AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #1 Skrevet 20. november 2025 Er i en situasjon hvor barnefar som det ble slutt med for lenge siden en periode kommer og har barnet hjemme hos meg. Årsaken vil jeg ikke gå inn på her da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Saken er at jeg er lei av alt han bruker som jeg betaler for mens han er her. Strøm, tv, Internett, varmtvann osv. I dag spurte han om han kunne vaske klær og bruke tørketrommelen her fordi han skal ut å reise. Vaskemiddel er heller ikke gratis. Da jeg svarte nei så ble han skikkelig furt. Han har vaskemaskin og tørketrommel selv og bor ca 1/2 time unna med bil. Er alene om økonomien og er redd for strømregningene nå når det blir kaldt og vinter. Ikke det at en klesvask koster så mye, men litt her og litt der blir mye etterhvert, og jeg har ingen interesse av å betale for han. Synes dere jeg er vanskelig og gjerrig? Anonymkode: 65260...d56 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #3 Skrevet 20. november 2025 Jeg tenker at du umiddelbart fremstår som smålig. Med det sagt, om dette er på ett jevnlig basis over flere dager, så bør han betale litt for seg for å få lov til å bruke ditt hjem under samvær. Vei dette opp mot fordelen barnet ditt har ifht å kunne ha samvær med far i trygge omgivelser. Her har jeg tilbudt det samme (han er her to helger i mnd) betaler meg kr 500 og står for all mat mens han bor i min bolig. Anonymkode: f8443...8b1 4 1
luxifine Skrevet 20. november 2025 #5 Skrevet 20. november 2025 (endret) Er dette en en gangstilfelle? Isåfall er du noe smålig. Skjer det jevnlig så er det greit å sette grenser Endret 20. november 2025 av luxifine 7
Rødvinsfilosofen Skrevet 20. november 2025 #6 Skrevet 20. november 2025 Du får be ham om å ta med seg sitt eget toalettpapir, håndsåpe og håndkle òg. Bare sånn for å sørge for ordentlig god stemning, og et best mulig samarbeid. 11 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #7 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at du umiddelbart fremstår som smålig. Med det sagt, om dette er på ett jevnlig basis over flere dager, så bør han betale litt for seg for å få lov til å bruke ditt hjem under samvær. Vei dette opp mot fordelen barnet ditt har ifht å kunne ha samvær med far i trygge omgivelser. Her har jeg tilbudt det samme (han er her to helger i mnd) betaler meg kr 500 og står for all mat mens han bor i min bolig. Anonymkode: f8443...8b1 Ja det er på jevnlig basis over en lang periode. Har vært ganske lenge nå også, og samlet sett så blir det ganske mye. Anonymkode: 65260...d56 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #8 Skrevet 20. november 2025 Synes det blir vanskelig å bedømme om du er kjip når du ikke vil si noe om årsaken til at han er hos deg med barnet. Anonymkode: e7d8d...e0b 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #9 Skrevet 20. november 2025 Syns ikke du er gjerrig med mindre du sier ifra til han om det. Hadde det sånn ang eksen selv. Men da lå det også flere års frustrasjon over at han tok alt ved meg for gitt. Ble møkk lei av hvor selvsentrert han er at han ikke engang kjente selv på at det er toppen av et-eller-annet å be om å få vaska klærne sine av meg (ja, han gjorde det). Anonymkode: c1695...bb8 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #10 Skrevet 20. november 2025 Synes du er smålig. Ja, du er gjerrig. Anonymkode: 88da1...41a 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #12 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er i en situasjon hvor barnefar som det ble slutt med for lenge siden en periode kommer og har barnet hjemme hos meg. Årsaken vil jeg ikke gå inn på her da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Saken er at jeg er lei av alt han bruker som jeg betaler for mens han er her. Strøm, tv, Internett, varmtvann osv. I dag spurte han om han kunne vaske klær og bruke tørketrommelen her fordi han skal ut å reise. Vaskemiddel er heller ikke gratis. Da jeg svarte nei så ble han skikkelig furt. Han har vaskemaskin og tørketrommel selv og bor ca 1/2 time unna med bil. Er alene om økonomien og er redd for strømregningene nå når det blir kaldt og vinter. Ikke det at en klesvask koster så mye, men litt her og litt der blir mye etterhvert, og jeg har ingen interesse av å betale for han. Synes dere jeg er vanskelig og gjerrig? Anonymkode: 65260...d56 DU trenger barnefar hjem til DEG selv fordi du trenger han til å ta vare på barnet, MEN du vil helst han skal betale for klessvask,dusj osv???! Blir som at jeg har barnevakt hos meg og ber dem betale meg for pizzaen de steker i min ovn. Du er gjerrig. Anonymkode: 898d5...749 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #13 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Synes det blir vanskelig å bedømme om du er kjip når du ikke vil si noe om årsaken til at han er hos deg med barnet. Anonymkode: e7d8d...e0b Kan si så mye som at det er på grunn av en situasjon han selv har satt seg i. Anonymkode: 65260...d56 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #14 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): DU trenger barnefar hjem til DEG selv fordi du trenger han til å ta vare på barnet, MEN du vil helst han skal betale for klessvask,dusj osv???! Blir som at jeg har barnevakt hos meg og ber dem betale meg for pizzaen de steker i min ovn. Du er gjerrig. Anonymkode: 898d5...749 Barnevakt??? Anonymkode: 65260...d56 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #15 Skrevet 20. november 2025 Du er gjerrig ja. Herregud! Anonymkode: 96f4e...57c
ThereGoesBob Skrevet 20. november 2025 #16 Skrevet 20. november 2025 Bare å sende vippskrav. Betaler han, er det ok. Nei, du er ikke gjerrig. Ditt er ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #17 Skrevet 20. november 2025 Det hadde ikke falt meg inn å gjøre det samme. Men han bør jo være med å spleise på mat mens han er hos deg, om han ikke gjør det Anonymkode: bfbdf...a5d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #18 Skrevet 20. november 2025 Synes ikke du er gjerrig eller smålig jeg som andre her skriver. Han er vel en voksen mann som tjener egne penger og som ikke bør snylte på x dama si spør du meg. Nå vet jeg ikke årsaken til at han har barna hjemme hos deg, men virker som han er bortskjemt og godt vant. Blir som at man drar på besøk hos noen og forsyner seg av varene de har og spør om å dusje og å bruke vaskemaskin osv. Anonymkode: 755ad...8ac 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #19 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja det er på jevnlig basis over en lang periode. Har vært ganske lenge nå også, og samlet sett så blir det ganske mye. Anonymkode: 65260...d56 er jo en grense for hvor mye du skal straffes ved å tilrettelegge for at barnet får møte faren sin. betaler han bidrag? skjønner at du har en stram økonomi og syns det er greit at du drar grense ved klesvask (hvem spør om å få vaske klær hos en annen). Jeg tror også at du samtidig prøver å sette grenser og at det ikke bare er penger og det tenker jeg su får lov til. Så får du vel være gjerrig da. hva har det å si? sånn egentlig. du tilrettelegger for samvær. vaske klær kan han gjøre hjemme. dere bor ikke sammen. Anonymkode: fc406...09c 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #20 Skrevet 20. november 2025 Ååå, skjønner deg veldig godt! Ja, man vil ha et godt samarbeid, men han utnytter jo deg. Pengestrømmen går kun en vei. Det er litt her og litt her, som til sammen blir mye. Og det at han tar det som en selvfølge, gjør det bare enda mer irriterende. De som har et knirkefritt samarbeid, forstår ikke dette. Men i ditt tilfelle der ting er litt vanskelig, der kan dette være et stort irritasjonsmoment. Anonymkode: 03736...aed 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå