AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #41 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor lager du tror på kg om du likevel ikke tar til deg det flertallet sier? Anonymkode: 8115e...564 Sitter jo med de følelsene og meningene jeg har rundt situasjonen. Ønsket å høre andres meninger og prøver derfor å forklare situasjonen så godt jeg kan. Å blande inn betaling for barnets venner på besøk, barnevakt og andre usakelige ting er bare helt irrelevant. Anonymkode: 65260...d56 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #42 Skrevet 20. november 2025 Skjønner deg godt. Vaske klær og ha det til tørk kan han vel gjøre hos selv. Anonymkode: d59c1...c44 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #43 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Omg. Ok. Vel, da tenker jeg at du ikke er gjerrig. Du gjør ham bare en bjørnetjeneste med å hjelpe ham. Han må manne seg opp og kaste ut de folkene slik at han kan leve sitt normale liv igjen. Han trenger jo hjemmet sitt rusfritt slik at han kan ha barnet sitt på samvær hos seg selv. Disse rus-folkene er for langt inne i egne problemer til å se dette. Hvis de folkene trenger hjelp til et sted å bo, så må de kontakte Nav, og ikke utnytte eksen din. Jeg heier på deg. Sett foten ned og be ham ta tak i sitt eget liv. Han er ikke egoistisk som tenker på barnet sitt først. Anonymkode: 2e611...c9f Det har du helt rett i. Han sier at han skal det hele tiden, men ingenting skjer. Nå har det vært sånn i lang tid. Sånn er det med det meste rundt han, alt blir bare med praten. Anonymkode: 65260...d56 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #44 Skrevet 21. november 2025 Du virker litt gjerrig, men han virker da også fryktelig dårlig til å planlegge? Klesvask kunne han jo gjort hjemme dagen før.. Anonymkode: 2de6c...8f7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #45 Skrevet 21. november 2025 Er det ikke slik at reiseutgifter ved samvær skal deles? I så fall overstiger de utgiftene du har ved at han har samvær hos deg. Klesvask og tørk får han ta hjemme med mindre det har skjedd noe uhell. Anonymkode: a54fb...740
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #46 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke slik at reiseutgifter ved samvær skal deles? I så fall overstiger de utgiftene du har ved at han har samvær hos deg. Klesvask og tørk får han ta hjemme med mindre det har skjedd noe uhell. Anonymkode: a54fb...740 Skrivefeil her. Utgiftene ved reise er høyere enn de utgiftene du har ved at han er hos deg. Anonymkode: a54fb...740
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #47 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke slik at reiseutgifter ved samvær skal deles? I så fall overstiger de utgiftene du har ved at han har samvær hos deg. Klesvask og tørk får han ta hjemme med mindre det har skjedd noe uhell. Anonymkode: a54fb...740 Han jobber i nærheten her og må kjøre den veien uansett hver dag fram og tilbake. Han sparer faktisk penger i reiseutgifter når han drar hit istedenfor. Anonymkode: 65260...d56
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #48 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skrivefeil her. Utgiftene ved reise er høyere enn de utgiftene du har ved at han er hos deg. Anonymkode: a54fb...740 Hallo, har du tenkt på hva leie av lokaler koster? Timeprisen kan være ganske høy. Hun kan jo ikke akkurat leve fritt og invitere folk når eksmannen er hjemme hos henne, så han har en kjempestor fordel der som går utover hennes bruk av egen bolig. Anonymkode: 175b2...4db 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #49 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er i en situasjon hvor barnefar som det ble slutt med for lenge siden en periode kommer og har barnet hjemme hos meg. Årsaken vil jeg ikke gå inn på her da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Saken er at jeg er lei av alt han bruker som jeg betaler for mens han er her. Strøm, tv, Internett, varmtvann osv. I dag spurte han om han kunne vaske klær og bruke tørketrommelen her fordi han skal ut å reise. Vaskemiddel er heller ikke gratis. Da jeg svarte nei så ble han skikkelig furt. Han har vaskemaskin og tørketrommel selv og bor ca 1/2 time unna med bil. Er alene om økonomien og er redd for strømregningene nå når det blir kaldt og vinter. Ikke det at en klesvask koster så mye, men litt her og litt der blir mye etterhvert, og jeg har ingen interesse av å betale for han. Synes dere jeg er vanskelig og gjerrig? Anonymkode: 65260...d56 Ja du er 100% gjerrig og vanskelig her tenker jeg. Anonymkode: c2378...76c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #50 Skrevet 21. november 2025 Ja, når du velger å nevne ting som vaskemiddel er du definitivt gjerrig. Anonymkode: 00f59...5c3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #51 Skrevet 21. november 2025 Det er ikke pengene som er problemet her. Ta det fra en som gjorde samme tabbe - ikke la ham ha samvær hos deg. Du tror du er snill, men du utsetter dere begge for unødvendig konflikt. Anonymkode: 6e407...4e6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #52 Skrevet 21. november 2025 Raust å la han være der med barna da. Anonymkode: cc069...6a4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #53 Skrevet 23. november 2025 Synes ikke du er gjerrig. Han får dra hjem og vaske klærne sine hos seg selv. Anonymkode: 9c944...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #54 Skrevet 23. november 2025 Jeg er i samme situasjon med en far som har samvær hos meg, han bruker jo ikke mer strøm enn unga ellers hadde gjort, han kan heller ikke se på tv eller surfe da de er små. Men han tar ikke med klesvask hit altså, det hadde ikke vært greit, men det er ikke egentlig utgifter det går på, mer hvor mye han skal ta seg til rette når det er han som har satt seg i den situasjonen (ikke samme årsak). Han tar også med middag han lager til dem. Anonymkode: da444...93a 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #55 Skrevet 23. november 2025 Dette kommer jo veldig an på mye, og denne saken kan være veldig kompleks. Men en fin tanke å ha i bakhodet er at han er barnas/barnets far. Tenker man åpner opp litt for dem Anonymkode: da8c5...439
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå