Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Ja men hvis det ikke er eggløsing så er jo det greit. Så lenge en har noen av symptomene så må en ikke ha sex

Og om man aldri får symptomer?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker du kunne jobbet med IVF og klart å fått ned alle kostnadene der for alle som vil. Du kjenner kvinnekroppen så godt.

Og IVF er dyrt og mange kan ikke få barn, så klarer du med dine enorme kunnskaper om kvinnekroppen kutte blant annet flere av undersøkelsene i forkant så vil du jo gjøre tilbudet mer tilgjengelig og sannsynligvis få mye positiv anerkjennelse for det.

Eg snakker ikke dor de som vil ha barn, men for de som ikke vil ha barn

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (10 minutter siden):

Folk forventer mye rart men de fleste har vett til å ikke utbasunere det i riksmedia 😛 

Det er vel alltid bedre om folk er åpne og ærlige om ting uansett da. 

Skrevet (endret)
Soft mann skrev (3 minutter siden):

Ja men hvis det ikke er eggløsing så er jo det greit. Så lenge en har noen av symptomene så må en ikke ha sex

Du overvurderer hvor sterke disse symptomene er. Har selv aldri merket en eggløsning mens jeg har vært opptatt med livet. Når jeg var opptatt med å bli gravid så kunne jeg finne symptomer, men normalen var fortsatt eggløsning uten noe spesielt forvarsel. 

Temperaturmåling forutsetter daglige målingen og har store feilmarginer. Sekret er det ikke alle som merker noe til i det hele tatt, og det blir som en skrev forstyrret av daglig sex. Eggløsningssmerter har jeg aldri hatt, selv med endometriose. Ømme pupper kan eller kan ikke være tilstede hvor som helst i syklusen. Hvilke andre symptomer har du?

Endret av Bimbo
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Dere klarer stadig å finne nye måter å undertrykke kvinner på. Hvis ikke mannen steriliserer seg må kvinnen likevel leve i frykt for å måtte føde flere ganger enn ønsket, hormonell prevensjon og med stor sannsynlighet slite med enten pmdd, pcos, depresjon, vekt, kreft og andre hormonelle lidelser for at menn skal få ´´muligheten´´ til å få flere barn ´´HVIS´´ han skiller seg med kona. Det henger jo ikke på greip. 

Endret av juve5
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden):

Så du tror at kvinner står opp hver morgen med termometer for å måle temperaturen? Hvilke signaler? Nå dummer du deg bare ut. Har man hyppig sex, så er det heller ikke så lett å merke endret sekret. Temperatur er jo også ganske så farlig greie å følge med på. Har du en liten infeksjon, kan du ha forhøyet temperatur uten å ha eggløsning. Noen dager har kroppen lavere temperatur naturlig. 

Det er vi som har gjort oss avhengig av alle mulige hjelpemidler for og gjør ting enklere, men ikke nødvendigvis bedre

Skrevet
Soft mann skrev (Akkurat nå):

Det er vi som har gjort oss avhengig av alle mulige hjelpemidler for og gjør ting enklere, men ikke nødvendigvis bedre

Nei, selvfølgelig. Det var mye bedre før da folk fikk 12-14 barn og 1/3 av dem ikke fikk vokse opp. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det finnes ingen sikre tegn for å avsløre eggløsning i tide til å bruke det som prevensjon. 
Om våre formødre drev med kroppstemperaturdagbøker for å unngå graviditet så tror jeg man hadde hørt om det. Tviler på de lærte om konsistens på utfloden og hva de kunne bety på skolen på den tiden også. 

Anonymkode: 9ccfd...d0a

De kunne nok mer om tegn kroppen ga på de tider. I dag må vi ha elektronikk for alt. Med sin kjente feiler

Skrevet
Bimbo skrev (4 minutter siden):

Du overvurderer hvor sterke disse symptomene er. Har selv aldri merket en eggløsning mens jeg har vært opptatt med livet. Når jeg var opptatt med å bli gravid så kunne jeg finne symptomer, men normalen var fortsatt eggløsning uten noe spesielt forvarsel. 

Temperaturmåling forutsetter daglige målingen og har store feilmarginer. Sekret er det ikke alle som merker noe til i det hele tatt, og det blir som en skrev forstyrret av daglig sex. Eggløsningssmerter har jeg aldri hatt, selv med endometriose. Ømme pupper kan eller kan ikke være tilstede hvor som helst i syklusen. Hvilke andre symptomer har du?

Er vel ikke alle som har daglig sex i Norge. Er i vertfal ikke det inntrykket eg har fått her inne

Skrevet

De kunne nok mer om tegn kroppen ga på de tider. I dag må vi ha elektronikk for alt. Med sin kjente feiler

Sikkert også hvorfor de aller fleste kvinner før 80 tallet fødet flere barn, siden det ikke funket å tracke syklusen. 

• Liker 7
Skrevet

Det tviler jeg på, all den tid de fikk jævlig mange barn. De som var heldige og slapp det hadde nok lavere fruktbarhet

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Soft mann skrev (3 minutter siden):

Dette er bare tull. Før i tiden var det svært vanlig å havne i «uløkka» til den spott og spe som hørte til. Evt gifta de seg og 7 mnd etterpå kom ungen «litt tidlig». Folk fikk unger som det sto etter. Å kjenne etter eggløsning har aldri vært kjent som prevensjonsmiddel, men de unngikk nok en del graviditeter med å hoppe av i svingen.

Endret av Bimbo
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Nei, selvfølgelig. Det var mye bedre før da folk fikk 12-14 barn og 1/3 av dem ikke fikk vokse opp. 

Var vel ikke vanlig med 12-14 barn.

men de hadde barn med samme barnefar som oftest. Noe som ikke er vanlig dag

Skrevet
juve5 skrev (1 minutt siden):

Sikkert også hvorfor de aller fleste kvinner før 80 tallet fødet flere barn, siden det ikke funket å tracke syklusen. 

Eller ekteskapene var mer evig. Ikke mine, dine, våres

Skrevet
Soft mann skrev (4 minutter siden):

Er vel ikke alle som har daglig sex i Norge. Er i vertfal ikke det inntrykket eg har fått her inne

Men mange har det. Ikke vær så sjalu. 

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Det tviler jeg på, all den tid de fikk jævlig mange barn. De som var heldige og slapp det hadde nok lavere fruktbarhet

Tror de ønsket seg fler barn da. Nå er samfunnet blitt så materialistisk at en må velge bort barna for en finer bil, eller en hytte

Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Eller ekteskapene var mer evig. Ikke mine, dine, våres

Fordi kvinner måtte finne seg i vold, neglisjering, alkohol og utroskap. De hadde ikke råd til å forlate forholdet.

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Trøndere1 skrev (49 minutter siden):

Min samboer og jeg har to planlagte barn.  Har hatt jevnlig sex gjennom 20 år. Ingen uhell. Ingen prevensjon. Jeg må nesten gjenta. Det går an for menn å kontrollere hvor disse sædcellene havner. Så nei. Kvinner må ikke bruke prevensjon. 

For de aller fleste kvinner i dag funker det ikke å gjøre på den måten dere gjør. Det andre barnet vi fikk nylig ble til av at mannen hadde penisen sin inni meg i to minutter uten å komme. Vi hadde ikke hatt sex en måned før, og heller ikke måneden etter at han hadde vært inni meg i to minutter. Jeg ble likevel gravid. Og jeg hadde tracket syklus og vi hadde hatt sex uten prevensjon i 10 år før ´´uhellet´´ skjedde. 

Anonymkode: 13f57...925

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Soft mann skrev (Akkurat nå):

Tror de ønsket seg fler barn da. Nå er samfunnet blitt så materialistisk at en må velge bort barna for en finer bil, eller en hytte

Så for hundre år siden da mange fattige kvinner fikk 10-12 barn, så var det fordi de ønsket seg det? Ehhh neidadu. Slik var det nok ikke. Og man skal heller ikke lengre bak enn 60 tallet at kvinner lærte at sex var en kones plikt og at mannens behov var viktigere enn hennes. Den gangen var prevansjon for kvinner tilgjengelig, men det var mannen som bestemte om han måtte bruke kondom eller ikke og det var og mannen som bestemte om hun fikk lov til å bruke p piller eller ikke. Så her hadde kvinner null kontroll

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Fordi kvinner måtte finne seg i vold, neglisjering, alkohol og utroskap. De hadde ikke råd til å forlate forholdet.

At flere ikke har råd, er likt i dag og dessverre, men det er pga matrialistisk.

dessverre så er det mange svært dårlige hjem i norge 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...