Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hallepalle2 skrev (18 timer siden):

Enig med alle i at det er uakseptabel oppførsel. Men han kommenterer på at du går på do og dusjer?!? Hva kan han ha å si på det, egentlig?

Eksakt dette jeg også reagerte på i innlegget. Tenkte først, okei han er åpenbart ukomfortabel med vekten hennes. Men så kom dette på slutten. Han kommenterer på at hun går på do og dusjer.. 

Forferdelig å skrive dette til noen, men det virker som om han har begynt å mislike deg/familielivet, og håndterer det ved å være ekkel mot deg....

Hadde jeg vært deg hadde jeg eksplodert. Ikke finn deg i dette, ingen fortjener å ha det sånn! 

Anonymkode: cf688...f80

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt ham med på FVK.

Dette hadde raskt blitt skilsmisse for min del. 

Det normale er å småkrangle om fordeling av oppgaver.

Ikke kritikk av utseende. For en ufyselig fyr 🤷‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange støttende tilbakemeldinger! Dette har kommet gradvis. Han sier rett ut at han ikke liker hverken meg eller familielivet og at vi kun er sammen fordi han synes det blir for dyrt å betale barnebidrag. 

Etterpå later han som han spøker. 

Jeg prøver virkelig så godt jeg kan å gi han mest mulig armslag. Han får både sove lenge, han trener som han vil og så fort barna er lagt er det han som styrer tv etc. Han sier han helst vil på fylla hver helg og akkurat det passer ikke i familielivet så det blir jo ikke noe av. Det plager han visst.

ts

Anonymkode: 36a3e...daa

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for mange støttende tilbakemeldinger! Dette har kommet gradvis. Han sier rett ut at han ikke liker hverken meg eller familielivet og at vi kun er sammen fordi han synes det blir for dyrt å betale barnebidrag. 

Jeg prøver virkelig så godt jeg kan å gi han mest mulig armslag. Han får både sove lenge, han trener som han vil og så fort barna er lagt er det han som styrer tv etc. Han sier han helst vil på fylla hver helg og akkurat det passer ikke i familielivet så det blir jo ikke noe av. Det plager han visst.

ts

Herregud, for en idiot. Det er da ikke han som bestemmer om dere skal være sammen eller ikke. Hvor gammel er han? 20? Siden han heller vil på fylla hver helg.

Anonymkode: 12e69...f88

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ts

Men hvorfor blir du? Hvorfor syns du ikke at du fortjener bedre? Og ikke kom med at det er for barnas skyld, du gir dem ikke et sunt oppvekstmiljø 

• Liker 12
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk for mange støttende tilbakemeldinger! Dette har kommet gradvis. Han sier rett ut at han ikke liker hverken meg eller familielivet og at vi kun er sammen fordi han synes det blir for dyrt å betale barnebidrag

ts

Her er jo essensen. Ikke det som du skriver i hovedinnlegget. Det med kommentarer på maten er bare et symptom på at han ikke liker deg. Ikke bruk tid på dette matproblemet - du løser det aldri! Enten går du fra han ellers går dere til terapi og finner ut hva som er best for dere å gjøre. 

Anonymkode: 7215c...f26

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Det er her du gjør noe fundamentalt feil. Du lærer ham hvordan han kan behandle deg, at hans behov er viktigst.

Anonymkode: 2835f...f8a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare slå i borde og be han holde munn. 

Anonymkode: 7a2ac...21b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok skuffet og bekymret over din selvdestruktive oppførsel.

Men han mangler sosiale antenner som sier det på den måten han gjør. Det er ikke greit.

Anonymkode: 8b153...444

Skrevet

Fy f... for en drittsekk!! Hadde bedt han pakke sakene sine og å komme seg til h... unna meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ts

Ta ham på alvor. Når han sier at han ikke liker deg eller familielivet, så er det det han mener. Ingen som elsker partneren sin tuller om noe sånt.

Han kan få så mye armslag han vil når dere ikke bor sammen lenger. Da kan han feste og trene når han vil, sove så lenge han ønsker og se på akkurat det han vil.

Men dette skal ikke gå på bekostning av deg og barna. Og det skal ikke være det økonomiske som er avgjørende. 

Du fortjener bedre. Si det til deg selv og tro på det. Og gå. Velg å ha det bra, framfor å miste deg selv mer og mer. Velg å være en mamma som viser at sånn oppførsel ikke blir godtatt. Sett deg selv i førersetet i ditt liv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2026 den 20.11):

Jeg blir så sliten av alle kommentarene. Mannen min er så opptatt av hva jeg spiser at jeg blir gal! Jeg kan ikke en gang tenke på å putte noe i munnen før han er der med et «jaså, du spiser sjokolade ja?» «ja, her ser det ut som noen har vært i drueboksen?» «trenger du virkelig mer mat nå?»

Jeg føler meg så dum og feit. Har satt to barn til verden og yngste er ikke et år enda en gang. Svangerskapene forandret kroppen min og dessverre fikk jeg en fødselsskade etter siste fødsel som gjør at jeg ikke kan ha trening av noen særlig intensitet enda. Jeg er på vei ned, har 10 kg igjen til idealvekt. Føler selv at jeg begynner å ligne meg selv, men med alle disse kommentarene føler jeg meg bare som en blåhval.

Babyen ammer og jeg ønsker ikke kutte ned på inntak akkurat nå fordi melkeproduksjonen er viktigere enn de 10 kiloene i mine øyne. 

Har forklart alt dette for han og da sier han at det ikke handler om fedme, men at det er så dyrt. Ja, mat er dyrt, men jeg må jo få lov til å spise meg mett. Er ikke sånn at vi ikke får betalt regningene fordi jeg spiser så ekstreme mengder liksom liksom.

Hvordan kan jeg få slutt på dette kjøret? Det spiser meg opp innvendig. Jeg går også stygge kommentarer hver gang jeg f.eks går på do eller dusjer. Føler jeg ikke får lov til å ha menneskelige behov og skjuler/minimerer alt for å være minst mulig til bry.

Du får sette han på plass og kreve en forklaring på disse kommentarene og du må si rett ut at du rett og slett nekter å høre på dritt fra han mer

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2026 den 20.25):

Herregud så provosert jeg blir av å lese dette! I mine øyne prøver han å si "du må gå ned i vekt". Noe som er det styggeste man kan si til en kvinne, spesielt etter et svangerskap. Du har født barnet hans, du ammer, OG du har all rett i verden til å ta den drua eller den sjokoladebiten, enten du hadde ammet eller ikke. For en drittsekk! Jeg vet ikke hvordan du skal få han til å slutte med det. Beste tipset er vell å konfrontere han med det, og at disse hintene sårer dypt. At ting er dyrt blir for dumt. Vi alle skjønner hva han mener.

Sier det igjen; forbanna drittsekk!

Anonymkode: 0c4c9...bdf

Og ikke minst. Det kan skade babyen om mor slanker seg mens hun ammer

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts

Det er da opp til deg om du vil være med en som ikke liker deg. Det er faktisk et valg begge aktivt må ta for at et forhold skal vedvare. For at et forhold skal ta slutt, er det faktisk nok at EN sier det er over. 

Så hvorfor ønsker du å bli med en som ikke liker deg, en som verbalt snakker deg ned og ikke ønsker å være med verken deg eller ungene?? 

Anonymkode: dbd0c...687

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For en j*&#@ drittsekk! Du bor sammen med din verste fiende! Han går bevisst inn for å psyke deg ned. Han tror kanskje at du ikke tør å gå fra han? Tenk så herlig å kunne leve normalt uten en drittsekk som klager på dine grunnleggende behov! 

Anonymkode: 5e662...987

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2026 den 19.15):

ts

Viss man kaster en frosk i kokende vann vil frosken hoppe ut av vannet. Setter man en frosk i kaldt vann og gradvis varmer vannet opp til kokepunktet vil frosken bli værende i vannet og bli levende kokt.

Sånn er det også med psykisk vold. Man venner seg sakte til det. Det starter i det små og øker gradvis. 

Den siste personen som gjenkjenner psykisk mishandling er den personen som blir mishandlet. Nettopp fordi mishandlingen kommer så gradvis og blir liksom aldri alvorlig nok til å forlate. Parallelt med økende mishandling vil selvfølelsen til "offeret" blir dårligere. Man går hele tiden på eggeskall og prøver å gjøre seg liten for å forhåpentligvis unngå kritikken. Det føles håpløst. 

Anbefaler å skrive dagbok. Skriv hver dag hvordan du blir snakket til. Ta lydopptak av kommentarene så ofte du klarer. Les deg opp på hva psykisk vold er. Google og les. Masse. Les og les og la det synke inn. Til slutt vil du se realitetene og syklusen.

Du vil sikkert i starten tenke at det er ikke så ille og du er ikke i et voldelig forhold. Han er jo egentlig ikke sånn. Han er jo egentlig snill. Men disse tankene er tankene til frosken som sakte er blitt varmet opp. Når du leser notatene dine, lytter til opptakene dine og gjør deg kjent med hva psykisk vold er så vil du til slutt se virkeligheten. 

Denne mannen vet at han har psykisk kontroll over deg og han ser at du krymper og tilpasser deg, og han liker det han ser.

Rådene her om å slå i bordet og be han ta seg sammen tror jeg ikke vil fungere. Ikke tror jeg at du tør å stå opp mot han så direkte heller. Du er kommer for lang i å krympe deg selv. Han har allerede makten. 

Noter,ta opp kommentarer og lær om psykisk vold. Når du virkelig ser hvordan han behandler deg og hvor ødeleggende det er så er tiden inne til å strekke ut en hånd og be om hjelp. 

Anonymkode: 6cad0...5de

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2026 den 20.11):

Jeg blir så sliten av alle kommentarene. Mannen min er så opptatt av hva jeg spiser at jeg blir gal! Jeg kan ikke en gang tenke på å putte noe i munnen før han er der med et «jaså, du spiser sjokolade ja?» «ja, her ser det ut som noen har vært i drueboksen?» «trenger du virkelig mer mat nå?»

Jeg føler meg så dum og feit. Har satt to barn til verden og yngste er ikke et år enda en gang. Svangerskapene forandret kroppen min og dessverre fikk jeg en fødselsskade etter siste fødsel som gjør at jeg ikke kan ha trening av noen særlig intensitet enda. Jeg er på vei ned, har 10 kg igjen til idealvekt. Føler selv at jeg begynner å ligne meg selv, men med alle disse kommentarene føler jeg meg bare som en blåhval.

Babyen ammer og jeg ønsker ikke kutte ned på inntak akkurat nå fordi melkeproduksjonen er viktigere enn de 10 kiloene i mine øyne. 

Har forklart alt dette for han og da sier han at det ikke handler om fedme, men at det er så dyrt. Ja, mat er dyrt, men jeg må jo få lov til å spise meg mett. Er ikke sånn at vi ikke får betalt regningene fordi jeg spiser så ekstreme mengder liksom liksom.

Hvordan kan jeg få slutt på dette kjøret? Det spiser meg opp innvendig. Jeg går også stygge kommentarer hver gang jeg f.eks går på do eller dusjer. Føler jeg ikke får lov til å ha menneskelige behov og skjuler/minimerer alt for å være minst mulig til bry.

Hadde min gjort noe i den duren hadde han fått følgende beskjed. Ingen livmor, ingen mening, ingen produksjon av MM, ingen mening!

Vil du virkelig at barna dine skal vokse opp med en slik barnefar? En som mobber, slenger dritt og får deg til å føle som du gjør? 

Anonymkode: 88a53...52b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2026 den 23.51):

Han er nok skuffet og bekymret over din selvdestruktive oppførsel.

Men han mangler sosiale antenner som sier det på den måten han gjør. Det er ikke greit.

Anonymkode: 8b153...444

Hæ? Det er han som bevisst prøver å destruere henne. Etter å ha lest flere av ts innlegg så er det lett å skjønne at dette er strategisk oppførsel av han. Han vet nøyaktig hva han gjør

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt å se overvektige spise usunn mat. Med så mange overvektige i Norge nå, over 50%, burde mange flere få kommentarer på hva de spiser. Overvekt har blitt den nye normalen. Og med det helseproblemene som følger med. Ja, jeg er kvinne, har født 3 barn og vært feit, men gjort noe med det. 

Anonymkode: 4d034...097

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er ekkelt å se overvektige spise usunn mat. Med så mange overvektige i Norge nå, over 50%, burde mange flere få kommentarer på hva de spiser. Overvekt har blitt den nye normalen. Og med det helseproblemene som følger med. Ja, jeg er kvinne, har født 3 barn og vært feit, men gjort noe med det. 

Anonymkode: 4d034...097

Greit nok det. Fikk du med deg at han kommenterer det når hun dusjer og når hun må på do også? Da handler det ikke om overvekt og helseproblemer lenger ...

Anonymkode: be2c8...407

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...