AnonymBruker Skrevet 21. februar #101 Skrevet 21. februar Drikker i melk med homogener... Anonymkode: 2748d...fcc
AnonymBruker Skrevet 21. februar #103 Skrevet 21. februar Som rogalending sverger jeg til Q fra Jæren♥️ Anonymkode: ad4ce...169
AnonymBruker Skrevet 21. februar #104 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er mange andre kalsiumkilder en melk. Anonymkode: 857d3...e52 Men få andre kilder er like gode. Man kan drikke langkokt beinkraft og det er en god kilde til kalsium, men det er få som gjør det nå til dags. Jeg tilsetter litt eddik i vannet når jeg koker beinkraft og lar den koke i flere dager. Planter med kalsium har vi dårlig opptak av på grunn av at plantene kommer med stoffer som hemmer opptak av kalsium. Noe som viser seg å stemme i praksis når vi vet at veganere har mye lavere beinmasse og mer beinskjørhet og beinbrudd enn mennesker som inntar melkeprodukter. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10097387/ Anonymkode: bae1f...dea 2
JimmyOlsen Skrevet 21. februar #105 Skrevet 21. februar Veksler mellom lettmelken til Q og Tine. Går etter hvilken som har best dato der og da.
-jk- Skrevet 22. februar #106 Skrevet 22. februar JimmyOlsen skrev (10 timer siden): Veksler mellom lettmelken til Q og Tine. Går etter hvilken som har best dato der og da. Bruker du såpass lite melk at datoen spiller noen rolle? Her går det 3 kartonger i uka så jeg plukker konsekvent den som har kortest holdbarhet igjen. For meg betyr det jo ingenting siden den blir brukt opp på 2-3 dager uansett, bidrar derfor heller til mindre svinn. 3
Fighter83 Skrevet 22. februar #108 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 11.2.2026 den 8.43): Vi har alltid kjøpt Q melk men denne gangen gikk vi for Røros melk, for å prøve. Er spent på smaken.😍 Noen som kjøper fra Røros, er denne bedre enn tine og Q din? Ps: dere som ikke drikker melk, trenger ikke å svare bare for å svare at dere ikke drikker melk, at melk er for barn og kalv osv… Anonymkode: cdb9a...d34 Änglamark økologisk Helmelk fra Røros- meieriet. Har drukket det i over 1 år. Vokst opp med Helmelk, synes den var varmere, søtere og rundere i smaken i oppveksten. Men man har vel bedre smakssans som barn tror jeg + at det var ikke så mye tilsetningsstoffer eller forskjellige måter å tilberede mm melka den gangen tenker jeg. Noe har endret seg ang melka nå vs den gangen i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 22. februar #109 Skrevet 22. februar Tine lettmelk, rosa 1 %. Anonymkode: 741b7...dd7
AnonymBruker Skrevet 1. mai #110 Skrevet 1. mai Merker at Rørosmelk har trøbbel med kork, igjen og igjen Anonymkode: f8aa3...aa6 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #111 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2026 den 12.15): Merker at Rørosmelk har trøbbel med kork, igjen og igjen Anonymkode: f8aa3...aa6 Oj! Bra du nevner det i denne tråden. Er det slik at den lekker? Jeg kjøper fra Oda og vil ikke ha melk over alle varene. Hadde egentlig tenkt å prøve Rørosmelk, men ikke om det er et problem med korken. Anonymkode: 67e9b...dee
AnonymBruker Skrevet 2. mai #112 Skrevet 2. mai Røros. Kjøper mest økologiske produkter så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: b87b3...f19 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #113 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oj! Bra du nevner det i denne tråden. Er det slik at den lekker? Jeg kjøper fra Oda og vil ikke ha melk over alle varene. Hadde egentlig tenkt å prøve Rørosmelk, men ikke om det er et problem med korken. Anonymkode: 67e9b...dee Kjøpt Røros melk i mange år. Aldri hatt problemer med korka. Anonymkode: b87b3...f19 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #114 Skrevet 2. mai Røros meieriet. Drukket fast nå i flere år. Anonymkode: 4ce23...3cb
AnonymBruker Skrevet 2. mai #115 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Oj! Bra du nevner det i denne tråden. Er det slik at den lekker? Jeg kjøper fra Oda og vil ikke ha melk over alle varene. Hadde egentlig tenkt å prøve Rørosmelk, men ikke om det er et problem med korken. Anonymkode: 67e9b...dee Ja. Jeg googlet det også. Mange på Reddit nevner det samme. Anonymkode: f8aa3...aa6
AnonymBruker Skrevet 2. mai #116 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kjøpt Røros melk i mange år. Aldri hatt problemer med korka. Anonymkode: b87b3...f19 Ja, det er sikkert noe jeg bare finner på… Anonymkode: f8aa3...aa6
AnonymBruker Skrevet 2. mai #117 Skrevet 2. mai Ingen i familien får lov å drikke melk. Men bruker Q melk eller Røros i matlaging/baking. Anonymkode: 57274...281
AnonymBruker Skrevet 2. mai #118 Skrevet 2. mai Blir mest Q pga. tilgjengelighet, men plukker gjerne med meg Jersey eller Røros sine produkter også. Tine styrer jeg unna. Ser mange nevner at de velger nettopp dem fordi de henter fra alle gårder i hele landet. Jeg er derimot ikke interessert i å støtte et monopol som kan holde på så ineffektivt på skattebetalernes regning, når det åpenbart ikke ville vært bærekraftig økonomisk å opprettholde ørtogfjørti smågårder med 12 kyr langt oppe i fjellskrenten bare for kos for normale virksomheter som må forholde seg til markedsøkonomien og drive rasjonelt. For ikke å snakke om hvor viktig konkurranse er for innovasjon, så nei takk til det ineffektive monopolet deres. Anonymkode: 19ef6...b1a
SPOCA Skrevet 7. mai #119 Skrevet 7. mai Tine. Grunnet laktoseintoleranse og fordi jeg må ha i meg ekstra protein, sverger jeg til YT-melk, både med og uten sjokolade.
Lorieen Skrevet 7. mai #120 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2026 den 12.15): Merker at Rørosmelk har trøbbel med kork, igjen og igjen Anonymkode: f8aa3...aa6 Så rart, det har vi aldri opplevd og vi kjøper utelukkende Rørosmelk. Det går 25-30 liter i uka her. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå