Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Så lenge en tror en trenger en digital tester for og finne eggløsing. Så ja, da kan eg lære deg om kvinnekroppen

Du, det blir altfor dumt. Du vet absolutt ingenting om kvinnekroppen. Testene er funnet opp nettopp fordi eggløsningen er ustabil til tider - de er for dem som prøver å bli gravid. Man vet ofte ikke at man har eggløsning. Ikke alle har symptomer rundt det, noen ganger kommer den tidligere, noen ganger senere. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Syns ikke det er verre enn å forvente at dama bruker p piller eller er med på analsex

Rar innvending. Det ville vært ganske dust om mannlige ‘influencere’ paraderte sine kvinner under ingressen «vi menn bør kunne forvente at hun stiller rumpa tilgjengelig for analsex». 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som flere andre skriver her så er det flere bivirkninger med å sterilisere seg. Derfor ønsker ikke min mann dette. Det respekterer jeg. Jeg bruker heller ikke prevensjon. Vi fikk de barna vi ønsket og har etter det ikke brukt prevensjon i 10 år. Vi har et aktivt sexliv, hvor han ikke kommer inni meg. Det har fungert fint for oss begge. 

Anonymkode: b743b...382

Flere som oss altså. Det viser seg at det er mulig altså. 

Skrevet

Hvorfor krangler dere om risikoer ved graviditet og fødsel egentlig? Det er soleklart at man risikerer en rekke forskjellige skader og tilstander ved graviditet og fødsel, i tillegg til helt selvfølgelige ting som strekkmerker eller slapp hud, endret kroppsfasong, slappe pupper, endret underliv også videre også videre. Sterilisering og hele prosessen med graviditet og fødsel er på to ulike planeter når det gjelder påvirkning på kropp.

At man er redd for bivirkninger av sterilisering er nå så, da skjønner en reflektert og skikkelig mann at etter mange år med ansvaret på kvinnen så får han bruke kondom.

Det som først og fremst kritiseres er menn som bare «ikke vil» etter at kvinnen har tålt mye og brukt mye ressurser på alt som omhandler reproduksjon i en årrekke. 

Tror det er en liten gruppe jeg. I mine kretser snakker menn helt selvfølgelig om å «kutte strengen» når de er ferdig med barn. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden):

Du, det blir altfor dumt. Du vet absolutt ingenting om kvinnekroppen. Testene er funnet opp nettopp fordi eggløsningen er ustabil til tider - de er for dem som prøver å bli gravid. Man vet ofte ikke at man har eggløsning. Ikke alle har symptomer rundt det, noen ganger kommer den tidligere, noen ganger senere. 

Men forandringen i kroppen kommer samtidig med eggløsning uansett når eggløsning er

Skrevet
Soft mann skrev (Akkurat nå):

Men forandringen i kroppen kommer samtidig med eggløsning uansett når eggløsning er

Er ikke alltid man merker disse forandring ne

• Liker 8
Skrevet

Som jeg skrev - jeg som er kvinne og som har eggløsning - mange merker ingen forandringer. Jeg er en av disse. Jeg har ikke PMS, nesten ingen ubehag ved mens og ingen symptomer ved eggløsning. Hyperfruktbar er jeg også. 

• Liker 10
Skrevet
herzeleid skrev (6 minutter siden):

Rar innvending. Det ville vært ganske dust om mannlige ‘influencere’ paraderte sine kvinner under ingressen «vi menn bør kunne forvente at hun stiller rumpa tilgjengelig for analsex». 

Ja hadde vært rart. Likevel tviler jeg ikke på at mange menn forventer dette selv om de ikke paraderer det

• Liker 2
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Dette er kanskje en nyhet for deg - men alle kvinner er ikke like :)

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Soft mann skrev (25 minutter siden):

Ååååå så nå bare finner vi på noe som ikke kan bevises. Eller tilbakevises.

kanskje 100% prosent hadde sterilisert seg hvis det bare var 2% sjanse for feil😉

Hadde du gjort det?

Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Ja hadde vært rart. Likevel tviler jeg ikke på at mange menn forventer dette selv om de ikke paraderer det

Folk forventer mye rart men de fleste har vett til å ikke utbasunere det i riksmedia 😛 

Skrevet
Soft mann skrev (26 minutter siden):

Ååååå så nå bare finner vi på noe som ikke kan bevises. Eller tilbakevises.

kanskje 100% prosent hadde sterilisert seg hvis det bare var 2% sjanse for feil😉

Se forresten artikkelen over. Der står det 14 prosent

• Liker 1
Skrevet

Som kvinne med 25 års erfaring med eggløsning og symptomjakt og testing i evigheten pga prøving og IVF forsøk så kan jeg fortelle deg med 100% sikkerhet at symptomer på eggløsning kan være helt fraværende og man kan ha symptomer uten eggløsning. Så å kjenne etter på kroppen er tilnærmet ubrukelig. Hopp av i svingen vil jeg regne som langt mer sikkert faktisk.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Er ikke alltid man merker disse forandring ne

Det er flere forandringer som skjer. Annet sekret fra vulva. Selvsagt kroppstemperatur med fler signaler

Skrevet

Det er flere forandringer som skjer. Annet sekret fra vulva. Selvsagt kroppstemperatur med fler signaler

Jeg tenker du kunne jobbet med IVF og klart å fått ned alle kostnadene der for alle som vil. Du kjenner kvinnekroppen så godt.

Og IVF er dyrt og mange kan ikke få barn, så klarer du med dine enorme kunnskaper om kvinnekroppen kutte blant annet flere av undersøkelsene i forkant så vil du jo gjøre tilbudet mer tilgjengelig og sannsynligvis få mye positiv anerkjennelse for det.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Så du tror at kvinner står opp hver morgen med termometer for å måle temperaturen? Hvilke signaler? Nå dummer du deg bare ut. Har man hyppig sex, så er det heller ikke så lett å merke endret sekret. Temperatur er jo også ganske så farlig greie å følge med på. Har du en liten infeksjon, kan du ha forhøyet temperatur uten å ha eggløsning. Noen dager har kroppen lavere temperatur naturlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen sikre tegn for å avsløre eggløsning i tide til å bruke det som prevensjon. 
Om våre formødre drev med kroppstemperaturdagbøker for å unngå graviditet så tror jeg man hadde hørt om det. Tviler på de lærte om konsistens på utfloden og hva de kunne bety på skolen på den tiden også. 

Anonymkode: 9ccfd...d0a

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes ingen sikre tegn for å avsløre eggløsning i tide til å bruke det som prevensjon. 
Om våre formødre drev med kroppstemperaturdagbøker for å unngå graviditet så tror jeg man hadde hørt om det. Tviler på de lærte om konsistens på utfloden og hva de kunne bety på skolen på den tiden også. 

Ikke meningen å være anonym.

Skrevet
Bimbo skrev (6 minutter siden):

Som kvinne med 25 års erfaring med eggløsning og symptomjakt og testing i evigheten pga prøving og IVF forsøk så kan jeg fortelle deg med 100% sikkerhet at symptomer på eggløsning kan være helt fraværende og man kan ha symptomer uten eggløsning. Så å kjenne etter på kroppen er tilnærmet ubrukelig. Hopp av i svingen vil jeg regne som langt mer sikkert faktisk.

Ja men hvis det ikke er eggløsing så er jo det greit. Så lenge en har noen av symptomene så må en ikke ha sex

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lider av pmdd og hvis jeg steriliserer meg blir symptomene enda verre. og hvis jeg ikke steriliserer meg så enten må jeg bruke hormonell prevensjon som gjør lidelsen ekstrem og i veratefall ender jeg livet mitt, eller så steriliserer mannen seg. 

Nå er det vel forventet at man holder sammen livet ut med den man velger å få barn med. Så å si at det er synd på mannen om de skiller seg og han finner ei ny han ønsker barn med er vel litt rart. Det er barna fra forrige ekteskap det er synd på i det tilfelle.

Anonymkode: 13f57...925

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...