Sen ve ben Skrevet 29. mars #61 Skrevet 29. mars Det var noen som skrev at alle skoler burde ha Fenriken, da hadde det vært stor forskjell. Og det var det beste jeg hadde lest på lenge. 11 1 3
Moira26 Skrevet 29. mars #62 Skrevet 29. mars Synd at Kumoji måtte hjem, hadde håpet å se enda mer utvikling hos henne. er veldig lei Bergseth, altså har han en diagnose? Virker så sykt useriøs og tuller bort alt. Og hvor mange ganger skal han kommentere at han «er så lett» så dette blir enkelt for han. 2
Anonym Frøken Skrevet 29. mars #63 Skrevet 29. mars Moira26 skrev (6 minutter siden): Synd at Kumoji måtte hjem, hadde håpet å se enda mer utvikling hos henne. er veldig lei Bergseth, altså har han en diagnose? Virker så sykt useriøs og tuller bort alt. Og hvor mange ganger skal han kommentere at han «er så lett» så dette blir enkelt for han. Han har adhd og bipolar lidelse. https://www.klikk.no/underholdning/oliver-bergset-apner-opp-om-diagnosene-7614836 3
Anonym Frøken Skrevet 2. april #64 Skrevet 2. april NordicViking skrev (På 28.3.2026 den 23.15): Jammen klarte TV2 å spoile hvem som ble ny korporal før ny korporal ble utnevnt. I lørdagens første episode satt Bubresko på kaserna og snakket om forskjellen mellom aspirant og rekrutt, og vi ser at han har gradstegn/distinksjoner på skulderklaffen som viser at han er korporal. Utnevnelsen av ny korporal skjedde ikke før i lørdagens andre episode. Nå er ikke dette noen stor "skandale", men det er slike småting som irriterer meg. 🤓 Skjedde i den siste episoden og 👀 altså, den som kom midt i uka 😫
Mollebolle Skrevet 4. april #65 Skrevet 4. april (endret) Ref. dagens episoder, er det Ole Henry som er Gjøkungen eller bare lignet det veldig? 🙈 Spoiler Greit at Bergset måtte hjem. Altfor mye prat og tjat. Endret 4. april av Mollebolle 2
NedOpp Skrevet 4. april #66 Skrevet 4. april Mollebolle skrev (9 timer siden): Ref. dagens episoder, er det Ole Henry som er Gjøkungen eller bare lignet det veldig? 🙈 Skjul innhold Greit at Bergset måtte hjem. Altfor mye prat og tjat. Det er Ole Henry ja 😂 2 2
Osten Skrevet 5. april #67 Skrevet 5. april Synes det var synd at Oliver gikk ut, det var artig å følge med på han etter min mening. Masse respekt til Bergset! 3
MegJa Skrevet 9. april #68 Skrevet 9. april Jeg håper at Haavik stepper up gamet litt, sånn at han blir med lengst mulig. Det virker litt som om at han er der inne med håndbrekket på. Amble og Olsen håper jeg blir med lenge. Ellers synes jeg at det var dumt at Kumoji røk ut ganske tidlig, kul dame med bein i nesa. 2
Ludovica- Skrevet 11. april #69 Skrevet 11. april Sellevoll er jo en av de som har veldig godt av det. Han er jo en som sliter med å kontrollere følelser og går høyt og lavt. Sannsynligvis ut fra hva han sier alltid vært sånn og aldri helt klart å regulere følelser. Jeg syns det var fint at de sa til han at andre kan bli redde når han blir såpass sint. Samtidig virker det som han har noe selvinnsikt og forstår det, men har noen sperrer for å vite hvordan han skal endre det. Han har jo en del gode ressurser også og er ikke bare "dum" som det virker som han kanskje har fortalt seg selv en del. 4 2
NedOpp Skrevet 11. april #70 Skrevet 11. april Ludovica- skrev (4 minutter siden): Sellevoll er jo en av de som har veldig godt av det. Han er jo en som sliter med å kontrollere følelser og går høyt og lavt. Sannsynligvis ut fra hva han sier alltid vært sånn og aldri helt klart å regulere følelser. Jeg syns det var fint at de sa til han at andre kan bli redde når han blir såpass sint. Samtidig virker det som han har noe selvinnsikt og forstår det, men har noen sperrer for å vite hvordan han skal endre det. Han har jo en del gode ressurser også og er ikke bare "dum" som det virker som han kanskje har fortalt seg selv en del. Han har