Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Cr@sh

:kyss:

Ephemera

Leste faktisk det selv, ja, at når man var 5 uker på vei, så kunne man være ganske sikker på at spiren hadde festet seg ordentlig, så da sank faren for SA ganske mye. Lykke til mot 12 uker. :klem:

Ellers:

Har hattt besøk av nevøen idag. Fortalte han at han skulle få et nytt søskenbarn, og lurte på om han ville ha fetter eller kusine.

(Han ville ha kusine, for da ble det likt, for han hadde to fettere og en kusine fra før. ) :ler:

Vi får nå se om han får det han vil da! (Mannen er vel den eneste som helst vil ha gutt tror jeg... Men jeg tror egentlig ikke det spiller så stor rolle for han heller.) Ei lita jente i mannens familie kommer til å bli ordentlig borskjemt! (I min familie blir vel første barnebarnet bortskjemt uansett! ;) )

Og nå har jeg kommet igang med strikkelua. Har allerede strikket tre runder, med annenhver rett og vrang. Dette kommer til å gå fort når jeg kommer til neste parti, med bare rett!

Kanskje det blir lue på babyen til venninna også? ;)

Har funnet ut at votter nok ikke er så vanskelig som de i butikken skal ha det til, så det blir nok neste prosjekt! (De bekymret seg for få masker og fire pinner. Og det var det jeg brukte for å forske meg fram til hvordan jeg strikket vrangt. Gikk faktisk helt greit!) :sjarmor:

I morgen er jeg 15 uker på vei, og det er bare 1 dag igjen til JM! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

:hoppe: 15 uker :danse:

Føler du tar meg igjen snart! :overrasket::sjarmor:

Flink å strikke! kan jeg se ;)

Jeg kommer aldri igang med strikkingen, tror ikke jeg har anlegg for det.. :ler:

Er formen fin idag?

Så deilig med bare 1 dag til JM! Det er såååå deilig å høre :hjerte: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 15 uker! Dette går framover!

(Men jeg tar deg nok ikke igjen, Epica. Jeg føler nemlig at du stikker fra meg! ;) )

Skal få lagt ut bilde av lille lua når (hvis) den blir ferdig.

Kjenner litt i nesa at jeg ikke har vært flink til å bare holde meg ute. (Allergien liker ikke at jeg gjør sånt uten naturlig avtrekk.) Ellers er det jo bare gøy, for det går så fort framover! :)

Formen er ganske fin idag.

Og i morgen er det JM! Gleder meg som en liten unge! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Epica, jeg er allergisk mot støv... (Som det garn lager når man bruker det til noe, som å strikke eller sy... :tristbla: ) Altså må jeg sitte ute og holde på med sånt.

Så nå håper jeg på pent vær hele sommeren, så det kan bli noen småplagg til knøttet i magen.

Har ikke vært på den siden, nei. (Ser ut som du er mye mer igang med å finne nettsteder enn det jeg er!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen dyttet forresten babyen meg litt på innsiden av magen akkurat når jeg skrev mail til elsklingen... ;) (Hilse pappa fra meg også?) :hoppe:

Tror jeg har kjent den tre ganger nå. (Litt tid mellom hver gang, men det er alltid hyggelig med livstegn!)

Magen har blitt hardere, men jeg har egentlig ikke noen dynlig mage ennå. :tristbla: (Bare seks uker til, så har jeg brukt brudekjolen, og magen kan vokse så mye den vil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

:overrasket: Kjent liv allerede?? Så gøy!! :sjarmor::klem:

Misunnelig, jeg? ........ :grine:

Bra magen ikke har kommet enda pga jobb og kjole, sånn sett!

DON'T WORRY den kommer helt sikkert snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart hjem, til strikketøy og frustrerte fruer fra igår! så skal jeg sikkert en tur på smartclub utpå kvelden.

Du får ha god shopping, Epica! Finn noe fint til den lille i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å kjenne liv!

Jeg er imponert over alle som gjør noe som helst av håndarbeid, og hvis du i tillegg har en allergi som gjør at du må sitte ute for å holde på med det er jeg dobbelt-imponert. Min lille Kylling kommer garantert ikke til å få et eneste plagg som er laget av mammaen eller pappaen. Mormoren, derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kjøpte ingenting til den lille.. Vil heller vente til jeg vet kjønnet.

Jeg drømte at de TRODDE KANSKJE det var en jente, så var det ny UL, og de så en gutt.. :ler:

Er jeg sanndrømt så får jeg kanskje tvillinger?! :overrasket::ler:

Fant ikke noe Gravid-blad igår.. :forvirret:

Så det ble Scrapbook Inspirations.

Tenkte lage album til lille babissen når den kommer..

Kjøpte masse her: http://cheapdies.co.uk/

Har du prøvd deg på det? Virker gøy! :-D

Eksempel her: http://1stopsquare.com/bythesea.jpg

Tror det er mer en hobby for meg.

Strikking får svigermor ta seg av...... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM fant det lille hjertet med en gang! Og det dunket som bare det! Til kjempestor glede for den kommende mor og far! Hun syntes spesielt det var hyggelig med en far som var med.

Ble nesten litt usikker med en gang, siden lyden var der før hun egentlig begynte å lete. Men det var ikke sånn lyd i resten av livmorområdet, så det var helt klart lille knøttet!

3 uker og 4 dager til ordinær UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Jeg er kjempeimponert over treningsnivået ditt, så det går jo for så vidt litt begge veier! ;)

Er gøy med håndarbeid, bare man får det til.

Epica: Har prøvd meg litt på scrapbooking, til bryllupet. Har ikke blitt så mye greie på det ennå, men det blir kanskje bedre etter bryllupet, når jeg har litt flere bilder å leke med! :ler:

Blir spennede å se om du er sanndrømt, men jeg holder nå fortsatt en knapp på at du får en gutt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Så deilig at du fikk høre :hjerte: !! :hoppe:

Var det ikke en god følelse? ;)

Ja jeg føler på meg at det er en gutt............ :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt herlig å høre :hjerte: Epica. Jeg kunne ligget der hele dagen og bare lyttet jeg! ;)

Lille :babysmokk: har da gitt sitt første sikre livstegn, og jeg var overlykkelig over å kune dele den opplevelsen med min kjære!

Jordmor jobbet normalt på Ullevål, men var vikar for en jordmor i svangerskapsperm. (Hun mente at vi bare måtte reise til syden på bryllupsreise, og at det egentlig bare var bra, både for mor, far og baby! Hun hadde faktisk reist utenlands som gravid selv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Ja, jeg har funnet hjertet de siste dagene, jeg klarer liksom ikke la være.. ;)

Men jeg må prøve å stole på at alt er bra.

Koselig at kjæresten var med også..

:hjerte:

Planer for dagen da?

Jeg MÅÅÅ finne mammabukse idag!

Sånn sett kan du være glad for du slipper det på en stund.. ER så mye stygt! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg også, *MissS*.

Epica, det må være kjempekos å kunne høre lille :hjerte: når man vil! Selv om jeg har tenkt å være "smart" og ikke bruke penger på sånne "unødvendige" ting. (Men du fikk låne, ikke sant?)

Lykke til med jakten på mammabukser! Jeg håper de største buksene mine passer en stund ennå. (Har jo gått ned en str, og har endel klær som ikke krympet med meg.)

Nå er folk på jobben begynt å blitt informert om at jeg skal ha barn. De hadde begynt å mistenke noe. (En da jeg var endel kvalm på jobb, og sjefen da jeg gikk til lege rett som det var.)

Blir jo litt gøy å informere resten etter hvert også. (Mulig de ikke får vite før de ser det selv... *litt ondskapsfull idag* :sjarmor: )

Snakket litt om mulig utenlandstur til høsten, og sa jeg var veldig motivert for det, men at det måtte legges til så tidlig at jeg kan fly. (Og ikke har gått ut i permisjon.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Så koselig å informere folk på jobben om at du er gravid :-D

Jeg gleder meg veldig til jeg kan si det til både kollegaer og venner. Jeg har store problemer med å forklare meg og må drive med hvite løgner og sånn nå om dagen. Det er verst ovenfor venninnene mine da...

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...