_Maddie_ Skrevet 27. februar #181 Skrevet 27. februar Cappuccino skrev (4 minutter siden): Det meste du skriver her er jo feil. Sier ikke at det bare er samer, kvener og vidder der, men at en historisk større andel samer og kvener og mer vidder gjør noe med både dialekt og mentalitet.
Cappuccino Skrevet 27. februar #182 Skrevet 27. februar _Maddie_ skrev (25 minutter siden): Sier ikke at det bare er samer, kvener og vidder der, men at en historisk større andel samer og kvener og mer vidder gjør noe med både dialekt og mentalitet. Kan du kanskje utdype litt hva du prøver å få fram? Har du faktisk vært i Nordreisa og omegn og opplevd hvordan det er der, eller bare synser du? 2 1
_Maddie_ Skrevet 27. februar #183 Skrevet 27. februar Cappuccino skrev (42 minutter siden): Kan du kanskje utdype litt hva du prøver å få fram? Har du faktisk vært i Nordreisa og omegn og opplevd hvordan det er der, eller bare synser du? Det kunne vært hvor som helst andre steder og man kunne diskutert natur, befolkning, kultur og dialekt. Bare innad i Oslo snakker man ulikt etter hvor man bor og hvem man omgås. Noen er sterkt påvirket av mer andre språk og får kebabspråk (les østkanten) og andre anses ha sossespråk. Dette er stereotypier, men også realiteter. Ser ikke at det er noe verre å si enn at i Reisadalen har det historisk vært andre influenser på språket enn andre deler av samme fylke. Det var i Vokteren i stor grad Kristine som definerte seg og de to fra Nordland som nordlendinger og kom med stereotypien prate rundt grøten, ikke bare gjøre ting, men stå og diskutere før man gjør ting. Det drmonstrerte hun ved f.eks bare gå over elva og bli våt, for det var ikke så farlig for henne. Hvorfor er det så problemstisk hvorfan jeg innlemmer stereotypien på deler av hennes fremstilling på TV som noe som ofte blir sett på som finnmarks.
Virrum Skrevet 27. februar #184 Skrevet 27. februar Det er kjedelig å se på, men allikevel ser jeg... 🫣😅 Og enda kjedeligere blir det neste gang, når en av alliansene blir i mindretall. Da er det ut en etter en av den motsatte alliansen (hvem enn av de det blir). Isak er en råtass, ingen tvil om det. Han bærer 2 sekker, og går som en maskin. Men han er litt slitsomt macho til tider. Elfrid er "slitsom" andre veien. Påtatt babystemme og og overdrevent "uskyldig". Agh! Jeg er lei av henne. Simen kan umulig være slik han fremstår der?? Marianne er også irriterende. Hvorfor ser jeg på igjen...? 🥱😂 10
Sol79 Skrevet 27. februar #185 Skrevet 27. februar Elfrid er utrolig irriterende. Hun har sånn dialekt og stemme som gjør at hun alltid høres sutrete ut. 9
LibertyNoCap Skrevet 28. februar #186 Skrevet 28. februar Sol79 skrev (16 timer siden): Elfrid er utrolig irriterende. Hun har sånn dialekt og stemme som gjør at hun alltid høres sutrete ut. Høres sutrete ut, og jeg opplever henne som sutrete også. Men hun er jo så tøff og smart sier hun. Foreløbig har hun ikke viste noe av det, målt opp mot de andre. Virker som hun ble veldig glad i Chengiz for at han tok vare på hun i fjellveggen, men fikk hjertet sitt knust når han ville snakke med andre før hun da han kom tilbake. Stakkars 💔 3
Huttetutt Skrevet 28. februar #187 Skrevet 28. februar _Maddie_ skrev (På 27.2.2026 den 19.16): Samme måte som du kan høres ut som du er fra Blærum, men du er faktisk fra Asker. Riktignok samme fylke, men det er vanligvis litt forskjeller. Nordreisa bare er i Troms og ikke i Finnmark. Det er mer samisk og kvensk i Nordreisa enn mange andre steder i Troms og det er ikke kysten, men vidder. Ikke alltid fylkesgrenser følger kulturelle grenser. Du er jo helt på bærtur! Dialekta i Nordreisa er helt klart Troms, og ikke Finnmark. Jeg er fra Finnmark, og kjenner godt til Reisa, som det kalles. Du har tydeligvis null kunnskap om NordNorge, så ikke prøv å belære oss som faktisk har bodd her hele livet! 4
Perine Skrevet 5. mars Forfatter #188 Skrevet 5. mars Det er sannelig ikke lett å gjette seg til noe om hva som skjer i denne konkurransen. Så fort de omsider har bestemt noe sammen så kommer det beskjeder om eliminering. Blir stresset.
