Gå til innhold

Strenge morgenrutiner?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du... Her skrev jeg  at jeg ofte trener, og alltid får unna en del jobb, disse timene. Jeg jobber fra hjemmekontoret. Så om jeg dusjer og sminker meg kl 5 eller kl 12 har ingenting å si. 

Jeg sover som regel 5-6 timer. 7 timer har jeg ikke sjans til. Sovner i det jeg legger hodet på puta kl 23, våkner uthvilt ca kl 5. 

Anonymkode: 4954e...9fd

Da sover du altfor lite, noe som kommer til å straffe seg i det lange løp.

Anonymkode: 47305...ffe

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 45, og har vært slik siden jeg var ca 20. Gjennom to mastergrader, og en krevende karriere. Mens jeg har vært aktiv innen løping. 

Folk har ulikt søvnbehov. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 45, og har vært slik siden jeg var ca 20. Gjennom to mastergrader, og en krevende karriere. Mens jeg har vært aktiv innen løping. 

Og demens pleier ikke vise seg før i 60-årene.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men bitterhet over at andre fikser livet inntrer i yngre alder? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har klokka på 4. 6 bør jeg kjører hjemmefra pga kø så bruker 1,5 time en vei. Jeg har lagt inn 30 minutter med slumring og minst 30 minutter på å våkne etter at jeg har stått opp. Jeg er b-menneske så det holder. Dusjer og vasker håret gjør jeg på kvelden. Drikker kaffe og scroller på mobilen mens jeg våkner.  Steller meg i etapper. Legger meg veldig tidlig, men får aldri nok søvn. Jeg bør ha 8-10 timer hvilket jeg ikke får til i hverdagen. Før jeg fikk en autoimmun sykdom så gikk det helt fint med 7 timer. 

Anonymkode: 5028b...cd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 10.00):

Hvor avhengig er du av strenge morgenrutiner? Må du ha en viss tid,time/halvtime, for dine morgenrutiner til kaffe,mat, slappe av og våkne f.eks.. 
Blir dagen ødelagt om du må stå opp til en annen tid eller at du forsover deg? 

Anonymkode: 251fe...882

Trenger opptil 60 min å slumre i sengen. Damper og drikker brus. Klarer ikke bare stå rett opp,det går jo men kroppen henger ikke med. Uføretrygdet. 

Anonymkode: a1158...82a

Skrevet

Siden jeg ikke er koffein-narkoman, så kan jeg nærmest rulle ut av sengen og være klar for dagen. Det er et sykdomstegn hvis man må ha sentralstimulerende midler og uten disse er dagen ødelagt.

Jeg ønsker å dusje, og så spille litt på mobilen mens jeg tørker litt, men dagen er på ingen måte ødelagt hvis ikke jeg får gjøre det.

Anonymkode: da816...cfd

Skrevet

Trenger som regel en time for å bli klar til på komme meg ut av huset.

Skal mer enn å forsove seg for å ødelegge dagen min. Ikke streng på hverken morgenrutiner eller noe annet slik. 

Anonymkode: 03419...958

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ADHD? Kjenner ei med samme rytme og hun har ADHD umedisinert 

Anonymkode: 2177a...66c

Skrevet

Jeg prioriterer å sove lengst mulig om morgenen. Har stort sett vært oppe 1-2-3 ganger i løpet av natta på grunn av treåringen, så jeg tar den søvnen jeg kan få. Men jeg stresser aldri. Jeg gjør det som må gjøres for å komme oss ut av døra fortest mulig. 

Her reiser mannen på jobb før jeg og barnet vårt står opp. Vi trenger ca. 1 time fra vi står opp til vi er ute av døra. Da inngår rask vask og påkledning av mor og datter og at jeg sminker meg (og 2-3 sinneutbrudd fra jenta i trassalder). Hun får frokost i barnehagen, jeg tar kaffen på jobben. 

Anonymkode: e21d7...b53

Skrevet

Står opp 05:20, kler meg kjapt og starter joggeturen 05:30 ish. Hjemme igjen 06:45, vekker ungene før jeg hopper i dusjen. De lager seg mat, steller seg og slapper av til 07:30. Etter dusjen sluker jeg en kjøleskapsgrøt. 07:30 mens jeg lager matpakkene til barna. Så kjører jeg dem til skolen (går ikke på nærskolen)  før jeg selv kjører til jobben som starter 08:00.  

Jeg bruker ikke sminke, så sparer mye tid der på morgenen. 

Er i seng til kl. 22. 

Anonymkode: a81ca...393

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men bitterhet over at andre fikser livet inntrer i yngre alder? 

Bitterhet? Haha OK. 

• Liker 1
Skrevet

Først må jeg starte med å si at det overrasker meg at jeg har lest fire sider med innlegg om andres morgener - og at jeg fant det interessant. Merkelige greier. 

Jeg har to forskjellige morgener, enten har jeg eller mannen ansvar for hunden og barna.

1, uten ansvar: står opp 06, dusjer og steller meg, er ute av døra ca 06.50. Drikker kaffe mens jeg sminker meg. 

2. med ansvar: står opp 06 og vekker første barn 06.15, neste 06.45. Jeg bruker mine 50 min på å stelle meg og 30 min på hunden, og etter det er det fremdeles 40 minutt til vi skal av gårde. Da rydder jeg hus, vasker klær, gjør klar middag. Elsker å komme hjem fra jobb til et allerede ryddet hus og har definitivt mest energi om morgenen. 

Anonymkode: 4db97...447

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

ADHD? Kjenner ei med samme rytme og hun har ADHD umedisinert 

Anonymkode: 2177a...66c

Nei. Ingen diagnoser. Har fungert godt gjennom tung mastergrad, og nå i en krevende jobb + familieliv. 

Jeg legger meg når jeg kjenner trettheten komme sigende ca 23. Sovner i det hodet treffer puta. Sover godt og tungt hele natta. Våkner av meg selv ca 5. Bruker kun vekkerklokke om jeg skal nå et fly eller morgenmøte. Aldri trøtt på dagtid med mindre jeg er syk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bitterhet? Haha OK. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Helt godt kan du ikke ha det i livet, når du går inn i en tråd med tema morgerutiner, med dette som eneste bidrag. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 5.32):

Jeg må ha minst 2,5 timer til å slappe av, drikke kaffe, spise frokost og sminke meg på morgenen. Hudpleie er inkludert i rutinen. Dette er den eneste tiden på dagen jeg sitter på rompa mi i sofaen og chiller skikkelig 😅

Anonymkode: 0575b...2f0

oh lord! for meg som logger på jobb kl 06 er dette utenkelig, her handler det om å komme seg gjennom dusjen, pusse tenner, hudpleie og få på klær, pusse tenner og bli ferdig! Det tar max 20 minutter fra jeg står opp av senga tiljeg er klar.. 

Anonymkode: daf25...f88

Skrevet

Nei, jeg trenger ikke så veldig strenge morgenrutiner. Står opp, dusjer, kler på meg, spiser frokost, sminker meg og pusser tennene. Ute av døren ca. 45 minutter etter jeg står opp.

Skrevet

Mine morgenrutiner har alltid endret seg opp gjennom årene. Er nå i 40-årene med tenåringsbarn. 

Det jeg alltid har måtte gjøre, er å gå på do, pusse tenner og sminke meg. Det tar totalt maks 10 min. Dersom jeg har forsovet meg, tar det fire minutter. 

Nå står jeg opp mellom 7 og 7.15. Vekker ungen, lager frokost og lunsj til ungen, tar ut av oppvaskmaskinen mens jeg venter på at kaffen min blir klar. Ungen drar kl 7.45 (ungdomsskolen start kl 9) til skolebussen. Da sitter jeg med kaffen. Jeg er nå ufør. Noen ganger kjører jeg ungen til skolen, feks når jeg skal ukeshandle. Da kjører vi først 8.15. Jeg har alltid en kaffe før jeg drar ut :)

Anonymkode: dab76...72d

Skrevet

Tid til å slappe av og våkne om morgenen? Hehe, drømmer om å få gå på do i fred og drikke kaffen mens den er varm jeg 🙈

Anonymkode: f37ef...0e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 5.32):

Jeg må ha minst 2,5 timer til å slappe av, drikke kaffe, spise frokost og sminke meg på morgenen. Hudpleie er inkludert i rutinen. Dette er den eneste tiden på dagen jeg sitter på rompa mi i sofaen og chiller skikkelig 😅

Anonymkode: 0575b...2f0

Oi, det var lang tid. Da håper jeg ikke du starter tidlig på jobb. Skulle jeg ha gjort samme som deg, hadde jeg måttet stå opp 0415 😅(reiser hjemmefra 0545).... 

Anonymkode: a8438...693

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...