Gå til innhold

Slo hodet på asfalt-bilde

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var han på riktig sted? De har vel et slags mottak der? Hodeskader er ikke å spøke med.

Anonymkode: 5e235...9e5

Et sår i hodet er ikke nødvendigvis første pri dersom legevakten har mer akutte pasienter. 

Anonymkode: 43888...83b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde enten ringt legevakten eller ambulansen! Dette virker ikke som ett overflate skrubbsår. 

Anonymkode: 6eb74...c82

Du ringer ikke ambulanse for slikt.. 

Anonymkode: 64de9...55d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ringer ikke ambulanse for slikt.. 

Anonymkode: 64de9...55d

Når folk ringer ambulansen fordi de har vrikker ankelen (en venninne gjorde det å de kom), så hadde jeg lett ringt ambulansen for ett slikt sår i bakhodet som er litt mer alvorlig enn en vrikket ankel altså. 

Anonymkode: 6eb74...c82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Såret er en ting, men har han noen symptomer på hjernerystelse? Svimmel, kvalm, besvimelse, forrvirring osv? 
Man merker - vanligvis - kjapt om man har en sånn type skade.

Er jo det som er viktig her. Såret er det bare rense og følge med på. Og sjekk når han fikk stivkrampe-vaksine sist.

Anonymkode: 8c5c0...01b

AnonymBruker
Skrevet

Typisk Norge å prioritere barn med forkjølelse over ekte skader. 

Anonymkode: 92fb5...52b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ringe og kjøre din far på 45 til legen i det hele tatt? Bor du hjemme? Er han syk?

Anonymkode: 0decf...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Der er aldri feil å ringe 113 ved skader og uhell om man er usikker. Det er de som svarer på linja som er de profesjonelle og som sorterer ut det som ambulansen bør rykke ut på fra det som bør tas med legevakta. Diagnostiseringa skal ikke folk drive med sjøl.

Anonymkode: 579b8...a38

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor skal du ringe og kjøre din far på 45 til legen i det hele tatt? Bor du hjemme? Er han syk?

Anonymkode: 0decf...7fd

Jeg er bekymret over ham.. kan ikke kjøre han.  Han tar aldri noe på alvor når det skjer ham ting, blant annet fikk han virus på balansenerven for 3 år siden og vi måtte tvinge ham til å bli hentet av ambulanse.. 

Anonymkode: db781...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at siden du skriver «de», så da er noen andre sammen med ham? Han er ikke alene? 

Ville anbefalt dem å ringe legevakten,  lørdag kveld er det alltid hektisk der, men han kan få råd om hva han bør gjøre. 

Anonymkode: 8c4d2...f87

AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt en legesak! 

Anonymkode: 9f8f0...5f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt 5 timer på legevakta for en tå jeg trodde var knekt. (Kom bare akutte ting før meg, så jeg dro omsider hjem).

40 min er ingenting! Dra ned på legevakta igjen. Hvordan er formen hans? Har han kastet opp eller vært svimmel? 

Anonymkode: 78818...282

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at siden du skriver «de», så da er noen andre sammen med ham? Han er ikke alene? 

Ville anbefalt dem å ringe legevakten,  lørdag kveld er det alltid hektisk der, men han kan få råd om hva han bør gjøre. 

Anonymkode: 8c4d2...f87

Han er alene jo. Broren min var bare med på legevakten

Skrevet

Såret vil nok lege seg selv, det er eventuelt hjernerystelse jeg ville vært bekymret for. Samtidig må faren din ta ansvar selv, han er ikke ditt ansvar. Vanlige folk venter på tur, og ja det er ofte lang og prioritert ventetid. Dette virker ikke akutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Han føler seg ikke bra og har hodepine og er sløv. Men han er vanskelig og nekter gjerne legevakt til det handler om nær døden 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg satt 5 timer på legevakta for en tå jeg trodde var knekt. (Kom bare akutte ting før meg, så jeg dro omsider hjem).

40 min er ingenting! Dra ned på legevakta igjen. Hvordan er formen hans? Har han kastet opp eller vært svimmel? 

Enig, jeg satt i to timer med min 7 åring som viste seg å ha flere brudd i armen. Vente må man bare dessverre.

Anonymkode: cbb69...536

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 113 for drøyt å ringe? Eller? 

Ring de og la de avgjøre hva som er innenfor eller ikke. Ring heller en gang for mye 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har hodepine og er sløv, men har ikke kastet opp

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han føler seg ikke bra og har hodepine og er sløv. Men han er vanskelig og nekter gjerne legevakt til det handler om nær døden 

Altså, hvis han har slått hodet hardt, og kanskj eikke er helt tilregnelig, burde han kanskje ikke bestemme selv akkurat nå?

Anonymkode: 5b744...8a2

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring 113. 
hvis han har de symptomene kan det være noe man ikke ser. Typ innvending blødning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Natu skrev (21 timer siden):

Såret vil nok lege seg selv, det er eventuelt hjernerystelse jeg ville vært bekymret for. Samtidig må faren din ta ansvar selv, han er ikke ditt ansvar. Vanlige folk venter på tur, og ja det er ofte lang og prioritert ventetid. Dette virker ikke akutt. 

Vanlige folk venter på tur? Er ikke legevakten han ble oppgitt på. Han tar bare aldri ting som skjer han på alvor. Han stakk fordi han selv ikke gadd å prioritere han selv ved den ventetid

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...