Gå til innhold

Liv etter døden?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når jeg dør vill jeg bli møtt av de menneskene som virkelig elsket meg, som døde før meg. De vill være omfavnet av et stort hvit, varmt lys fylt av kjærlighet. De vill stå på den andre siden av en gjennomsiktig hvit elv, og strekke armene mot meg. Jeg vill se deres sjel og deres kjærlighet. Når jeg tar hendene deres er jeg død, og en del av deres liv fylt med kjærlighet og varme . Lyset vill være noe av det vakkreste jeg har sett, og menneskene er like vakre som jeg husket dem.

Men jeg valgte å ikke gå dit, for jeg er ikke klar for det enda... jeg er ikke lenger redd for å dø... men jeg elsker mitt liv slik det er i dag. Og når tiden er inne, så vill jeg også være klar. Men først må jeg bli en gammel dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Valiant Thor
Hvorfor må det skje så mye? Du sa det jo selv: alt er slutt.

Hvordan vet du det ?:..Har du død har du sett hva som skjer har du personlige egenskaper og opplevelser angående dette emne. Siden du kan si det så sikkert at alt er slutt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det ?:..Har du død har du sett hva som skjer har du personlige egenskaper og opplevelser angående dette emne. Siden du kan si det så sikkert at alt er slutt ?

Intet menneske kan si at de vet noe om dette. Jeg kom med en påstand, som er min mening. Jeg har lov til å ha en oppfatning om dette emnet like mye som du har.

Min oppfatning er: er man død, så er man død. Intet mer. Da skjer det ikke så veldig mye...Festen er over, for å si det i klartekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Intet menneske kan si at de vet noe om dette. Jeg kom med en påstand, som er min mening. Jeg har lov til å ha en oppfatning om dette emnet like mye som du har.

Min oppfatning er: er man død, så er man død. Intet mer. Da skjer det ikke så veldig mye...Festen er over, for å si det i klartekst.

og jeg kan si min mening ikke sant `?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte en gang læreren jeg hadde som lærer i "Religion, Etikk og Livssyn" på gymnaset hva han mente om "livet etter døden". Faget kunne for vår del likeså godt vært kalt "Kristendom", for læreren var skikkelig kjempekristen og andre religioner/livssyn var uinteressante for han. Det kan nevnes at klassen min(realfag) ikke var heeeeeelt på bølgelengde med han.

Uansett, læreren fortalte meg at han mente at alle som var "rett kristne" ville komme til Paradiset. "Ok," sa jeg "-men hva da med dem du bryr deg om på jorda, for hvordan kan det være Paradis og ingen sorger om personer du bryr deg om og ikke er rett kristne havner i Helvete?" Svaret hans var at du ikke ville ha følelser for andre mennesker etter døden, det vil kun være et forhold mellom deg og Gud, og annet vil ikke bry deg.

Jeg ble så skuffa over et slikt syn! Hvorfor i all verden skal en av de aller viktigste og fineste følelsene vi har(kjærlighet, omsorg, medfølelse) bli tatt fra oss når vi dør hvis vi skal leve evig? Hva slags amputert Paradis er det? Hvorfor skal vi gjennom livet og lære noe det nye testamentet anser som viktigst av alt (Les kjærlighetens høysang hvis det var dét den het - så god er ikke hukommelsen min), bare for at det skal tas fra oss?

Hvis dette er det rette Paradiset så vil jeg faktisk ikke dit. Det høres jo ut som en skal bli totalt amøbe jo! :frustrert:  Jeg har ikke helt tro på at en kan føle evig glede hvis ikke personene en er glad i i livet også har det godt, og om det betyr at de "rette kristnes" beste ateist-venner/familie får et fripass inn i Paradiset så er jeg glad for det! The more the merrier :)

Fritt fra kjærlighetens høysang: "Så står de igjen, disse tre, Tro, Håp og Kjærlighet. Men størst blant dem er Kjærligheten." Så det så!  ;)

Fikk nesten vondt av å lese om han læreren din. Jeg trodde vel omtrent som han før, eller jeg prøvde å tro det med hodet, for det var sånn jeg hadde lært det. At bare de som var "rett kristne" kom til himmelen. Jeg tenker så annerledes nå. Jeg tror ikke at han som skapte oss, bryr seg om sånne merkelapper som f.eks "kristen" er. Jeg tror heller ikke han bryr seg om vi forstår eller tror "de riktige tingene" med hodet. Det er nok ikke så vanskelig som mange vil ha det til. Gud støter ikke bort noen som kommer til Ham. Spiller ingen rolle hva vi kaller oss, eller hvilke læresetninger vi holder oss til. Det er så mye større enn det. Jeg vet ikke hva som møter oss den dagen vi dør, men jeg tror ikke at våre følelser for andre mennesker forsvinner, tvert imot, så tror jeg vi blir i fullkommen stand til å elske, både Gud og mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

det er to veier: evig himmel eller evig helvete. dei som ikkje kjem til himmelen kjem til helvete.

visst du har synda, brutt Guds lov, er du på vei til helvete! døme: ein som bryter loven i landet og blir tatt, må sona for da. ellers hadde dommaren vore ein dårlig dommar!

Gud er heller ikkje ein dårlig dommar, Han er ein god dommar! derfor er alle syndarar på vei til helvete! Gud er hellig og tåler ikkje synd! Gud er 100% fullkommen!

men Gud er også kjærlig, takk og lov for det! :) Han sendte sin egen Sønn, Jesus Kristus, i døden for våre synder. så kvar den som trur på Ham ikkje skal gå fortapt men ha evig liv. dei kjem ikkje til dom men er gått over frå døden til livet. alle som tar imot Guds gave, Den Hellige Ånd som også er Jesu Ånd, får Ånden i pant til dommens dag.

har du tatt imot Guds gave?

Jesus vil at du skal ta imot Ham som din Herre og Frelsar i ditt liv. ein blir frelst av nåde, ved tru, det er ikkje av seg sjøl men Guds gave. men som kroppen er død uten Ånd, er trua død uten gjerninger. så det dreier seg kun om å ta imot eller la vera å ta imot... Gud har gitt oss fri vilje for at me ikkje skal vera som roboter.

det er ditt valg!

Jesus elsker deg!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
det er to veier: evig himmel eller evig helvete. dei som ikkje kjem til himmelen kjem til helvete.

visst du har synda, brutt Guds lov, er du på vei til helvete! døme: ein som bryter loven i landet og blir tatt, må sona for da. ellers hadde dommaren vore ein dårlig dommar!

Gud er heller ikkje ein dårlig dommar, Han er ein god dommar! derfor er alle syndarar på vei til helvete! Gud er hellig og tåler ikkje synd! Gud er 100% fullkommen!

men Gud er også kjærlig, takk og lov for det! :) Han sendte sin egen Sønn, Jesus Kristus, i døden for våre synder. så kvar den som trur på Ham ikkje skal gå fortapt men ha evig liv. dei kjem ikkje til dom men er gått over frå døden til livet. alle som tar imot Guds gave, Den Hellige Ånd som også er Jesu Ånd, får Ånden i pant til dommens dag.

har du tatt imot Guds gave?

Jesus vil at du skal ta imot Ham som din Herre og Frelsar i ditt liv. ein blir frelst av nåde, ved tru, det er ikkje av seg sjøl men Guds gave. men som kroppen er død uten Ånd, er trua død uten gjerninger. så det dreier seg kun om å ta imot eller la vera å ta imot... Gud har gitt oss fri vilje for at me ikkje skal vera som roboter.

det er ditt valg!

Jesus elsker deg!!!

:)

Og dette vet du siden Gud har talt til deg ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kanskje han er en slik jesusfigur som går omkring med langt hår og hvit kjortel og skal tale til folk. Virker nesten slik siden han tilmed holder på inne på KG! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

stemmer det, Gud har talt til meg. og Han vil tala til deg og ved sitt Ord med mindre du har døve ører og eit forherda hjerta.

eg er eit vanlig menneske men har fått nåde hos Gud. Jesus lever livet for meg i meg! :) og det kan Han gjera i deg og med mindre du vil til helvete! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valiant Thor

Du har kanskje ikke tenkt på at stemmen du hører i hode nøvendigvis ikke er Gud....kanskje du bare er litt schizofren.

for en som faktisk hører Guds stemme taler ikke om det. For det er noe så inntimt at man ikke sier det til en og vær.

F.eks vil en mann og kone dele alt de sier til hverandre med andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er en nådegave fra Gud, urettferdigheten gjør at et barn blir født inn i et direkte helvete, den dagen han dør blir han trøstet av Gud, for i dette livet er legemet som er vår bolig forgjengelig, men du skal bli ikledd uforgjengelighetslegeme etter at det forgjengelige forgår i det uforgjengelige forgjengere av forgjenglighet.

Ja, den som er fullt vitende om at urettferdighet forblir fordi du skal ha det godt, og med det fortsetter og forverre situasjonen har en skyld på seg for rettferdigheten at det blir et helvete for han etter døden. For Gud er rettfedighet, dette tror jeg, og jeg kan visstnok ikke rømme fra det, selv har jeg dager i denne verdens helvete.

R.I.P: Anthony, kjær beste-venn og pinoy-brother.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

King James: kem har kviskra til deg at eg hører ei stemma i hovudet? :) Gud taler ved Sitt Ord og ved Sin Ånd. djevelen kan og tala til folk. men ikkje hør på han! han berre lyger! han har vore ein drapsmann frå begynnelsen av og det finst ikkje noko sannhet i han. han er løgnens far. han er her kun for å stjela,drepa og ødelegga. men Jesus derimot kom med liv og overflod! ;)

koss kan du veta da når du ikkje veit kem som er dei som faktisk hører Guds stemme ? i Guds rike er det motsatt som i denne onde verden, her er det slik at vi deler alt med kvarandre fordi vi elsker kvarandre! slik Gud har elska oss, er me skyldige til å elska kvarandre. Kristi kjærlighet tvinger oss! har ein virkelig fått oppleva Guds kraft kan ein ikkje la vera å fortella da vidare! ;)

intimt? ka då? litt uklar der! ;)

RPM: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...