Gå til innhold

Han vasker alt på 30 grader

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Goddag mann økseskaft 

Anonymkode: 1ac56...544

😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seriøst kjør en kokvask på maskinen mens han ikke ser på......  🐔

Anonymkode: 19629...640

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 9.03):

Joda, det gjør det helt fint.

Jeg har aldri vasket ei truse på mindre enn 60grader og det tar de helt fint. Selv de med litt blonder på.

Anonymkode: 82219...0fe

Nei, det går ikke fint når en havner feil , så tror ikke det går fint om man gjør det bevisst heller. 

hva har blonder med saken og gjøre? Det finnes institusjontruser med blonder og… 

det er jo materialet det kommer an på, og det finnes truser som tåler 60 grader, men de fleste gjør ikke det. Så vi har ulike truser tydeligvis.

Anonymkode: 29a29...170

Skrevet
Million skrev (På 2.10.2025 den 11.49):

I kaldtvannsvask blir bakteriene flyte rundt i vaskevannet, levende og fine. De plaggene som er i maskinen ligger da gode og våte når vasken er ferdig, våte av vann med bakterier i. Det ligger alltid vann igjen i tøyet i en vaskemaskin når den er ferdig, det betyr at tøyet inneholder de bakteriene som var i vannet også.

Skyller ikke vaskemaskinen din? Rart! 

Anonymkode: 1ac56...544

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det går ikke fint når en havner feil , så tror ikke det går fint om man gjør det bevisst heller. 

hva har blonder med saken og gjøre? Det finnes institusjontruser med blonder og… 

det er jo materialet det kommer an på, og det finnes truser som tåler 60 grader, men de fleste gjør ikke det. Så vi har ulike truser tydeligvis.

Alle trusene mine tåler 90 grader.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 9.05):

Brukte blondetruser før og alltid kjørt de på 60 grader. Det gikk helt fint. Nå bruker jeg hipstere i bomull da jeg ikke klarer syntetisk stoff lengre, og det går også fint på 60. Ja på vaskelappen str det ofte 30, men jeg mener man må være ganske tullerusk for å faktisk vaske undertøyet sitt på 30.. Hvis undertøyet ikke tåler 60 grader har det heller ikke livets rett.

Anonymkode: 9fe52...4d5

Hvorfor blander folk inn blonder? 
det finnes truser som tåler 60 grader ja. De fleste gjør ikke det. Jeg bruker ikke hipster truser i bomull. 

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Alle trusene mine tåler 90 grader.

Javel. Det betyr ikke at de fleste gjør det, eller at mine gjør det. 

jeg vet at det finnes institusjonstruser som tåler 90 grader. Alle trusene jeg kjøper  til mor- mor tåler 90 grader.  Uansett, jeg går rundt og bruker ikke bleie, så må ha truse med elastisk som tåler bevegelse og tynt nok stoff til og ha under skjørt og bukser. 

så vet jeg det finnes tykke bomullstruser med elastikk  som tåler 60 grader. Jeg bruker tynnere truser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 11.10):

Ts her. Jo han tørker seg godt og har selv kontrollert det ved å være med på do og se hvordan han gjør det, kontroll av papiret. Men han er mye ute på jakt mrd varierende eller ingen domulighet hvor man ikke får tørket grundig og det er forståelig. Et uhell her og der hvor man har dårlig tid også. Er vi fra hverandre kan han slurve og gå mer enn en dag i samme truse. Selv om jeg spørr om han husker å skifte truse og sokker hver dag. En mannfolk greie dette 

Anonymkode: 3ac7a...426

Du er med han på do og ser han tørke seg i rompa? 

egentlig er det en mannfolkgreie at de ikke trenger og skifte truse like ofte som oss, men det har jo ingenting med rompa og gjøre. Våtservietter? Både på jakt og ved uhell hjemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Javel. Det betyr ikke at de fleste gjør det, eller at mine gjør det. 

jeg vet at det finnes institusjonstruser som tåler 90 grader. Alle trusene jeg kjøper  til mor- mor tåler 90 grader.  Uansett, jeg går rundt og bruker ikke bleie, så må ha truse med elastisk som tåler bevegelse og tynt nok stoff til og ha under skjørt og bukser. 

så vet jeg det finnes tykke bomullstruser med elastikk  som tåler 60 grader. Jeg bruker tynnere truser. 

Jeg aner ikke hva institusjonstruser er. Jeg bruker tynne string-truser i bomull eller modal. De er vasket 100-vis ganger på 90 grader.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 11.32):

Truser skal tåle å bli vasket ordentlig. De som ikke tåler å bli vasket, bør ikke kjøpes. Så enkelt er det faktisk. 

Anonymkode: e8c5e...fd9

Vi er jo uenige om hva det vil si og vaske ordentlig? Nå går ikke jeg rundt med bæsj i rompa som typen til ts da, men jeg orker ikke de tykke bomullstrusene som tåler så høy vask. 
De aller fleste truser som selges til damer tåler ikke det du mener er vask, så det er nok ikke « så enkelt « .

kg er så enten eller, i en annen tråd skal folk selge og kjøpe brukte strømpebukser ,og i denne bruker alle trykke bomullstruser med lite elastikk fordi man vaske truser med kluter . 

