AnonymBruker Skrevet 11. februar #61 Skrevet 11. februar En bekjent (opptatt av økologisk mat) var veldig insisterend på at Røros-melk smakte mye bedre enn den vanlige fra Tine/Q - det var før Røros var i alle butikker, så jeg gjorde en liten umake for å skaffe denne melka. Og jeg håpte egentlig på at den smakte bedre - for det kunne jeg gjerne betale litt for. Men ble skuffa. Smakte helt likt... .. generelt tar jeg vel en Q-kartong fremfor en Tine-kartong om de har lik dato og koster det samme, gjerne Røros også - er stort sett samme greiene, men vil gjerne støtte Q, som er en utfordrer til den tidligere monopolisten. Anonymkode: 48c09...64e
Gjest M0NSTER Skrevet 12. februar #62 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): men vil gjerne støtte Q, som er en utfordrer til den tidligere monopolisten. Anonymkode: 48c09...64e Du heier på kapitalisten altså, fremfor det som eies av bonden?
Flammen12 Skrevet 12. februar #63 Skrevet 12. februar Tine og Q. Tar første jeg ser i farta. Er ikke så nøye på det.
AnonymBruker Skrevet 12. februar #64 Skrevet 12. februar Den billigste. Smaker over hode ingen forskjell. Anonymkode: b40bc...3e0
AnonymBruker Skrevet 12. februar #65 Skrevet 12. februar Tine. Er det et monopol som kan og bør forsvares så er det Tine og bøndene sitt. Monopolet til Norgesgruppen derimot... Anonymkode: bfb31...aef 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #66 Skrevet 12. februar 24 minutter siden, Flammen12 said: Tine og Q. Tar første jeg ser i farta. Er ikke så nøye på det. Samme her. Har andre ting å tenke meg enn hva som er «politisk riktig» Tar den som har lengst dato. Anonymkode: a9389...852
Hanne67 Skrevet 12. februar #67 Skrevet 12. februar Tine har krav på seg på å hente hos alle bønder, inkl. de langt oppe i gokk. Q henter kun hos de store i sentrale strøk, så derfor støtter jeg Tine. I tillegg går alt overskuddet til de som produserer melka, og det synes jeg er bra. De får lite nok av literprisen som det er. Ingen bønder ønsket Bovaer, var bare noe myndighetene bestemte pga. miljøet og mindre utslipp av metan. Tine gikk bort ifra det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #68 Skrevet 14. februar Tine sin, den er jeg oppvokst med. Både lett og helmelk. Anonymkode: 20a89...7cf
AnonymBruker Skrevet 14. februar #69 Skrevet 14. februar Vi voksne drikker ikke melk, vi er ikke kalver. Ungene får Røros. Anonymkode: c610e...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #70 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi voksne drikker ikke melk, vi er ikke kalver. Ungene får Røros. Anonymkode: c610e...bf2 Ungene dine er kalver altså. Anonymkode: d2769...887 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #72 Skrevet 14. februar Kjøper Røros meieriet eller Q-melk Anonymkode: b5189...d44 2
Kniv & gaffel Skrevet 15. februar #73 Skrevet 15. februar Aller helst melk fra Jersey-meieriet, men gjerne også Rørosmelk. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #74 Skrevet 15. februar Bruker KUN produkter fra Røros eller jersey-meieriet. Styrer unna Tine så langt det lar seg gjøre Anonymkode: 2675d...f50 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #75 Skrevet 15. februar Kun røros men kun til matlaging👌Drikker ikke melk ellers. Anonymkode: 857d3...e52
AnonymBruker Skrevet 19. februar #77 Skrevet 19. februar Kjøper bare Q, bedre enn Tine. Anonymkode: 99c90...18c
mimifin72 Skrevet 19. februar #78 Skrevet 19. februar Familien på 3 drikker MYE melk. Kjøper alltid 5-6 liter av gangen, flere ganger i uka. Vi drikker enten melk eller vann til alle måltider. Favorittene hjemme er: grønn Røros, blå Røros, begge de røde. Enkelte ganger kjøper vi de store Q. Har veldig lyst til å prøve Jersey, men med de mengdene vi drikker, blir det altfor dyrt 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #79 Skrevet 20. februar mimifin72 skrev (På 19.2.2026 den 20.26): Familien på 3 drikker MYE melk. Kjøper alltid 5-6 liter av gangen, flere ganger i uka. Vi drikker enten melk eller vann til alle måltider. Favorittene hjemme er: grønn Røros, blå Røros, begge de røde. Enkelte ganger kjøper vi de store Q. Har veldig lyst til å prøve Jersey, men med de mengdene vi drikker, blir det altfor dyrt Det er ikke dyrt å prøve Jersey. 1 kartong holder til dette. Anonymkode: d2119...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #80 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke dyrt å prøve Jersey. 1 kartong holder til dette. Anonymkode: d2119...4c3 Jersey koster nesten 3 ganger dyrere enn vanlig melk Anonymkode: f8aa3...aa6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå