Ludovica- Skrevet 12. mars #41 Skrevet 12. mars Bedre deltagere denne sesongen enn ifjor. Kjenner ikke til alle, men virker som en bedre gruppe. Tenker og at det ikke er noen sånne åpenbare klare favoritter til å vinne. Kanskje han presten. 1
Ronaldo85 Skrevet 12. mars #42 Skrevet 12. mars Veldig morsomt når Dag Otto sitter der i nattlua si og venter på frokost😅 9
MacadamiaNut Skrevet 14. mars #44 Skrevet 14. mars Det er som nåler i ørene å høre Alessandras stemme 11
Ronaldo85 Skrevet 14. mars #45 Skrevet 14. mars MacadamiaNut skrev (2 timer siden): Det er som nåler i ørene å høre Alessandras stemme Hun er veldig slitsom. 6 2
Hanne67 Skrevet 15. mars #46 Skrevet 15. mars (endret) Jeg hadde håpet at hyperfokuset Adrian er i besittelse av, skulle fortsatt inn i befrielsen av den kidnappede fangen. Han var jo supergod og vant oppgaven føre der. Men da ble det nok for mye å forholde seg til og det ble helt krøll oppi hodet hans. Den viktige beskjeden på toppen ble ikke lest, samtidig som Alessandra hardnakket påsto at hun befant seg der. Hun burde absolutt gjort en bedre jobb, for selv om de hadde lest beskjeden, så kan det hende de hadde stolt mer på henne. De leste jo den tilslutt, men da hadde de sluttet å høre på henne. Oliver Bergset fant ut av det slik at de ikke behøvde å gå til toppen engang. Endret 15. mars av Hanne67 4
Ludovica- Skrevet 15. mars #47 Skrevet 15. mars Det blå laget hadde kanskje en fordel med å ha flere relativt rolige personer på sitt lag. Og litt mer temperatur i det røde laget. Jeg hadde nok blitt litt sliten av å være rundt Alessandra, hun er nok hyggelig men mye. Og da de filmet han presten som jeg aldri husker hva heter som sa det var viktig å hvile når man kunne tenkte jeg at det der hadde vært meg og 😄 7
Babyface Skrevet 16. mars #48 Skrevet 16. mars Jeg liker Kristian Ødegaard som person, men rollen hans i dette konseptet er jo helt overflødig. Overraskende at Peter var så surrete med våpenet. Ellers synes jeg konseptet har blitt fornyet på en bra måte denne sesongen med en del nye øvelser/nye vrier på øvelsene. 6
Moira26 Skrevet 17. mars #49 Skrevet 17. mars Jeg er allerede lei av Adrian. Dårlig humør konstant. 4
Mollebolle Skrevet 18. mars #50 Skrevet 18. mars Jeg må ærlig innrømme, at jeg har fått skikkelig sansen for Tor. Nydelig type, som virker å ha et litt mer åpent sinn enn mange andre, prest eller ei. 10
Gjest miaw Skrevet 20. mars #51 Skrevet 20. mars (endret) Befalet er ikke akkurat noen sjarmtroll. Nedlatende og sure. Hun Guro har jeg ikke sett smile en eneste gang tror jeg. Og Fenriken kan være morsom, mens noen ganger blir han nesten litt spydig og nedlatende,. Synes all opphøyinga rundt Lauritzen kan bli litt kleint til tider og. Å få et flak sjokoladehjerte før du skal inn i et døgn uten mat og søvn, er nesten litt det samme som å gi en uteligger en 50 øring. Endret 20. mars av miaw
Turkis Sau Skrevet 20. mars #52 Skrevet 20. mars (endret) miaw skrev (6 timer siden): Befalet er ikke akkurat noen sjarmtroll. Nedlatende og sure. Hun Guro har jeg ikke sett smile en eneste gang tror jeg. Og Fenriken kan være morsom, mens noen ganger blir han nesten litt spydig og nedlatende,. Synes all opphøyinga rundt Lauritzen kan bli litt kleint til tider og. Å få et flak sjokoladehjerte før du skal inn i et døgn uten mat og søvn, er nesten litt det samme som å gi en uteligger en 50 øring. Dette er ikke ment nedlatende eller kjipt😊 Jeg tror ikke du har vært i førstegangstjeneste, eller videre i militæret. Man må først til en viss grad brytes ned, for å deretter bygges opp som et individ som vil fungere i et militært team. Dette er viktig for at et militært team skal fungere: De skal bli/ være uniforme. Alt må være drillet igjen og igjen, man må forstå sitt bidrag til at helheten skal fungere som en uniform enhet. Hvis ikke fungerer ikke vårt militær/forsvar. Underveis i prosessen bygges man opp igjen, som individ. Målet er å plukke bort de faktorene som ikke fungerer i et velsmurt militært team, og å likefullt skape følelsen av at vi er sammen, vi kan stole på hverandre, uten å tvile. Dette er både gode egenskaper å ta med seg videre i livet, og instrumentelt for at militæret skal fungere. Fra utsiden kan mye se unødvendig brutalt ut, nedlatende, krenkende mot individet. Det er dog høyst nødvendig, og det er en plan bak hva de gjør. Og den planen, fungerer. Skal Kompani Lauritzen ha noe troverdighet som konsept i henhold til militær prosess, så må det gjøres og vises slik det er. Og de har det mye mildere enn hvordan en reell førstegangstjeneste er. Endret 20. mars av Turkis Sau Grammatisk feil. 16 1 5
NordicViking Skrevet 25. mars Forfatter #53 Skrevet 25. mars miaw skrev (På 20.3.2026 den 14.11): Befalet er ikke akkurat noen sjarmtroll. Nedlatende og sure. Befalet er der for en grunn. De er ikke rekruttenes "venner". 7
Gjest miaw Skrevet 26. mars #54 Skrevet 26. mars Turkis Sau skrev (På 20.3.2026 den 17.54): Dette er ikke ment nedlatende eller kjipt😊 Jeg tror ikke du har vært i førstegangstjeneste, eller videre i militæret. Man må først til en viss grad brytes ned, for å deretter bygges opp som et individ som vil fungere i et militært team. Dette er viktig for at et militært team skal fungere: De skal bli/ være uniforme. Alt må være drillet igjen og igjen, man må forstå sitt bidrag til at helheten skal fungere som en uniform enhet. Hvis ikke fungerer ikke vårt militær/forsvar. Underveis i prosessen bygges man opp igjen, som individ. Målet er å plukke bort de faktorene som ikke fungerer i et velsmurt militært team, og å likefullt skape følelsen av at vi er sammen, vi kan stole på hverandre, uten å tvile. Dette er både gode egenskaper å ta med seg videre i livet, og instrumentelt for at militæret skal fungere. Fra utsiden kan mye se unødvendig brutalt ut, nedlatende, krenkende mot individet. Det er dog høyst nødvendig, og det er en plan bak hva de gjør. Og den planen, fungerer. Skal Kompani Lauritzen ha noe troverdighet som konsept i henhold til militær prosess, så må det gjøres og vises slik det er. Og de har det mye mildere enn hvordan en reell førstegangstjeneste er. NordicViking skrev (19 timer siden): Befalet er der for en grunn. De er ikke rekruttenes "venner". Jeg har ikke vært i millitæret nei Jeg skjønner hva dere mener. Fortsatt så synes jeg det er unødvendig å kjefte så mye som de gjør og komme med nedlatende kommentarer. Foreksempel da de var 20 sekunder for sen med å stille opp. Det er bare stressende.
Anonym90059005 Skrevet 26. mars #55 Skrevet 26. mars miaw skrev (2 timer siden): Jeg har ikke vært i millitæret nei Jeg skjønner hva dere mener. Fortsatt så synes jeg det er unødvendig å kjefte så mye som de gjør og komme med nedlatende kommentarer. Foreksempel da de var 20 sekunder for sen med å stille opp. Det er bare stressende. Hvordan tenker du militæret skulle fungert dersom det var greit å komme for seint her og der? Når vi snakker om hundrevis av soldater f.eks. Det skal svi litt å komme for seint, da er sjansen mindre for at det gjentar seg. Alle som har vært i militæret og førstegangstjeneste kjenner seg igjen i dette, hadde de gitt slipp på alt sånn i programmet, så hadde det mistet hele sin legitimitet. 12 1
Babyface Skrevet 26. mars #56 Skrevet 26. mars Militærlivet er ikke lek, det er øvelse og beredskap til krig, derfor må soldater innordne seg og tåle ordre. Personlig skulle jeg ønske det var mer disiplin og orden i arbeidslivet for øvrig også. 7
_Maddie_ Skrevet 26. mars #57 Skrevet 26. mars Som det ble sagt til Bergset, det er bra med litt skam. 4
Klappe Skrevet 26. mars #58 Skrevet 26. mars Syns det er spennende med utfordringer og harde turer men syns de fake oppdragene er så kjedelig. Når de skal redde folk osv. 10
NordicViking Skrevet 28. mars Forfatter #59 Skrevet 28. mars Jammen klarte TV2 å spoile hvem som ble ny korporal før ny korporal ble utnevnt. I lørdagens første episode satt Bubresko på kaserna og snakket om forskjellen mellom aspirant og rekrutt, og vi ser at han har gradstegn/distinksjoner på skulderklaffen som viser at han er korporal. Utnevnelsen av ny korporal skjedde ikke før i lørdagens andre episode. Nå er ikke dette noen stor "skandale", men det er slike småting som irriterer meg. 🤓 2
MegJa Skrevet 28. mars #60 Skrevet 28. mars NordicViking skrev (2 timer siden): Jammen klarte TV2 å spoile hvem som ble ny korporal før ny korporal ble utnevnt. I lørdagens første episode satt Bubresko på kaserna og snakket om forskjellen mellom aspirant og rekrutt, og vi ser at han har gradstegn/distinksjoner på skulderklaffen som viser at han er korporal. Utnevnelsen av ny korporal skjedde ikke før i lørdagens andre episode. Nå er ikke dette noen stor "skandale", men det er slike småting som irriterer meg. 🤓 Godt observert! Det fikk ikke jeg med meg. Men ja, enig. Dumt at sånne ting avsløres på forhånd. Tar vekk litt av spenningen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå