Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Soft mann skrev (3 minutter siden):

Tror du la på litt der ja😉

IMG_5732.png

Rifter er ikke det eneste, så kan være greit å ha med disse 14 (!) prosentene også, når vi første er inne på risiko:

Screenshot_20260129_094233_Chrome.thumb.jpg.971ca7c71bd8ac043edabefa9e835a2e.jpg

• Liker 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Du hadde ikke sterilisert deg om det var 2 prosent risiko ved sterilisering heller....

Ååååå så nå bare finner vi på noe som ikke kan bevises. Eller tilbakevises.

kanskje 100% prosent hadde sterilisert seg hvis det bare var 2% sjanse for feil😉

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Og nå har man blitt mer bevisst på bivirkningene og at det faktisk ikke er bra for kvinnekroppen.

Nåja de har noen fordeler og

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (11 minutter siden):

Ja, de syter og klager også når hormonell prevensjon resulterer i økt vekt og null sexlyst. Da er det "hvorfor har du blitt tjukk?" og "hvorfor har vi ikke sex lenger?" Når han nå ikke har sex med deg bare på trass fordi han er redd for en gummidings på tissen, så burde du kanskje revurdere forholdet? Eller ønsker du å leve resten av livet uten sex?

Jeg har aldri opplevd at sex har vært godt så det lever jeg fint uten. Det holder for meg å onanere når han er ute av huset, siden den spiralen endelig er ute så kan jeg jo faktisk nyte det. Både han og jeg vil ikke ha barn så det å ha sex uten noen former for beskyttelse er bare ikke aktuelt. 

Anonymkode: 92adb...df0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig er i mot sterilisering med mindre det skjer av medisinske årsaker. Så jeg ville selvfølgelig aldri forventet at min mann steriliserer seg. Han kommer nok aldri til å gjøre det heller. Vi bruker ingen prevensjon utover å følge med på syklus. 

Anonymkode: d9dfd...a59

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Det hadde de ikke, da det ikke fantes eggløsningstester. 

Trenger ikke tester for å finne eggløsing.

men selv ikke med slike hjelpemidler klarer en å treffe eller bomme, alt etter hva en ønskene

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri opplevd at sex har vært godt så det lever jeg fint uten. Det holder for meg å onanere når han er ute av huset, siden den spiralen endelig er ute så kan jeg jo faktisk nyte det. Både han og jeg vil ikke ha barn så det å ha sex uten noen former for beskyttelse er bare ikke aktuelt. 

Kan det hende at du ikke har opplevd det fordi du konstant har gått på hormoner?

• Nyttig 1
Skrevet
Soft mann skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke tester for å finne eggløsing.

men selv ikke med slike hjelpemidler klarer en å treffe eller bomme, alt etter hva en ønskene

Så artig når en mann forklarer kvinner hvordan kvinnekroppen fungerer. Jeg ler meg i hjel :D 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Hadde mannen min vært så ego hadde det ikke blitt p i noen steder

Kanskje greit for han😉

Skrevet
Maleficenta skrev (8 minutter siden):

De må jo det om de er med en mann som ikke bruker prevansjon. Du kan ikke kontrollere det hundre prosent. Om dere klarer dere uten noe prevansjon då har dere hatt flaks, evt lite fruktbare. Om dere hadde prøvd å få barn igjen er det ikke sikkert dere hadde klart det 

Det er mulig å kontrollere. Man må tilføre sæd i vagina for å befrukte kvinner. Å det er enkelt å unngå. Bare å trekke seg ut i tide. 😁

AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Kan det hende at du ikke har opplevd det fordi du konstant har gått på hormoner?

Det tror jeg så absolutt, men så lenge han ikke vil bruke kondom eller sterilisere seg så er det ikke aktuelt å teste ut heller. Ingen av oss vil ikke ha barn og jeg har gjort mitt i å beskytte meg og stoler ikke på metoder som å hoppe av i svingen ( det er jo JEG Som uansett må ta straffen der også, enten ved åføde et uønsket barn eller gjennomgå en abort om det først skulle gå galt).

Nå er det hans tur. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi "kranglet" om hvem som ikke skulle sterilisere seg. Enten med at han gjorde det.

Jeg klarer ikke tanken på å gå gravid en gang til, og tåler ikke hormonell prevensjon. Hvis vi en gang skilles, og jeg skulle bli gravid er abort eneste løsning for min del. I tiden før steriliseringen var vi veldig forsiktig, selv med kondom var jeg livredd for å bli gravid. Derfor mente jeg at det var jeg som skulle sterilisere meg, mannen ønsker heller ikke flere barn og valgte derfor å gjøre det. Hvis vi en dag skilles, så tenker jeg at det blir sterilisering på meg også. 

Anonymkode: 97bf0...522

Skrevet
Stjertmeis skrev (5 minutter siden):

Rifter er ikke det eneste, så kan være greit å ha med disse 14 (!) prosentene også, når vi første er inne på risiko:

Screenshot_20260129_094233_Chrome.thumb.jpg.971ca7c71bd8ac043edabefa9e835a2e.jpg

Den er ikke bra, helt enig med deg. Dette er faktisk ille.

• Liker 1
Skrevet
Trøndere1 skrev (10 minutter siden):

Det går an for menn å kontrollere hvor disse sædcellene havner. Så nei. Kvinner må ikke bruke prevensjon. 

Dette strider i mot kunnskap jeg trodde var tilgjengelig i dag.

Sitat

I noen tilfeller kan preejakulasjonsvæske inneholde sædceller. Fravær av sædutløsning i vagina, vil dermed ikke garantere unngåelse av graviditet.

https://sml.snl.no/preejakulasjonsvæske

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg så absolutt, men så lenge han ikke vil bruke kondom eller sterilisere seg så er det ikke aktuelt å teste ut heller. Ingen av oss vil ikke ha barn og jeg har gjort mitt i å beskytte meg og stoler ikke på metoder som å hoppe av i svingen ( det er jo JEG Som uansett må ta straffen der også, enten ved åføde et uønsket barn eller gjennomgå en abort om det først skulle gå galt).

Nå er det hans tur. 

Det er max 8 dager i mnd en kan bli gravid.

men eg er fortsatt enig med deg, det er du som sitter med elendigheten hvis du skulle bli gravid

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå):

Dette strider i mot kunnskap jeg trodde var tilgjengelig i dag.

https://sml.snl.no/preejakulasjonsvæske

Ja. Men igjen. Dette handler om kontroll. Ingen sædceller i vagina. Ingen graviditet. 

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Det er max 8 dager i mnd en kan bli gravid.

men eg er fortsatt enig med deg, det er du som sitter med elendigheten hvis du skulle bli gravid

Fortsatt en sjanse jeg ikke er villig til å ta. Om han ønsker å finne sex andre steder så står han selvsagt fritt til det, men spørs hvor mange damer der ute som er villig til å ligge med en gift mann som nekter prevansjon samtidig som han vil ha  barn eller ta ansvar for det om det skulle bli barn. 

Skrevet
Trøndere1 skrev (Akkurat nå):

Ja. Men igjen. Dette handler om kontroll. Ingen sædceller i vagina. Ingen graviditet. 

Men denne vesken kommer allerede når mannen blir opphisset. Det fungerer som glidemiddel.

Det eneste du kan gjøre her er å ikke ha penis i eller i nærheten av vagina. Da er du nesten, men ikke helt, sikker.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (10 minutter siden):

Så artig når en mann forklarer kvinner hvordan kvinnekroppen fungerer. Jeg ler meg i hjel :D 

Så lenge en tror en trenger en digital tester for og finne eggløsing. Så ja, da kan eg lære deg om kvinnekroppen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som flere andre skriver her så er det flere bivirkninger med å sterilisere seg. Derfor ønsker ikke min mann dette. Det respekterer jeg. Jeg bruker heller ikke prevensjon. Vi fikk de barna vi ønsket og har etter det ikke brukt prevensjon i 10 år. Vi har et aktivt sexliv, hvor han ikke kommer inni meg. Det har fungert fint for oss begge. 

Anonymkode: b743b...382

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...