Seterjenta Skrevet 16. november 2006 Forfatter #102 Skrevet 16. november 2006 Hei jenter!! Tusen takk for masse koselige meldinger, og tusen takk til Epica som ville være sladrevenn!! Nå er vi hjemme igjen, 2 netter borte ble nok for meg.. Skal skrive litt mer om fødselen senere, men her har dere et lite bilde av Mathea så lenge
Skrållan Skrevet 16. november 2006 #103 Skrevet 16. november 2006 Der var du jo plutselig! Så nydelig hun er!
Seterjenta Skrevet 16. november 2006 Forfatter #104 Skrevet 16. november 2006 La meg mandag med en følelse av noe var på gang... Hadde hatt nedpress hele dagen, og kraftige kynnere på kvelden. I tillegg hadde jeg vært veldig aktiv, gått masse, og vi testa en masse kjerringråd, rødvin og sex på samme kveld skulle være bankers.. Sovna vel rundt halv1, og våkna kl 2 av den første ria. Det tok ikke mange minutta før det var mellom 1-3 min imellom og de varte 40-50sek med en gang! Ringte føden 2.40 etter å ha smurt matpakke til mannen og ordna litt praktiske ting. Siden d var så tett mellom ville ho melde oss hos mottakelsen og jeg sa vi var der innen en time. Vekte mannen kl 3, og mamma litt etter d. Kjekt å ha besøk, ikke noe problem m barnevakt da. Kom til føden 0340 Og når jeg ble undersøkt rundt 4 var d 7cm åpning og veldig hyppige og kraftige rier. Fikk gå rett på fødestua etter det. Ting gikk så fort og før jeg visste ordet av det måtte jeg presse.. Smertestillende var det ikke tid til, så det ble fullt trykk uten noe som helst... Kl05.42 så vår store lille Mathea dagens lys... 4450 gr og 53 cm. Jeg revna litt og fikk en 5-6-sting, og siden jeg hadde reagert på lokalbedøvelse en gang før, så fikk jeg lystgass som bedøvelse når ho skulle sy... Det var ikke fullgod bedøvelse for et slikt inngrep, så det gjorde vondt, men det gikk.. Lille vennen ble stående med hodet ute mellom to rier, og ble ganske blå, så det tok litt tid før ho hadde rett farge. Så det var fødselen vår... Skal skrive mer og sette inn flere bilder senere
Annie Skrevet 16. november 2006 #105 Skrevet 16. november 2006 Så hyggelig å lese at fødselen gikk bra og tulla er så søt! Gleder meg til å se flere bilder!!!
Burpen Skrevet 16. november 2006 #106 Skrevet 16. november 2006 Herlig bilde av en fredfull liten Mathea! Hørtes ut som en rask og grei fødsel du hadde Håper alt står bra til med dere, og at dere koser dere skikkelig!!
Seterjenta Skrevet 19. november 2006 Forfatter #107 Skrevet 19. november 2006 Her står det veldig bra til, vi koser oss glugg i hjel! Hadde ei skikkelig våkenatt i natt da, men det må man vel regne med.. Har lagt ut endel bilder her
IdaC Skrevet 19. november 2006 #108 Skrevet 19. november 2006 Gratulerer så mye med lille store Mathea kjære Seterjenta!!! Det høres ut som en rask fødsel, og så tøft gjort av deg å føde uten smertesillende Nå har jeg kikket på bildene, så nydelig jente dere har fått Tror jeg må få oppskrift på hvordan du fikk henne til å være så god og rund, siden sønnen min var, skinn og bein da han ble født. Godt å høre at dere koser dere masse, håper det fortsetter sånn! Ønsker dere en riktig god søndag ettermiddag
Annie Skrevet 19. november 2006 #109 Skrevet 19. november 2006 Så nydelig Mathea er! Og så så stolte storesøstre! Kan skjønne dem jeg forresten. Kikka litt på huset deres også. Lekkert kjøkken og en fantastisk fin trapp! Hvilket merke er det? Vi skal også ha ny trapp nemlig og den var akkurat sånn som jeg har lyst på! Kos deg hjemme med barna!!
