Gå til innhold

Er jeg gjerrig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du får si ifra at du ikke er "all inclusive" hotell og ta et ca beløp. 

Anonymkode: 870d4...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Kommer helt an på grunnen til at han bor der.
Han må jo betale for bensin for å dra til og fra dere. 
Hvorfor bor ikke du hos han heller, om du ikke har råd til å ha han der? 
Sett at han/dere ikke kan bo hos han, så burde han betale et bidrag, som dekker ekstra kostnader for deg. Eller betale måltider. Du må jo også gjøre rent etter en person ekstra 

Anonymkode: 2d406...451

Skrevet

Hvis han har stelt seg så dårlig at han ikke kan ha barnet hjemme hos seg selv synes jeg det er direkte frekt å møte opp hos eksen med skittentøyet sitt og vil vaske og trommeltørke det hos henne. I alle dager for en type!

Anonymkode: c638e...f6c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Barnevakt???

Anonymkode: 65260...d56

Det var et eksempel. Om det er barnevakt, barnefar, kongen eller oldemor som er hjemme hos DEG tar seg av barnet så står du for strøm etc!!! 

Anonymkode: 898d5...749

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (25 minutter siden):

Du får be ham om å ta med seg sitt eget toalettpapir, håndsåpe og håndkle òg. 

Bare sånn for å sørge for ordentlig god stemning, og et best mulig samarbeid.

Hvorfor er det bare opp til meg å sørge for god stemning? Synes du det er å skape god stemning å ta det som en selvfølge at du lever som du skulle vært hjemme i eksen din sitt hjem gratis.

En eks jeg for lenge siden helst skulle hatt ut av mitt liv og vi bor ikke sammen lenger.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis han har stelt seg så dårlig at han ikke kan ha barnet hjemme hos seg selv synes jeg det er direkte frekt å møte opp hos eksen med skittentøyet sitt og vil vaske og trommeltørke det hos henne. I alle dager for en type!

Anonymkode: c638e...f6c

Enig. Hvor ofte er han hos deg, egentlig? Hvor nødvendig kan det være å vaske klær der, av alle ting?

Anonymkode: 6a725...463

Skrevet

Ja, det synes jeg.

Anonymkode: 6b27c...eff

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det var et eksempel. Om det er barnevakt, barnefar, kongen eller oldemor som er hjemme hos DEG tar seg av barnet så står du for strøm etc!!! 

Anonymkode: 898d5...749

En far som har samvær med barnet sitt er IKKE barnevakt. Normalt sett så har de aller fleste barnet hjemme hos seg selv under samvær og ikke hos eksen.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det bare opp til meg å sørge for god stemning? Synes du det er å skape god stemning å ta det som en selvfølge at du lever som du skulle vært hjemme i eksen din sitt hjem gratis.

En eks jeg for lenge siden helst skulle hatt ut av mitt liv og vi bor ikke sammen lenger.

Pick your battles.

Hvis du vil at han skal VIPPSe deg 20,- for å bruke vaskemaskin og 20,- for å bruke tørketrommelen, så for all del.

• Liker 1
Skrevet

Ja, synes du hører smålig ut.

Hadde noen behandlet meg slik, hadde jeg aldri glemt det. Og antakelig delt det med mine venninner. Hvorfor gjøre deg selv til latter TS? Bare for noen kroner. Ikke gøy for barnet ditt om alle tenker på mammaen som "hun kjipe".

Skal du ta betalt fra barnets venner og når de sover over etterhvert? For vask av sengetøy, varmtvann, strøm og mat?

Anonymkode: 81979...c4f

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (Akkurat nå):

Pick your battles.

Hvis du vil at han skal VIPPSe deg 20,- for å bruke vaskemaskin og 20,- for å bruke tørketrommelen, så for all del.

Det handler om helheten har jeg skrevet tidligere og samlet sett så blir det ganske mye. Han er her som sagt jevnlig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, synes du hører smålig ut.

Hadde noen behandlet meg slik, hadde jeg aldri glemt det. Og antakelig delt det med mine venninner. Hvorfor gjøre deg selv til latter TS? Bare for noen kroner. Ikke gøy for barnet ditt om alle tenker på mammaen som "hun kjipe".

Skal du ta betalt fra barnets venner og når de sover over etterhvert? For vask av sengetøy, varmtvann, strøm og mat?

Anonymkode: 81979...c4f

Regner med at du ser forskjellen her. Vi snakker om en voksen far som selv har satt seg i en situasjon slik at han ikke kan ha barnet hjemme. Han tjener nesten det dobbelte av meg, men allikevel oppholder han seg gratis i mitt hjem. Har gjort alt i lengre tid nå for at barnet skal få samvær med sin far. Men nå er jeg lei. Ikke minst så blir jeg sittende fast selv også og kommer meg ikke videre i livet ved å ha han rundt her, føler seg som hjemme og drar nytte av det jeg betaler for. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det handler om helheten har jeg skrevet tidligere og samlet sett så blir det ganske mye. Han er her som sagt jevnlig.

Så slutt? 

Be ham ta inn på et hotell?

Du er vel ikke forpliktet til å ha ham boende ved samvær?

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (Akkurat nå):

Så slutt? 

Be ham ta inn på et hotell?

Du er vel ikke forpliktet til å ha ham boende ved samvær?

Nei, er ikke forpliktet, men har gjort det jeg kan for å tilrettelegge for samvær så godt det lar seg gjøre i den situasjonen som er.

• Liker 1
Skrevet

Mener du å si at han har satt seg selv i en økonomisk situasjon som gjør at han ikke kan ha samvær hos seg selv? Og derfor er det praktisk for ham å vaske klær etc og ha samvær hos deg?

Jeg forstår godt at det uansett er litt kjipt at han «spiser» av alt ditt. Men om han er i en kjip livssituasjon, så kanskje du kan hjelpe litt likevel. Han er jo far til ditt barn… Mulig han har vært drittsekk, men likevel. Vær den beste versjonen av deg selv…

Anonymkode: 2e611...c9f

Skrevet

Du er ikke gjerrig. Han er passe dum som spør om å vaske klær hos deg når han har egen maskin. Sett grenser. Lykke til!!!

Anonymkode: 175b2...4db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mener du å si at han har satt seg selv i en økonomisk situasjon som gjør at han ikke kan ha samvær hos seg selv? Og derfor er det praktisk for ham å vaske klær etc og ha samvær hos deg?

Jeg forstår godt at det uansett er litt kjipt at han «spiser» av alt ditt. Men om han er i en kjip livssituasjon, så kanskje du kan hjelpe litt likevel. Han er jo far til ditt barn… Mulig han har vært drittsekk, men likevel. Vær den beste versjonen av deg selv…

Nei, har ingenting med hans økonomi å gjøre. Han har dratt folk inn i huset som nå bor hos han. Folk som driver med litt av hvert for å si det sånn (rus).

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Regner med at du ser forskjellen her. Vi snakker om en voksen far som selv har satt seg i en situasjon slik at han ikke kan ha barnet hjemme. Han tjener nesten det dobbelte av meg, men allikevel oppholder han seg gratis i mitt hjem. Har gjort alt i lengre tid nå for at barnet skal få samvær med sin far. Men nå er jeg lei. Ikke minst så blir jeg sittende fast selv også og kommer meg ikke videre i livet ved å ha han rundt her, føler seg som hjemme og drar nytte av det jeg betaler for. 

Hvorfor lager du tror på kg om du likevel ikke tar til deg det flertallet sier?

Anonymkode: 8115e...564

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, har ingenting med hans økonomi å gjøre. Han har dratt folk inn i huset som nå bor hos han. Folk som driver med litt av hvert for å si det sånn (rus).

Omg. Ok. Vel, da tenker jeg at du ikke er gjerrig. Du gjør ham bare en bjørnetjeneste med å hjelpe ham. Han må manne seg opp og kaste ut de folkene slik at han kan leve sitt normale liv igjen. Han trenger jo hjemmet sitt rusfritt slik at han kan ha barnet sitt på samvær hos seg selv. Disse rus-folkene er for langt inne i egne problemer til å se dette. Hvis de folkene trenger hjelp til et sted å bo, så må de kontakte Nav, og ikke utnytte eksen din. 

Jeg heier på deg. Sett foten ned og be ham ta tak i sitt eget liv. Han er ikke egoistisk som tenker på barnet sitt først. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner behovet for å sette litt grenser når han selv har ingen betenkeligheter med å ta seg til rette! Jeg tror jeg ikke hadde satt fokus på pengene, mer at visse ting gjør vi ikke som gjest i andres hjem. Jeg hadde nok sagt noe i retning av at jeg stiller opp for barnet, og du er velkommen til å være med barnet her. Men du bor hjemme hos deg selv, så klesvask og dusjing og annet husarbeid ordner du der. Skal dere spise her, så bidrar du med matinnkjøp. Jeg skal ikke overta dine utgifter, selv om jeg stiller med fysisk bolig. Jeg er alenemor, jeg har ikke særlig til overs.

Anonymkode: 9fc8b...560

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...