Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
LynxLynx skrev (9 timer siden):

Stemmer det virkelig at Olsen ligger på litt over norm i MF? Hva er det som har blitt borte i klippen her? De siste episodene gjør hun jo ikke annet enn å gå rett inn i negative tanker, sutre og grine. Hun må jo suge utrolig mye energi fra de andre i gruppa? Hun gir seg tilsynelatende veldig lett, og får klapp på skulderen for å ha prøvd? Nå i siste episode var det jo kun fordi hun hadde lagmedlemmer som hjalp henne gjennom, at hun klarte å stå i utfordringene. Hun hadde gitt seg med en gang hvis hun hadde vært på egenhånd. Tenk å bære 40kg ekstra i timesvis og høre på at hun klager. Parodisk hvis hun skulle bli jeger. 

Enig. Jeg synes også det er urettferdig at gutta går inn i et døgn hvor alle skal klare seg på egenhånd når de har blitt tynet så mye mer enn jentene med bæring av 40 kg kasse i forkant.

Jeg tar ellers høyde for at (dårlig) klipping gjør at vi ikke får hele bildet hele tiden. Jeg tror for øvrig befalet pusher mer på de deltakerne de ser potensiale hos enn svakere deltakere, derfor er de harde med f eks presten. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følte med Bubresko og Olsen da de endelig kom frem helt på felgen, og ble vekket kl 02 for den svømmeturen. De andre hadde jo fått 3 timer mer hvile enn de. ( mener i hvert fall at det var det de sa, at de lå 3 timer bak de andre ) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sh999 skrev (9 minutter siden):

Følte med Bubresko og Olsen da de endelig kom frem helt på felgen, og ble vekket kl 02 for den svømmeturen. De andre hadde jo fått 3 timer mer hvile enn de. ( mener i hvert fall at det var det de sa, at de lå 3 timer bak de andre ) 

sikkert mindre enn tre timer også, for de brukte jo lang tid på å forsøke å sette opp telt/soveplass også. 

• Liker 2
Gjest Sol 75
Skrevet
LynxLynx skrev (På 21.4.2026 den 23.51):

Stemmer det virkelig at Olsen ligger på litt over norm i MF? Hva er det som har blitt borte i klippen her? De siste episodene gjør hun jo ikke annet enn å gå rett inn i negative tanker, sutre og grine. Hun må jo suge utrolig mye energi fra de andre i gruppa? Hun gir seg tilsynelatende veldig lett, og får klapp på skulderen for å ha prøvd? Nå i siste episode var det jo kun fordi hun hadde lagmedlemmer som hjalp henne gjennom, at hun klarte å stå i utfordringene. Hun hadde gitt seg med en gang hvis hun hadde vært på egenhånd. Tenk å bære 40kg ekstra i timesvis og høre på at hun klager. Parodisk hvis hun skulle bli jeger. 

Nettopp det samme sa vi her i stua og. Olsen burde lagt seg i siste duellen. 

Skrevet

Jeg er så glad for at Amble, Håvik og Sellevold fikk den oransje bereten. Så fortjent! Helt greit med Mele også, men det er litt for mye hyl og skrik med henne.

• Liker 4
Skrevet

Det var faktisk rørende å se Sellevoll. Og så imponert over hvordan han håndterte det med tennstålet. Det er ikke bare gamle Sellevoll som hadde gitt opp/klikka av å sitte der uten tennstål, veldig mange andre hadde gjort det (bare uten sinne/aggresjon). At han ordna ved likevel, og alle de løsningene han prøvde seg på som alternativ, og helt rolig. For en utvikling, og for en fin fyr han er. Amble er også et nydelig menneske.

• Liker 16
Skrevet

Veldig glad for at Amble, Mele og Sellevold fikk beret. Håvik har jeg ikke klart å få helt sansen for, absolutt ikke noe feil med han men ja ikke helt min type så der var jeg litt likegyldig. 
Både Mele og Amble imponerte veldig når de var ute alene syns jeg, sykt glad for at Amble ikke trakk seg. 

På tide at Olsen trakk seg og det var forståelig at Bubresko gjorde det også. 
For min del så syns jeg alltid kompaniet blir litt kjedelig på dette tidspunktet, føler alle de 4 har vunnet og bryr meg ikke så mye om hvem som faktisk står igjen helt til slutt. 

• Liker 7
Skrevet
FruRosa skrev (3 timer siden):

Jeg er så glad for at Amble, Håvik og Sellevold fikk den oransje bereten. Så fortjent! Helt greit med Mele også, men det er litt for mye hyl og skrik med henne.

Enig! Mele er bare for mye....av alt. Greit at hun er flink og kjemper på, men det som kommer ut av henne i form av verbal lyd, det er bare altfor høyt og for mye. Har mistet all sans for henne.

• Liker 8
Skrevet
NedOpp skrev (14 timer siden):

Det var faktisk rørende å se Sellevoll. Og så imponert over hvordan han håndterte det med tennstålet. Det er ikke bare gamle Sellevoll som hadde gitt opp/klikka av å sitte der uten tennstål, veldig mange andre hadde gjort det (bare uten sinne/aggresjon). At han ordna ved likevel, og alle de løsningene han prøvde seg på som alternativ, og helt rolig. For en utvikling, og for en fin fyr han er. Amble er også et nydelig menneske.

Ja, det var fint å se. Han har jo adhd og dermed for lite dopamin i hjernen. Selv om han tar medisiner som inneholder dopamin så er det ikke sikkert det har vært nok. Trening og fysisk aktivitet øker dopamin-nivået, og man kan jo trygt si at en deltakelse i Kompani Lauritzen krever mye fysisk. 

Er ganske sikker på at alle anstrengelsene har hatt gunstig virkning på han + at han jo trives med å være ute i skogen og jobbe, og får det til bra også = gode tilbakemeldinger.

• Liker 1
Skrevet
Hanne67 skrev (13 minutter siden):

Ja, det var fint å se. Han har jo adhd og dermed for lite dopamin i hjernen. Selv om han tar medisiner som inneholder dopamin så er det ikke sikkert det har vært nok. Trening og fysisk aktivitet øker dopamin-nivået, og man kan jo trygt si at en deltakelse i Kompani Lauritzen krever mye fysisk. 

Er ganske sikker på at alle anstrengelsene har hatt gunstig virkning på han + at han jo trives med å være ute i skogen og jobbe, og får det til bra også = gode tilbakemeldinger.

Han brukte ikke medisiner på Kompani L. Han har tidligere fortalt at han slutta på medisiner som tenåring fordi han ikke var seg selv på dem. I intervju nå nylig, om deltakelsen på KL, fortalte han at han hadde begynt på medisiner igjen. Han har jo ganske kraftig ADHD, så den jobben han gjorde der inne har kosta. Og ja, de ute-døgnene er paradoksalt nok en hjelp for ham, det hjelper på fokus og regulering. Bruker det selv når jeg må konsentrere meg om skriving og sånt, går ut og hogger ved f.eks først. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
NedOpp skrev (På 26.4.2026 den 10.10):

Det er helt sykt imponerende av Sellevoll.  Der snakker vi snuoperasjon av livet og forbilde ! 

• Liker 6
Skrevet
MiniMjau skrev (31 minutter siden):

Det er helt sykt imponerende av Sellevoll.  Der snakker vi snuoperasjon av livet og forbilde ! 

Han viser hva som er mulig hvis man virkelig vil OG får god støtte og veiledning. Samtidig som han også viser at det på ingen måte bare er å bestemme seg og oppføre seg annerledes, tvert imot viser han hvor ekstremt hard jobbing som kreves. 
Synes også det var så fint i dagens episode da befalet greide å tenke utafor boksen på vurderinga av om han var «fit to jump», at han slapp å få døra i trynet pga dårlig teoriforståelse, som han sikkert har opplevd så mange ganger tidligere i livet, og heller fikk vise at han forsto det som teorien er ute etter å sjekke, ved å få problemstillingene på en måte han forsto. At man svarer feil på skriftlige spørsmål betyr ikke alltid at man ikke kan svaret eller ikke har forstått det som det blir spurt om, men at man ikke greier å tolke teksten slik den står på papiret. Fint at de viser fram tilrettelegging på den måten. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor trakk Olsen og han andre seg?

Skrevet

Jeg liker Mele godt jeg, selvom hun er litt dramatisk til tider. Jeg synes ikke det virker påtatt, i motsetning til mange andre som er sånn. Hun virker som en tøff og snill og genuin type!

• Liker 10
Skrevet
Rampine skrev (1 time siden):

Jeg liker Mele godt jeg, selvom hun er litt dramatisk til tider. Jeg synes ikke det virker påtatt, i motsetning til mange andre som er sånn. Hun virker som en tøff og snill og genuin type!

Noen er bare dramatiske, men hun burde være bevisst at hun også kan tappe andre for energi. Vi hørte jo Haavik si det tidlig i sesongen. 

Jeg synes Amble har fått altfor lite cred for den roen og innstillingen hun har og hvor mye energi hun har brukt på Mele, Olsen og Sellevoll. Jo fikk Over Norm, men de andre forstår ikke hvor mye de ser ut til å trenge henne. 

Mele er ok i små doser, men for meg virker hun som en stor energityv.  Hun bare forventer hjelp. Sellevoll virker mer som ber om hjelp, så gleden over at han lykkes blir større. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Sol 75
Skrevet
Rampine skrev (7 timer siden):

Helt enig med deg! Innimellom så tenkte jeg at hun ble for mye men fy søren så tøff , sterk og flott jente.

Gjest Sol 75
Skrevet
NedOpp skrev (13 timer siden):

Han viser hva som er mulig hvis man virkelig vil OG får god støtte og veiledning. Samtidig som han også viser at det på ingen måte bare er å bestemme seg og oppføre seg annerledes, tvert imot viser han hvor ekstremt hard jobbing som kreves. 
Synes også det var så fint i dagens episode da befalet greide å tenke utafor boksen på vurderinga av om han var «fit to jump», at han slapp å få døra i trynet pga dårlig teoriforståelse, som han sikkert har opplevd så mange ganger tidligere i livet, og heller fikk vise at han forsto det som teorien er ute etter å sjekke, ved å få problemstillingene på en måte han forsto. At man svarer feil på skriftlige spørsmål betyr ikke alltid at man ikke kan svaret eller ikke har forstått det som det blir spurt om, men at man ikke greier å tolke teksten slik den står på papiret. Fint at de viser fram tilrettelegging på den måten. 

🎯

Gjest Sol 75
Skrevet

Håper Amble står som vinner, for ei dame💪❤️

Skrevet
Sol 75 skrev (5 timer siden):

Håper Amble står som vinner, for ei dame💪❤️

Helt enig. For en dame, all respekt!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For all del en verdig vinner, men Amble ble sittende veldig lenge med koden i starten, før hun plutselig skjønte det. Jeg mistenker at hun på et tidspunkt fikk et hint om at det hadde noe med bokstavene å gjøre. Jeg har likt finalene bedre når de har handlet om å bevege seg over avstander ute i stedet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...