fordi han mente vi ikke hadde behov.

Til de som kommenterer at det er så ekkelt å se overvektige spise så kan dere ta dere en bolle selv. Jeg er heller ikke overvektig, er 169 og veier 75 kg. Jeg trives best på 65, men er på ingen måte en enorm blubbe (selv om jeg kan føle meg sånn når kommentarene kommer). Gikk opp over 20 kg i begge svangerskapene mine som jeg fremdeles må jobbe litt med.

Det går forsåvidt opp og ned med kommentarene. I perioder er det bedre, i andre perioder verre 🤔

Da er det kanskje opp til deg å ta den avgjørelsen, om han ikke vil pga. barnebidrag...? Han trenger jo ikke være enig i at du går til FVK og flytter ut med barna. 

Jeg mener det er veldig skadelig for deg og dine barn å bo sammen med den mannen. 

Anonymkode: 5a6b1...7b3

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For guds skyld! Han vil jo ikke avslutte forholdet. Han har det jo greit. Han får jo tilfredstilt sine basale behov. Hvorfor skal han gå vekk fra deg? Han må jo da begynne å gjøre ting selv, som å handle, lage sin egen mat, runke for å få utløsning, vaske klær osv osv. Han må jo også ta ansvar for ungene, kanskje til og med betale bidrag hvis ikke. 

Han gir jo faen i deg og hva du føler. Her er det faktisk du selv som må stå opp deg selv han. 

Anonymkode: dbd0c...687

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2026 den 19.15):

Takk for mange støttende tilbakemeldinger! Dette har kommet gradvis. Han sier rett ut at han ikke liker hverken meg eller familielivet og at vi kun er sammen fordi han synes det blir for dyrt å betale barnebidrag. 

Etterpå later han som han spøker. 

Jeg prøver virkelig så godt jeg kan å gi han mest mulig armslag. Han får både sove lenge, han trener som han vil og så fort barna er lagt er det han som styrer tv etc. Han sier han helst vil på fylla hver helg og akkurat det passer ikke i familielivet så det blir jo ikke noe av. Det plager han visst.

ts

La meg minne deg på dette! 

Anonymkode: dbd0c...687

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig frustrende å være sammen med en som ikke tar vare på helsa, og det er ikke akkurat lett å få sagt det på en god måte. Eksen klagde på hun var overvektig, noe hun var, med tilhørende fysiske plager, da var det frustrende å se hvor mye og hvor feil hun spiste 

Det er mulig å spise seg mett uten å være i kalorioverskudd.. 

Anonymkode: 014dc...f7f

Da går det ann å si ting på en NORMAL måte da, istedenfor å lire av seg ren idioti som mannen til TS gjør! Det er det som er hele poenget her, ikke avsporinger med egne " erfaringer " som du kommer med. Les hovedinnlegget du, for det har du tydeligvis ikke gjort. Og da er det greit at en voksen mann/person kommenterer at den andre skal på do? Er det ikke normalt å gå på do? Vet du hva som skjer i kroppen og med kroppen under en graviditet? Man forandrer seg LITT med å gå gravid i 9 måneder!

Var eksen din gravid? Heldigvis for henne hvis hun ikke var det, så slapp hun å få barn med en idiot. 

Det er mulig å være et oppegående menneske, selv om du er mann. 

Anonymkode: b4936...128

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 16.22):

Jeg synes det er ekkelt å se overvektige spise usunn mat. Med så mange overvektige i Norge nå, over 50%, burde mange flere få kommentarer på hva de spiser. Overvekt har blitt den nye normalen. Og med det helseproblemene som følger med. Ja, jeg er kvinne, har født 3 barn og vært feit, men gjort noe med det. 

Anonymkode: 4d034...097

Vet du at medisiner, sykdommer, arv og miljø kan gjøre at man legger på seg? Ikke det? Nei, det er tydelig, siden du skriver sånn som det du gjør. Er det din kropp dette gjelder? Nei, så hold kjeft og pass på deg selv, og din perfekte kropp. 

Å godta folk slik som de er det er noe som barn ned i barnehagealder lærer seg, og da er det flaut at voksne mennesker sitter sånn som du gjør. Du var sikkert en av mobberne på skolen også, for du er jo så smart. 

Har man ikke noe fint å si om eller til andre så kan man da vel holde kjeft?

Anonymkode: b4936...128

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spiser unødvendlig og kaloritett mat som druer og sjokolade, og mannen kommenterer det siden det både er penger ut av vinduet og du går ikke tilbake til normalvekten din? 

Eller kommenterer han også hvis du knasker på en blomkålbit eller spiser grovbrød med ost eller yoghurt naturelle?

Kommentarene han kommer med er uansett kjipe, men det skurrer for meg når eksemplene dine er sjokolade og druer, mens su sier at «du må jo få spise seg mett». Du bør jo virkelig ikke spise deg mett på sjokolade og druer, og vanlig sjokolade som er ultraprosessert ville jeg ikke spist i det hele tatt mens jeg ammet…

Anonymkode: 0f6d6...148

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2026 den 19.15):

Takk for mange støttende tilbakemeldinger! Dette har kommet gradvis. Han sier rett ut at han ikke liker hverken meg eller familielivet og at vi kun er sammen fordi han synes det blir for dyrt å betale barnebidrag. 

Etterpå later han som han spøker. 

Jeg prøver virkelig så godt jeg kan å gi han mest mulig armslag. Han får både sove lenge, han trener som han vil og så fort barna er lagt er det han som styrer tv etc. Han sier han helst vil på fylla hver helg og akkurat det passer ikke i familielivet så det blir jo ikke noe av. Det plager han visst.

ts

og

Ts

altså hva faen? Jeg stryker alt jeg skrev i mitt forrige innlegg som kun var svar på første innlegget.

Denne mannen er jo en ond psykopat! Kom deg vekk ts, dra til krisesenter om du ikke har noen du kan bo hos en periode. Dette er psykisk mishandling og det er skadelig for deg og for barna dine!

Anonymkode: 0f6d6...148

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke har råd til mat burde han ikke fått barn.

Jeg hadde ikke akseptert et eneste ord om mat eller kropp fra han uten krig (etter barna legger seg).

Anonymkode: f477b...54c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...