Gå til innhold

Eldre kvinnelige kolleger som bare misliker meg...

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig pen og slank og 49. Når jeg pynter meg ser jeg fantastisk ut. Og klær ser bra ut på meg, jeg har modellkropp. Pga utseende har verden behandlet meg bra. Jeg har god selvtillitt og sterk energi.

Damer på 50 hater meg. Damer på 40 hater meg. Damer på 60 hater meg. Damer på 30 hater meg også, om de vurderer meg som penere enn dem. Jenter på 20 kunne ikke gitt mer faen, de ser meg som null trussel. Ja, eller de fleste av dem. Menn elsker meg. Alle.

Anonymkode: 6c2cf...b1a

Hva er poenget ditt på denne tråden utenom å fortelle at du er hatet fordi du er så pen?

De fleste pene mennesker jeg kjenner som er over snittet pene er svært godt likt. Fordi de er pene både inni og utenpå. 

Er du det?

Anonymkode: 4a610...528

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er også feil at eldre kvinner er misunnelige på yngre kvinner

ER det ?   Som mann har jeg observert mye av det. Ikke for ingenting at ordtaket "Kvinne er kvinne verst"  har oppstått.

Anonymkode: a460e...86f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ER det ?   Som mann har jeg observert mye av det. Ikke for ingenting at ordtaket "Kvinne er kvinne verst"  har oppstått.

Anonymkode: a460e...86f

Korrekt

• Nyttig 1
Skrevet

Vel, du er jo usmakelig i HI her.

Mulig du er det ellers og? 🤷‍♀️

• Liker 6
Skrevet

Så de kollegaene dine som er hyggelige har altså  «latt seg selv forfalle (flere av dem er ganske overvektige), og går i posete fæle klær.»?
Men hva har deres utseende og hva de har på seg med saken å gjøre sånn helt konkret?

Anonymkode: 62baa...ad5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Til alle andre som bemerker at jeg kommenterer disse damenes utseendet; lever dere under en stein eller ser dere ikke sammenhengen jeg forsøker å spørre om? Jeg ANER IKKE om det er fordi de ikke tar vare på seg selv, som er årsaken til at de er så steike sure på andre rundt seg. Det var en antakelse. Er det bare generasjon krenka her? Jeg kaller en spade for en spade... Uten å prøve å fornærme noen bevisst. Det er bare en faktaopplysning, for de er både overvektige og kler seg i triste klær. Jeg tenker de må være deprimerte. Og da ønsker jeg innspill på hva jeg kan si for å kanskje gjøre dagen deres bedre! Disse damene prater for øvrig ikke med noen andre her heller - så det er ikke slik at det er bare meg de misliker... 

Ts 

Anonymkode: e33fd...207

Slutt å sleng ut "krenka" som en unnskyldning for at du kan spy ut dine fordommer.

Jeg er selv snart 50 år, overvektig og går i klær du nok anser som "triste". Jeg er overhodet ikke deprimert av den grunn. 

Før du begynner å leke psykolog ovenfor andre, kun basert på dine fordommer, så start heller med å ta en titt på deg selv.

Anonymkode: 6034a...642

• Liker 7
Skrevet
AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

Vel, du er jo usmakelig i HI her.

Mulig du er det ellers og? 🤷‍♀️

Og du da, som tror du er bedre enn andre. Du bør tenke mer på hvordan du ordlegger deg, du virker litt holier than thou.

Anonymkode: 838f6...a01

Skrevet

Vet du at de kun er slik mot deg? Kanskje de er sure og mutte mot de fleste? 

Overvekt og liten interesse for klær/utseende behøver ikke å bety at en person er deprimert. Kanskje de til og med liker den typen klær, selv om du synes det er ukledelig?

Anonymkode: f81b4...291

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Der kom den ja :himle:

Anonymkode: 5d0da...3bd

Fellesnevneren er jo både TS, og alderen til disse kvinnene. Har møtt mange sure megger selv, tviler på at det er tilfeldig at de ofte er 50+.

Anonymkode: 62b8b...f61

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber i en middels stor organisasjon og er kvinne. De fleste av mine kolleger er endel eldre enn meg (jeg er 30). Jeg opplever at flere av mine kvinnelige kolleger er regelrett sure/mangler vanlig folkeskikk (minst 5 personer som oppfører seg likedan, de er ikke i samme avdeling heller, det er tilfeldig).

Felles for dem alle er at de er over 50 år, har latt seg selv forfalle (flere av dem er ganske overvektige), og går i posete fæle klær. Det er ikke så vanskelig å se at de ikke er er glade i seg selv... Flere av disse har aldri noen gang pratet med meg for å være hyggelig, de snur seg ikke og sier ikke hei når vi passerer hverandre i gangen eller ved kaffemaskinen. Har flere ganger opplevd at de bare ser regelrett dumt på meg, når jeg banker på kontoret deres for å spørre om noe innenfor deres felt. 

Jeg ser forøvrig helt normal ut selv, og verken pynter meg eller gjør noe utav meg for at de skal være sjalu/mislike meg. 

Hva feiler det disse damene? Noen som har kommentarer for å gi de sin egen medisin uten å provosere? Av og til er jeg så blid jeg bare kan og sier "god morgen!" høyt og energisk for å se om det kan vekke de til live og innse hvor innmari kjipe de er som personer. Får såvidt "morn" tilbake... Har flere ganger hatt lyst til å spørre de om det er noe galt når jeg får negativ respons på helt profesjonelle, normale spørsmål kolleger mellom seg. Typ "stått opp på feil side av senga idag eller?"

Jeg blir bare skikkelig provosert over godt voksne mennesker som ikke kan oppføre seg med normal folkeskikk, og lar sitt eget sure liv påvirke andre rundt seg slik. 

Anonymkode: e33fd...207

Tenker du kunne latt være å beskrive de sånn. Noen er jo generelt bare sure. Du kan jo spør de rett ut hva det er ? Det har jeg gjort med ei som er skikkelig bitch. Viste seg at det var fordi hun ikke takler stress og derfor oppfører seg som en bitch når hun stresser ,noe hun som regel alltid gjør😅

Ellers kan det jo også være fordi de rett og slett ikke kommer overens med deg å er dårlige på å skjule det.

Anonymkode: 97936...f4b

• Liker 3
Skrevet

Du antar og tolker for mye ts. Du antar de er sure, og det er fordi de er misunnelig på deg, stygge, gamle, overvektige osv. Det er ikke få tolkninger du har gjort her i ditt eget hode. Alt dette uten å ha spurt en av dem om noe. Hva med å bare spørre? " Hei, har du det bra ?" Du vil kanskje bli overasket hvor mange forskjellige svar du vil få, og kanskje ingen av dem har noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 0819f...3cb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen ganger samler det seg bare en gjeng sure hurper på samme arbeidsplass. Jeg jobbe med damer i alle aldre men ingen sure. I beste KG-ånd får ts så øra flagrer, men det tåler hun godt og slår tilbake. Beakrivelser får dere bare tåle. 

Anonymkode: 750e9...ec7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fellesnevneren er jo både TS, og alderen til disse kvinnene. Har møtt mange sure megger selv, tviler på at det er tilfeldig at de ofte er 50+.

Anonymkode: 62b8b...f61

Jeg har møtt mange «sure megger» i alle aldersgrupper.

Anonymkode: f81b4...291

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er veldig pen og slank og 49. Når jeg pynter meg ser jeg fantastisk ut. Og klær ser bra ut på meg, jeg har modellkropp. Pga utseende har verden behandlet meg bra. Jeg har god selvtillitt og sterk energi.

Damer på 50 hater meg. Damer på 40 hater meg. Damer på 60 hater meg. Damer på 30 hater meg også, om de vurderer meg som penere enn dem. Jenter på 20 kunne ikke gitt mer faen, de ser meg som null trussel. Ja, eller de fleste av dem. Menn elsker meg. Alle.

