AnonymBruker Skrevet 11. februar #41 Skrevet 11. februar Alt utenom Tine. Til den som ikke får annen melk til å skumme, må ha sett syner da vi har skum I kaffen hver dag her.. Anonymkode: aca50...3c0
AnonymBruker Skrevet 11. februar #42 Skrevet 11. februar Q til vanlig og røros når det er tilbud eller når jeg ser dem/får lyst på dem. Jeg synes begge disse er noe friskere enn Tine. Men det kan jo være placebo Anonymkode: 8369b...e4d 1
Hatsumomo Skrevet 11. februar #43 Skrevet 11. februar (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har alltid kjøpt Q melk men denne gangen gikk vi for Røros melk, for å prøve. Er spent på smaken.😍 Noen som kjøper fra Røros, er denne bedre enn tine og Q din? Ps: dere som ikke drikker melk, trenger ikke å svare bare for å svare at dere ikke drikker melk, at melk er for barn og kalv osv… Anonymkode: cdb9a...d34 I mange år kjøpt Qmelk for å støtte dem, nå kjøper jeg Rørosmelk for å støtte dem. Jeg merker ingen forskjell på smak enten det er Tine, Røros eller Q. Endret 11. februar av Hatsumomo 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #45 Skrevet 11. februar Jeg unngår Tine fordi de har så stor markedsandel, hele 75% på melk f eks, jeg mener det er sunt at det er konkurranse og ikke en leverandør som har tilnærmet monopol. Anonymkode: a7cb2...b86 5 1
Denkjempestorepæra Skrevet 11. februar #48 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle kan skummes ja, men Q er betydelig dårligere. Du få mye mindre og dårligere skum med samme innsatts med samme melkeskummer. Bare prøv selv. Anonymkode: a78d2...0bd Det er ikke min erfaring. Kjøper mest Q men innimellom Tine og det er ingen forskjell på skum her. Får stort sett tykt fint skum med lik innsats. Derimot er det noen ganger med begge merker at det blir dårligere skum, uten at vi har forsket så mye på det. Mulig det har med ferskhet å gjøre. Vi kjøper mest Q eller Røros for å støtte konkurrenter til Tine.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #50 Skrevet 11. februar Q eller änglamark. Fordi jeg liker ikke Tine- monopolet. Smaken er den samme syns jeg. Melk er melk. Anonymkode: 7ddc8...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #51 Skrevet 11. februar Tine, der går pengene til bøndene som eier selskapet. Dere som sier dere smaker forskjell: det er nok en placeboeffekt all den tid Tine er den som henter det aller meste av melk (de har henteplikt i hele landet), og så selger de til de øvrige meieriene. Og bemerk også, dere som synes Tine har «monopol»: Tine henter og lager melk og i hele landet og distribuerer ut til hele landet. Q er bare til stede der det er mest lønnsomt (ingenting nord i landet til eksempel), men i disse områdene har Q ofte større markedsandel enn Tine. Anonymkode: af8fe...f3d 2 1
Gjest M0NSTER Skrevet 11. februar #52 Skrevet 11. februar Capazitet skrev (16 minutter siden): Helst Q, den står seg best Hva betyr dette?
AnonymBruker Skrevet 11. februar #53 Skrevet 11. februar Änglamark/Røros. Fordi jeg ønsker å støtte økologiske produsenter. Ser mange kjøper den med lengst holdbarhet - jeg kjøper alltid den med kortest holdbarhet for å forebygge matsvinn. Har mulighet til det ettersom de andre i husstanden drikker mye melk, det er sjelden noe rekker å bli dårlig. Anonymkode: af68d...b45
Capazitet Skrevet 11. februar #54 Skrevet 11. februar M0NSTER skrev (9 minutter siden): Hva betyr dette? Eg meinar at Q mjølka ikkje blir like fort dårleg som Tine sin. Derfor kjøper me den
Brunhilde Skrevet 11. februar #57 Skrevet 11. februar Når jeg en sjelden gang drikker melk velger jeg Tine helmelk. Hvis jeg får lyst på kakao eller sjokolademelk, nesten enda sjeldnere, bruker jeg Tine lettmelk. Jeg prøvde Q-melk en gang, men syns den smakte rart, uten at jeg kan definere hva rart var.
Gjest M0NSTER Skrevet 11. februar #59 Skrevet 11. februar Capazitet skrev (4 timer siden): Eg meinar at Q mjølka ikkje blir like fort dårleg som Tine sin. Derfor kjøper me den Aha. Har ikke sånne utfordringer vi. Selv stor kartong er drukket opp lenge før utløpsdato. Oppbevarer ikke melk i døra på kjøleskapet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #60 Skrevet 11. februar Var på besøk hos noen og smakte på rørosmelk. Fy, den smakte jo fjøs Anonymkode: 11203...4d1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå