Gå til innhold

Besteforeldre som ikke inkluderer barnebarn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ditt barn det minste? Mest krevende? 

We det bare du som synes det er sårt eller har barnet ditt sagt noe? Eller er det for lite og at minstens tid også vil komme?

Anonymkode: aec0f...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er søsken 

Anonymkode: 03832...ab2

Da stiller det seg jo litt annerledes enn hvis besteforeldrene hadde invitert 3 av 4 barnebarn
- barn fra tre forskjellige familier… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, sliter på folk det å.

Anonymkode: df50f...ecc

Sier ikke det, men det er ikke nødvendig å dure rett til nærmeste diagnose.

Anonymkode: 7b2d3...948

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er ditt barn det minste? Mest krevende? 

We det bare du som synes det er sårt eller har barnet ditt sagt noe? Eller er det for lite og at minstens tid også vil komme?

Anonymkode: aec0f...28b

Ikke det minste og definitivt ikke det mest krevende. Det er bare besteforeldrene som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, de evner ikke å inkludere.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke det minste og definitivt ikke det mest krevende. Det er bare besteforeldrene som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, de evner ikke å inkludere.

Det handler jo ikke om å ikke evne å inkludere dersom det er snakk om jevngamle søsken. Hva er bakgrunnen for at de ekskluderer ett av søsknene?

• Nyttig 1
Skrevet

Har de fått komme til og blitt like inkludert med ditt barn som dine foreldre? Blitt skjøvet tilside? 
Mange som får et nærere forhold til noen barnebarn fordi de aldri kommer til hos andre. 
Har dere ellers et ok forhold eller velger dere ofte din familie først. At de har gitt litt opp å få til noe? Kan være mange grunner til dette. 

Anonymkode: cd890...501

• Nyttig 1
Skrevet
minister-mio skrev (5 minutter siden):

Det handler jo ikke om å ikke evne å inkludere dersom det er snakk om jevngamle søsken. Hva er bakgrunnen for at de ekskluderer ett av søsknene?

Fjerdemann er ikke søsken med de andre tre

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du spurt dem om dette?

Om det går an å invitere den fjerde også? 

Skrevet

Det er nok en grunn. Og Ts vet grunnen...

Anonymkode: 609aa...451

• Liker 3
Skrevet

Men TS, er disse besteforeldrene dine foreldre eller svigerforeldrene dine? For hvis det er dine foreldre så bør det jo gå an å snakke med dem, hvis dere ikke er på talefot har dere større problemer enn bakedagen. Hvis det er partneren din sine foreldre så er jo hans mening ganske relevant. Hvis han mener det ikke er noe å snakke om så mistenker jeg han for å vite at bakedager med foreldrene hans er et pes.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis de passer ditt barn tenker du da at de ekskluderer de andre tre barna?

Hva gjør at du ikke kan sende en SMS og spørre om barnet kan få bli med på bakingen? 

Det er jo mulig at foreldrene til barna trengte barnevakt den kvelden
og at besteforeldrene har tenkt som så at de da kan ha bakedag,
siden det er desember og +/- 14 dager igjen til jul?

Uten å legge veldig mye mer i det enn som så? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har du krav de ikke orker levere?

Ene svigerdatteren min kom med en haug med krav når barnet var her, i starten, måtte sette meg ned med henne og forklare rolig hvorfor hennes ønske ikke var gjennomførbare 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er bare besteforeldrene som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, de evner ikke å inkludere.

Kan det være foreldrene til de tre barna som skyver barna over på besteforeldrene uten at de egentlig har kapasitet?

Anonymkode: b6a23...53e

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (34 minutter siden):

Har du krav de ikke orker levere?

Ene svigerdatteren min kom med en haug med krav når barnet var her, i starten, måtte sette meg ned med henne og forklare rolig hvorfor hennes ønske ikke var gjennomførbare 

Ble litt nyskjerrig på hvordan det gikk jeg.. Hvordan tok hun det? Løste det seg?

Skrevet
BareMay skrev (6 minutter siden):

Ble litt nyskjerrig på hvordan det gikk jeg.. Hvordan tok hun det? Løste det seg?

Hun ble litt fornærmet men skjønte fort at jeg ikke kunne ha helt egne regler for ett barn i heimen.

Vi hadde noen en til en samtaler men hun skjønte det til slutt.

Vet hennes foreldre følger alle reglene hennes, og det er bra for de men, for meg er det ikke gjennomførbart pga egne barn i samme aldersgruppe 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kan det være foreldrene til de tre barna som skyver barna over på besteforeldrene uten at de egentlig har kapasitet?

Anonymkode: b6a23...53e

Kan være.

Kan og være at de trenger litt avstand fra TS… 

Hvis hun er kronisk forurettet og anklagene hennes sitter løst… 

Da blir det kanskje litt…mye?

Anonymkode: c8418...6f8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Alt er jo avhengig av settingen. 

Har dere inkludert besteforeldrene underveis, eller har dere hatt skjema med regler, ikke latt de få passe barnebarnet, ikke latt de få komme på besøk etter fødsel etc? 
Det er jo mange grunner til at ting blir som det blir, og etter å ha lest litt diverse  her inne, så skjønner jeg godt at mange besteforeldre backer unna (også kommer det tråder om fraværende besteforeldre). 

Anonymkode: 6b532...41a

• Nyttig 4
Skrevet

Det er spesielt, og særlig når ungene er i samme alder. Etterhvert, eller kanskje allerede nå, snakker disse ungene sammen og da er det jævlig sårt å være det ene barnet som ikke blir invitert med. Kunne skjønt om det var 2-3 barn til og at de ikke kunne ta med 5-6 barn, men ETT barn til spiller da ingen rolle. 

Her snakker vi alltid så varmt om at alle ungene må invitere alle i bursdag, man kan ikke utelate den ene, om inkludering osv. Unger skal til og med invitere mobberen i egen bursdag. For man kan ikke utestenge, må vite. Mens voksne fint kan utelate 1 barn, som til og med er familie, og da er det visstnok både greit og akseptert. Forstå det den som kan.... 

Anonymkode: 73822...0c6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er spesielt, og særlig når ungene er i samme alder. Etterhvert, eller kanskje allerede nå, snakker disse ungene sammen og da er det jævlig sårt å være det ene barnet som ikke blir invitert med. Kunne skjønt om det var 2-3 barn til og at de ikke kunne ta med 5-6 barn, men ETT barn til spiller da ingen rolle. 

Her snakker vi alltid så varmt om at alle ungene må invitere alle i bursdag, man kan ikke utelate den ene, om inkludering osv. Unger skal til og med invitere mobberen i egen bursdag. For man kan ikke utestenge, må vite. Mens voksne fint kan utelate 1 barn, som til og med er familie, og da er det visstnok både greit og akseptert. Forstå det den som kan.... 

Jeg forstår det helt fint, det er ikke ideelt men de kan være forståelig 

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår det helt fint, det er ikke ideelt men de kan være forståelig 

Hvordan kan det være forståelig at barn skal gjøre som vi sier, men ikke gjøre som vi voksne gjør - å utestenge den ene

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...