Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
_Maddie_ skrev (6 timer siden):

Nettopp. De tre definerer også seg selv som nordlendinger og ale andre er søringer. Hos de andre eksisterer ikke ordet søring så alle de andre er ikke selvdefinert som fellesskap bare på grunn av hvor de er vokst opp.  Så bruken av nordlendinger er for å definere de tre som gruppe, søring er for å si de er håpløse byfolk ikke oppvokst med jakt og fiske. Hva hadde skjedd om de hadde valgt ut en Jaktglad fyr fra f.eks Drammen, hadde de Isak og Kristine annektert han eller ville han også blitt håpløs søring. 

Lars Monsen f.eks. 😅 Han overgår vel disse tre til sammen med sin kunnskap om jakt, fiske og friluftsliv. 

En håpløs søring ....😉🫣

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Virrum skrev (På 9.2.2026 den 10.39):

Jeg hørte at de andre brukte ordet 'nordlendinger', da disse tre (Isak, Kristine og Elfrid) "rottet" seg sammen. Det var ikke vanskelig å se, at de umiddelbart følte tilhørighet til hverandre, nettopp fordi de var "nordlendinger".  De tok avstand til resten av gruppa selv, la seg i samme telt, og  pratet "skit" og lo og hadde det gøy, uten å inkludere de andre. At de andre brukte ordet nordlendingene, var overhodet ikke så nedlatende, som når "søringane" blir brukt. 

Da foreslår jeg igjen at du spoler tilbake og ser episode 5 på nytt, altså rett etter Vår ble sendt hjem på tauet. Det er Chris som først sier at han, Cengiz og Henrik har snakket om at en av nordlendingene må hjem. Dette skjer før det du refererer til hvor du mener de "rottet" seg sammen og tok avstand. Og når de da etter på skal deles i grupper og nordlendingene er på samme gruppe, så er det ganske klart fra de andre at nordlendingene skal tas. 

Og seff er det naturlig at de kødder litt med lite friluftsvante "søringer", det er jo akkurat hva de er. Det stemmer jo, ingen av de har vært på tur eller i naturen nesten. På samme måte som søringene tuller om at Isak er udødelig og Yasmin sier det nesten er urettferdig at han er med osv. Hadde noen av de faktisk vært turvante, så hadde det jo ikke vært noe å tulle med.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (4 timer siden):

Da foreslår jeg igjen at du spoler tilbake og ser episode 5 på nytt, altså rett etter Vår ble sendt hjem på tauet. Det er Chris som først sier at han, Cengiz og Henrik har snakket om at en av nordlendingene må hjem. Dette skjer før det du refererer til hvor du mener de "rottet" seg sammen og tok avstand. Og når de da etter på skal deles i grupper og nordlendingene er på samme gruppe, så er det ganske klart fra de andre at nordlendingene skal tas. 

Og seff er det naturlig at de kødder litt med lite friluftsvante "søringer", det er jo akkurat hva de er. Det stemmer jo, ingen av de har vært på tur eller i naturen nesten. På samme måte som søringene tuller om at Isak er udødelig og Yasmin sier det nesten er urettferdig at han er med osv. Hadde noen av de faktisk vært turvante, så hadde det jo ikke vært noe å tulle med.

Men er jo ikke lite friluftsvante fordi de er «søringer» det har jo ikke noe med det å gjøre i det hele tatt. De snakker veldig nedlatende om de, Kristine spesielt. Du ser at hun ser ned på Louise f.eks. Håper det blir mer sosialt spill framover, da tror jeg Kristine kommer til å slite. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har lurt på når Elfrid skal avsløre hvor tøff hun ‘egentlig’ er, og overraske de andre som visstnok tror hun er en typisk, svak pike!? Har ikke sett tegn til noe enda…

• Liker 9
Skrevet

Episoden sluttet 5 minutter for tidlig i dag. Så grusomt irriterende.  Hvem ble det???

• Liker 1
Skrevet
Perine skrev (4 timer siden):

Episoden sluttet 5 minutter for tidlig i dag. Så grusomt irriterende.  Hvem ble det???

Det ble ikke avslørt i dag 

Skrevet
Mollami skrev (På 11.2.2026 den 20.36):

Jeg har lurt på når Elfrid skal avsløre hvor tøff hun ‘egentlig’ er, og overraske de andre som visstnok tror hun er en typisk, svak pike!? Har ikke sett tegn til noe enda…

Hun tenker jo mer strategisk enn mange andre, se hvordan hun håndterte det idag.  Tøffhet er ikke alltid fysisk brøleape.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kristine er virkelig motbydelig! Den hånlige latteren hennes irriterer meg grenseløst!

Endret av tirben
  • Liker 8
Skrevet
tirben skrev (2 timer siden):

Kristine er virkelig motbydelig! Dem hånlige latteren hennes irriterer meg grenseløst!

Jeg sliter litt med henne også.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kom på det med strategi. Forrige runde med etterlatt så fikk Isak muligheten til å få ut noen.  Louise/Simen inpåvirkning og Mariann tenker ikke like strategisk som Eldrid. Med Eldrid etterlat så kunne kun få ut noen, men Cengiz etterlat - om samme opplegg som for Isak så kan Cengiz få ut Kristine/Isak. Men Cengiz kan ryke om etterlat om likt opplegg og feil valg.  Eldrid kan ved å bli etterlat sørge for at Isak og Kristine ikke kommer i faresonen.

Skrevet (endret)
tirben skrev (19 timer siden):

Kristine er virkelig motbydelig! Dem hånlige latteren hennes irriterer meg grenseløst!

Enig. Syns også måten de begge «konfronterer» og presser Chengiz på foran alle var ekkelt å se på. Håper virkelig han spiller med de andre fremover. 

Endret av yamask
Klein navnefeil
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Kristine har vel ikke fullført ungdomsskolen, så kanskje hun ikke er så god på sosial setting osv ..?

Ellers liker jeg de fra nord best .De sier det som det er og holder ikke igjen 🥰

• Liker 3
Skrevet
tirben skrev (På 12.2.2026 den 21.56):

Kunne ikke vært mer enig! Og bare drittsnakk om de patetiske ¨søringenë mens hun skryter av seg selv. Kanskje hun må ut pga smerter ( selv om hun har sagt at hun ikke bryr seg om smerter…)

• Liker 7
Skrevet
Perine skrev (På 12.2.2026 den 16.24):

Cliffhanger til neste uke ;) 

• Nyttig 1
Skrevet
Anneofgreengables skrev (21 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig! Og bare drittsnakk om de patetiske ¨søringenë mens hun skryter av seg selv. Kanskje hun må ut pga smerter ( selv om hun har sagt at hun ikke bryr seg om smerter…)

Hvor mange dager er hun inne i skaden sin?

Ribbeinsbrudd etter min erfaring kan øke i smerter i dagesvis, opp mot en uke før det roer seg og blir bedre.

Man kan fungere greit med det, men det meste av bevegelse/trykk gjør fra moderat til veldig vondt, og det er røfft å sove når man ikke har en skikkelig seng.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
LibertyNoCap skrev (På 14.2.2026 den 21.23):

Hvor mange dager er hun inne i skaden sin?

Ribbeinsbrudd etter min erfaring kan øke i smerter i dagesvis, opp mot en uke før det roer seg og blir bedre.

Man kan fungere greit med det, men det meste av bevegelse/trykk gjør fra moderat til veldig vondt, og det er røfft å sove når man ikke har en skikkelig seng.

Kan være at hun ikke får lov til å bli med videre. 

Hun sa i siste episode at det var brudd så hun må jo ha blitt vurdert av helsepersonell. 

Skrevet

Hvorfor er Isak og Kristine så ufyselige? Greit nok at de har teamet opp og er mest lik, men de trenger ikke å tråkke ned andre mennesker for det ! De hever seg over alle . Blir helt kvalm av sånn oppførsel 🤮

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Nimmii skrev (3 timer siden):

Så irriterende Henrik er. 

Ikke i nærheten av så irriterende som Elfrid. For ei fæl dame 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes flere her inne er direkte fæle som kaller deltakerne for ufyselige og fæle. Ja, Kristine er nok ikke den som leser spill best eller ordlegger seg mest elegant. Hun fyrer for mye opp under nord vs sør, og det er mer skadelig enn hun greier å se. Men slik klippen av programmet er nå, er det jo Henrik som er den som skal konspirere, tvinge og er rimelig desperat. Han skal ha ut Isak koste hva det koste vil. Og er det en som virkelig tar en for laget, så er det Isak. Fyren bærer to-tre sekker i slengen, han er jo en maskin. 

• Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...