Gå til innhold

Eldre kvinnelige kolleger som bare misliker meg...

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en middels stor organisasjon og er kvinne. De fleste av mine kolleger er endel eldre enn meg (jeg er 30). Jeg opplever at flere av mine kvinnelige kolleger er regelrett sure/mangler vanlig folkeskikk (minst 5 personer som oppfører seg likedan, de er ikke i samme avdeling heller, det er tilfeldig).

Felles for dem alle er at de er over 50 år, har latt seg selv forfalle (flere av dem er ganske overvektige), og går i posete fæle klær. Det er ikke så vanskelig å se at de ikke er er glade i seg selv... Flere av disse har aldri noen gang pratet med meg for å være hyggelig, de snur seg ikke og sier ikke hei når vi passerer hverandre i gangen eller ved kaffemaskinen. Har flere ganger opplevd at de bare ser regelrett dumt på meg, når jeg banker på kontoret deres for å spørre om noe innenfor deres felt. 

Jeg ser forøvrig helt normal ut selv, og verken pynter meg eller gjør noe utav meg for at de skal være sjalu/mislike meg. 

Hva feiler det disse damene? Noen som har kommentarer for å gi de sin egen medisin uten å provosere? Av og til er jeg så blid jeg bare kan og sier "god morgen!" høyt og energisk for å se om det kan vekke de til live og innse hvor innmari kjipe de er som personer. Får såvidt "morn" tilbake... Har flere ganger hatt lyst til å spørre de om det er noe galt når jeg får negativ respons på helt profesjonelle, normale spørsmål kolleger mellom seg. Typ "stått opp på feil side av senga idag eller?"

Jeg blir bare skikkelig provosert over godt voksne mennesker som ikke kan oppføre seg med normal folkeskikk, og lar sitt eget sure liv påvirke andre rundt seg slik. 

Anonymkode: e33fd...207

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister mange sjarmpoeng ved p beskrive utseendet deres slik. Det gjør det ærlig talt vanskelig å like deg.

Sure folk finnes på alle arbeidsplasser. Interager med folk som du trives med, vær profesjonell ellers

Anonymkode: c91f2...19d

• Liker 27
  • Nyttig 8
Skrevet

Fellesnevneren er jo deg

Anonymkode: 5509e...6f7

• Liker 24
Skrevet

Du høres ikke ut som et sjarmtroll selv, slik du omtaler dem.

Anonymkode: 6034a...642

• Liker 15
Skrevet

Du satte prikken ver i en. Det at du måtte poengtere deres utseende var da du ble avslørt. Du er vel en roseknopp du!

Anonymkode: cb4aa...45a

• Liker 13
Skrevet

Kan høres ut som det har bygget seg opp dårlig stemning i arbeidsmiljøet over tid. Men umulig å si noe uten å ha sett samspillet mellom dere.

Anonymkode: 838f6...a01

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du satte prikken ver i en. Det at du måtte poengtere deres utseende var da du ble avslørt. Du er vel en roseknopp du!

Anonymkode: cb4aa...45a

Hvorfor går du til angrep på TS?

Synes du dette svaret er pent?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ingen fellesnevner med damer i 50-årsalderen at de liker folk mindre. Fellesnevneren er, som flere sier, deg. Kanskje du skal se litt på egen oppførsel og hva det er som gjør at de reagerer på deg?

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor går du til angrep på TS?

Synes du dette svaret er pent?

Må si at ts sin beskrivelse av disse kvinnene som gruppe var særdeles lite pen. Innlegget sier mest om ts.

Anonymkode: fa54e...a43

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Det kan høres ut som om du er et offer for patriarkatets strukturer, ts? Vi kvinner vurderer hverandre vanligvis ikke etter hvor pene eller tykke eller tynne eller velkledde vi er, men etter andre og mer solide egenskaper.

Det er også feil at eldre kvinner er misunnelige på yngre kvinner, det har vi ikke noen grunn til å være. Vi gir dem kanskje noen råd på veien (f.eks at det er lurt å satse på utdanning framfor rik mann), men ellers heier vi på dere. 

Anonymkode: 80a67...546

• Liker 9
Skrevet

Må si at ts sin beskrivelse av disse kvinnene som gruppe var særdeles lite pen. Innlegget sier mest om ts.

Anonymkode: fa54e...a43

Kanskje, men det kan også hende det ER disse damene som er problemet her, og ts blir da provosert og faller for fristelsen til å omtale dem slik. Men umulig for oss å vite noe

• Nyttig 3
Skrevet

Overgangsalderen, kanskje? Det handler neppe om deg, men at de har mer enn nok med seg selv og hetetoktene, søvnløsheten og hjernetåken, rett og slett en kropp og et hode som er i fullt kaos. Da kan man nok framstå som både sur og åndsfraværende. 

Anonymkode: 6b9ef...5ae

• Liker 3
Skrevet

Overgangsalderen, kanskje? Det handler neppe om deg, men at de har mer enn nok med seg selv og hetetoktene, søvnløsheten og hjernetåken, rett og slett en kropp og et hode som er i fullt kaos. Da kan man nok framstå som både sur og åndsfraværende. 

Anonymkode: 6b9ef...5ae

Der kom den ja :himle:

Anonymkode: 5d0da...3bd

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke et ukjent fenoment at når man blir eldre i en stilling kan man fort føle seg truet av nye og yngre personer, man kan fort ramle i fella og føle at den kompetansen du har ikke lenger føles verdifull for bedriften siden de ansetter nye personer i stedet for å vurdere den "eldre garde" opp i  mot rollen. Kan ikke si om det er tilfellet her, men jeg har opplevd dette fenomenet mange ganger - blandt begge kjønn! 

Anonymkode: b4767...088

• Liker 2
Skrevet

Du kommer til å få høre mte drit her, ts. Bare overse det :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du mistet meg helt tidlig i din forklaring.

Du er jo helt blåst!

Anonymkode: 4a610...528

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kan høres ut som om du er et offer for patriarkatets strukturer, ts? Vi kvinner vurderer hverandre vanligvis ikke etter hvor pene eller tykke eller tynne eller velkledde vi er, men etter andre og mer solide egenskaper.

Faen, drakk vann fra flaska akkurat mens jeg leste dette, og nå er hele tastaturet vått :(

Anonymkode: bafc2...5c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kommer til å få høre mte drit her, ts. Bare overse det :)

Ja, jeg mistenker de damene jeg har på jobb kanskje sitter på kvinneguiden og svarer i denne tråden nå 🤔

Ts 

Anonymkode: e33fd...207

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er veldig pen og slank og 49. Når jeg pynter meg ser jeg fantastisk ut. Og klær ser bra ut på meg, jeg har modellkropp. Pga utseende har verden behandlet meg bra. Jeg har god selvtillitt og sterk energi.

Damer på 50 hater meg. Damer på 40 hater meg. Damer på 60 hater meg. Damer på 30 hater meg også, om de vurderer meg som penere enn dem. Jenter på 20 kunne ikke gitt mer faen, de ser meg som null trussel. Ja, eller de fleste av dem. Menn elsker meg. Alle.

Anonymkode: 6c2cf...b1a

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Avsnitt to illustrerer hvorfor det er lett å misslike deg - slike holdninger skinner igjennom. 

Anonymkode: 0180b...2fe

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...