reddelinnea Skrevet 19. august 2006 Forfatter #141 Del Skrevet 19. august 2006 Jeg tror at det kan bli fint å bo i omsorgsbolig jeg. Antakelig er det bedre enn å bo hjemme, for etter som jeg forstår så er det ikke alltid så lett mellom deg og foreldrene dine. Flaut er det heller ikke, det må du ikke tro! Og det er MYE bedre enn å måtte bo i en leilighet for deg selv der du ikke tør å være. ← Tusen takk for svar hu i svingen. Det er ikke så lett hjemme nei. vanskelig å være hjemme. masse krangling og sånn. ufff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 19. august 2006 #142 Del Skrevet 19. august 2006 Kanskje du vil klare nettene når du har personalet der på dagtid? Det er noe helt annet en foreldrene dine som du ikke kommer ovrens med. Kanskje det er andre som bor i andre omsorgsboliger som sliter med det samme, så kan dere backe hverandre opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. august 2006 #143 Del Skrevet 19. august 2006 Tror omsorgsbolig kan bli en god løsning jeg. Høres ikke ut som om det er så bra for deg å bo sammen med foreldrene dine heller, så det er verdt et forsøk i det minste. Og selv om det ikke er personale der om nettene så er det jo folk i de andre leilighetene så du blir jo ikke alene i bygget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 19. august 2006 Forfatter #144 Del Skrevet 19. august 2006 tusen takk iss og cata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c",) Skrevet 19. august 2006 #145 Del Skrevet 19. august 2006 Hei Linnea! Håper du vurderer omsorgsbolig. Det er et kjempefint tilbud du har fått, å det er ikke alle som er så heldige at de får tilbud om omsorgsbolig. Jeg og mange med meg tror at det kan være bra for deg siden det ikke virker som det går så bra å bo hjemme. Synes også det som en person har nevnt for deg tildligere om å få støttekontakt var et godt forslag. Du kan da få hjelp til ting i hverdagen som er vanskelig for deg - som å gå på butikken eller komme deg litt ut av huset. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 20. august 2006 Forfatter #146 Del Skrevet 20. august 2006 jeg har støttekontakt. tusen takk for svar. 9kita. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 20. august 2006 Forfatter #147 Del Skrevet 20. august 2006 jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg da. jeg er redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 3. september 2006 Forfatter #148 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Foreldrene mine er så innmari negative til omsorgsbolig de da. De sier at jeg blir passet på der av andre. Også sier de at det er nedvergende å bo på et sånt hjemm. og sammenlikner med gamlehjem og bolig for psykisk utviklingshemmede og sånn. De ler av meg og sier at jeg må klare meg selv og bo i den gamle leiligheten min som jeg ikke tør å bo i. At jeg må stå på og ta meg sammen og klare å stå på egne bein. Men jeg klarer ikke å stå på eller å ta meg sammen. Også sier mamma at det sårer mamma og gjør mamma vondt ved at jeg må bo der. At jeg gjør mamma vondt ved å ikke klare meg selv. Og sier at de har gitt meg opp. Fordi jeg ikke klarer meg selv. Jeg blir såret og lei meg jeg da. Når mine egne foreldre er sinna på meg for det jeg ikke klarer. Men jeg tør bare ikke å flytte for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. september 2006 #149 Del Skrevet 10. september 2006 Innom for å si at jeg tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. september 2006 #150 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Foreldrene mine er så innmari negative til omsorgsbolig de da. De sier at jeg blir passet på der av andre. Også sier de at det er nedvergende å bo på et sånt hjemm. og sammenlikner med gamlehjem og bolig for psykisk utviklingshemmede og sånn. ← Ikke gjør som mora di sier! I allfall ikke i det spørsmålet der. Klart det er bedre om du en dag kan bo i leiligheta di, men det kan jo være at du etter noen år i omsorgsbolig finner ut at det ikke er så skummelt og velger det selv. Foreløpig synes jeg omsorgsbolig høres ut som en veldig god løsning. Da er du "alene uten å være alene" på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2006 Forfatter #151 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for tiden. Angsten er så sterk og kraftig hele tiden. Kjempestor, og jeg blir sprø av den store angsten som er der hele tiden. Det er så fryktelig vondt. Å ha så mye angst. Helt uuutholdbart å ha så mye angst. Også er det så mye som skjer for tiden. Det med leiligheten og alt. Masse forandringer. og jeg er redd for forandringer og sånn jeg da. redd for alt sammen. også er jeg så redd jeg ikke skal trives i omsorgsboligen heller. er reddd jeg skal bli utenfor de andre jeg da. tenk om jeg blir utenfor.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 16. september 2006 #152 Del Skrevet 16. september 2006 Så flott at du har fått plass på omsorgsbolig. Kanskje kan du bo i egen leilighet, men nå er vel omsorgsbolig det beste for deg. Lykke til med alt det nye som skal skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2006 Forfatter #153 Del Skrevet 16. september 2006 jeg er så usikker på om jeg skal selge leiligheten min eller å leie den ut. Hva hadde dere gjort? Fordeler og ulemper. Jeg vet ikke jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2006 Forfatter #154 Del Skrevet 16. september 2006 Foreldrene mine er også usikre på hva som lønner seg. Hvis jeg selger leiligheten min så blir jeg lissom "kvitt den". Og slipper å tenke på den i framtiden. Men hvis jeg leier den ut så er jeg redd for om jeg gjør noe galt ved å leie den ut. også vet jeg heller aldri hvem leietakerne er og om de betaler og sånn heller. Jeg har lisom ingen garanti på noe. Jeg er så red jeg gjør noe ulovlig jeg da og blir strafffet for det. Også er den gamle leiligheten min i borettslag og da er det noen regler der o9m utleie og sånn. men jeg er usikker på det også. usikker på alt jeg. og redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 16. september 2006 #155 Del Skrevet 16. september 2006 Nå er det lenge siden jeg var innom og sa hei til deg Linnea! Vil sende deg en god klem og ønske deg en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2006 Forfatter #156 Del Skrevet 16. september 2006 Tusen takk Aloha. God helg til deg også. klem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. september 2006 #157 Del Skrevet 16. september 2006 Synes du skal tenke litt alvorlig på det med å selge leilighet. Foreløpig skal du jo ikke bo der og kanskje liker du den ikke noe særlig i utgangspunktet. Hvis du selger og sparer pengene så har du jo noe egenkapital den dagen du eventuelt får lyst til å flytte ut av omsorgsboligen og for deg selv, -og da finner du kanskje en leilighet som du vil trives bedre i? Men hvis du har noen (ikke foreldre) som du kan snakke med om hva som er lurt å gjøre der så kan sikkert de gi deg bedre råd enn det jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2006 #158 Del Skrevet 16. september 2006 Hei hei! :-D jeg synes du skal selge den jeg, da har du en bekymring mindre! Iallefall hvis du skal flytte til omsorgsbolig Ikke hør på foreldrene dine! jeg blir sjokkert over hvor dårlig de behandler deg! Ha en god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 19. september 2006 Forfatter #159 Del Skrevet 19. september 2006 tusen takk cata og vampyra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 19. september 2006 Forfatter #160 Del Skrevet 19. september 2006 I dag var jeg i omsorgsboligen for å hente nøkkelen dit. Det var skummelt, og jeg var veldig redd. Jeg skalv sånn. uff. Turte nesten ikke å gå inn døra. jeg hadde så mye angst. Også satt jeg å så på Tv sammen med hun ene personalet der. Og fikk te og sånn. hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå