Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Gjest Epona

Så fin lue! :) Gøy å strikke sant! Jeg er ferdig med settet jeg har laget, skal bare sy kanpepr i jakken. Nå har jeg begynt å strikke ullbukse. :)

Er det ikke herlig å kjenen liv!!! :hoppe: Nyt det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er slitsomt å være sliten, Epica!

Epona:

Det er morro å strikke, men frustrerende å måtte gi seg når man er godt igang bare fordi det ikke er utevær. (Og jeg ikke kan ta allergimedisin!) Har begynt så vidt på en liten vott, så håper jeg på bra vær, så kanskje den blir ferdig snart!

Nå lurer jeg på om jeg sprekker og går ned i boden og henter esken med babyting... (Er jo gressenke om dagen, så da er det ingen som kan fortelle meg at det er en dårlig ide.)

Nå har forøvrig baby fått egen skuff under senga til tingene sine. Det er litt småting der! Gleder meg til å vaske de første plaggene når det nærmer seg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... det er helt fantastisk å vaske de små klærne!

Husker jeg ble helt rørt av å se de bitte små klærne henge på tørkestativet sammen med våre digre klær.. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... jeg ble ikke mindre babylysten av å være her inne ;) Men jeg måtte bare innom en tur!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Gleder meg masse til å vaske småklærne, Utrolig å tenke på at vi skal få et knøtt som kan passe inn i noe så smått!

Ithaca: Hyggelig å se deg her. Du får forsøke å overføre babylysten din på mannen, så er det vel ikke lenge før du også vanker her inne... ;)

(Hvis ting ikke skjer fortere enn du tror da... :ler:;) )

Var og hentet babytingene igår, og pakket det meste ned i skuffen. (Og resten ble fordelt litt her og der.)

Så blir det spennende å se om Elsklingen oppdager noe når han kommer hjem fra tur, eller om han ikke merker at det er babyting over alt. :ler:

Har gjort mye flotte kjøp oppgjennom! Har litt babytallerkner, bestikk og sånn som er kjempekvalitet kjøpt på opphørssalg i en butikk i nærheten. Og selvfølgelig flere årganger med H&M og Lindex babyklær. (Noe er ting i sånn stil som jeg har lett mye etter i det siste! (Babyklær med nøytral fasong og mønster.) De hadde det altså før! :tristbla: ) Noe av dette er også kjøpt på tilbud, så totalen er nok ikke så gal.

Og så har jeg visst endel leker for både den ene og den andre aldersgruppen. (Mye er nok kjøpt på Rimi for 10/20kr. Det hender nemlig de har litt ordentlige ting blandt alt rotet sitt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig morro å sitte og pakke ut av den esken! Skikkelig julaften! Er nok en del ting i den jeg ikke ville kjøpt idag, men brukandes det er det!

(Jeg hadde en veldig "Disney /Ole Brum -periode" for noen år siden. Da var det fare for Disney fra vegg til vegg på barnerommet.)

Tror nesten det er litt bra for knøttet at den har moderert seg jeg. :legrine:

Satt midt på stuegulvet i går og så ut over haugene med ting og tenkte, ja men... jeg trenger jo masse mer enn dette... :ler:

Utrolig at jeg klarte å gjette så feil på hva som gjemte seg i magen til Epica! Jeg får trøste meg med at hun også gjettet feil! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gå ned til dager på nedtellingen også. Nå er det kun 20 dager igjen til (j)UL.

Og så kommer Elsklingen hjem sent i kveld! Blir deilig å få han hjem! :hoppe:

Lurer på om han har kjøpt noe til knøttet?

I morgen skal jeg til legen. Han hadde satt opp timen hos seg uavhengig av JM. Jeg tror kankje jeg kommer til å gå mer til JM enn til legen etter hvert, siden jeg hadde god kjemi med JM også, og hun hadde så mye bedre tid. (Og så fikk jeg lavere blodtrykk der, for jeg måtte ikke sitte på stressende venterom og vente.)

Er sliten idag også, så det blir nok ikke noe bestefarbesøk. (Hvis jeg ikke finner en kake på bakeriet og ringer og spør om jeg kan komme en tur til han da... :) )

Hadde skikkelig problemer med å få ned frokosten, og er ikke sulten som jeg pleier før lunsj, så jeg får høre med legen i morgen om han har noen råd. (Nå har jeg småspist valnøtter fra boks i et par timer, så altfor ille stillt er jeg nok ikke. ;) )

Skulle ønske jeg hadde ferie snart! Har desverre ikke så mye feriepenger fra ifjor, så jeg har liksom ikke råd til å ta fri bare for at jeg vil heller... :tristbla:

Det får nok vente til etter bryllupet. (Men da har jeg 3 uker avslapning også!) :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gled deg masse masse masse til UL vennen!! :hoppe:

Det er heeeeeeeelt spesielt.. :legrine::hjerter:

Kose deg masse med loverboy ikveld da! :kline::sjarmor:

Uff, aldri nok penger nei, vet hva du mener! :forvirret:

Du får glede deg masse til bryllupsreisen.. :hjerte:

Tenk at du snart skal gifte deg!

Snart UL og snart bryllup! :danse:

Håper matlysten kommer seg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått dyttet ned det meste av matpakka. Er ikke så kvalm lenger, men sliten og mangler interesse for mat!

Gleder meg veldig til UL! Det er jo bare 3 uker til, og den tida tror jeg går superfort! :hoppe:

:klem: til Epica og :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Så koselig at du har samlet saker og ting! :) Jeg har aldri turd det jeg.. Har en bamse på lur som lenge har vært tiltenkt vår kommende baby, det er det eneste. Ellers har jeg ikke turd å kjøpe noe som helst gjennom den lange prøvetiden, for det har føltes så håpløst. Men nå skulle jeg ønske jeg hadde litt på lur! Men da hadde jeg ikke hatt gleden av å handle babytøy nå heller da ;) Synes det er kjempestas å shoppe bittesmå klær! :legrine:

Tenk at vi faktisk trenger det snart, både du og jeg!! :hoppe:

Hvordan er formen ellers nå da, Sensommerbruden? Er litt nysgjerrig siden du og jeg har hatt det veldig likt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Der så jeg at du hadde jo beskrevet formen din :rodme::ler: Vær forberedt på at du vil bli helt hjernedød snart - i hvertfall skikkelig svimete! Så er det sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare inn og lese litt! :klem:

Håper formen din blir bedre! Er det ikke meningen at man skal slutte og være kvalm ved uke 12? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epona: Svimete har jeg begynt å merke alt, men det er kanskje for at jeg er sliten for tida?

Babyklærne jeg har er faktisk for det meste kjøpt FØR vi begynte å prøve. (Den gangen jeg ennå trodde at sånt MÅTTE vi da få til.) Da vi prøvde en stund og ikke fikk det til, så turte jeg ikke å kjøpe noe særlig, for det hadde vært så vondt å sitte med.

Men nå er jeg hvertfall igang igjen... ;)

Formen er som du sikkert leste deg til veldig opp og ned. Er tidvis i kjempeform, og synes denne delen av svangerskapet er en lek i forhold til begynnelsen, og tidvis sliten og kvalm og mangler matlyst.

Idag har jeg hvertfall kjøpt is og jordbær, og det frister ALLTID! (SÅ nå blir det snart en skål med det, selv om jeg nettop har fått i meg en av mine hjemmelagde saftis.)

BitteLille: Joda, for DE FLESTE gir kvalmen seg i ca 10-14 uke. (Men siden min mor var :kvalm: i 9 mnd, så har vel jeg vært forberedt på at ikke jeg er "de fleste".) Men jeg har blitt veldig mye bedre altså, har bare noen dårlige dager akkurat nå. Men skal heldigvis til legen i morgen, så da kan jeg spørre om han tror det er noe galt.

Ikke bekymre deg så mye du, det går nok over for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på noe da jeg leste om ekkel drøm i en annen dagbok her....

Jeg drømte at jeg drømte at jeg hadde en SA nå. Husker jeg drømte at jeg våknet, og var lettet over at det bare var en drøm... ;)

Husker at jeg tenkte det bare måtte bli sånn, for det var for godt til å være sant at både jeg og venninna skal ha barn samtidig. (Kanskje jeg leser for mye i andres dagbøker her inne? Var da noen som hadde ei venninne med nesten lik termin som mistet, var det ikke?)

Og så tenkte jeg at jeg måtte få legen min til å få meg til UL snarest, så jeg kunne få vite med sikkerhet at dette hadde gått galt.

Litt ekkelt, men jeg hadde jo våknet og beroliget meg selv i drømmen, så jeg husket det knapt da jeg våknet igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Uff så ekkelt med sånne drømmer.. Har drømt det samme! :forvirret:

Godt formen er bedre! Håper den blir ENDA bedre snart! ;)

Jeg har kjempelyst å shoppe masse rosa snart.. :ler:

Jeg kan ikke TRO at jeg har en liten prinsesse i magen..

Hun er helt frisk.. Herreguuu.. Jeg er så lykkelig! :hjerter:

Ul er bare sååå fantastisk...... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! :vinke:

Æsj... sånne drømmer er forferdelige... Hadde en sånn selv her for noen uker siden... våknet av at jeg gråt... Verste jeg har drømt noensinne tror jeg...

Håper dagen din blir bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Det går helt sikkert bra for deg også, når det gikk bra for søsteren din.

Du får shoppe masse rosa så snart du kan, så blir det nok masse søte plagg til prinsessa når hun kommer. Det viktigste er jo uansett at hun er frisk! :klem:

Men jeg må jo si jeg synes det er hyggelig at du har kommet nærmere meg i termin... ;) SÅ får vi se hvilken vei de flytter meg. (Livmoren er hvertfall ganske på gjennomsnittet, så det blir nok uansett ikke så mye.) Knøttet vokser hvertfall! :)

Legen tok endel rutinetester idag, siden jeg er kvalm og slapp. Knøttet er ikke slapp, for der er det 144 slag i minuttet, og masse liv. (Men det regnet jeg jo med, siden baby sparket da pappan kom hjem igår. :ler: )

Bare 19 dager igjen til UL, så det nærmer seg jo... Gleder meg hvertfall masse! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...