ganske kraftig ADHD, og er vel av de gutta som har fått høre hvor slitsomme og håpløse og dumme de er på skolen. Altså blitt fortalt av andre. Så i et intervju at han har valgt å begynne på medisiner igjen etter Kompani Lauritzen. Han valgte vel å slutte på Ritalin som tenåring fordi han opplevde å ikke være seg selv og mye annet. Så har han jo jobba beinhardt de siste 3 åra er det vel, slutta med alkohol og tatt tak i mye. Han jobber jo beinhardt der inne. Jeg tror det er vanskelig å forstå hvordan det er å ha en ADHD-hjerne der det skifter ekstremt fort, som han selv beskriver, uten forvarsel og brems. Det krever så mye energi å få på plass en miniforsinkelse og finne små tegn som er forsvarsel sånn at man klarer å bremse opp reaksjonene. Tror det var utrolig bra for ham at Ragde var der sammen med ham. Både for reguleringshjelp og innsikt. Men også fordi at når mennesker betyr så mye for oss vil vi gjerne få til ting for å gjøre dem stolte. ADHD er ingen unnskyldning, men en forklaring, som man må ha med seg i bakhodet for å forstå hvor mye innsats og energi han må legge ned i forhold til mange av de andre. Synes også det var bra at befalet påpekte at andre kan bli redde når han blir sint. Det er en viktig input å få med ts kr på regulering. Fordi igjen: man vil ikke såre eller belaste andre, og det kan hjelpe på å finne forsinkelsesmekanismer. 12 1
Ludovica- Skrevet 11. april #71 Skrevet 11. april NedOpp skrev (7 minutter siden): Han har ganske kraftig ADHD, og er vel av de gutta som har fått høre hvor slitsomme og håpløse og dumme de er på skolen. Altså blitt fortalt av andre. Så i et intervju at han har valgt å begynne på medisiner igjen etter Kompani Lauritzen. Han valgte vel å slutte på Ritalin som tenåring fordi han opplevde å ikke være seg selv og mye annet. Så har han jo jobba beinhardt de siste 3 åra er det vel, slutta med alkohol og tatt tak i mye. Han jobber jo beinhardt der inne. Jeg tror det er vanskelig å forstå hvordan det er å ha en ADHD-hjerne der det skifter ekstremt fort, som han selv beskriver, uten forvarsel og brems. Det krever så mye energi å få på plass en miniforsinkelse og finne små tegn som er forsvarsel sånn at man klarer å bremse opp reaksjonene. Tror det var utrolig bra for ham at Ragde var der sammen med ham. Både for reguleringshjelp og innsikt. Men også fordi at når mennesker betyr så mye for oss vil vi gjerne få til ting for å gjøre dem stolte. ADHD er ingen unnskyldning, men en forklaring, som man må ha med seg i bakhodet for å forstå hvor mye innsats og energi han må legge ned i forhold til mange av de andre. Synes også det var bra at befalet påpekte at andre kan bli redde når han blir sint. Det er en viktig input å få med ts kr på regulering. Fordi igjen: man vil ikke såre eller belaste andre, og det kan hjelpe på å finne forsinkelsesmekanismer. Ja enig. Jeg nevnte ikke ADHD for var ikke hundre prosent sikker, men det henger jo litt sammen med det andre jeg skriver. I dette programmet ser man jo han på veldig godt og vondt. Vet det er klipping, men jeg skulle gjerne sett han få litt mer positiv tilbakemelding på det som er bra? Tenker litt for andre som sliter med det samme. Han får jo hele tiden under norm osv. Ja Ragde var nok veldig riktig støtteperson. Tålmodig og trygg. 4
shab Skrevet 11. april #72 Skrevet 11. april Åhh, Sellevoll. Jeg hadde ikke trodd for noen år siden at jeg plutselig skulle like ham så godt etter noen episoder av kompani Lauritzen ❤️ 12