Moira26 Skrevet 5. mars #190 Skrevet 5. mars cerruti skrev (2 timer siden): Vanskelig å like Yasmin og Mariann. I dag var de helt sinnsykt irriterende. Mariann burde helt klart ofret seg og det at Yasmin var så passiv var kvalmt. Merker at jeg egentlig ikke liker noen av de som er igjen, er flere av de som røyk tidligere som jeg mye heller skulle hatt med til slutten. 10 2
Bingo Bongo Skrevet 5. mars #191 Skrevet 5. mars Det sier jo sitt når Louise er en av de som fremstod mest oppegående i dagens episode. 🤪 7 1 2
Babyface Skrevet 6. mars #192 Skrevet 6. mars Bingo Bongo skrev (9 timer siden): Det sier jo sitt når Louise er en av de som fremstod mest oppegående i dagens episode. 🤪 Nja, det tok jo litt tid før hun forsto bildeleken og hun kunne stått hardere mot Yasmin sånn at Jasmin ble den minst verdige. Jasmin og Mariann er definitivt de minst verdige i mine øyne. Synd at både Isak og Jengiz er ute. 3 3
Sofiei Skrevet 6. mars #193 Skrevet 6. mars (endret) Håper de slutter å bære sekken for Mariann. Synes hun burde meldt seg som minst verdig, for det er det hun er i mine øyne. Satser på at de to uverdige kommer før de andre opp. Endret 6. mars av Sofiei 13
Virrum Skrevet 6. mars #194 Skrevet 6. mars (endret) Jeg synes de burde forandre hele konseptet. Jeg er så lei av sosiale spill, hvor det ofte blir intriger og folk viser seg fra sine verste sider. Kan de ikke heller få konkurrere om å gå videre? I forskjellige konkurranser underveis? 🤔 Det hadde jo vært helt vilt om Mariann sto på toppen som vinner, bare fordi hun ikke ble sett på som en trussel, og derfor vant?? Det var med litt blandet følelser jeg så Isak ble stemt ut i går... Han er jo på en måte en verdig vinner. Bare han hadde lagt av seg det fliringen og det irriterende "nordlending"-praten. Jeg skulle ønske de hadde stemt ut Elfrid isteden. Og ja, jeg ser fremdeles. 😅 Endret 6. mars av Virrum 7 4
cerruti Skrevet 6. mars #195 Skrevet 6. mars Virrum skrev (2 timer siden): Jeg synes de burde forandre hele konseptet. Helt enig! Blir veldig vilkårlig nå. Og de interessante personlighetene går altfor tidlig. Enig i at Louise fremstår på en god måte. 4
Perine Skrevet 6. mars Forfatter #196 Skrevet 6. mars Virrum skrev (3 timer siden): Jeg synes de burde forandre hele konseptet. Jeg er så lei av sosiale spill, hvor det ofte blir intriger og folk viser seg fra sine verste sider. Kan de ikke heller få konkurrere om å gå videre? I forskjellige konkurranser underveis? 🤔 Det hadde jo vært helt vilt om Mariann sto på toppen som vinner, bare fordi hun ikke ble sett på som en trussel, og derfor vant?? Det var med litt blandet følelser jeg så Isak ble stemt ut i går... Han er jo på en måte en verdig vinner. Bare han hadde lagt av seg det fliringen og det irriterende "nordlending"-praten. Jeg skulle ønske de hadde stemt ut Elfrid isteden. Og ja, jeg ser fremdeles. 😅 Helt enig. Det er jo mange som ikke liker slik innblanding av sosialt spill og trynefaktor i denne type konkurranser, og jeg skulle tro at de som produserer disse seriene kunne tatt den kritikken til seg, men nei. 5
_Maddie_ Skrevet 6. mars #197 Skrevet 6. mars Synes godt de kunne som f.eks Mesternes Mester og Kompani Lauritzen at de kunne samlet poeng på ulike måter slik at de svakeste forsvinner så hadde vi blitt kvitt sånne som Mariann mfler. Er masse oppgaver de kunne gjort i fjellet. 9 1
Kelsi Skrevet 7. mars #198 Skrevet 7. mars Minst verdige? Jeg synes TV2 bommer litt her. Det er ikke en veldig hyggelig måte å beskrive noen på. De har vel alle utfordret seg selv mentalt og fysisk. Selv om noen er fysisk svakere enn andre, er det en ganske hard merkelapp. Er man mindre verdig om man trenger hjelp til å bære sekken feks? TV2 virker å være opphengt i å skape tv-underholdning med mest mulig sjokkeffekt. Men det er bare det at jeg som tv-seer ikke blir så sjokkert lenger. 2
Snipa Skrevet 7. mars #199 Skrevet 7. mars (endret) Må innrømme at jeg sona ut på slutten av siste episode, så det med verdig og ikke fikk jeg ikke helt med meg. Verdens tregeste reality-serie, vil jeg si. Men jeg fulgte med siden Isak var der, siden tv'n tilfeldigvis sto på da første episode ble sendt. Men nå har jeg avsluttet. Antakelig ikke en verdig seer… ☺️ Endret 7. mars av Snipa 4 2
Virrum Skrevet 8. mars #200 Skrevet 8. mars Snipa skrev (På 7.3.2026 den 14.03): Må innrømme at jeg sona ut på slutten av siste episode, så det med verdig og ikke fikk jeg ikke helt med meg. Verdens tregeste reality-serie, vil jeg si. Men jeg fulgte med siden Isak var der, siden tv'n tilfeldigvis sto på da første episode ble sendt. Men nå har jeg avsluttet. Antakelig ikke en verdig seer… ☺️ Bokstavelig talt, verdens tregeste TV-serie. Det skjer jo nesten ingenting pr. episode. Det er greit de skal lage spenning, men å bruke noe som føltes ut som et kvarter på å vise hvem som trakk stenen av Mariann og Cengiz, ble bare irriterende. Jeg er jammen usikker på hvem jeg synes skal vinne av dem som er igjen, jeg... 7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå