AnonymBruker Skrevet 11. februar #22 Skrevet 11. februar Jeg kjøper de meieriproduktene som er laktosefrie. Jeg kan ikke velge og vrake ut fra andre hensyn. Anonymkode: 51323...816 2
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar #23 Skrevet 11. februar Daisy-love skrev (36 minutter siden): Jeg har hørt flere si det. Godt det funker for deg 😊 Er mange som ikke tåler vanlig melk, men som tåler ikke homogenisert melk. Så da er det den eller bondens marked. Det å tåle all melk er faktisk en ,,genfeil'' 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar #24 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjøper de meieriproduktene som er laktosefrie. Jeg kan ikke velge og vrake ut fra andre hensyn. Anonymkode: 51323...816 Har du prøvd uhomogenisert melk? Jeg skjønte ikke før i tenårene hvorfor jeg kunne drikke melken jeg selv melket men ikke butikkmelk, viste seg at det er homogenisert melk jeg ikke tåler. 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar #25 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kun Tine. Den eneste melken som lar seg skumme skikkelig til Kaffe Latte. Anonymkode: a78d2...0bd Alle typene kan og du har en ok god skummer
Gjest M0NSTER Skrevet 11. februar #26 Skrevet 11. februar Hovedsakelig Tine helmelk, men om jeg er innom Extra, så hender jeg at jeg tar med meg Røros/Änglamark helmelk, siden det blir billigere per liter om man tar to og jeg får en rabattkupong i ny og ne. Vokst opp på helmelk, synes ikke melk med mindre fett er noe godt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #27 Skrevet 11. februar Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Alle typene kan og du har en ok god skummer Alle kan skummes ja, men Q er betydelig dårligere. Du få mye mindre og dårligere skum med samme innsatts med samme melkeskummer. Bare prøv selv. Anonymkode: a78d2...0bd 1
cleangal Skrevet 11. februar #28 Skrevet 11. februar Tine, siden det ikke er så mange andre merker som har laktosefri melk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #29 Skrevet 11. februar Sønnen drikker økologisk lettmelk fra Røros/Änglamark og jeg laktosefri lettmelk fra Tine. Prøvde Røros sin, men den smakte altfor rart. (Har ARFID). Anonymkode: adce4...aad
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar #31 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle kan skummes ja, men Q er betydelig dårligere. Du få mye mindre og dårligere skum med samme innsatts med samme melkeskummer. Bare prøv selv. Anonymkode: a78d2...0bd Har og det tar basicly samme tid og innsats med mine skummere
AnonymBruker Skrevet 11. februar #32 Skrevet 11. februar Spørsmålet er vel hellr hvorfor noen drikker melk fra et annet dyr? Anonymkode: f2c79...797
AnonymBruker Skrevet 11. februar #33 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørsmålet er vel hellr hvorfor noen drikker melk fra et annet dyr? Anonymkode: f2c79...797 Nei, det tilhører faktisk et helt annet tema. Anonymkode: 750c5...3b6 7
Gjest M0NSTER Skrevet 11. februar #34 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Spørsmålet er vel hellr hvorfor noen drikker melk fra et annet dyr? Anonymkode: f2c79...797 Fordi mennesker er intelligente. Vi fant ut at kua har en særdeles næringsrik og smakfull melk. Hvis du ikke liker det, så drikker du kornsaft.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #35 Skrevet 11. februar Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Er mange som ikke tåler vanlig melk, men som tåler ikke homogenisert melk. Så da er det den eller bondens marked. Det å tåle all melk er faktisk en ,,genfeil'' Jerseymelken er A2A2 melk. Det er det som gjør at folk med melkeprotein intoleranse kan tåle den. Anonymkode: d2769...887
Uanonym bruker Skrevet 11. februar #36 Skrevet 11. februar Kjøper som regel den med lengst holdbarhetsdato og lavest literpris. Ofte er det Tine.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #37 Skrevet 11. februar Q melk til de som tåler laktose. Til de som ikke tåler laktose: Tine laktosefri melk Anonymkode: 6d8dd...509
AnonymBruker Skrevet 11. februar #38 Skrevet 11. februar Drikker melk. Uvesentlig hvilket merke. Anonymkode: d2119...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #39 Skrevet 11. februar Vi drikker Rørosmelk (eller, barnet gjør, vi voksne bruker melk i matlaging). Hvis jeg er på Rema 1000 og må ha melk, blir det Tines økologiske. Kjøper stort sett helmelk. Anonymkode: 7e027...f01 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #40 Skrevet 11. februar Alltid Jersey på glassflaske ♥️ Anonymkode: 9a3d7...328 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå