Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynner nok 1 desember, mest med belysning og slikt, for trenger mer lys nå i mørketiden. 

Har relativt lite julepynt, juletre og etpar duker, det går mest i lyssetting. 

Anonymkode: 50470...ba5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille julaften, med unntak av adventsstjerne og adventsstake , som kommer opptil advent.

Anonymkode: 46317...117

• Nyttig 2
Skrevet

Midten av desember

Anonymkode: 16d99...deb

• Liker 1
Skrevet

Starter med stjerne og lys første søndag i advent. så tar vi litt og litt, men pynter treet  og det meste lille julaften.

Anonymkode: a8353...f1d

Skrevet
Maiken2025 skrev (2 minutter siden):

Ja det er mørkt ute. Men jeg har godt med utelys på.  Her har jeg kun høstlyng frem til jul. 

Ja, har både downlights og uplights med mer - tidsstyrt. Er sikkert 50+ lyspunkter ute. Lys er viktig i mørketiden. 

Men det å trekke lys langs verandarekkverk, pynte et tre med utelys, sette ut rudolf, det er noe helt spesielt. 

Anonymkode: 2a2c9...823

Gjest Maiken2025
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, har både downlights og uplights med mer - tidsstyrt. Er sikkert 50+ lyspunkter ute. Lys er viktig i mørketiden. 

Men det å trekke lys langs verandarekkverk, pynte et tre med utelys, sette ut rudolf, det er noe helt spesielt. 

Ja koselig det. Men folk får gjøre det de vil😊 Venter til 1 desember med lys lenker ute. 

Skrevet
Maiken2025 skrev (15 minutter siden):

Ja koselig det. Men folk får gjøre det de vil😊 Venter til 1 desember med lys lenker ute. 

Det gjør vi også. 

Jeg poengterte bare at det var koselig at naboen har hengt ut.

Som en slags respons til noen som er kraftig irritert over at de ser en adventsstake om de åpner vinduet og vrir ryggen maks. 

Gjest Maiken2025
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det gjør vi også. 

Jeg poengterte bare at det var koselig at naboen har hengt ut.

Som en slags respons til noen som er kraftig irritert over at de ser en adventsstake om de åpner vinduet og vrir ryggen maks. 

Skrev at det var rart ikke at jeg ble irritert at nabo har satt opp. 

Skrevet

I fjor endte jeg med å ikke pynte, er så julete over alt at det rett å slett var deilig å komme hjem til ett julefritt hjem. Så får se om jeg gjør det samme i år. 

• Nyttig 1
Skrevet

Starter Novent nå, nissene kommer fram helgen før julaften. 

Anonymkode: 0eb04...019

Skrevet

En ukes tid før julaften kommer treet og alt av julepynt opp og frem - før det er det advent hjemme hos oss (og det kommer frem 1. søndag i advent eller til 1. desember - det som kommer først). 

Mister nok helt julestemningen hvis jeg hadde pyntet før det. Tilbrakte ett år i USA som ungdom på utveksling og bodde hos en amerikansk familie - og feiret da jul sammen med de. veldig kjekt å ha opplevd skikkelig amerikansk jul, men det pyntes jo altfor tidlig og ikke minst mye! Full jul fra 1. november - mistet jo litt av sjarmen før jul egentlig, og 2. juledag var det over og alle var drittlei jul. Syns romjulen her hjemme er den koseligste tiden, og nyter da julepynt og har roen til å kose meg med julestemningen - føler jeg ikke hadde fått helt samme julen hvis jeg var lei pynten som hadde hengt oppe siden 1. november og mistet julestemningen midt i julen egentlig...men 1. nyttårsdag er julen over for vår del og alt pakkes vekk.

• Liker 2
Skrevet

Julelys ute kommer opp en gang i desember, sjelden til 1.advent. Ikke mange som har lys ute her i det hele tatt. Julen starter lillejulaften, da pyntes det i huset samt juletreet. 6.januar pakkes jula bort, utelysene henger til uti februar som regel. 

Anonymkode: 364fa...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...