Gå til innhold

Besteforeldre som ikke inkluderer barnebarn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unger skal til og med invitere mobberen i egen bursdag. For man kan ikke utestenge, må vite. Mens voksne fint kan utelate 1 barn, som til og med er familie, og da er det visstnok både greit og akseptert. Forstå det den som kan.... 

Anonymkode: 73822...0c6

Grøss og gru. Hvem har bestemt det? Unger skal ikke måtte invitere mobbere i bursdagen sin. Stakkars barn sier jeg bare 

Endret av LilleMy_09
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvordan kan det være forståelig at barn skal gjøre som vi sier, men ikke gjøre som vi voksne gjør - å utestenge den ene

Anonymkode: 73822...0c6

Jeg er imot de bursdag gruppene som er kommet og.

Enkelte foreldre har så mange krav til besteforeldre at det ikke er gjennomførbart å ha et bra forhold.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
LilleMy_09 skrev (31 minutter siden):

Grøss og gru. Hvem har bestemt det? Unger skal ikke måtte invitere mobbere i bursdagen sin. Stakkars barn sier jeg bare 

Vet har opplevd at mobbere blir satt opp i samme gruppe, men skal sies at ja jeg gir en blank F i de listene. Barna inviterer de de ønsker så blir en mix med barn fra div fritidsaktiviteter, gaten og klassen 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller at de er bortskjemte og ikke eier oppdragelse 😂 

Neida. 

Joda. 

Anonymkode: e0e73...926

Er du singel?? Du er morsom! Hvilket kjønn og alder er du?

Anonymkode: f572c...5f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mine foreldre finner på mye mer med min bror sine barn. Han er mye flinkere til å spørre om hjelp. Mine foreldre syns også at mine barn er krevende pga de har mye energi og sterk vilje. 

Anonymkode: 75cc6...971

Dårlig oppdragelse kan kalles så mang skjønner jeg.

Anonymkode: c63d2...379

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mye energi og sterk vilje = adhd? Adhd folk sliter ut dem rundt seg.

Anonymkode: df50f...ecc

Dette er alt for lite info til å kunne komme å påstå at noen sannsynligvis har adhd.

Anonymkode: 7c270...653

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mye energi og sterk vilje = adhd? Adhd folk sliter ut dem rundt seg.

Anonymkode: df50f...ecc

Hø hæ? Har 5 med adhd i heimen og ingen av de er spesielt hyper aktive mer rolige med tankekjør 

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (11 timer siden):

Vet har opplevd at mobbere blir satt opp i samme gruppe, men skal sies at ja jeg gir en blank F i de listene. Barna inviterer de de ønsker så blir en mix med barn fra div fritidsaktiviteter, gaten og klassen

Så deilig å høre, vi gjør det samme her! Gir gaver i bursdager også, og bestemmer selv hvilke regler som gleder hos oss. Har ikke så mange barn som deg, men mange.

Anonymkode: 16053...dd6

• Liker 2
Skrevet

Som mor til en som var umoden propell (nå ung voksen, høflig og grei) da han var yngre, kan jeg forstå besteforeldre. Min var veldig krevende på mange måter og trengte kontinuerlig oppfølging og veiledning. Langt mer og lenger enn gjennomsnittsbarnet. 

Jeg sørget selvsagt for å være med på alle fritidsaktiviteter og besteforeldreaktiviteter, slik at andre skulle få slippe å stå i det. Noe annet hadde tatt tiden bort fra alle andre. 

Ellers så tilbringer mine foreldre mindre tid med min brors barn. Dette er fordi han aldri tar tiden til å ringe/tilbringe tid med dem, det passer liksom aldri. Da blir man dessverre ikke ordentlig kjent og trygg med barna, og det blir unaturlig å invitere uten foreldre.

Anonymkode: cefa5...5fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan være.

Kan og være at de trenger litt avstand fra TS… 

Hvis hun er kronisk forurettet og anklagene hennes sitter løst… 

Da blir det kanskje litt…mye?

Anonymkode: c8418...6f8

Å det skal gå utover barnebarna???

Anonymkode: c50ff...92d

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (13 timer siden):

Jeg forstår det helt fint, det er ikke ideelt men de kan være forståelig 

Absolutt ikke forståelig nei

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 12.57):

Besteforeldre som arrangerer bakedag for tre av fire barnebarn. Hva tenker de egentlig på? Besteforeldre som tar med tre av fire barnebarn på teater. Ja, hva tenker de egentlig? 

Som mor til det fjerde barnet synes jeg det er sårt og pussig. 

Anonymkode: 03832...ab2

Tja, nei, hva de tenker er ikke godt å vite. 
Har dere spurt dem? 

For om de har en forklaring, så er det litt lettere å kompensere. 

Synes de det er mye med fire samtidig, så kan en tilby seg å være med, som ekstra voksen. 
Er det fordi de har et nærere forhold til de andre, kan man forsøke å kompensere resten av året. 

Men noen ganger er svaret så enkelt som at foreldre har et favorittbarn, og dermed favorittbarnebarn. 

Anonymkode: 24e5d...a9f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tja, nei, hva de tenker er ikke godt å vite. 
Har dere spurt dem? 

For om de har en forklaring, så er det litt lettere å kompensere. 

Synes de det er mye med fire samtidig, så kan en tilby seg å være med, som ekstra voksen. 
Er det fordi de har et nærere forhold til de andre, kan man forsøke å kompensere resten av året. 

Men noen ganger er svaret så enkelt som at foreldre har et favorittbarn, og dermed favorittbarnebarn. 

Det å favorisere slik er iallefall ikke greit eller forståelig

• Liker 1
Skrevet

Er dette fjerde barnet en håndfull på noe vis? Er veldig naturlig at spesielle barn blir nødt til å bli ekskludert for at resten kan ha en koselig stund- istedenfor at dette fjerde barnet ødelegger for alle sammen. Det kan også være godt for søsknene å få en pause fra fjerdemann.

Naboen våres har 3 barn hvor en av dem er en tilbakestående autist, hver sommer reiser de til Danmark på et feriesenter. De 2 minste gleder seg veldig til dette for da er eldstemann på et opphold et annet sted og de kan ha en normal ferie hvor de slipper opplegget rundt han som sliter foreldrene ut. Har full forståelse for at de gjør dette, er ikke lett for dem med en utagerende og voldelig sønn på 13 som også stikker av...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dette fjerde barnet en håndfull på noe vis? Er veldig naturlig at spesielle barn blir nødt til å bli ekskludert for at resten kan ha en koselig stund- istedenfor at dette fjerde barnet ødelegger for alle sammen. Det kan også være godt for søsknene å få en pause fra fjerdemann.

Naboen våres har 3 barn hvor en av dem er en tilbakestående autist, hver sommer reiser de til Danmark på et feriesenter. De 2 minste gleder seg veldig til dette for da er eldstemann på et opphold et annet sted og de kan ha en normal ferie hvor de slipper opplegget rundt han som sliter foreldrene ut. Har full forståelse for at de gjør dette, er ikke lett for dem med en utagerende og voldelig sønn på 13 som også stikker av...

Ts hadde vel nevnt det om det var tilfellet med hennes barn?

Skrevet

Her mangler det mye info. Ja, all info egentlig.

• Liker 4
Skrevet
Maleficenta skrev (15 minutter siden):

Det å favorisere slik er iallefall ikke greit eller forståelig

Er helt enig i det. 

Dessverre skjer det likevel. 

Og det er faktisk bedre om TS finner ut av det raskt, så hun kan skjerme barnet så mye som mulig fra skuffelsene som vil komme i årene fremover for barnet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Absolutt ikke forståelig nei

Da har du ikke møtt på enkelte foreldre som har problemer med å se at deres barn ikke er verdens midtpunkt 

• Liker 4
Skrevet

Tipper at TS vet hvorfor hennes barn ikke blir inkludert. Det hun forteller veldig kort om, skjer ikke om alt er ok i familien. 

Vil tro at enten er forholdet mellom foreldre og besteforeldre betent og problematisk, eller så er det barnebarnet som ikke får være med vanskelig å omgås.

Anonymkode: 37caf...315

• Liker 5
Skrevet

La meg gjette, besteforeldrene er mormor/morfar til de som tas med, og farmor/farfar til den som ikke tas med? 

Anonymkode: 8bb81...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...