Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Godt å høre at formen er bedre. Mormor-mat gjør nok susen! Håper reisen gikk bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er du vennen??  :vinke:

Bare blitt litt syk... Fikk vondt i halsen, og ble kvalm på grunn av det, så jeg har vært hjemme og sovet i to dager. (Hadde nok ikke vært hjemme idag hvis det ikke hadde vært baby i magen!) ;)

Tror desverre sykdommen er en liten bivirkning av reisen, Fjellrypa! Var slitsomt med to 9 timers bilturer i bil det var umulig å sove i! :forvirret:

Takker forresten for hopping for 12 uker, Epona og Iroim! (Snart 13 uker nå! :sjarmor: ) Men 12 uker er jo en overgang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hatt masse morro med å lese tegn på om babyen er gutt eller jente. (Finnes jo masse ting man kan se allerede så tidlig!)

Festlig! Min blir gutt eller jente! Akkurat det jeg ønsket meg!

Mest morro med disse kinesiske fødselskartene, som påstår de er 90% sikre! Det på babyverdenen sier gutt, og det på bim sier jente! (Og en av dem MÅ ta feil!) :ler:

Ja, ja... Vi får jo se hva som kommer en gang før jul!

La forresten inn "bestilling" på babyvotter og lue hos min mormor i helga! Hun er den som kan håndarbeide i familien! (Vi andre er allergiske mot det meste av garn.)

Ba om brunt. (Sa at fargen på bildet var fin.)

Men nå skal jeg ut og forsøke å lese meg opp på dagbøkene deres! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

:hoppe: for 13 uker!! :sjarmor:

Ja, de mytene blir det ofte GuttellerJente av :ler:

Er formen bra idag? :klem:

Så kos at noen strikker i familien.

Tror jeg må høre med svigermor, hun er visst flink! ;)

Føler du dagene går fortere og fortere da? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Epica!

Gutt eller jente er et bra svar ut av det fleste myter! Det er jo 50% sjanse for at en sånn myte har rett, men når det er to myter som motsier hverandre, så er det jo tydelig at det bare er myter!

Men morsom lesing er det uansett! :ler: Jeg leter jo ikke etter tegn hverken ene eller andre veien! (Men var litt bekymret da mange av dem pekte i "gutte-retningen". Men det viste seg at jeg bare hadde lest et lite fåtall. Etterpå har jeg funnet like mange andre veien!)

Dagene går bare fortere og fortere! Hoppet nettop for 12 uker, og nå er det jaggu en uke siden! (Men det hjelper på med mye fri, og å sove bort et par dager som syk!)

13 uker idag!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når jeg tør å fortelle jobben at jeg er gravid? Utsatte det til etter uke 12, for da er det liksom "offisielt". Men nå er jeg så usikker...

Har liksom aldri fått noen bekreftelse på at det er noen i live der inne. (Bortsett fra at jeg har masse symptomer da...)

Men hva hvis.... :sjenert: Om det unevnelige skjer, og babyen faktisk ikke viser tegn til liv hos JM når vi drar for å høre hjertelyd? Eller at UL viser at jeg har hatt en MA?

Lurer på å vente til jeg faktisk har fått bekreftet liv der inne. (Joda, jeg tror fortsatt den sparket, men hva VET egentlig jeg?)

Kjente meg igjen litt da jeg leste inne hos Epona, tror jeg det var...

Om at man leser om at man skal kunne kjenne livmoren så og så langt opp når man er kommet så og så langt.

Vel, ca 12 uker på vei, skal livmoren komme krypende over skambenet. (Har ikke funnet min ennå, så den holder seg nok pent nedenfor.)

Har ikke engang antydning til mage! (Og dere andre har jo så flotte mager å vise til!) Er jo litt glad for det, p.g.a. brudekjolen, det er ennå masse håp der! Men det hadde jo vært hyggelig med litt gravid-mage også! :tristbla:

Vekta ser ikke ut til å snu heller. Det går fortsatt nedover... Nesten en kilo siste uka! :tristbla: Har snart ikke flere overflødige kilo, og noe må jo til for at babyen skal vokse også? Må det ikke?

Uff, mye vonde tanker nå! Men, bare 15 dager igjen til vi skal til JM, og da SKAL vi høre hjertelyd! :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn tenker jeg også! Det er helt snodig, jeg er 9 uker i morgen men er egentlig ikke særlig bekymret for at det skal skje noe fram til uke 12. Det jeg er redd for, er at legen oppdager at det ikke er liv når jeg skal dit igjen i uke 14. :tristbla: Skjønner ikke helt hvorfor den tanken har satt seg sånn fast, det er jo helt irrasjonelt å tenke så mye mer på det enn på SA før uke 12.

Jeg har dessverre ingen gode råd til deg, Sensommerbruden, men jeg skjønner deg godt! Husk at det er veldig liten sjanse for at noe skal gå feil nå! Med alle dine symptomer er det jo heller ingenting som tyder på at noe skal være galt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du er innom og sier det, fjellrypa!

Det er mye rare tanker vi skal slite med nå når vi er gravide! (Av en eller annen grunn trodde jeg at det å være gravid skulle være mer kos!) Nå går jeg nesten bare og gleder meg til å være ferdig med graviditeten, så jeg kan begynne å beundre det lille mirakelet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg også!

Jeg vedder på jeg blir sååå forelsket i lille nurket!! :hjerter_rundt:

jeg kan egentlig ikke FATTE at jeg er så heldig som skal få en liten baby... ;)

Uffda så mange kjipe tanker du har vennen :klem:

At du ikke kjøper deg en Babywatcher?

Hvis du har det så vondt så er det verd pengene!!

http://www.babywatcher.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så bekymret som jeg kan høres ut, Epica!

Er vel mest det at jeg synes det er lettere å spy ut alle bekymringer her, og le litt av dem senere, enn å gå å tenke og fundere på dem!

Det skjer jo definitivt ting i magen min! Den oppfører seg VELDIG rart, og jeg hadde skikkelig ligamentsmerter senest i morges da jeg forsøkte å strekke meg!

(Og så håper jeg virkelig at kvalmen ville gitt seg, om noe skulle være galt!) Den er der og murrer fortsatt, selv om jeg ikke er direkte dårlig!

Gleder meg til helga! Enda en langhelg, og jeg skal sannsynligvis på "seiltur"!

Må vel fortelle nyheten til noen venner på turen, men det blir nok bra!

(Ble invitert med siden Elsklingen skal på hyttetur og drikkes ut!)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Som meg.. Høres mer bekymret ut enn jeg er.. :ler:

Jeg har også hatt endel ligamentsmerter i det siste, et godt tegn på at livmoren blir større ;)

DEILIG med seiltur!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Cr@sh!

For å ta opp igjen tråden med jobb-tankene mine, som jeg så fint startet litt på i dagboka til Epica....

Jeg begynte i ny jobb i høst, etter å ha avsluttet et vikariat i sommer. (Var prøvere siden midt i vikariatet, men ville nok bare ønsket en baby velkommen, og ordnet det økonomiske på et vis hvis vi tilfeldigvis skulle klart å bli gravide!)

Valgte denne jobben framfor en annen, kanskje mer spennende jobb, p.g.a. reisevei, og mulighetene for å kunne reise enkelt hjem og amme dersom det skulle bli aktuelt... ;) )

Hadde akkurat gått ut prøvetida da jeg oppdaget at jeg var gravid. (Hurra!)

Siden jeg er komunalt ansatt, så er det ingen fare for at de kommer til å oppføre seg kultent på noen måte, men...

Jeg har begynt på et langt opplæringsprogram, skal bli skikkelig ekspert, og noe av dette skal foregå i tyskland... til høsten...

Og det blir sansynligvis etter at jeg ikke kan fly lenger. Litt frustrerende, for det gjør at andre får opplæring som jeg skulle og burde hatt, på et annet nivå enn det jeg kan få senere.

Var jo noe av det som gjorde jobben interessant!

Og så er jeg redd for at folk skal begynne å behandle meg annerledes hvis de vet jeg er gravid. (Absolutt ikke alle mannfolk som vet hvordan man snakker til gravide. Men som bare blir "rare" overfor dem!)

Vet jeg må si ifra om at jeg skal ha barn før noen begynner å legge store planer for meg, men vil ikke gå glipp av det jeg faktisk kan få med meg heller!

Og så vil jeg være HELT sikker på at det er liv der inne før jeg begynner å "rote" i jobbsituasjonen min.

Dermed blir det vel sagt om 14 dager, når jeg har vært hos JM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Uff ikke lett nei! :klem:

Men det blir nok masse spennende arbeidsoppgaver på deg etter permisjonen skal du se ;)

Ofte går det bedre enn man tror.

Men jeg vet hvordan det er ang jobb ..

Ingen av mannfolka her har gratulert eller vert interesserte i å snakke om det.. :sjenert:

Håper du får en fin dag & formen holder seg fin! :klem:

Så fiiiiint vær! typisk at mannen skal jobbe overtid...... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg av en eller annen grunn begynt å tenke litt på dette med vekt igjen. :forvirret:

Jeg har jo gått ned endel nå når jeg har blitt gravid. Mye er fordi jeg har vært kvalm, og spydd, og når jeg i tillegg ikke spiser sjokolade eller potetgull, så sier det seg selv at vekta synker.

Nå har jo det meste stabilisert seg, men jeg spiser fortsatt fryktelig lite, men veldig mye oftere enn før.

Har gått ned ca 5 kg siden jeg oppdaget at jeg var gravid. (8-9 uker) Kom plutselig på at jeg har brukt tilsvarende i måneder for å ta av like mange kg det siste året...

Og så begynner tankene... :tristbla:

Vet jo at babyen tar til seg det den skal ha, og krever at jeg spiser det den evt. skulle mangle, så alt vil jo gå utover meg!

Men, jeg ønsker jo å klare å amme, og fungere etter fødsel også. Det kunne jo vært fint å ha litt å gå på.

Hadde noen kg for mye i fjor sommer, men nå vil jeg si jeg har tatt alle sammen, og bare sitter igjen med de jeg "bør ha". Alikevel ser det ikke ut som vekta har tenkt å stabilisere seg!

Håper liksom ikke jeg ender opp med å gå ned like mye som moren min i løpet av svangerskapet! Hun gikk jo ned til 45 kg, og der er ganske lite! :tristbla::overrasket:

Mye rart man skal gå og tenke på! Det er vel borte i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi! Og lykke til pvidere på reisen med spire i magen. Skal prøve å få titta innom av og til:)

Hilsen fra Sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:klem: God pinsehelg vennen!!

Ikke bekymre deg vennen, bare se hvordan det går fremover, så kanskje vekta stabiliserer seg eller at du tom. legger på deg!

Den lille har det jo ba uansett, det er jo deg det går utover når du spiser lite,

ikke at det er bra, men du kjenner jo når du er sulten & spiser når du klarer det.

Om du går ned litt så får du STAPPE ideg når du har født, da legger du sikkert på deg-

Har du planer for helga? ;)

Man tenker myyyye rart når man går gravid ja, men som oftest går det bra! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...