NedOpp Skrevet 11. april #73 Skrevet 11. april Ludovica- skrev (11 minutter siden): Ja enig. Jeg nevnte ikke ADHD for var ikke hundre prosent sikker, men det henger jo litt sammen med det andre jeg skriver. I dette programmet ser man jo han på veldig godt og vondt. Vet det er klipping, men jeg skulle gjerne sett han få litt mer positiv tilbakemelding på det som er bra? Tenker litt for andre som sliter med det samme. Han får jo hele tiden under norm osv. Ja Ragde var nok veldig riktig støtteperson. Tålmodig og trygg. Han har vært veldig åpen om det. Flere intervju på nett. Kan anbefale dem. Han er en reflektert fyr. Synes befalet var fine i forrige militære forhold. De var jo klare på at de så at han jobbet og at det kun var utbruddet hans og å kalle Ragde for «drottkjerring» som gjorde at de ikke kunne flytte ham opp. 4
Ludovica- Skrevet 11. april #74 Skrevet 11. april NedOpp skrev (7 minutter siden): Han har vært veldig åpen om det. Flere intervju på nett. Kan anbefale dem. Han er en reflektert fyr. Synes befalet var fine i forrige militære forhold. De var jo klare på at de så at han jobbet og at det kun var utbruddet hans og å kalle Ragde for «drottkjerring» som gjorde at de ikke kunne flytte ham opp. Ja ser den og er ikke uenig i vurderingen. Bare tenkte at det ble kanskje mye fokus på det fremfor det han har gjort som er bra. Ja hehe mente jeg hadde lest at han hadde ADHD, men så blander jeg litt sammen alle disse "kjendisene" som er kjente fra tv, influencere osv så var litt usikker på hvem er hvem og har hva 😄 1
shab Skrevet 14. april #75 Skrevet 14. april En annen person som har imponert og vokst på meg er Mele. I begynnelsen virket hun veldig MYE. Ja hun tar plass, men hun er også veldig empatisk og tar vare på andre. Hun er også veldig underholdende. Mye følelser! 6
Moira26 Skrevet 14. april #76 Skrevet 14. april Mele har veldig mye følelser men jeg liker det, nordmenn viser så lite følelser så det er litt forfriskende å se noen bare vise alt. Håper hun vinner hele greia egentlig! De er en veldig fin gjeng denne sesongen. 7 1
Lillemor_Meg Skrevet 15. april #77 Skrevet 15. april Ludovica- skrev (På 11.4.2026 den 10.55): Ja ser den og er ikke uenig i vurderingen. Bare tenkte at det ble kanskje mye fokus på det fremfor det han har gjort som er bra. Jeg synes ikke det, fordi han fikk jo konkret tilbakemelding om at de så hva han hadde jobbet med, og hva som var grunnen til at han ikke ble tatt opp på "norm". Uansett, det de gjør fungerer åpenbart. Da han ikke klarte hinderløypa som han ville, viste han jo at han tok tilbakemeldingen på alvor. I stedet for å utagere trakk han seg tilbake, og fant roen igjen. Han fant en mestringsstrategi, og det fungerte. 4
Babyface Skrevet 15. april #78 Skrevet 15. april Moira26 skrev (8 timer siden): Mele har veldig mye følelser men jeg liker det, nordmenn viser så lite følelser så det er litt forfriskende å se noen bare vise alt. Håper hun vinner hele greia egentlig! De er en veldig fin gjeng denne sesongen. Hun er tøff og flink, men dritslitsom med den skrålingen hele tiden. Dog, vinner hun, er det fullt fortjent. 6
NedOpp Skrevet 15. april #79 Skrevet 15. april Lillemor_Meg skrev (1 time siden): Jeg synes ikke det, fordi han fikk jo konkret tilbakemelding om at de så hva han hadde jobbet med, og hva som var grunnen til at han ikke ble tatt opp på "norm". Uansett, det de gjør fungerer åpenbart. Da han ikke klarte hinderløypa som han ville, viste han jo at han tok tilbakemeldingen på alvor. I stedet for å utagere trakk han seg tilbake, og fant roen igjen. Han fant en mestringsstrategi, og det fungerte. Tror nok også den jobben særlig Ragde har gjort med ham også har bidratt sterkt til at han greide det der. La merke til det samme. Har stor respekt for Sellevoll, han har gått en enormt lang vei, også i forkant av dette. 6 1
_Maddie_ Skrevet 18. april #80 Skrevet 18. april Har merket at hver gang Mele er redd for noe krever hun veldig mye oppmerksomhet fra gruppen, mens Amble klarer å håndtere mer selv. Synes ikke befal tar sånt så mye opp. 11 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå