Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi hadde praten hjemme, og jeg la frem min forventning om at han steriliserer seg når vi er enige om ikke å få flere barn. Mannen vil ikke. Greit nok. Jeg ønsker heller ikke mer hormonell prevensjon eller å bære alt ansvar mtp. syklus osv. Så da må mannen bruke  kondom. Det vil han heller ikke, unntatt de mest risikable dagene. Da faller igjen ansvaret tilbake på meg. 

Guess what? Jeg ble gravid. Det var helt forferdelig, for selv om jeg ikke ønsket flere barn, ønsket jeg heller ikke abort. Mannen var ikke støttende i det hele tatt. Hak skulle ikke ha flere barn. Følte meg presset til abort.

Og mannen vil fortsatt ikke snippe seg, og ansvar ligger fortsatt fullt og helt på meg. Men risikoen er liten, fordi jeg ikke gidder særlig sex mer. 

Hans ansvarsløshet er avtennende og min ansvarsbyrde utmattende. 

Anonymkode: ec49a...512

Så utrolig trist historie! Mannen din høres ekstremt egoistisk ut. 

Anonymkode: 97714...f70

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde praten hjemme, og jeg la frem min forventning om at han steriliserer seg når vi er enige om ikke å få flere barn. Mannen vil ikke. Greit nok. Jeg ønsker heller ikke mer hormonell prevensjon eller å bære alt ansvar mtp. syklus osv. Så da må mannen bruke  kondom. Det vil han heller ikke, unntatt de mest risikable dagene. Da faller igjen ansvaret tilbake på meg. 

Guess what? Jeg ble gravid. Det var helt forferdelig, for selv om jeg ikke ønsket flere barn, ønsket jeg heller ikke abort. Mannen var ikke støttende i det hele tatt. Hak skulle ikke ha flere barn. Følte meg presset til abort.

Og mannen vil fortsatt ikke snippe seg, og ansvar ligger fortsatt fullt og helt på meg. Men risikoen er liten, fordi jeg ikke gidder særlig sex mer. 

Hans ansvarsløshet er avtennende og min ansvarsbyrde utmattende. 

Anonymkode: ec49a...512

For en vemmelig drittfyr. Du skulle gått fra han og/ eller slutta å ha sex med han når han var så urimelig at han syntes det var helt ok å legge alt ansvar på deg

Endret av Maleficenta
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

8 prosent er ikke mye. Og det at du har hatt uflaks med andre ting i livet gir ingen garanti for at du har uflaks med det også

8% er så lite som ca 4000000 eller 4mill av flypassasjerene i norge skulle dø på ett år. Ville du tatt fly da?

Skrevet (endret)
Soft mann skrev (5 minutter siden):

8% er så lite som ca 4000000 eller 4mill av flypassasjerene i norge skulle dø på ett år. Ville du tatt fly da?

Ok hva med risikoen kvinner tar ved å gå gravid og føde da? Det er ikke så farlig det eller? Og de og kan oppleve komplikasjoner dersom de steriliserer seg. Og kvinner risikerer både hjerneslag og lungeemboli av p preparater. Er så irriterende med menn som deg som aksepterer og godtar komplikasjoner hos kvinner men menn de skal slippe unna alt

Endret av Maleficenta
  • Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tror mange menn som sier de er ferdige med barn, men som likevel ikke vil sterilisere seg, enten bevisst eller ubevisst, ønsker å beholde "valutaen" i tilfelle nåbærende forhold ryker. Sannsynligheten for at en eventuell ny partner ønsker barn er større for en mann, og uten "noe i påsan" kan han fort være uaktuell for en ny, yngre kvinne. 

For hvorfor skulle det ellers være aktuelt å være fertil, om han er 100 % sikker på at han ikke skal ha flere barn (med nåværende partner)? Tankekors.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Argumentalkymist skrev (Akkurat nå):

Jeg tror mange menn som sier de er ferdige med barn, men som likevel ikke vil sterilisere seg, enten bevisst eller ubevisst, ønsker å beholde "valutaen" i tilfelle nåbærende forhold ryker. Sannsynligheten for at en eventuell ny partner ønsker barn er større for en mann, og uten "noe i påsan" kan han fort være uaktuell for en ny, yngre kvinne. 

For hvorfor skulle det ellers være aktuelt å være fertil, om han er 100 % sikker på at han ikke skal ha flere barn (med nåværende partner)? Tankekors.

Eller de tør ikke

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Influensere klarer på finurlig vis å ta dumskapen til nye høyder hele tiden. Denne gangen snakker de om prevensjon, og om deres menn som har vært så flinke at de har sterilisert seg, slik at de kan slutte med hormonell prevensjon.

De går så langt som å si at dette er noe de faktisk forventer av mennene sine. Det er jo helt ekstremt egoistisk. Hvis mannen vil dette selv - og vet med sikkerhet at han er ferdig med barn - så er jo dette helt greit, all den tid det er 100% hans eget valg.

Men ingen vet hva livet og fremtiden bringer. Forhold tar slutt - av mange årsaker - og man går videre. Kvinner skal på ingen måte forvente noe som helst over sin manns kropp. En mann i et nytt forhold kan få helt andre tanker og ønsker om barn, og han risikerer å havne i veldig trist situasjon om han skulle ønske seg barn med en ny partner, og er steril. 

Å forvente at mannen skal sterilisere seg, blir det samme som at en mann skal forvente at kvinnen skal ta abort/beholde et barn når hun har blitt gravid med han. Som selvsagt er totalt uakseptabelt. Det er hennes fulle og hele valg. Det er hennes kropp.

Én sak er å ha samtaler rundt disse temaene, som jeg vil tro mange har, en annen ting er å forvente noe som helst. Kvinner har jo i mange år kjempet om rett til å bestemme over egen kropp. Kanskje greit å la menn bestemme over sin også......

image.thumb.png.3e6d98103570f144f4e632380cf87019.png

https://www.vg.no/rampelys/i/431LJo/menn-som-steriliserer-seg-noe-kvinner-boer-kunne-forvente-av-mennene-vaare

Anonymkode: f9c47...74e

Hvis man hele tiden skal se mot et nytt forhold når man er gift/samboer med noen, så bør man forbli singel. Da kan man argumentere at man ikke skal kjøpe hus sammen, få barn sammen osv - for hva hvis det blir slutt og man finner en ny? Da blir det jo så mye styr med å dele ekteskapsbo, selge huset, kanskje tape en del penger hvis markedet er ugunstig, ende opp med barnebidrag eller 50 prosent samvær som kanskje vil være til hinder for det nye forholdet osv. Man kan ikke tenke slik.

Menn vet som regel veldig godt om de vil ha flere barn eller ikke. Statistisk sett er det menn som bremser for flere barn i et forhold, når kvinner ønsker flere barn. 

Problemet er at menn tradisjonelt ønsket å ha ubegrenset med sex, samtidig som de tok null ansvar for denne sexen. Norge ligger på bunn i Europa i kondombruk, både i forhold og når det gjelder tilfeldig sex - derfor er vi også på topp i klamydiasmitte i Europa, og gonoré har blusset opp igjen etter å ha vært nesten utryddet. Det er "ubehagelig", "som å spise banan med skall på" og så videre. P-piller, som har blitt utviklet for mange år siden, vil ikke mennene ha - for de har jo bivirkninger, må vite. Akkurat som alle andre legemidler. Men samtidig forventer de at dama propper seg full av samme type medisin, med enda verre bivirkninger.

Det er ikke gunstig for mange kvinner å gå på hormonell prevensjon eller sette et fremmedlegeme av kobber inn i kroppen. Det er faktisk provoserende at det alltid er dama som skal ta det fulle ansvaret for å unngå uønsket graviditet. Min mann har sterilisert seg mens han var gift med eksen, etter å ha fått alle barna han skulle ha. Han har aldri angret. Det samme gjorde min eks etter at vi fikk våre barn. De aller fleste menn jeg har snakket med som steriliserte seg, var bombesikre på at de var ferdig med barn, og ønsket ikke flere. Jeg kjenner svært få menn som vil starte på nytt med bleier, nattevåk og flasker i en alder av 45 bare fordi de har funnet seg en ny flamme. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Influensere klarer på finurlig vis å ta dumskapen til nye høyder hele tiden. Denne gangen snakker de om prevensjon, og om deres menn som har vært så flinke at de har sterilisert seg, slik at de kan slutte med hormonell prevensjon.

De går så langt som å si at dette er noe de faktisk forventer av mennene sine. Det er jo helt ekstremt egoistisk. Hvis mannen vil dette selv - og vet med sikkerhet at han er ferdig med barn - så er jo dette helt greit, all den tid det er 100% hans eget valg.

Men ingen vet hva livet og fremtiden bringer. Forhold tar slutt - av mange årsaker - og man går videre. Kvinner skal på ingen måte forvente noe som helst over sin manns kropp. En mann i et nytt forhold kan få helt andre tanker og ønsker om barn, og han risikerer å havne i veldig trist situasjon om han skulle ønske seg barn med en ny partner, og er steril. 

Å forvente at mannen skal sterilisere seg, blir det samme som at en mann skal forvente at kvinnen skal ta abort/beholde et barn når hun har blitt gravid med han. Som selvsagt er totalt uakseptabelt. Det er hennes fulle og hele valg. Det er hennes kropp.

Én sak er å ha samtaler rundt disse temaene, som jeg vil tro mange har, en annen ting er å forvente noe som helst. Kvinner har jo i mange år kjempet om rett til å bestemme over egen kropp. Kanskje greit å la menn bestemme over sin også......

image.thumb.png.3e6d98103570f144f4e632380cf87019.png

https://www.vg.no/rampelys/i/431LJo/menn-som-steriliserer-seg-noe-kvinner-boer-kunne-forvente-av-mennene-vaare

Anonymkode: f9c47...74e

Sånn helt generelt så er vel både sterilisering eller valg av annen prevensjon, abort eller ikke, noe et etablert, voksent par bør ta i fellesskap. 

Når det gjelder uttalelsene fra de som vises til i artikkelen, så kan man vel påstå at dette er 1) uttalelser de kommer med, da deres levebrød er å skape oppmerksomhet rundt egen person/merkevare, og 2) uttalelser som fremstår noe enkelt (som sannsynligvis har direkte sammenheng med nevnte levebrød). 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper en influenser eller 3 står fram og sier han forventer analsex av konen i forholdet!!🌞🌞🕺

Anonymkode: 772ed...960

Så du sidestiller et enkelt inngrep for å unngå uønsket graviditet med smertefull og skadelig form for sex? Interessant. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Krist1an skrev (1 time siden):

Når en er sikker på at en ikke ønsker flere barn, så burde det vel ikke være så vanskelig å ta valget med og sterilisere seg. Så vidt jeg forstår så er det vel også enkelt å fryse med sæd om en skulle ombestemme seg. Spesielt om prevansjon forringer livskvaliteten til partner så hvorfor ikke gjøre noe med det.

Så fint å høre dette fra en mann. Det er rart hvor mange menn forventer at kvinner skal gå gjennom masse plager som følge av hormonell prevensjon, gå gravide, føde, amme osv, mens mannen bare skal stikke'n inn og kose seg. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste menn forventer ikke dette. Det er ofte bare slik det blir... Har aldri møtt en mann som har forventet det. 

Uansett, så er steget MYE større å kreve at noen faktisk steriliserer seg! Det er mer permanent! Da burde kvinnen heller selv fjernet livmor, hvis ønsket er så stort om at det aldri mer skal komme barn. Eller gjør de det for å sikre at mannen aldri kan få barn med andre på et senere tidspunkt?? 

Anonymkode: e960e...820

Når en mann sier han ikke vil bruke kondom og ikke vil ha barn, men vil ha sex, så FORVENTER han jo at kvinnen bruker prevensjon eller tar abort hver gang hun blir gravid.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nå er det jo en smule forskjell på det, et permanent, kiurgisk inngrep, eller p-piller. :himle:

Anonymkode: 0afdb...085

P-piller kan gi blodpropp, hjerneslag og permanente forandringer i kroppen. Les deg gjerne opp.

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Så fint å høre dette fra en mann. Det er rart hvor mange menn forventer at kvinner skal gå gjennom masse plager som følge av hormonell prevensjon, gå gravide, føde, amme osv, mens mannen bare skal stikke'n inn og kose seg. 

Sånn er min mann og etter 15 år på hormonprevansjon som drepte alt av sexlyst så orket jeg ikke mer. Han fikk tilbudet om å begynne å bruke kondom i, men det ville han ikke fordi det var ikke like godt som uten. At hormonprevansjonen gjorde slik at jeg ikke ble opphisset eller klarte å nyte sexen ofret han ikke en tanke, og han er heller ikke villig til å sterilisere seg. 

Så nå har vi ikke hatt sex på 7 år. Fordi han ikke gidder kondom eller sterilisering. Det er det tryggeste alternativet for oss som ikke vil ha barn.

Anonymkode: 92adb...df0

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva er grunnen til at vi i dag ser på det som normalt og gå å sterilisere seg. For 40 år siden og bakover i historie, da faktisk gifte mennesker var gift ut livet. Så var dette ikke et problem. 

er dette blitt ett problem siden mange har 2-3 barn med 2-3 forskjellige fedre??

er det rett og slett for damen skal vær sikker på at ikke barn 3 eller 4 kommer fra fedre 3-4??

man må lure på om dette er grunnen, siden det er et nymotens problem

Skrevet
Maleficenta skrev (11 minutter siden):

Ok hva med risikoen kvinner tar ved å gå gravid og føde da? Det er ikke så farlig det eller? Og de og kan oppleve komplikasjoner dersom de steriliserer seg. Og kvinner risikerer både hjerneslag og lungeemboli av p preparater. Er så irriterende med menn som deg som aksepterer og godtar komplikasjoner hos kvinner men menn de skal slippe unna alt

Bruker virkelig alle kvinner prevensjon ? P piller eller annet ?  Som sagt. Jeg har fått mine to planlagte barn. Hverken jeg eller samboer har noensinne brukt prevensjon. Det går an å kontrollere dette uten noen form for preparater. Enig i det ?

AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn forventer at kvinner bruker hormonprevensjon. Er det også egoistisk eller er det bare kvinner som ikke får stille krav?

Anonymkode: 9c003...4fa

Selvfølgelig er det også egoistisk.

Anonymkode: 95909...217

Skrevet

Sånn er min mann og etter 15 år på hormonprevansjon som drepte alt av sexlyst så orket jeg ikke mer. Han fikk tilbudet om å begynne å bruke kondom i, men det ville han ikke fordi det var ikke like godt som uten. At hormonprevansjonen gjorde slik at jeg ikke ble opphisset eller klarte å nyte sexen ofret han ikke en tanke, og han er heller ikke villig til å sterilisere seg. 

Så nå har vi ikke hatt sex på 7 år. Fordi han ikke gidder kondom eller sterilisering. Det er det tryggeste alternativet for oss som ikke vil ha barn.

Jeez. Håper ikke han sutver over å ikke få sex, for det er isåfall helt og holdent hans egen feil

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (14 minutter siden):

Hva er % der da? 

i vertfall ikke 8

Skrevet

Ja, de syter og klager også når hormonell prevensjon resulterer i økt vekt og null sexlyst. Da er det "hvorfor har du blitt tjukk?" og "hvorfor har vi ikke sex lenger?" Når han nå ikke har sex med deg bare på trass fordi han er redd for en gummidings på tissen, så burde du kanskje revurdere forholdet? Eller ønsker du å leve resten av livet uten sex?

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Hva er grunnen til at vi i dag ser på det som normalt og gå å sterilisere seg. For 40 år siden og bakover i historie, da faktisk gifte mennesker var gift ut livet. Så var dette ikke et problem. 

er dette blitt ett problem siden mange har 2-3 barn med 2-3 forskjellige fedre??

er det rett og slett for damen skal vær sikker på at ikke barn 3 eller 4 kommer fra fedre 3-4??

man må lure på om dette er grunnen, siden det er et nymotens problem

For 40-50 år siden sluttet vel folk å ha sex da de fikk de barna de ville ha. 

Anonymkode: d0d66...d0b

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...