Skrevet

Anbefalt vasketemperatur er 60 grader for undertøy, håndklær og sengetøy, 40 grader for bomullstøy, jeans, treningstøy, 30 grader for silke, ull osv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er jo uenige om hva det vil si og vaske ordentlig? Nå går ikke jeg rundt med bæsj i rompa som typen til ts da, men jeg orker ikke de tykke bomullstrusene som tåler så høy vask. 
De aller fleste truser som selges til damer tåler ikke det du mener er vask, så det er nok ikke « så enkelt « .

kg er så enten eller, i en annen tråd skal folk selge og kjøpe brukte strømpebukser ,og i denne bruker alle trykke bomullstruser med lite elastikk fordi man vaske truser med kluter . 

Er ikke bare tykke truser som tåler 60, har tynne i bomull også som blit vaska på 60 ukentlig. 

Anonymkode: 0d8f3...f93

Skrevet

Jeg aner ikke hva institusjonstruser er. Jeg bruker tynne string-truser i bomull eller modal. De er vasket 100-vis ganger på 90 grader.

Ikke f.. at du kokvaske modaltruser uten at de mister fasongen helt. 
hva institusjonstruser er ligger vel litt i ordet.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke bare tykke truser som tåler 60, har tynne i bomull også som blit vaska på 60 ukentlig. 

Du vasker trusene dine ukentlig? 
jeg synes de er tykke, tykt og klamt. Det er uansett alltid bomull i skrittet, vil ha tynne truser rundt magen og midjen . 

det kan være lurt og bytte truse 1-2 ganger om dagen - ukentlig er altfor sjelden , vaske seg i rompa i tillegg til og tørke godt, og rense maskinen jevnlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke f.. at du kokvaske modaltruser uten at de mister fasongen helt. 
hva institusjonstruser er ligger vel litt i ordet.. 

Visst f... kokvasker jeg modaltrusene min. Har gjort det 100-vis av ganger uten at de har mistet fasongen. 

På noen få truser har limt kile løsnet, men den kan sys på igjen.

Skrevet
Runnah skrev (På 3.10.2025 den 11.42):

Ei type, typa

Mann eller dame? 

Skrevet

Visst f... kokvasker jeg modaltrusene min. Har gjort det 100-vis av ganger uten at de har mistet fasongen. 

På noen få truser har limt kile løsnet, men den kan sys på igjen.

Ja, da blir den jo behagelig 😅

jeg har hatt et par sømløse Modal truser på 60 grader vask ved uhell, og sett at det tåler de ikke, men det er klart hadde jeg begynt og sy … 😅 ok, du kan vaske modaltruser på 90 grader uten at de mister fasongen, må bare sys sammen igjen etterpå  👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vasker trusene dine ukentlig? 
jeg synes de er tykke, tykt og klamt. Det er uansett alltid bomull i skrittet, vil ha tynne truser rundt magen og midjen . 

det kan være lurt og bytte truse 1-2 ganger om dagen - ukentlig er altfor sjelden , vaske seg i rompa i tillegg til og tørke godt, og rense maskinen jevnlig.

Ja vasker klær 1-2 ganger i uka, 60 og 90 en dag og det andre en annen. Jeg bruker ikke en truse i 7 dager, jeg bruker mange truser gjennom uka, og samler de opp og vasker en dag. 

Du trenger ikke å fortelle meg hvordan jeg skal vaske meg og vaske klær, er du som vasker dine truser for lavt som heller bør passe på😂

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (På 2.10.2025 den 11.49):

I kaldtvannsvask blir bakteriene flyte rundt i vaskevannet, levende og fine. De plaggene som er i maskinen ligger da gode og våte når vasken er ferdig, våte av vann med bakterier i. Det ligger alltid vann igjen i tøyet i en vaskemaskin når den er ferdig, det betyr at tøyet inneholder de bakteriene som var i vannet også.

Det er jo ikke det samme vannet i vaskemaskinen hele vasken.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 9.15):

Undertøy bør som regel vaskes på 60 °C – særlig hvis det er bomullstruser eller boxere. Da drepes bakterier effektivt.

Men det finnes noen unntak:

Syntetiske materialer (f.eks. sportsundertøy, mikrofiber, blonder, ull): ofte anbefalt 30–40 °C. Se på vaskelappen, ellers kan stoffet miste elastisitet eller bli ødelagt.

Ullundertøy: vaskes skånsomt på 30 °C (ullprogram + ullvaskemiddel).

Silke: håndvask eller maks 30 °C.

(hilsen internett) 

Anonymkode: 58b40...7ed

Sier Internett at blonder er et spesielt syntetisk materiale og at ull er syntetisk ? 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...