Gå til innhold

Lykkeliten kommer til oss i november


Seterjenta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Over halveis, herlig da! :danse:

Ha en kjempefin helg!! :kose:

:ler: det samme sa legen til oss, at hvis DET er en gutt, er det dårlig stell! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Da var første del av ferien ferdig. Vi tok med alle jentene til Gotland, og hadde en fantastisk tur! Det var flott for både store og små, og vi har allerede planer om å reise dit igjen neste sommer!

Tenk, da blir det med 4 jenter, og ikke tre som i år! Litt rart å tenke på!

På turen fikk vi gjort noen gode babyutstyrs-innkjøp, så vi er godt igang!

Vi har kjøpt:

Bilstol (BeSafe, IziSleep)

Vogn (Emmaljunga Duo Edge farge Sport Ruby)

Sprinkelseng (på bildet er den i natur, vi har kjøpt whitewash)

Madrass

Reiseseng Chicco, med 'stellebord' (finner ikke rett bilde på nett)

Fleecepose til BabyBjørn Bæresele

I tillegg har jeg tidligere kjøpt

Fisher Price Kick & Play Bouncer

Litt sengetøy og noen små klær...

post-5410-1152554010_thumb.jpg

post-5410-1152554125_thumb.jpg

post-5410-1152554144_thumb.jpg

Endret av IdaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin vogn, og samme barnesete som jeg har lyst på...

Sånn fleecepose til babybjørn vil jeg også ha. (Er dumt uten til vinterbaby! :sjarmor: )

Dere er virkelig godt igang ja, men det er vel bedre å ta det nå, enn å måtte gjøre det senere når du føler deg stor og tung og sliten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Så koselig med besøk!!

Vi slo til når vi først var på ferie i Sverige. Syntes det var dumt å vente egentlig, for en sparer jo endel på kursen. Særlig siden vi allerede visste hva vi ville ha, og pengene jeg fikk igjen på skatten var øremerket babyutstyr!

Blir nok ei rolig helg, for meg hvertfall, jeg skal ikke jobbe mer denne uka, vi har ungefri og jenta mi er på ferie med mormor og morfar!

Mannen og svigerfar driver ute og bygger stor terrasse rundt huset, skal bli så deilig når jeg får en ordentlig uteplass!!

Har altså hatt 5 dagers ferie på Gotland (kan VIRKELIG anbefales, vi planlegger allerede tur tilbake til neste år!), og neste uke skal vi til Molde tirs-søn, for å hente jenta mi, og samtidig få med oss litt jazzfestival!! Gleder meg til å komme hjem igjen, har ikke vært hjemme mer enn en gang i år!

Ellers så skal jeg og mannen på romantisk langhelg til Tallinn i august, mens jenta mi er i Paris (Disney) med faren sin.

Det blir ferien vår i år.

Og dagen etter vi kommer hjem fra Tallinn så reiserd mannen på 2 ukers kurs til usa... gruer meg!

Hvilke ferie- og helgeplaner har dere da?

Endret av Seterjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Så godt i gang dere er med utstyr til den lille. Føler vi er de eneste som venter til det lengste :sjenert:

Den Fisher Price greia som du har kjøpt, hvor tidlig kan en legge barnet i den? Fra det er nyfødt eller? Vi har tenkt å kjøpe lignende selv, men har lyst på noe han kan ligge i fra han er nyfødt.

Så deilig det høres ut med Tallin tur, lurt å få til en sånn romantisk tur før den lille kommer.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk IdaC!!

*løper opp på barnerommet og sjekker*

Den kan brukes fra fødsel til 9 kg står det. Tror nok ikke jeg kommer til å sette henne så mye der de første ukene, hvertfall ikke lenge om gangen. Det blir jo det samme som med bilseter skulle jeg tro..

Hadde en veldig enkel utgave av vibrerende vippestol til eldstejenta mi, og hun likte den veldig godt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr dagene avgårde, skjønner ikke hvor de blir av!

Synes ikke det skjer så mye, men jammen...

For tiden er jeg helt sjukemeldt, for når jeg var på jobb så fikk jeg endel smerter i korsryggen og nederste del av magen..

Jobbe ri en hektisk interiørbutikk, og det blir til at jeg tar i mer enn jeg bør, fordi det allerede er mer enn nok på de andre som er der..

Føler nesten at jeg er mer en belastning når jeg er på jobb..

Men de er greie og tar de tyngste løfta for meg.

Siste dag før jeg ble sjukemeldt var det bare jeg og en ekstrahjelp på jobb på ettermiddagen, og varene som vi trodde ikke kom til å komme før neste dag, kom selvføgelig etter at de andre hadde gått hjem.

Så da måtte jeg ta varemottak på 4 paller med varer alene, for det skulle også komme varer neste dag..

Hadde blitt reneste kaos hvis jeg ikke fikk lest av alle varene hvertfall!

Da var det bare for førstevakta å kjøre de ut i butikk og begynne å fylle på.

Men...det kostet mer enn det smakte igrunn.. Dessverre. Jeg vil jo så gjerne være nyttig og gjøre jobben min ordentlig..selv om jeg vet jeg må trappe litt ned nå..

I tillegg fikk jeg noe halsproblemer, hele uka før jeg ble sjukemeldt, var jeg velsig slimete og tett om natta, så jeg satt flere timer i senga før jeg greide å sove litt, og da våkna jeg ofte av at jeg var så tet at jeg ikke fikk puste..

Legen mente det kunne være allergi og anbefalte meg å kaste ut katta... Og allergitest kan man visst ikke ta når man er gravid, fordi kroppen har for mye kortisoner, så det undertrykker allergenene.. Sa han. Men jeg er litt lettere nå, så ingen katte blir sendt bort før jeg VET at jeg er allergisk mot han!

Føler meg egentlig ikke så mye bedre i rygg og mage enda (vært s.meldt siden 17.7.). Hver gang jeg reiser meg opp, så verker det i ventre del av skambenet, tror jeg det er. det er langt ned hvertfall, og av og til så ille at jeg mister balansen.

Det er vondt de første 5-6 skritta, og så letter det.

Uffa meg... ble mye klaging det her!!

Jaja..

Ny barnehage for pia mi i morgen, siste året før skolen!!

Hun gleder seg ikke så veldig, men vi skal dit bare på 'besøk' i morgen da. Og det blir bare tre dager nå først, for så skal hun til faren sin i 10 dager..

Nei, får vel rive meg løs fra pc'n, og gjøre noe nyttig..

Må en tur til byen og kjøpe noen innesko til barnehagen, og så skal vi en liten tur over grensa og kjøpe noe godt pålegg.. og noe røyk til pappa'n min (fint å ha kort vei!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom dagboka di :)

Fire jenter? Det blir liv ;) Tenk når de kommer i tenårene og begynner med kjærester og sånn. Far kommer vel ikke til å ha stort annet å gjøre enn å passe på at alt går riktig for seg? :erter: Neida - blir nok veldig koselig, og de eldste er jo i riktig "passe-på-babyen-alder".

Fint utstyr dere har kjøpt. Gleder meg til jeg en gang kan gå til anskaffelse av sånne ting - håper det ikke tar for lang tid...

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vannmelon! Så koselig med nye 'fjes'!

Ja, 4 jenter kan nok bli ganske så livat ja! Men gøy også..

Jordmora som konstaterte at det er ei jente vi venter nå, lurte på hvor mange bad vi har :hoho:

Den eldste er jo nesten ti når babyen kommer, og hun gleder seg veldig til bleieskift og vogntrilling!

Pappa'n får nok travle dager om noen år ja, blir nok full kontroll på alle hankjønn som kommer i hus!! :ler:

Håper prøvinga går fint for dere, skal få lest dagboka di snart!

Lykke til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilvenninga i den nye barnehagen gikk som smurt!!

Hun stortrives, og det er ikke noe problem å få dra derfra, hun smiler og vinker!

Det var godt, var litt spent.

Ikke bare bare å bytte barnehage så sent, har gått i en liten familiebarnehage på en liten bondegård til nå..

Men siste året før skolen er det greit med litt pedagogisk opplegg, og å lære seg å være sammen med litt fler enn 4-5 andre barn..

Ellers, smertene i rygg og mage gir seg ikke... vurderer å kontakte legen igjen, for han tar to uker ferie fra neste uke... Får se.

Legger ved ukas magebilde! 26+5 idag.

post-5410-1154596090_thumb.jpg

Endret av Seterjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jordmortime igår.

Fikk konstatert at de smertene jeg har er bekkenløsning..

Ellers så var både blodtrykk, magemål og hjertelyd etter normalen.

Siden sist så har vi bestilt stellebord i hjembyen min, så mamma og pappa tar det med nedover når de kommer på besøk om 2 uker.

Da skal de også ha med seg alt det minste babytøyet som jeg hadde til mi første, og som søstera mi hadde til si *gleder meg* !!

Blir så gøy å se over og sortere og pusle med bittesmått tøy!!

Her er et bilde av stellebordet:

Har også kjøpt babyhengekøye... :sjenert: synes den ser såå herlig ut..

sikkert bare tull å ha men.. ;-)

Endret av IdaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyhengekøye? Det har jeg aldri hørt om før nå.

Kjedelig med bekkenløsning, da. Får du vært med på noe trening i forhold til det? Vet om i hvertfall en kommune som har tilbud om trening i vann for de med bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at bildene mine har blitt redigert bort fra forrige innlegg...

Har ikke fått noe tilbud om trening, men tenkte å ta noen turer i svømmehallen på egen hånd kanskje.

Jordmor mente faktisk at mye av den treninga som tilbys er uten virkning, og at det ofte kan gjøre vondt verre.

Kanskje bedre å trene mer med det etter fødselen..?

Vet ikke så mye om dette enda..

--------------------------------------------------------------------------------

Da har vi hatt en kjempeherlig langhelg i Tallinn uten barn, bare oss to.. :hjerte: Det var herlig, og vi fikk sett oss endel rundt, i vårt eget tempo, og vi fikk shoppa endel! Hadde med masse klær til alle 4 jentene hjem!

Gleder meg til å gi det til de tre store!

Det til den lille ligger i skapet hennes inntil videre.

Vi bodde på et stilig nytt hotell, som hadde veldig bra AirCondition... litt for bra kanskje? Jeg ble forkjøla etter første natta, og siste morgenen våkna jeg med bihulebetennelse.. :-(

Men min store sorg idag er at mannen reiser til usa i nesten to uker idag.. Jeg og jenta mi kjørte han på jobb i morges, og tårene mine bare trilla og trilla... Er kjempetrist, og det hjelper jo ikke å være hormonell heller da.. Stakkars mannen, han syntes det var fælt å dra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig at du har fått bekkenløsning, for jeg vet godt hvor vondt det er til tider :sjenert: Min sitter i symfysen, så jeg ble faktisk frarådet å prøve fysio, da det kunne gjøre saken verre. Men svømming er sikkert veldig bra :)

Så bra at dere fikk en helg uten barn, blir nok lenge til neste gang tenker jeg. Kjenner til den AC problematikken, når vi er i utlandet, så pleier jeg å slå den av om nettene dersom det ikke er sånn superfancy sak hvor du kan innsitlle temperaturen og den er stille. For jeg og har blitt syk par ganger av samme grunn. Går det bedre med deg nå eller?

Så fin mage du har fått :)

Håper ukene mens mannen er borte flyr av gårde fort. Kan tenke meg hvor trist du må ha vært, for jeg vet virkelig ikke om jeg hadde klart meg uten ham i to uker. Og alle hormonene gjør sikkert ikke saken bedre :sjenert:

Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei IdaC!!

Ja, trist er det her kan jeg love deg..

Er helt utafor jeg.. men kan jo ikke si det til han heller, for jeg vet at han ikke har det godt heller.. Våkna i natt og så den tomme plassen hans og det var nok til å sette tårestrømmen igang... men men, det går vel over.. tida går jo egentlig fort, jeg vet jo det men..

Forkjølelsen er der fortsatt, men det har heldigvis letta litt i bihulene.

Jeg får ofte bihulebetennelse når jeg blir syk, og det sitter til jeg får penicillin.. Ser nok ut som jeg slipper det nå!! :danse:

Min bekkenløsning sitter også i symfysen, på venstre side..

Det er mange bevegelser som blir vanskelige, så jeg tror nok ikke at det blir noe særlig mer jobbing på meg..

Lange dager i hektisk butikk med veldig mye gåing og ståing er definitivt ikke det som frister mest nå..

Takk for mageskryt forresten! Synes den har vokst masse i det siste, og tallet på vekta stiger litt i raskeste laget synes jeg..

Men, får vel bare være flink å trene etterpå.

Mange synes magen min er liten, mens jeg synes den er kjempediger!

Takk for at du titta innom!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hopper litt for 29 uker... Tenk, bare 11 uker igjen! :overrasket:

Får håpe tida går fort framover.

Er for tida 'alene' hjemme, (jenta mi er jo her da men) for mannen er i USA på kurs. Det har vært noen harde dager, og enda så er det en uke igjen til han kommer hjem..

Hadde ikke trodd jeg skulle bli så trist og utafor, men hormonene gjør vel sitt vil jeg tro..

Nesten hver gang jeg har fått melding, mail eller telefon fra han så har tårene trilla etterpå..

Særlig igårkveld.. Klarer å holde meg til vi har lagt på, men da brister det ofte..

Idag gikk det litt bedre, kanskje fordi vi prata sammen litt tidligere, og ikke rett før jeg skal legge meg..

Sier ikke noe til han om det, for jeg vil ikke 'ødelegge' oppholdet hans heller.. Vet jo at han savner meg masse, og skulle ønske han var her, men samtidig så får han oppleve masse, blir kjent med nye folk etc, og jeg unner han jo det, og vil at han skal ha det så bra som mulig når han er der. Så får han heller høre sanninga når han kommer hjem ;)

...kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det er som regel vanskeligst å være igjen hjemme - man tenker så mye mer, og får så mye mer tid til å savne den andre, enn den som opplever noe nytt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...