Seterjenta Skrevet 20. november 2006 Forfatter #110 Skrevet 20. november 2006 Gratulerer så mye med lille store Mathea kjære Seterjenta!!! Det høres ut som en rask fødsel, og så tøft gjort av deg å føde uten smertesillende Nå har jeg kikket på bildene, så nydelig jente dere har fått Tror jeg må få oppskrift på hvordan du fikk henne til å være så god og rund, siden sønnen min var, skinn og bein da han ble født. Godt å høre at dere koser dere masse, håper det fortsetter sånn! Ønsker dere en riktig god søndag ettermiddag ← Hei IdaC! Koselig at du stakk innom Og tusen takk for hilsen !! Ja, ho er nydelig, vi kan ikke få sett nok på henne, og pappan er sååå stolt!! HAdde ikke noe valg ang smertestillende, det var så langt kommet så fort at ingenting ville ha hjulpet, bortsett fra lystgass kanskje. Men, det gikk da! Jeg som har verdens laveste smerteterskel kan leve lenge på dette Den oppskrifta tror jeg ligger i akkurat passe mengder sjokolade kombinert med et passlig latere liv Ho har nok blitt godt fora inni der Mne søstera var jo akkurat like stor, så kanskje jeg bare er sånn? hihi Håper alt er bare bra med dere også!
Seterjenta Skrevet 20. november 2006 Forfatter #111 Skrevet 20. november 2006 Kikka litt på huset deres også. Lekkert kjøkken og en fantastisk fin trapp! Hvilket merke er det? Vi skal også ha ny trapp nemlig og den var akkurat sånn som jeg har lyst på! ← Hei Annie!! Trappa er Nor-trapp, www.nortrapp.no Den er fin, er veldig fornøyd vi! Ha en fortsatt fin dag! Klem fra meg som har fått et sovedyr i hus!!
Seterjenta Skrevet 20. november 2006 Forfatter #112 Skrevet 20. november 2006 Her går det over all forventning!! Natt til søndag var litt slitsom, for mor hadde nok spist noe som ikke var helt bra.. Mathea var våken mer eller mindre konstant fra kl 20 til 05.15... Gråt masse, og leverte en del bleier... Men på slutten så det ut til å gi seg, og ho roa seg og sov i 6-7 timer! Sov endel på dagen igår også, og sovna så søtt i vogna når vi var ute på vår føste skikkelige trilletur igår ettermiddag. (teller ikkemed turen til shoppingsenteret i sverige på lørdag ) Vi vekte ho litt før 22 i gårkveld, og ho spiste og koste seg og var så fornøyd! Sovna kl 00.15. Jeg la meg kl 1, og våkna ikke før gubben sto opp kl 06.55!!! Og da våkna Mathea også, var våken 1 time før vi la oss igjen kl 8. Jeg våkna 10.30, men ho sover fortsatt!! Får vel vekke ho før puppen sprekker her!
Vannmelon Skrevet 20. november 2006 #113 Skrevet 20. november 2006 Gratulerer så mye! Kjempekoselig. Og veldig søt jene!
Gjest gjesta Skrevet 21. november 2006 #114 Skrevet 21. november 2006 tusen takk til Epica som ville være sladrevenn!! ← Baaaaaaare hyggelig vennen! Skjønn hun er! Kooooose deg med snuppa di!
Gjest gjesta Skrevet 21. november 2006 #115 Skrevet 21. november 2006 Så kos å se bilder Må være så rart, men herlig å få ut en fiks ferdig skjønnnnn baby!
monja Skrevet 21. november 2006 #116 Skrevet 21. november 2006 Gratulerer masse med supernydelige Mathea!!!
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #117 Skrevet 22. november 2006 Godt å høre hun har godt sove- & er rolig og snill. Gleder meg masse.......!
Burpen Skrevet 23. november 2006 #118 Skrevet 23. november 2006 *spor* Er litt på farta, kommer innom seinere
Seterjenta Skrevet 24. november 2006 Forfatter #120 Skrevet 24. november 2006 Riktig god helg til deg også vennen!! Har hatt en skikkelig sløv dag idag.. Mathea sov fra halv 1 til halv 6 i natt, og etter litt mat sov ho fra halv7 til halv10! Godt for mor med litt søvn. Men formen har vært elendig idag, har kaldsvetta, vært skikkelig svimmel og hatt en durabelig hodepine... Nå er det bare hodepinen igjen. Har stort sett bare vært på sofaen idag.. Lillefrøken har også vært slapp idag, sover hele tida! Har gått ned 13 kg etter fødselen, så nå er det 'bare' 11 igjen Har fortsatt noe vann i kroppen, får merker etter sokkene enda. Men jeg fikk på meg gifteringen igår, og det var deilig!!! Ha en fin helg alle!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå