Gå til innhold

Slo hodet på asfalt-bilde

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Kan noen vurdere dette bildet? Vet ikke hva jeg skal gjøre, pappa falt med bakhodet i asfalten noen timer siden. Satt på legevakt i 40 min uten at en sjel kom

Anonymkode: db781...5c8

Endret av Rhodiola
for å fjerne vedlegget og identifiserende opplysninger - Rhodiola, admin.
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen her inne kan vurdere dette bildet. Dette må en lege se på.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn her for å se om noen hadde ramlet på et bilde på asfalten, men dette ser jo ille ut. Dere reiste vel ikke hjem?

Anonymkode: 5e235...9e5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Nei, ingen her inne kan vurdere dette bildet. Dette må en lege se på.

Det er det vi har prøvd men vi blir aldri tatt inn. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk inn her for å se om noen hadde ramlet på et bilde på asfalten, men dette ser jo ille ut. Dere reiste vel ikke hjem?

Reiste til legevakt, men kom aldri noen så pappa ble lei og reiste hjem. 

Skrevet

Lege burde sett på det. Men hjelper vel ikke så mye hvis han ikke vil sitte å vente

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reiste til legevakt, men kom aldri noen så pappa ble lei og reiste hjem. 

Ring legevakta. Mange steder får du nå en tid du skal møte opp. Du kan fortsatt bli sittende og vente om det kommer noe som haster mer, men det er bare å ta med seg ladeledning, matpakke og lesestoff og vente. 40 minutter er ikke lenge på en legevakt. jeg er ikke helsepersonell, men tenker at noen bør se på dette og sjekke han i og med at han har slått seg kraftig. 

Anonymkode: b4276...f77

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (3 minutter siden):

Lege burde sett på det. Men hjelper vel ikke så mye hvis han ikke vil sitte å vente

Er 113 for drøyt å ringe? Eller? 

AnonymBruker
Skrevet

Snakket dere med legevakten på telefon først?

Anonymkode: 9c070...54e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er 113 for drøyt å ringe? Eller? 

Absolutt. Man ringer ikke 113 fordi man ikke orker ventetid altså!

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakket dere med legevakten på telefon først?

Anonymkode: 9c070...54e

Jeg var ikke med på dette og er og passer tantebarn som jeg ikke kan gå fra. Men er sikker på at de reiste rett bort. Har prøvd å snakke med familien om å ringe men de leser det og sier ikke noe.. de tar det med annet ord ikke situasjonen så alvorlig..

AnonymBruker
Skrevet
Blå tyggis skrev (1 minutt siden):

Absolutt. Man ringer ikke 113 fordi man ikke orker ventetid altså!

Nei jeg tenker ikke for hans del jeg tenker generelt. Jeg får ikke ham til legevakt jeg klarer det ikke..

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

45 minutt er ikke aldri.

Dette ser ikke ut som overflatisk sår, så dere må ned igjen nå. Ta med noe å spise/drikke i ventetiden. 

• Liker 8
Skrevet

Dette må dere dra å få sett på. Han kan trenge stivkrampe sprøyte. Det måtte jeg da jeg kjørte av på el sparkesykkel og smalt hodet i asfalten. Pga skitt og bakterier man kan ha fått i såret er det lurt å ta det!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

40 minutter venting er ikke «aldri»… 

Anonymkode: 43888...83b

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Beklager feil formulering her, bare så flere ikke reagerer på det: ventet 40 min og hadde ikke kommet noen, så dro han hjem for han orket ikke sitte der

AnonymBruker
Skrevet

Beklager feil formulering her, bare så flere ikke reagerer på det: ventet 40 min og hadde ikke kommet noen, så dro han hjem for han orket ikke sitte der

Var han på riktig sted? De har vel et slags mottak der? Hodeskader er ikke å spøke med.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde enten ringt legevakten eller ambulansen! Dette virker ikke som ett overflate skrubbsår. 

Anonymkode: 6eb74...c82

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke vært bekymret for infeksjon først og fremst, men mer akutte farer - han kan også ha hjernerystelse eller indre blødninger. Bør absolutt ha legetilsyn.

Anonymkode: 579b8...a38

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke vært bekymret for infeksjon først og fremst, men mer akutte farer - han kan også ha hjernerystelse eller indre blødninger. Bør absolutt ha legetilsyn.

Ring legevakten og fortell hele historien og hør hva de sier. Mange steder kan de også ta imot videosamtaler så de kan få se såret. Alder og tilstand på personen er også verdt å ta med i beregningen, eventuelt også mediskner (blodfortynnende f.eks.). Min eldre far slo hodet i en karm for et par år siden, og legevakta fikk se såret på video. Heldigvis trengte han bare stripse.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...