Og jeg er som deg på alle måter, bortsett fra at jeg blir godt likt av alle, uansett kjønn og alder. 

Anonymkode: bc04a...cb2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen ganger samler det seg bare en gjeng sure hurper på samme arbeidsplass. Jeg jobbe med damer i alle aldre men ingen sure. I beste KG-ånd får ts så øra flagrer, men det tåler hun godt og slår tilbake. Beakrivelser får dere bare tåle. 

Anonymkode: 750e9...ec7

Jeg jobber med noen sure hurper selv. Men jeg går ikke rundt og rakker ned på utseendet deres for det. 

En drittsekk som klager på andre drittsekker får mindre sympati. Heldigvis 

Anonymkode: c91f2...19d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva er poenget ditt på denne tråden utenom å fortelle at du er hatet fordi du er så pen?

De fleste pene mennesker jeg kjenner som er over snittet pene er svært godt likt. Fordi de er pene både inni og utenpå. 

Er du det?

Anonymkode: 4a610...528

Poenget mitt er at pene kvinner blir hatet av kvinner som hater pene kvinner.

Og at mange pene damer blir fryst ut av de ikke så pene. De vakre jentene begynner å tvile på seg selv, hva er galt med meg? De overkompenserer i å være grei og hyggelig mot kvinner-som -hater- kvinner, de bebreider seg selv; hva er galt med meg,  de liker meg ikke. Sannheten er at kvinner hater vakre damer, de føler seg truet, de blir sjalu, vil ikke at mannen skal møte henne.

Og i tillegg til å være pene har disse damene ofte høy selvtillit; verden har som regel behandlet dem godt( menn + kvinner som ikke føler seg truet, arbeidsgivere og andre som kan sko seg på deres skjønnhet og karisma).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor går du til angrep på TS?

Synes du dette svaret er pent?

Anonymkode: 838f6...a01

Fordi TS snakker bare dritt om disse personene, som ikke hilser, eller snakker så mye med henne fordi de kanskje har  nok med sitt. Kan jo være at TS ser på de med et misbilligende blikk. Rart at «alle» de som ikke «sier hei», er kvinner over 50 som alle er overvektige og har forfalt….. Kanskje det nettopp er pga overgangsalder og vakum-tilværele som gjør at de ikke er helt «til stede». Det er jo ikke sikkert de synes TS er noe hyggelig heller, for holdningene hennes mot dem, lyser sikkert mot dem. 

Anonymkode: 6d124...850

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og jeg er som deg på alle måter, bortsett fra at jeg blir godt likt av alle, uansett kjønn og alder. 

Anonymkode: bc04a...cb2

Enten lyver du, ellers har du gjort deg liten på andre områder. Du har gjort deg veldig naiv( jeg skjønner ikke at alle er forelsket i meg- nei hvaaaa er han det, han også, hvaaaa, det har jeg aldri forstått,  du tuuuuuller, neeeei).

Jeg har en venninne som er sånn, sensasjonelt vakker, men måtte late som hun ikke skjønte noe. Alle elsker henne.

Skrevet

Jeg blir, som flere andre, usikker på om det er de "eldre, kvinnelige kollegaene" som er det egentlig problemet her.

Anonymkode: 4d16b...8c9

• Liker 4
Skrevet

Er flere på min jobb som er på vei inn eller allerede er i overgangsalderen, men ingen av dem er sure. Jeg jobber med både kvinner og menn i alle aldrer. Ts du er kanskje på feil arbeidsplass fordi det har jeg selv vært. Jeg har jobbet der folk har vært sure, ignorert meg, vært frekke og ikke ønsket å samarbeide med meg. Jeg byttet arbeidsplass og her er vi en fin gjeng som er der for hverandre. Vi har det mye moro også. 

Men det du skriver om utseende og kroppen til dine kollegaer er stygt og når du kan lire av deg det her så merker de nok det på jobben hva du mener om utseende og kroppen deres. Er nok på tide å se deg etter annen jobb når dette plager deg. 

Anonymkode: 7c968...ea7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...