tirben Skrevet 20. februar #161 Skrevet 20. februar Har ikke sett det på en stund, kan noen oppdatere meg på hvem som fortsatt er med? Synes egentlig det er ganske kjedelig...
Sh999 Skrevet 20. februar #162 Skrevet 20. februar Moira26 skrev (15 timer siden): Ikke i nærheten av så irriterende som Elfrid. For ei fæl dame Ja, hva er det med henne? Fikk ikke helt med meg hvis hun sa ang Cengiz ? Men skjønner i hvert fall ikke hvorfor hun er sur på han.. , 2
Moira26 Skrevet 20. februar #163 Skrevet 20. februar Sh999 skrev (6 timer siden): Ja, hva er det med henne? Fikk ikke helt med meg hvis hun sa ang Cengiz ? Men skjønner i hvert fall ikke hvorfor hun er sur på han.. , Nei den skjønte ikke jeg heller, men virket som at hun ble sur for at han ikke var mer glad for å se hun når han kom tilbake? Syns hun oppfører seg så rart, blir irritert fordi de andre spiller når hun spiller minst like mye. Som når hun skulle gå i mellom Henrik og Mariann sånn at han ikke fikk snakke med hun? Ugh. 3
O Rakel Skrevet 20. februar #164 Skrevet 20. februar (endret) Etter avsløringen av at Isak tiltales for flere dagers ulovlig bjørnejakt etter binne og to bjørnunger, som endte i at binna og den ene ungen ble skutt (skinnet fra bjørnungen fant de hos ham), er det for meg ubegripelig at noen i det hele tatt har respekt for fyren. Så totalt blottet for empati og uten respekt for naturen og ville dyr. Har dere som digger ham slik ikke fått med dere saken eller har dere heller ikke noe respekt for dyr? Her fremstår han som så selvdiggende macho og alle beundrer ham liksom, Vår var jo den verste, så patetisk, det hele er kvalmt. Håper innspillingen var før tiltalen ble kjent, for etterpå bør han vært kansellert. I stedet kommer han tilbake gang på gang, det hele er tydeligvis rigget. 🤮 Synes eller at Cengiz burde vært mye tøffere, ikke «dere kastet meg litt under bussen» - litt? Enten kastet de eller ikke. Han burde vært mye tøffere. Synes ellers Mariann er håpløs, her har Cengiz båret sekken hennes og så lar hun ham bli igjen? Synes ellers både Yasmin, Louise og Henrik er de eneste som gir et normalt inntrykk av de som er igjen - også Cengiz forsåvidt, men han er for snill eller feig til at jeg synes han bør vinne. Endret 21. februar av O Rakel 11
heltserr Skrevet 21. februar #165 Skrevet 21. februar Fy flate, så treigt og innholdsløst dette programmet er (ikke spør hvorfor jeg fortsatt ser på, jeg har det vi på 90-tallet kalte fritidsproblemer). Og så utrolig dårlig casting. Er et par artige skruer der, og som sagt Cengiz har gitt et mye bedre inntrykk enn i Skal vi danse. Yasmin må aldri få delta i reality igjen. Helst ikke Louise heller. Henrik er heller ikke veldig artig. 10 4
_Maddie_ Skrevet 21. februar #166 Skrevet 21. februar heltserr skrev (29 minutter siden): Fy flate, så treigt og innholdsløst dette programmet er (ikke spør hvorfor jeg fortsatt ser på, jeg har det vi på 90-tallet kalte fritidsproblemer). Og så utrolig dårlig casting. Er et par artige skruer der, og som sagt Cengiz har gitt et mye bedre inntrykk enn i Skal vi danse. Yasmin må aldri få delta i reality igjen. Helst ikke Louise heller. Henrik er heller ikke veldig artig. Men når de blir satt opp mot Kristine og Isak så blir det vanskelig. Hele sesongen er jo «ødelagt» av at de to kam fjøre som de vil og da får vi se andres tafatte reaksjoner etter det. 3
Mala_L Skrevet 21. februar #167 Skrevet 21. februar Synes det går altfor tregt med det lille som er av handling. De bruker jo en hel episode på masse prat og oppbygging av spenning, som strengt tatt ikke er sååå spennende. Blir rett og slett for kjedelig og for lite som skjer. Jeg hadde ramlet av for lenge siden hvis ikke det var for at hele familien ser på sammen. 2 1 2
Irja Skrevet 22. februar #168 Skrevet 22. februar Dette programmet er så elendig. Det skjer null, niks og nada! 2
Ti T Usen Skrevet 23. februar #169 Skrevet 23. februar Programmet blir bare rarere og rarere. Det eneste de gjør er jo å gå på sti av ulik bratthet, for deretter å stemme hjem èn ved hver pause. Ingen konkurranser... 8
Snipa Skrevet 23. februar #170 Skrevet 23. februar Ja, det skjer ganske lite i episodene. Men likevel ser jeg på det... eller spoler igjennom/forbi reklamene når episoden er nesten ferdig. 2
heltserr Skrevet 26. februar #171 Skrevet 26. februar (endret) Spoiler Er nesten så man lurer på om denne serien er parodi. Null handling, helt uinteressante folk. Denne episoden gikk ut på å kommentere at man ikke burde falle, og at øvelsen er vanskelig (den så for øvrig umulig ut). TV2, hvis dere av og til er inne her for å vurdere programmene deres, er dere seriøse? Yasmin og Louise som kommenterer at de ikke skal falle. Yasmin og Louise som skal barbere leggene. Seriøst? Det eneste som redder dette programmet er Goofy Simen. Som 100% hadde irritert vettet av meg, men som er fascinerende annerledes. Endret 26. februar av heltserr 4 4
Mollami Skrevet 26. februar #172 Skrevet 26. februar Jeg har fremdeles ikke skjønt hva denne serien handler om. Har jo ikke andre ‘poeng’ enn at noen skal ‘vinne’ en sum penger…🙄 3
Moira26 Skrevet 26. februar #173 Skrevet 26. februar Herregud for en frustrerende og tafatt person Mariann er!! Det er jo ikke rart at hun og Simen havner i midten og blir brukt som brikker uansett hvordan side det er snakk om. en fin ting med dagens episode, hørte ikke ordet søringer en eneste gang. Digg at Kristine er borte. 10 1
Huttetutt Skrevet 27. februar #174 Skrevet 27. februar _Maddie_ skrev (På 6.2.2026 den 19.45): Er litt skremmende å si, men hun blir jo stereotypien usivilisert finnmarking. Det hun ser som håpløst hos andre, mener andre er god sosial kompetanse. Hennes indre logikk passer ikke og blir lite smidig. Hjelpsom kun om hun får noe igjen/slipper å irritere seg. Null evne til å se egen rolle. Ikke noe problem å kaste andre under bussen. Ikke mye sympati fra meg med ribbeina. Snakk om å se ned på andre… Er vel kanskje ikke rart de misliker «søringer» med den holdningen der? Viste ikke at det var noen Finnmarkinger med, forresten. Kristine er fra Troms, Isak og Elfrid fra Nordland. Men det er jo vanlig at søringer er rimelig kunnskapsløse om alt nord for Trondheim 7 4
_Maddie_ Skrevet 27. februar #175 Skrevet 27. februar (endret) Huttetutt skrev (58 minutter siden): Snakk om å se ned på andre… Er vel kanskje ikke rart de misliker «søringer» med den holdningen der? Viste ikke at det var noen Finnmarkinger med, forresten. Kristine er fra Troms, Isak og Elfrid fra Nordland. Men det er jo vanlig at søringer er rimelig kunnskapsløse om alt nord for Trondheim Jeg skrev dette med utgangspunkt av å ha 50 % av familien fra Troms…. Jeg vet mye om stereotypier. Ja, jeg fra Østlandet og her har vi veldig jo lokale stereotypier knyttet til om noen er fra f.eks Østfold, Bærum (Blærum), Drammen for å nevne noen. Da jeg studerte bodde jeg i en annen landsdel og der ble jo alle fra Telemark til Akershus sett på som det samme, og jeg må innrømme at jeg ikke satt pris på å bli sett på som en fra Oslo/Bærum, men verre om noen trodde jeg var fra Østfold. Jeg droppet mye dialekttrekk og vil aldri tilbake til det. Tilbake til Vokteren. Jeg omtalte Kristine, IKKE Isak og Elfrid. Nordreisa som Kristine er fra er sterkere knyttet til Finnmark enn Troms. Endret 27. februar av _Maddie_ Utdypet 1
Huttetutt Skrevet 27. februar #176 Skrevet 27. februar _Maddie_ skrev (1 time siden): Jeg skrev dette med utgangspunkt av å ha 50 % av familien fra Troms…. Jeg vet mye om stereotypier. Ja, jeg fra Østlandet og her har vi veldig jo lokale stereotypier knyttet til om noen er fra f.eks Østfold, Bærum (Blærum), Drammen for å nevne noen. Da jeg studerte bodde jeg i en annen landsdel og der ble jo alle fra Telemark til Akershus sett på som det samme, og jeg må innrømme at jeg ikke satt pris på å bli sett på som en fra Oslo/Bærum, men verre om noen trodde jeg var fra Østfold. Jeg droppet mye dialekttrekk og vil aldri tilbake til det. Tilbake til Vokteren. Jeg omtalte Kristine, IKKE Isak og Elfrid. Nordreisa som Kristine er fra er sterkere knyttet til Finnmark enn Troms. Vet ikke hvordan du kan si at de er sterkere knyttet til Finnmark enn Troms, når de faktisk er i Troms fylke. De er ikke så langt unna Tromsø. Stopper alltid på Storslett å spiser når vi kjører til Tromsø. Nordreisa er en vakker plass med et godt /stort hestemiljø. 2 3
_Maddie_ Skrevet 27. februar #177 Skrevet 27. februar Huttetutt skrev (7 minutter siden): Vet ikke hvordan du kan si at de er sterkere knyttet til Finnmark enn Troms, når de faktisk er i Troms fylke. De er ikke så langt unna Tromsø. Stopper alltid på Storslett å spiser når vi kjører til Tromsø. Nordreisa er en vakker plass med et godt /stort hestemiljø. Bare for at det er i Troms, behøver ikke bety at mentaliteten og dialekten er som resten av Troms.
_Maddie_ Skrevet 27. februar #178 Skrevet 27. februar Huttetutt skrev (11 minutter siden): Vet ikke hvordan du kan si at de er sterkere knyttet til Finnmark enn Troms, når de faktisk er i Troms fylke. De er ikke så langt unna Tromsø. Stopper alltid på Storslett å spiser når vi kjører til Tromsø. Nordreisa er en vakker plass med et godt /stort hestemiljø. Samme måte som du kan høres ut som du er fra Blærum, men du er faktisk fra Asker. Riktignok samme fylke, men det er vanligvis litt forskjeller. Nordreisa bare er i Troms og ikke i Finnmark. Det er mer samisk og kvensk i Nordreisa enn mange andre steder i Troms og det er ikke kysten, men vidder. Ikke alltid fylkesgrenser følger kulturelle grenser.
Cappuccino Skrevet 27. februar #179 Skrevet 27. februar _Maddie_ skrev (5 minutter siden): Nordreisa bare er i Troms og ikke i Finnmark. Det er mer samisk og kvensk i Nordreisa enn mange andre steder i Troms og det er ikke kysten, men vidder. Ikke alltid fylkesgrenser følger kulturelle grenser. Det meste du skriver her er jo feil. 2 2
Cappuccino Skrevet 27. februar #180 Skrevet 27. februar _Maddie_ skrev (19 minutter siden): Bare for at det er i Troms, behøver ikke bety at mentaliteten og dialekten er som resten av Troms. Veldig normalt at det er forskjeller i dialekt og mentalitet (som du sier) innad i fylker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå