Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23 år og har aldri lånt foreldrene mine sin biler. De bør være takknemlige for at de i det hele tatt får lov.

Anonymkode: 476fa...1eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, avsporing, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt uaktuelt at noen andre enn egne barn får kjøre våre biler. Det er heller ikke aktuelt å låne bil til lengere turer eller helgeturer, det får vente til de kjøper sin egen bil. 

Anonymkode: b678d...0fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan låne bil om de har råd til egenandel ved skader. Hvis andre kjører må det også være avklart på forhånd. Enkelt og greit. 

Anonymkode: cbec1...21a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ingen av dem som har råd til det heller. Bortsett fra 22-åringen. 

Anonymkode: 7a57d...6b7

Da er det jo selvsagt uaktuelt. Er bilen din også forsikret slik at personer under 23 kan kjøre den?

Anonymkode: a0eab...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er flere som skal avgårde, hvorfor må de absolutt bruke din bil da? Kan andre låne bil av sine foreldre?

Anonymkode: 6c257...e27

• Liker 1
Skrevet

Hvis de er flere kan de jo leie en bil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dem får låne den til lengre turer ja. Men de andre får ikke kjøre bilen. Kun mine barn det. Og ja mine har ødelagt bilen. Sikkelig å. Men jeg har penger. Så jeg betalte. 

Anonymkode: ce4a5...803

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har dårlig råd, hvorfor har du da forsikring som gjelder for de under 23år? Du burde heve den, for da får du billigere forsikring. Ungene dine er voksne og kan klare seg uten bil i noen år om de ikke har råd til å kjøpe en egen.

Anonymkode: 51b06...114

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er flere som skal på tur får de spleise på leiebil eller ta kollektivt da. Bil er en luksus.

Anonymkode: 77a5f...9c9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok lånt bort bilen, men vært klar på at sjåfør har ansvar hvis den/de skader bilen osv

Anonymkode: d8868...b85

AnonymBruker
Skrevet

Jeg låner ikke bort bilen min til noen jeg. 

Verken mann eller barn. Og jeg har svært god økonomi, men bilen min, den er min! 

Anonymkode: e904d...8af

AnonymBruker
Skrevet

Har 19-åring som får låne bil til helgeturer, det fikk hun også som 18-åring. Men låner ikke bort bilen til tenåringens venner. Det blir veldig styrete om det skulle skje noe, 

Helt uavhengig av bilen, bør dere jobbe for å øke sparekontoen. 

Anonymkode: d55f4...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, har tre tette barn, er enslig og stram økonomi. Her sier jeg nei. Jeg trenger ofte bilen selv også, den brukes hver dag 

Anonymkode: 89d3d...a18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde nok lånt bort bilen, men vært klar på at sjåfør har ansvar hvis den/de skader bilen osv

Anonymkode: d8868...b85

Det er du som eier og har forsikret bilen som har ansvaret for skader.

Anonymkode: ac5ee...1cc

Skrevet

Siden de er flere kan de spleise på å leie bil. 

AnonymBruker
Skrevet

Vår bilforsikring har som vilkår at alle sjåfører er over 23 år, men at det allikevel ikke gjelder egne barn hvis de har øvelseskjørt og registrert x antall kilometer. Dersom vi ikke bytter forsikringsselskap og vilkårene ikke endres før barna våre har tatt lappen, så vil naturligvis ikke deres venner få kjøre vår bil. 

Anonymkode: 43349...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Om du har dårlig råd, hvorfor har du da forsikring som gjelder for de under 23år? Du burde heve den, for da får du billigere forsikring. Ungene dine er voksne og kan klare seg uten bil i noen år om de ikke har råd til å kjøpe en egen.

Anonymkode: 51b06...114

Ikke nødvendigvis billigere forsikring neu

Anonymkode: 9d397...afb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg låner ikke bort bilen min til noen jeg. 

Verken mann eller barn. Og jeg har svært god økonomi, men bilen min, den er min! 

Anonymkode: e904d...8af

Jøss så sært 

Anonymkode: 9d397...afb

AnonymBruker
Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å la noen andre enn våre egne barn kjøre våre biler, og vi har god råd. Og det ville aldri falt meg inn da jeg var på dine barns alder å spørre foreldrene mine om mine venner kunne kjøre deres biler!

Anonymkode: f851d...fea

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...