Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest oss-to
Skrevet
_Maddie_ skrev (6 minutter siden):

Har merket at hver gang Mele er redd for noe krever hun veldig mye oppmerksomhet fra gruppen, mens Amble klarer å håndtere mer selv. Synes ikke befal tar sånt så mye opp.  

Dette👆

Videoannonse
Annonse
Skrevet
_Maddie_ skrev (1 time siden):

Har merket at hver gang Mele er redd for noe krever hun veldig mye oppmerksomhet fra gruppen, mens Amble klarer å håndtere mer selv. Synes ikke befal tar sånt så mye opp.  

Helt enig! I tillegg er hun vanvittig høylytt. Skjærer i ørene. Men, 100% oppmerksomhetssyk og trenger bekreftelse på at det hun gjør er bra innsats. 

• Liker 12
Skrevet
_Maddie_ skrev (3 timer siden):

Hun fikk vel en drama-kommentar på militært forhold i dag, og det var bra.

• Liker 8
Skrevet
NedOpp skrev (23 minutter siden):

Hun fikk vel en drama-kommentar på militært forhold i dag, og det var bra.

Min kommentar kom før jeg hadde sett dagens episode så på MF fikk hun kommentar på det, men IKKE av på psykologen som fordi hun klager sååå høyt så får hun ekstra ros. 

• Liker 2
Skrevet
_Maddie_ skrev (18 minutter siden):

Min kommentar kom før jeg hadde sett dagens episode så på MF fikk hun kommentar på det, men IKKE av på psykologen som fordi hun klager sååå høyt så får hun ekstra ros. 

Enig, ble skikkelig irritert… 

• Liker 4
Skrevet

Mele er helt grusom å se på, får høy puls av hele dama. 

• Liker 8
Skrevet

Her i huset liker vi Mele veldig godt 😄 Jeg er selv en helt annen personlighet, jeg er selv mer Amble, som går inn i meg selv. Men synes Mele er knalltøff, positiv og litt befriende å se noen som viser alle følelser på den måten. Milelangt unna den gjennomsnittlige Kari og Ola Nordmann 😅

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er glad i Mele som jeg har nevnt før men akkurat i dagens episode ble jeg litt irritert. Men hun skjerpet seg på siste oppgave da. Kanskje hun skjønte at det kan funke uten å lage så mye styr. All den hylingen på første oppgave var veldig slitsomt å se på. 

• Liker 3
Skrevet

Hun burde blitt korrigert ned til norm på grunn av all staffasjen en gang, det gjør de jo med alle gutta der hele tiden, men da måtte hun ut i dimmekamp og det ønsker de ikke. Hun er en deltaker de ønsker å ha der. Også veldig merkelig at de beholdt Haavik på litt under norm, han hadde jo tatt tak i det de snakket om. Og er kun positivt og omtenksom der inne. Å holde han på litt under norm pga. han fulgte de to andre som trakk seg fra planken er helt latterlig. Gir ingen mening at han skal være 2-3 hakk lavere enn Amble/Olsen/Mele

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Anonym90059005 skrev (2 timer siden):

Hun burde blitt korrigert ned til norm på grunn av all staffasjen en gang, det gjør de jo med alle gutta der hele tiden, men da måtte hun ut i dimmekamp og det ønsker de ikke. Hun er en deltaker de ønsker å ha der. Også veldig merkelig at de beholdt Haavik på litt under norm, han hadde jo tatt tak i det de snakket om. Og er kun positivt og omtenksom der inne. Å holde han på litt under norm pga. han fulgte de to andre som trakk seg fra planken er helt latterlig. Gir ingen mening at han skal være 2-3 hakk lavere enn Amble/Olsen/Mele

Helt enig!

At ikke Mele ble trukket ned til norm etter det trassanfallet i tauet er skikkelig noldus opplegg, samme med Olsens blånektende framferd i vann. Den hinderløypa hadde hun klart hadde hun ikke låst tankene på forhånd!

• Liker 9
Skrevet
Nicky B skrev (4 minutter siden):

Helt enig!

At ikke Mele ble trukket ned til norm etter det trassanfallet i tauet er skikkelig noldus opplegg, samme med Olsens blånektende framferd i vann. Den hinderløypa hadde hun klart hadde hun ikke låst tankene på forhånd!

Kvinner behandles ofte snillere enn menn...sånn er livet.

• Hjerte 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (11 timer siden):

Så enig! Helt ufortjent at Haavik har den laveste  normen av alle. En veldig merkelig avgjørelse av befalet å ta. I tillegg burde Mele med sin oppførsel og vanvittige høylytte utbrudd fått konsekvenser i form av  en lavere norm.  Her lukter det forskjellsbehandling lang vei.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
MiaY skrev (59 minutter siden):

Så enig! Helt ufortjent at Haavik har den laveste  normen av alle. En veldig merkelig avgjørelse av befalet å ta. I tillegg burde Mele med sin oppførsel og vanvittige høylytte utbrudd fått konsekvenser i form av  en lavere norm.  Her lukter det forskjellsbehandling lang vei.

Enig. Eneste som kan forklare dette er at klippingen ikke viser graverende ting på Haavik og formildende på Mele… 

• Liker 3
Skrevet

Mele er vel italiensk?? så da er det kanskje mye drama i personligheten? 😄  Mye bråk og armer og bein, men liker henne godt og synes hun er tøff. Imponert over Amble. Hun er i en egen klasse. Tøff, ydmyk, motivator og lagspiller.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

MiaY skrev (På 19.4.2026 den 22.31):

Enig. Behandlingen av Haavik er merkelig. Han virker jo bare positiv og behjelpelig hele veien. At han av alle ligger under norm er helt uforståelig, særlig med tanke på enkelte av de over han.

Dessuten... sist runde var det vel Haavik som endte opp med flest poeng og skulle egentlig blitt korporal, men da kom de opp med denne regelen om at de som har under norm ikke kan få den rollen. Eller har det vært en slik regel tidligere også? Utad virker det som om de helst ville at Sellevold skulle få den jobben.

• Liker 7
Skrevet
Kjetting skrev (12 minutter siden):

Enig. Behandlingen av Haavik er merkelig. Han virker jo bare positiv og behjelpelig hele veien. At han av alle ligger under norm er helt uforståelig, særlig med tanke på enkelte av de over han.

Dessuten... sist runde var det vel Haavik som endte opp med flest poeng og skulle egentlig blitt korporal, men da kom de opp med denne regelen om at de som har under norm ikke kan få den rollen. Eller har det vært en slik regel tidligere også? Utad virker det som om de helst ville at Sellevold skulle få den jobben.

Folk har vel sjelden vært under norm på det tidspunktet. Men høyest rang har jo avgjort ved uavgjort. Og det gir jo for så vidt mening at en under norm ikke kan lede resten.

olsen irriterer meg mer og mer…

Skrevet (endret)
Kjetting skrev (16 minutter siden):

Jeg er ikke uenig med deg, men samtidig kan jeg se befalets poeng. 

Alle deltakerne får egne mål de må jobbe mot, og spesifikke ting de må jobbe med.

Kravet til Haavik var vel å jobbe med å ikke gjøre andre en bjørnetjeneste ved å ikke stille krav til dem, og der lykkes han ikke helt. Han er i mange tilfeller for snill og omtenksom.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 1
Skrevet
NedOpp skrev (1 minutt siden):

Folk har vel sjelden vært under norm på det tidspunktet. Men høyest rang har jo avgjort ved uavgjort. Og det gir jo for så vidt mening at en under norm ikke kan lede resten.

olsen irriterer meg mer og mer…

Var det uavgjort? Jeg trodde Haavik hadde flest poeng. Men jeg kan ta feil.

I dette tilfelle betyr ikke under norm noe som helst. Haavik kunne gjort denne jobben minst like bra som noen andre.

• Liker 3
Skrevet
MiniMjau skrev (2 timer siden):

Mele er vel italiensk?? så da er det kanskje mye drama i personligheten? 😄  Mye bråk og armer og bein, men liker henne godt og synes hun er tøff. Imponert over Amble. Hun er i en egen klasse. Tøff, ydmyk, motivator og lagspiller.

Altså personlighet, hun burde få påpekt dette på lik linje som de andre får og må forandre seg til det bedre. 

• Liker 6
Skrevet

Stemmer det virkelig at Olsen ligger på litt over norm i MF? Hva er det som har blitt borte i klippen her? De siste episodene gjør hun jo ikke annet enn å gå rett inn i negative tanker, sutre og grine. Hun må jo suge utrolig mye energi fra de andre i gruppa? Hun gir seg tilsynelatende veldig lett, og får klapp på skulderen for å ha prøvd? Nå i siste episode var det jo kun fordi hun hadde lagmedlemmer som hjalp henne gjennom, at hun klarte å stå i utfordringene. Hun hadde gitt seg med en gang hvis hun hadde vært på egenhånd. Tenk å bære 40kg ekstra i timesvis og høre på at hun klager. Parodisk hvis hun skulle bli jeger. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...